ID: 156996
WITD: Kolejny przypadek naruszeń z zakresu ADR
ID: 156996
ID: 156996
W toku kontroli inspektorów zainteresowały stosunkowo duże zbiorniki paliwa.
W toku kontroli inspektorów zainteresowały stosunkowo duże zbiorniki paliwa.
~etransport.pl
Posty (40)
~ktosik | tylko dlatego ze nie ma niemieckiej wersji et, no i jamnik nie pisze po niemiecku... | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | konwencja adr jest jedna dla tych co ja podpisali, nie ma niemieckiej i nie ma polskiej - JEST JEDNA! | |||
~ktosik | znaczy niemcy jej nie znaja. znaczy jest skandal europejski | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | znaczy ze jestes cymbal skoro wypisujesz takie rzeczy. | |||
~ktosik | ja? pedro (2014-12-08 16:09:17) 400euro u niemca mnie to kosztowało, no i trzeba było ściagnac zbiornik od agregatu, wtedy puścili | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | zadnego at pojazd spelniac nie musi. | |||
~ktosik | ale dales znac niemcom? bo oni chyba jacys tacy zacofani wzgledem twoich przepisow sa... | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | w przeciwienstwie do ciebie ja przepisow nie nowych nie tworze dla wlasnej wygody. | |||
~ktosik | No. ale Niemcy juz je znaja? Bo wciąż nakładają mandaty.. | |||
~ktosik | Poza tym ja mam zdolność wklejenia nieistniejących przepisów. a ty umiesz wkleic istniejące? | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | a wkleiles jakis w tym temacie potwierdzajacy twoje bzdury? | |||
~ktosik | a ja czekam az ty wkleisz jakis przepis ktory potwierdzilby to co ty napisales. | |||
~ktosik | ne misiu. zgodnie z postanowieniem 1. 1. 3. 3 (a) ADR: Przepisy zawarte w ADR nie mają zastosowania do przewozu: (a) paliwa znajdującego się w zbiornikach pojazdu i służącego do jego napędu lub do pracy jego wyposażenia, w związku z wykonywaniem operacji transportowej. Paliwo, o którym mowa, może być przewożone w zbiornikach stałych, zgodnych z odpowiednimi przepisami, połączonych bezpośrednio z silnikiem pojazdu lub jego dodatkowym wyposażeniem lub w przeznaczonych do tego celu zbiornikach przenośnych (np. w kanistrach). Całkowita pojemność zbiorników stałych nie powinna przekraczać 1500 litrów na jednostkę transportową, a pojemność zbiornika zamocowanego na przyczepie nie powinna przekraczać 500 litrów. W zbiornikach przenośnych dopuszcza się przewóz najwyżej 60 litrów paliwa na jednostkę transportową. Ograniczeń niniejszych nie stosuje się do pojazdów służb ratowniczych; Nie można tego problemu rozwiązać poprzez zdobycie uprawnień czy oznakowanie, gdyż zbiorniki o tej pojemności nie mogą być zastosowane. ps. przez jednostke transportowa rozumie sie zespol pojazdow ( ciagnik plus naczepa/przyczepa ) | 1 | ||
~ktosik | czyli w skrocie ( zebys zrozumial, bo ty tylko ograniczona ilosc wyrazow przyswajasz na raz ) auto - max 1000l przyczepa ( naczepa ) - max 500l lacznie - max 1500l | 1 | ||
ADR-ADVISER
| zgodnie z 1. 1. 3 Umowy ADR - Wyłączenia 1. 1. 3. 3 Wyłączenia dotyczące przewozu paliw płynnych Przepisy zawarte w ADR nie mają zastosowania do przewozu: (a) paliwa znajdującego się w zbiornikach pojazdu i służącego do jego napędu lub do pracy jego wyposażenia, w związku z wykonywaniem operacji transportowej. Paliwo, o którym mowa, może być przewożone w zbiornikach stałych, zgodnych z odpowiednimi przepisami, połączonych bezpośrednio z silnikiem pojazdu lub jego dodatkowym wyposażeniem lub w przeznaczonych do tego celu zbiornikach przenośnych (np. w kanistrach). Całkowita pojemność zbiorników stałych nie powinna przekraczać 1500 litrów na jednostkę transportową, a pojemność zbiornika zamocowanego na przyczepie nie powinna przekraczać 500 litrów. W zbiornikach przenośnych dopuszcza się przewóz najwyżej 60 litrów paliwa na jednostkę transportową. Wiadomość do Artura: Jednostka transportowa:oznacza pojazd samochodowy bez przyczepy lub zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego i dołączonej do niego przyczepy lub naczepy | |||
~ktosik | ehh, no i znow jamnik wyszla twoja ignorancja. tylko nie rozumiem twojego pedu do masochizmu... wiadomo ze gowno sie znasz, ale za wszelka cene chcesz udowodnic cos innego... no nic. probuj dalej | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | cymbale przeczytaj co wkleiles a nie interpretuj to po swojemu. mozesz nawet na glos i dowolna ilosc razy, moze w koncu zrozumiesz | -3 | ||
~ktosik | NAPISZE CI POMALU : przepisy ADR NIE MAJA zastosowania do ptrzewozu paliwa DO 1500l na jednostke transportowa. zrozumial, czy zbyt ciezki przypadek? | 2 | ||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | a przy okazji idz do pierwszego lepszeko jegomoscia co sie zajmuje elektronika to wytlumaczy ci czy m sie rozni stabilizator napiecia od przetwornicy. | |||
~ktosik | pojde do tego lepszeko. sie nie martf | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | tego elektronika zapytaj o pauze na promie tez ci wytlumaczy. | |||
niedzwiedz691
| jade pusta cysterka i moga mi nadmuchac !!! liczy sie ilosc ; ADR; w zbiorniku!!! | -1 | ||
~ktosik | niedzwiedz - poczytaj pomalu : "Całkowita pojemność zbiorników stałych nie powinna przekraczać 1500 litrów na jednostkę transportową" r ozumiesz zwrot CALKOWITA POJEMNOSC ZBIORNIKOW STALYCH? | 2 | ||
ADR-ADVISER
| Należy zwrócić uwagę, że przepis mówi o pojemności zainstalowanych zbiorników, a nie o faktycznej ilości paliwa znajdującego się w nich. Liczy się pojemność nominalna a nie zawartość. | 1 | ||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | jade pusta cysterka i moga mi nadmuchac !!! liczy sie ilosc ; ADR; w zbiorniku!!! pod warumniem ze jest odgazowana | 1 | ||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | wtedy mozesz zamknac tablice | |||
~marecki | no no ale BANDYTE ZŁAPALI | |||
~pinokio | 1. w tm przypadku liczy się pojemność nominalna zbiorników a nie ilość paliwa 2. diagnosta nie będzie miał żadnych uwag ponieważ badanie techniczne pojazdu wykonuje się osobno dla naczepy i ciągnika siodłowego. 3. Zbiorniki są zamontowane oryginalnie i nie jest to wina producenta. ponieważ każdy pojazd jest produkowany oddzielnie. problem polega na tym że przewoźnik kompletuje sobie pojazd członowy czyli jednostkę transportową w taki sposób, który powoduje naruszenie danego przepisu. Przewoźnicy dysponujący izotermami powinni wyposażać się w ciągniki o mniejszych zbiornikach paliwa w ciągniku siodłowym i nie byłoby problemu. Dodam tylko że żadne "czewrwone paski na pojazdy nie rozwiązują problemu. | |||
nalegalu
| Co tu jest niezrozumiale? 1500 litrow moze miec pojemnossc bakow zestaw. Jesli przyczepa/naczepa ma ilestam, to 1500-ilestam= maks dla ciaggnika. Przyklad: firanka nie ma zbiornika wiec kon moze miec kotly o maksymalnej pojemnosci 1500 litrow. Przyklad drugi: chlodnia ma 200 litrow zbiornik, wiec 1500-200= 1300. Kon moze miec kotly na maksymalnie 1300 litrow. No i do tego mozna miec 60 litrow w kanisterkach. Proste. | |||
~pinokio | koń bezp[ieczny to koń z kotłami o pojemności 1255 l. ponieważ naczepy schmitz mają zbiornik o pojemności 240l i 245l. krone typowe to 240 l. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.