ID: 158286
jak prawidłowo rozmieści towar na tandemie?
ID: 158286
ID: 158286
Jak rozkładacie towar na tendemie? Np 15 palet które wąża 24 tony. Czy lepiej wiecej dac na przyczepe czy na samochód?
Jak rozkładacie towar na tendemie? Np 15 palet które wąża 24 tony. Czy lepiej wiecej dac na przyczepe czy na samochód?
~badyl*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (55)
BAGERA85
| ŁAPY wysuwane w zurawiach/dzwigach jezdnych, pakowane do lakierowania po 20sztuk na palecie kazda łapa 70KG. | |||
~dlugi | a gdzie napisał że o epal. chodzi? i czy tylko epal są w użyciu? a poza tym nie to jest pytaniem ile tylko jak | |||
~kierowca | użyć mózgu prościej się nie da | |||
~zzx | moja odpowiedź była do Don Diego. a temat niech dalej się rozwija. | |||
Dżastafajf
| Wszystko zależy od konkretnego modelu zestawu typu tandem. Trzeba spojrzeć w dowód rejestracyjny jaka jest dmc i ładowność ciężarówki "przodu", przyczepy oraz maks masa własna. Jeździłem tandemem co ważył 20t więc taki ładunek w ogóle nie wchodził w grę. Sa tandemy gdzie przód ma dwie osie i ładowność tylko 10, 5 ton a przyczepa 14t i ma trzy osie. W niektórych przypadkach nie było możliwości załadować wszystkich palet bo przód zestawu byłby przeciążony a na tył sie nie mieściło. Są też tandemy co mają na odwrót. Jak sie zmieści to pozostaje tylko kwestia prawidłowego rozmieszczenia ładunku. Trzeba mieć trochu oleju w głowie i tyle. | |||
~Kamil | Żelbetowy bloczek budowlany na palecie 1, 2m x 1, 2m x 1, 1m waży 1650kg... Oczywiscie ze 15 palet moze miec 24 tony. A moze kolega ma plastikowe palety a one chyba mają 1800 nośności. Co do rozkładu trzeba rowno załadować autko i przyczepę. Trzeba uwzględnić obciążenie osi. Jak ciężarówka ma 3 osie a przyczepa 2 najlepiej załadować 7 na samochod i 8 na przyczepę. | |||
~jddj | paleta płyt granitowych 1450 kg. płytki podłogowe 1200 min | |||
~jerry | znam zestaw 2 osie samochod i 2 osie tandem, ladujacy 24t, moc nie więcej niż 300koni :) | |||
~Dymek | Zacznijmy od tego, że tandem nie zabierze 24t, bo będzie przeładowany. Auto ma DMC 26t, przyczepa 18t, więc mamy 44t, a w większości krajów dozwolone jest 40t. Auto ma przeważnie ładowność 13, 5t, przeczepa 13, 0t = 26, 5t, ale trzeba to skorygować o 4t nieprzepisowej nadwagi. Tandema (3osie auto + 2 osie przyczepa) ciężkim towarem zawsze ładuje się 50/50, zawsze towar na środku paki, nigdy pod ścianą, chyba, że wiesz, że wejdzie pełna paka. | |||
~Far Seer | Byle nie napitolic za dużo na tył w tandemie bo można się zdziwić... | |||
~Tołdi | Dymek wreszcie napisał coś sensownego. Nawet najlżejszy zestaw 38 paletowy typu 7, 7+7, 7 czy 7, 2+8, 2 czy 6, 2+9, 2 nie załaduje legalnie 24 t, bo nawet z zabudowami z alu i stałymi a nie wymiennymi pudełkami typu BDF, będzie ważył na pusto ale z paliwem i pełnym ekwipunkiem kierowcy oraz auta (nie rzadko kotły mają ok 1500l) ok 26500-27000 kg. Odejmijcie to od 40000 kg i wyjdzie wam ładowność! Po drugie jak masz 15 palet i niechby one i ważyły 24 t, przy czym każda waży tyle samo, zasada jest prosta: przyczepę się ładuje na full a reszta na auto, bo przy równych rozmiarach zabudów przyczepa jest dużo lżejsza jak 3 osiowe podwozie wraz z kabiną, kotłami itp, itd. Zatem auta lepiej nie dociążać bo ona już swoje waży samo w sobie. Zatem ja bym włożył max 7 palet na auto i 8 na przyczepę. Podobnie jak decydujesz się zabrać ciężki ładunek 33 paletowy na zestaw, gdzie zostaje ci 6 miejsc paletowych pustych. Znowu lepiej wsadzić 19 cz 18 palet na teściową a resztę na auto. Przy wspomnianych 15 paletach ważących łącznie 24 t, trzeba je oczywiście stawiać na środku jedna za drugą żeby rozłożyć te tony po długości a nie szerokości. | |||
~bywalec | ale tłuczecie głupoty, widać, że żaden z was tandemem nie jeździł, a jak jeździł to gratuluje doświadczenia. Zawsze wedle możliwości więcej się ładuje na auto ( z reguły 3 osiowe ), a to z tego powodu, że się pewniej prowadzi - tu prawa fizyki. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, ale gwarantuje wam, że lepiej jechać z autem załadowanym na full dmc i pustą przyczepą niż odwrotnie - zatem wnioski wyciągnijcie sami. | |||
~Tołdi | bywalec: twoim sposobem można bardzo łatwo przeciążyć auto, nawet jak jest 3 osiowe. Ale ty wiesz lepiej. Jeśli jeździsz na co dzień z tandemem, ale takim klasycznym, czyli 3 osiowe podwozie + 2 osiowa przyczepa i masz równe wymiary obu zabudów, to zerknij kolego ile wg dowodu rej. waży samo auto, dolicz wagę zabudowy a o ile targasz BDFy jak VIVE z Kielc to spokojnie dorzuć 3 tony bo tyle waży jedno pudło BDF. I zobaczysz, jakie masz faktycznie możliwości tonażowe na aucie. Dolicz jeszcze ok 1, 5 tony wachy jak masz 1500 litrowe baseny, cały ekwipunek i wtedy ci wyjdzie, że z ładownością samego auta już tak różowo nie jest... Oczywiście z punku widzenia komfortu jazdy lepiej ciągnąc pustą przyczepę lub załadowaną nieznacznie. No i gdyby z tym komfortem było to aż tak ważne, to nikt by nie chciał jeździć ciągnikami z naczepami, gdzie za plecami jest nierzadko 32 tony masy przeciwko zaledwie 8 tonom masy ciągnika... | |||
~egon | tołdi -ale ten expert tego nie zrozumie, nie zrozumie rowniez tego, że przyczepę ciezko jest przeładowac a dodatkowo, dyszel ciązy na ciagnik i dodatkowy nacisk | |||
~zcx | Tandem na pusto 27000kg? Ale popłynąłeś w fantazji. | |||
~Tołdi | zcx- sorry - popłynąłem. Oczywiście że zamiast 27000 kg chciałem napisać 17000 kg. Natomiast pusty zestaw z tandemem ale zabudowami typu BDF może ważyć nawet międzu 18000 i 19000 kg. | |||
~Pan Ordynator | Panowie aby odciążyć oś napędową w ciągniku siodłowym, należy podnieść tył na poduszkach czy opuścić? | |||
~jasiek z jelcza * | No to jak to wreszcie gówno ładować żeby było dobrze. Pisac mię tu ino chyżo. Tramwaj 3 osie 2 pricep. | |||
JanSzofer1961
| ~Pan Ordynator 2019-10-1 7 20:57:59 Panowie aby odciążyć oś napędową w ciągniku siodłowym, należy podnieść tył na poduszkach czy opuścić? Hmm.. ? A jakiś łatwiejsze pytanie.? | |||
~zcx | normalne że podnieść. | |||
~Czeresniak | Kolego jeździłem tandem kilka lat. Postaw 8do 7na samochód. Ale pamiętaj na przyczepę nie od początku bo dyszel dociska samochód. Pozdrawiam | |||
~Karol | Jak te 7 palet będzie wysokich to trochę kiepsko, bo jak je postawimy na środku to przy chamowaniu mogą polecieć do przodu. Najlepiej od przodu zabudować pustą przestrzeń pustymi paletami, nie każdy wozi że sobą takie palety | |||
~Ordynator jest jeden! | A niskie nie polecą? | |||
~Karol | Zależy co na tych paletach jest? Niskie czyli co? Budowlanka np. Kostka czy cegła to możesz pasami na krzyż po dwa na 1 palete spiąć i będzie git, jak wysokie na ponad 2 metry to pasy nie wystarczą | |||
~jasiek z jelcza * | Dalej ni uja nikt nie napisze konkreta. Tylko ordynator z łamagi filzno się wciska wszędzie. Może wreszcie któś do uja napiszę sensownie jak rozłożyć 24 tony na 25 paletach. Auto 3 osie przyczepa 2. Tylko nie pisać mie tu że przeladowane będzie bo tyle to wiem. Chodzi mi o to czy np. 12 palet na auto i 13 na przyczepę czy jakoś inaczej. Jo jes stary już i takim gownem nie jeździłem i pisać mie tu młode co i jak. Łordynator mo milczeć bo pan G go skaże na karę chłosty. | |||
jacek-kuba
| jasiek zostaw to ciulostwo. Weź inny ładunek albo na pustaka jedź. Ważne żeby koła się kręciły. | |||
~zcx | czynascie na ałto, dwanascie na przyczep | |||
~zcx | jacus z kuba uwno wi, bo nie ma busuw typu tan den | |||
~zcx | ~zcx 2021-03-12 16:57:29 czynascie na ałto, dwanascie na przyczep ~zcx 2 021-03-12 16:58:08 jacus z kuba uwno wi, bo nie ma busuw typu tan den Won QURVO wieloryjowa | |||
~jasiek z jelcza * | zcx tak to pogruzim |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz