Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

ostatecznie wiarygodne źródło, jest 8, 5 Euro/h

ID: 158504


://www. faz. net/aktuell/wirtscha ft/wirtschaftspoliti k/mindestlohn-aerger t-auslaendische-sped iteure-13358069. html

prosze bardzo

i najwazniejsze!!!

"Wenn polnische Lkw-Fahrer durch Deutschland fahren, steht ihnen der deutsche Mindestlohn zu"

pozamiatali polski transport :D

i

~farciarz85
*.promax.media.pl

Posty (131)

~Bosk
Dziad. Dokładnie tak. Jeśli ktokolwiek jest tu obecny non stop przez czałe lata, nie jest aktywny zawodowo. To logiczne tak samo jak to, że Niemcy nie są w stanie narzucić swojej polityki płacowej obcemu niezawisłemu państwu. Nie wiem, zatem co chciałeś napisać. Jesteś jakimś wrogiem kierowców, masz jakąś obsesję? Dlatego tu jestes?
~dziadtrans
chciałem tylko wtrącić, ze łysy ma firme transportową, i znam go z trans-a, i wie o tym wielu ludzi którzy są tu od lat, na tym forum.
~dziadtrans
A to że Niemcy nie sa wstanie nic narzucić, to doskonale o tym wiem. Śmieje się z takich co wypisuje tu taj co innego.
~\\\\\\\\\\\\\\\\
potwierdzam wpisz 20, 47 jestem jednym z b. nielicznych co są na ET od jego założenia.
~Bosk
Raczej polemizujesz. Ja się śmieję. Śmiałem, bo już mi się nie chce. Niewiarygodne jak wielu ( nie tylko kierowców, co chyba zauważyłeś) jest w stanie uwierzyć w największą bzdurę. Na takim fundamencie niejaki Goebels budował wszak pozycję partii faszystowskiej w przedwojennej rzeszy.
przewoznik2
ŻADNEGO 8, 5 EURO NIE BEDZIE DLA POLSKICH KIEROWCÓW CZYTAJCIE I PŁACZCIE
://www. csk. szczecin. pl/aktualnoci/250

-1

BAGERA85
Wtrące. Kierowcy, ja (przeciwny biegun dla przewoznika) Czytamy na tym mądrym forum i w calym internecie co tydzien inne wpisy, przeciwstawne interpretacje tej ustawy, w przyste trzeba placic 8, 5, w nieparzyste nie trzeba placic. Kierowca nie bierze tych informacji z palca tylko zt ego napisze takich etransport, albo inny rzeznik dziennikarz.
Po wtrąceniu.
scaniatop
ł ysy jakoś z tobą nie polemizowałem ale tak o żołnierzach którzy polegli nie należy pisać
~dziadtrans
to też podchodzę do tego ze stoickim spokojem.
~Bosk
Co do niejakiego łysego, któremu pod względem ausencji na tym żałosnym forum jednak nie dorównujecie, to ten oszczymur miał czelność obrazić mnie tylko dlatego iż napisałem zwykłą i powszechnie znaną pośród osób orientujących się w temacie prawdę na temat sposobu prowadzenia firmy transportowej w Polsce, księgowania kosztów i idiotycznego antagonizmu wobec ciężko pracujących ludzi. Sposobu w jaki się ich oszukuje i jak nie szanuje. Jedynie ta obleśna gnida zareagowała w sposób jaki zareagowała.
BAGERA85
Zjda mi ltery
~PRACODAWCA
... Panowie... przestanmy sie podniecac... zadne obce panstwo nie moze nam narzucic swego prawa wynagrodzen, moze to dotyczyc firm danego kraju i to dobrze dla polskich kierowc ow pracujacych w niemieckich firmach nieraz za pół darmo... co moze obchodzi francuza czy niemca il3 ja zarabiam w polskiej firmie-to jest tajemnica firmowa-
przewoznik2
jakas histeria, poprostu problem z interpretacja

