ID: 157716
Rok 2015, czyli tachograf na mocy rozporządzenia (UE) 165/2014
ID: 157716
ID: 157716
W dniu 4 lutego 2014 r. uchwalono rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym.
W dniu 4 lutego 2014 r. uchwalono rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym.
~etransport.pl
Posty (10)
~Marek | A dlaczego autor milczy na temat zapisu w art. 34 dotyczącym zniesienia wszelkich formularzy obejmujących okresy nieprowadzenia pojazdu - czytaj likwidacji urlopówek? | |||
~joonek | a można to jakoś jaśniej opisac bo nie kumam o co kaman | |||
LEGALTRANS
| @Marek, ponieważ na ten moment art. 31 ustawy o czasie pracy kierowców, brzmi tak jak poniżej, i póki co nic nie wskazuje że to się zmieni: "Art. 31. 1. Przedsiębiorca wykonujący przewóz drogowy jest obowiązany wystawić kierowcy wykonujące mu przewóz drogowy zatrudnionemu u tego przedsiębiorcy zaśw iadczenie, w przypadku gdy kierowca: 1) przebywał na zwolnieniu lekarskim od pracy z powodu choroby; 2) przebywał na urlopie wypoczynkowym; 3) miał czas wolny od pracy; 4) prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub Umowy AETR; 5) wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdu; 6) pozostawał w gotowości w rozumieniu art. 9 ust. 1. " | |||
~kiero | zlikwidują tachografy? można bydzie jeździć ile sie podoba? HUUURRRRaaA A!!! W końcu koniec z durnymi godzinami... | -1 | ||
Mięsnyjeż
| No, no. Było by super. Można by jeździć po 23 godziny dziennie i ze 30 dni w m-mc. Szef był by zachwycony. | |||
~mirmił | Słyszałem kiedyś, że rozporządzenie unijne jest ważniejsze niż nasze - tylko nie wiem czy ucho dobrze przyłożyłem ; -) | |||
~Kajcio | Merytorycznie :) | |||
LEGALTRANS
| @Marek, @mirmił – owszem, został rozszerzony zakres czynności które możemy udokumentować za pomocą wpisu na rewersie oraz wpisu do urządzenia. Jak chociażby rozszerzenie definicji samego piktogramu odpoczynku, już nie tylko dla „ przerwy w pracy i okresy dziennego odpoczynku. ” jak to było uregulowane jeszcze w 3821/85/EWG, a w „ nowym” rozporządzeniu 165/2014/UE już w nowej treści jedynie na: „ przerwy lub odpoczynek. ”, co sugeruje możliwość zapisu w tej formie również odpoczynków tygodniowych, natomiast byłbym bardzo ostrożny z tezą o całkowitym zniesieniu („ likwidacji” ) popularnych „ urlopówek”. Gdyż przecież już w decyzji Komisji nr 2009/959/UE, wskazywano na fakt, iż używanie formularzy winno mieć zastosowanie gdy „ na podstawie zapisów tachografu, z obiektywnych przyczyn technicznych, nie jest możliwe wykazanie, że przepisy rozporządzenia (WE) nr 561/2006 są przestrzegane. ” Jednakże należy pamiętać, iż Kierowca decydujący się na rozpoczęcie wykonywania zadania przewozowego, musi mieć udokumentowany pełny okres, a więc dzień bieżący jak również 28 dni wstecz, co z pewnością w wielu przypadkach nie będzie miało miejsce. Natomiast co do samych hipotez o „ likwidacji” urlopówek, pragnę zaznaczyć jedynie, że nowe rozporządzenie nie uchyla przecież dyrektywy 2006/22/WE Parlamenty Europejskiego opracowującej sam wzór formularza, wśród którego wymieniono jeszcze chociażby takie czynności jak: zwolnienie chorobowym bądź urlop wypoczynkowy – których to nie jesteśmy w stanie udokumentować za pomocą wpisu na rewersie czy też wpisie do urządzenia, a więc z pewnością formularze jazdy („ weekendówki” ) jeszcze na długo pozostaną w obiegu. | |||
~poker | Dziękuję za odpowiedź | |||
~K. G | moim skromnym zdaniem to bzdura wypisywać urlopówki, co to kogo obchodzi czy ja jestem na urlopie czy mam ogólnie wolne są wpisy pracy w tacho i to powinno wystarczyć, io samo dotyczy przekraczania granic gdzie trzeba wypełniać zestawienie delegacji zagranicznych, wreszcie z kierowcy zrobią buchaltera i tak jest sporo na głowie, no to tyle, pozdrawiam Krzysztof kiero, | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.