-1

Emsi40
Będę to wysyłał, mam nadzieję że każdy kto prowadzi transport niech wysyła. Patrząc na liczbę firm transportowych będą mieli co czytać. Tylko że ja nie wiem co mam wpisać, gdy sam jestem kierowcą i właścicielem. Natomiast w odwecie omijam REAL, LIDL. na początek. W Biedronce i carrefure też można się zaopatrzyć.
~PRACODAWCA
... stawka 8. 5 euro brutto obowiazuje jako minimalne wynagrodzenie juz o dwóch bodajrze lat w niemczech-lecz były tam wyszczególnione zawody ale chyba kierowca nie i teraz zrobili normalizacje dla wszystkich... bo polak kierowca zarabia w niemczech mniej niz sprzataczka itd-itp
~...
Emsi40. Biedronka jest portugalska a Carrefour francuski. Lepiej w Biedronce, bo we Francji wprowadzili zakaz w kabinie 45h.
~piotr
Ustawa weszła w życie niedawno i tak naprawdę gówno wszyscy o niej wiecie.
Debatujcie dalej barany.
g-a
A co z "noclegami w hotelach? Sprawa już zdechła? Kilka tygodni temu spazmów dostawaliście... i co?
przewoznik2
W dniu 1 stycznia 2015 roku w Niemczech wchodzi w życie ustawa o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz). Od dnia wejścia w życie ustawy ustalona płaca minimalna przysługuje wszystkim pracownikom wykonującym pracę w Niemczech, choć przewidziano nieliczne wyjątki. Jak wynika z § 1 ust 2 MiLoG płace minimalną ustalono na poziomie 8, 5 € brutto za godzinę na całym obszarze RFN. Regulacja ta obowiązuje nie tylko niemieckich pracodawców, ale także podmioty delegujące pracowników do pracy na terenie Niemiec. W Polsce, szczególnie branża transportowa wpadła w związku z nowymi regulacjami w niezrozumiała panikę. Informacje pochodzące z poważnych źródeł sugerują, jakoby polscy przedsiębiorcy transportowi świadczący usługi transportowe na terenie Niemiec (bez znaczenia czy miałby to być tranzyt, czy kabotaż), byli zobowiązani do stosowania także tych stawek minimalnych. Ponadto, co zakrawa o absurd, polscy przewoźnicy są informowani przez załadowców (nadawców) niemieckich o przyszłorocznym obowiązku podpisywania oświadczenia przez kierowcę o fakcie otrzymywania wynagrodzenia minimalnego w wysokości co najmniej 8, 5 € za godzinę. Niemieckie podmioty oprócz ustawy MiLoG powołują się na przepisy dyrektywy 96/71/WE, która zobowiązuje zagraniczne podmioty delegujące pracowników do pracy na terenie Niemiec do przestrzegania warunków m. in. dotyczących płacy minimalnej. Główny problem polega jednak na tym, iż powyższa interpretacja wynika z braku rozróżnienia pojęć „ delegowany” i „ będący w podróży służbowej”. Przede wszystkim należy jasno podkreślić, iż polscy kierowcy pracujący na terenie Niemiec, wykonujący przewozy pojazdami zarejestrowanymi w Polsce w oparciu o licencję wydaną w Polsce nie są pracownikami delegowanymi do pracy na terenie Niemiec, zatem absolutnie nie obejmuje ich nowelizacja ustawy MiLoG odnośnie płacy minimalne. Wymuszanie przez przedsiębiorstwa niemieckie podpisywania oświadczeń przez polskich kierowców potwierdzających przestrzeganie warunków niemieckiej płacy minimalnej jest delikatnie mówiąc bezprawne i wynika z niezrozumienia wprowadzanych przez prawodawcę niemieckiego przepisów.
przewoznik2
Przede wszystkim, zasady delegowania pracowników do innego kraju członkowskiego reguluje wyżej wspomniana dyrektywa 96/71/WE. Faktycznie jej przepisy wskazują, iż przedsiębiorstwo delegujące pracownika do pracy w innym Państwie Członkowskim jest zobowiązane do przestrzegania zasad związanych m. in. z minimalnym wynagrodzeniem w Państwie Przyjmującym. Inaczej ujmując polski pracownik oddelegowany do pracy w Niemczech powinien otrzymywać pensję w wysokości co najmniej wynagrodzenia minimalnego ustalonego na podstawie niemieckich przepisów wewnętrznych. Czy kierowca wykonujący przewóz w Niemczech jest pracownikiem delegowanym? Absolutnie nie! Przede wszystkim w myśl art. 2 ust. 1 dyrektywy, określenie „ pracownik delegowany” oznacza pracownika, który przez ograniczony okres wykonuje swoją prace na terytorium innego Państwa Członkowskiego, niż Państwo w którym zwyczajowo pracuje. Wydawałoby się, że zawód kierowcy wypełnia powyższe warunki jako pracownika delegowanego. Jednakże punkt art. 2 pkt 2 dyrektywy wskazuje, że podczas delegowania stosuje się definicję pracownika obowiązującą w prawie Państwa Przyjmującego, na teren którego pracownik jest delegowany. Co to oznacza? Aby uznać polskiego pracownika jako delegowanego na teren Niemiec, jego praca wykonywania w Niemczech musi mieć charakter faktycznej zmiany miejsca pracy (oddelegowania). Inaczej ujmując polski pracodawca oddelegowując pracownika do pracy w Niemczech musi wskazać co najmniej konkretne miejsce oddelegowania (w Polsce art. 29 § 1 pkt 2 Kp). Wykonywanie zaś zadań przewozowych przez kierowcę mieści się w definicji podróży służbowej (art. 775 KP). Sąd Najwyższy wyrokiem sygn. II UK 204/13 również potwierdził, iż podróż służbowa ma charakter krótkotrwały i incydentalny i nie powoduje zmiany umówionego miejsca pracy. Co istotne, kierowca w transporcie międzynarodowym nawet przebywając 3-4 tygodnie poza granicami kraju nie wykonuje jednej podróży służbowej, lecz zadania pracownicze składające się z wielu podróży służbowych (niejako każde osobne zadanie pracownicze jest odrębną podróżą służbową). Do podobnej konkluzji prowadzi a*aliza treści art. 2 pkt 4 oraz art. 21a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o czasie pracy kierowców). Tak więc, na podstawie przepisów krajowych oraz orzecznictwa bezspornie kierowca wyjeżdżający za granicę w celu wykonania zadania przewozowego jest pracownikiem w podróży służbowej, a nie pracownikiem delegowanym w rozumieniu dyrektywy 96/71/WE. Powstaje jednak wątpliwość, że w razie ewentualnych sporów prawnych z niemieckimi służbami kontrolnymi polskie prawo i orzecznictwo może być niezbyt trafionym sposobem argumentowania własnych racji. Z pomocą przychodzi jednak orzecznictwo wspólnotowe – w wyroku Trybunału z dnia 10 lutego 2011 roku (wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożone przez Raad van State – Niderlandy – Vicoplus S. C. PUH (C-307/09), BAM Vermeer Contracting sp. z o. o. (C-308/09), Olbek Industrial Services sp. z o. o. (C-309/09) przeciwko Minister van Soziale Zaken en Werkgelegenheid) wskazano, iż delegowanie pracowników w rozumieniu art. 1 ust. 3 lit c) dyrektywy 96/71 stanowi odpłatne świadczenie usług, w ramach którego delegowany pracownik pozostaje zatrudniony przez przedsiębiorstwo świadczące usługi, bez zawarcia umowy o pracę z przedsiębiorstwem korzystającym z usług. Charakteryzuje się ono tym, że delegowanie pracownika do przyjmującego państwa członkowskiego samo w sobie stanowi przedmiot usługi świadczonej przez przedsiębiorstwo świadczące usługi oraz że ów pracownik wykonuje swoje zadania pod kontrolą i kierownictwem przedsiębiorstwa korzystającego z usług. Chociaż wyrok ten dotyczy wysyłania pracowników przez agencje pracy tymczasowej, Trybunał określił sposób interpretacji pojęcia pracownika delegowanego. Za pracownika delegowanego należy zatem uznawać pracownika wysyłanego do innego państwa członkowskiego, w celu wykonania w określonym miejscu i czasie określonej usługi dla zleceniodawcy z państwa przyjmującego. W przypadku transportu przedmiotem usługi jest przewiezienie towaru z miejsca A do miejsca B przy użyciu środka transportu należącego do przewoźnika, pod kierownictwem i kontrolą wyłącznie przewoźnika. Zleceniodawca usługi przewozu nie posiada jakichkolwiek praw do wydawania poleceń pracownikowi przedsiębiorstwa przewozowego. Zasady dotyczące sposobu wykonania przewozu ustalane są z przedsiębiorstwem polskim, mającym siedzibą w Polsce. Co istotne, nawet w przypadku wykonywania przewozów kabotażowych (na linii Niemcy – Niemcy) nadal nie można mówić o oddelegowaniu, ponieważ, jak wcześniej wskazano, musi ono być związane ze zmianą konkretnego miejsca pracy, podporządkowaniu się kontroli i kierownictwu niemieckiemu itp. Zadanie przewozowe charakteryzuje się wysoką mobilnością bez możliwości ustalenia konkretnego miejsca pracy na terenie Niemiec. Brak tej przesłanki uniemożliwia uznanie, iż kierowca w transporcie międzynarodowym jest pracownikiem oddelegowanym.
przewoznik2
Należy zatem zadać pytanie, skąd tak wielka nerwowość u naszych zachodnich sąsiadów w aspekcie współpracy z polskimi przewoźnikami? Okazuje się, że § 14 ustawy o delegowaniu pracowników (Arbeitnehmerentsend gesetz, AEntG) oraz § 13 MiLoG przwidują odpowiedzialność zamawiającego (zlecenidoawcy) za przestrzeganie obowiązku zapewnienia płacy minimalnej przez przyjmujących zamówienie (tj. zleceniobiorców i ich podwykonawców). Inaczej ujmując pracownik delegowany do pracy na terenie Niemiec w przypadku naruszenia jego prawa do otrzymania wynagrodzenia minimalnego, może żądać rekompensaty nie tylko od swojego pracodawcy, ale również do głównego zleceniodawcy (zamawiającego – podmiotu z Niemiec). Ponadto w przypadku ustalenia w toku kontroli podmiotu zlecającego, iż korzysta on z pracowników delegowanych bez zapewnienia im wynagrodzenia minimalnego, może być nałożona kara pieniężna do 500 000 € (w przypadku mniejszych przewinień do 30 000 € ). Zatem ryzyko otrzymania tak niebotycznej kary pieniężnej przesłania przedsiębiorcom niemieckim korzystającym z usług polskich firm zdrowy rozsądek.

Powstaje zatem kolejna wątpliwość – dlaczego § 16 MiLoG przewiduje obowiązek zgłaszania do Urzędów Celnych (Zollverwaltung) pracowników świadczących pracę w transporcie towarów, spedycji i logistyce dla podmiotów zagranicznych delegujących do pracy w Niemczech? Czy oznacza to, że polscy przewoźnicy muszą zgłaszać delegowanie kierowców do pracy w Niemczech w Urzędach Celnych? Oczywiście nie – jak już wcześniej wskazano, dopóki kierowca wykonuje usługi przewozowe w oparciu o „ polską” licencję, z użyciem pojazdu zarejestrowanego w Polsce, znajduje się on w podróży służbowej, ale nie jest pracownikiem delegowanym. Z drugiej strony, jeżeli polski przewoźnik udostępni swojego kierowcę do pracy dla podmiotu niemieckiego (nawet kapitałowo powiązanego), który będzie wykonywał przewozy w oparciu o „ niemiecką” licencję, wówczas z całą pewnością będziemy mieli do czynienia z pracownikiem oddelegowanym, a nie pracownikiem będącym w podróży służbowej. Wówczas taki pracownik pracuje w oparciu o warunki określone w ustawie MiLoG, jednak nie otrzymuje zwrotu kosztów podróży służbowej (diet i ryczałtów).

Co ciekawe, przyjęcie konkluzji, iż kierowca w transporcie wykonujący przewozy (np. kabotażowe) w Niemczech jest pracownikiem oddelegowanym, spowodowałoby znaczne problemy prawne dla polskich przewoźników. Mianowicie ugruntowane od wielu lat stanowisko Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wyklucza możliwość wypłacania diet i innych kosztów podróży służbowych pracownikom oddelegowanym. Te należności bowiem, zgodnie z art. 775 Kp przysługują wyłącznie pracownikom będącym w podróży służbowej, a nie pracownikom oddelegowanym. Inaczej ujmując, przyznanie kierowcy wykonującemu przewozy przez (w) Niemcy wynagrodzenia minimalnego w wysokości 8, 5 € jako pracownikowi delegowanemu, wyklucza możliwość przyznawania zwrotów kosztów podróży służbowych.

Reasumując, kierowca zatrudniony w polskim przedsiębiorstwie transportowym, realizujący przewozy pojazdem zarejestrowanym w Polsce na podstawie polskiej licencji, nie jest pracownikiem delegowanym w rozumieniu przepisów dyrektywy 96/71/WE oraz § 20 MiLoG. Z oddelegowaniem mamy do czynienia w przypadku, gdy zmienione zostaje (konkretnie wskazane) miejsce pracy na mocy odrębnego porozumienia z pracownikiem

Pods tawa prawna:

1. Mindeslohngesetz,
2. Arbeitnehmerentsende gesetz,
3. Dyrektywa 96/71/We z dnia 16 grudnia 1996 roku, Dziennik Urzedowy L018, dotyczące delegowania pracowników w ramach świadczenia usług,
4. Art. 775 Ustawy – Kodeks pracy,
5. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z dnia 16 września 2009 roku dotyczące wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (Dz. Urz UE L284),
6. Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 9 grudnia 2011 roku sygn.. II PZP 3/11 dotyczące odbywania podróży służbowych oraz uzyskiwania należności z tytułu tych podróży przez pracowników wysyłanych do pracy za granicę.
przewoznik2
AMEN
~rychu
Zatrudnię Kierowcę z kat C+E z doświadczeniem w relacji IT-DE-IT

*praca głownie dla LKW Walter dobrze ułożona w 99% jeden zal i jeden rozładunek,
* przebiegi miesięczne od 10000 do 13000km,
* system pracy minimalny 3/1 + plus zjazdy na bazę
* samochód na stanie (przypisany do kierowcy)
* terminowe wypłaty
* płaca 8, 5 EUR brutto na godzinę brutto (godziny liczone wg. tachografu).
* praca na zasadzie samozatrudnienia.
~...
No to nie zglaszaj tylko wydrukuj sobie to i niech kierowcy wywala xero przy kontroli i zarazem niech wywala Niemcom cos innego. Pozniej napisz tu na forum jak zalatwiles Niemcow.
przewoznik2
nie załatwiłeś ale gdzie jak gdzie u niemca prawo jest prawo
przewoznik2
jasne ze wydrukuje i będziemy okazywali a jak trzeba pojdziemy do sądu nie bedzie niemiec nam... germanił
ŻĄDŁO
Federalne Ministerstwo Finansów potwierdziło natomiast obowiązek naliczania wynagrodzenia za pracę kierowców wg stawki minimalnych także dla polskich kierowców ciężarówek i busów w tranzycie, jeździe docelowej i kabotażu na terenie Niemiec od 1. 01. 2015 r., jako zasady terytorialnej, bez rozróżnienia pojęć „ delegowany” i „ będący w podróży służbowej”

-2

g-a
Za 2 tygodnie sprawa zdechnie jak "noclegi w hotelach"... pamięta jeszcze ktoś to zamieszanie?
~wiem bo się znam
już kiermańcy sobie pałace pobudowały hahaha
Ł ysy
ŻĄDŁO. Zmień nick na majtkowy kleks.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.138.181.90

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels