ID: 155955
Czas pracy kierowcy tachograf
ID: 155955
ID: 155955
Mój szef zaprezentował mi grafik kierowcy autobusu na przyszły tydzień. Chciałbym się dowiedzieć jak przy takim rozkładzie powinna wyglądać obsługa tachografu i czy taka jazda jest legalna.
Zaczynam 14:45 -> (Nie wymaga karty kierowcy) A : 15:00 do B: 15:54. Dalej przewóz pracowniczy (wymaga karty kierowcy). Z (Trasa do miejsca docelowego) : 15:54 Do B : 16:20. Miejsce docelowe przewóz pracowniczy z A: 16:50 do B : 17:57. Dalej od 17:57 do 19:10 powrót na stałe linie które nie wymagają karty kierowcy.
A : 19:20 do do B : 20:04.
A : 20:26 do B : 20:53.
A : 21:00 do B 21:37.
A : 22:00 do B : 22:37.
A : 23:00 do 23:25.
A : 23:25 do B : 23:46
A : 0:15 do 0:40
A : 0:40 do 0:55 (koniec)
Czy w tym przypadku powinienem wkładać kartę wyłącznie na czas przewozu pracowniczego i wyjmować po jego zakończeniu? Tak jak sugerują w biurze? Czyli od 15:54 do 19:10.
Jeśli tak jakie wpisy należy wykonać? Mi się wydaje że powinienem przez cały dzień powinna być karta włożona. Jeśli od godziny 19:10 będę mieć koniec pracy według tachografu to nie mogę w tym czasie jeździć. Mogę też sporządzić wykres na odwrocie wydruku z tachografu od której do której pracowałem. Ale to chyba nie wchodzi w grę skoro według tachografu mam wolne.
Byłem u nich w biurze i oni twierdzą że tak można. Ja dalej sądzę że po pierwsze nie można wyciągać karty w trakcie zmiany. Oni mówią że ten czas po wynajmie powinienem zapisać jako inna praca. Ale jak mogę zapisać jako inna praca skoro autobus był w ruchu.
Mój szef zaprezentował mi grafik kierowcy autobusu na przyszły tydzień. Chciałbym się dowiedzieć jak przy takim rozkładzie powinna wyglądać obsługa tachografu i czy taka jazda jest legalna.
Zaczynam 14:45 -> (Nie wymaga karty kierowcy) A : 15:00 do B: 15:54. Dalej przewóz pracowniczy (wymaga karty kierowcy). Z (Trasa do miejsca docelowego) : 15:54 Do B : 16:20. Miejsce docelowe przewóz pracowniczy z A: 16:50 do B : 17:57. Dalej od 17:57 do 19:10 powrót na stałe linie które nie wymagają karty kierowcy.
A : 19:20 do do B : 20:04.
A : 20:26 do B : 20:53.
A : 21:00 do B 21:37.
A : 22:00 do B : 22:37.
A : 23:00 do 23:25.
A : 23:25 do B : 23:46
A : 0:15 do 0:40
A : 0:40 do 0:55 (koniec)
Czy w tym przypadku powinienem wkładać kartę wyłącznie na czas przewozu pracowniczego i wyjmować po jego zakończeniu? Tak jak sugerują w biurze? Czyli od 15:54 do 19:10.
Jeśli tak jakie wpisy należy wykonać? Mi się wydaje że powinienem przez cały dzień powinna być karta włożona. Jeśli od godziny 19:10 będę mieć koniec pracy według tachografu to nie mogę w tym czasie jeździć. Mogę też sporządzić wykres na odwrocie wydruku z tachografu od której do której pracowałem. Ale to chyba nie wchodzi w grę skoro według tachografu mam wolne.
Byłem u nich w biurze i oni twierdzą że tak można. Ja dalej sądzę że po pierwsze nie można wyciągać karty w trakcie zmiany. Oni mówią że ten czas po wynajmie powinienem zapisać jako inna praca. Ale jak mogę zapisać jako inna praca skoro autobus był w ruchu.
~Tommys*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (44)
~ktosik | pewnie ze moze. moze jezdzic na wykresowkach, moze jezdzic autem wylaczonym spod rozporzadzenia, moze wszystko, byleby w zgodzie z przepisami | |||
~winetu | "powrót na stałe linie które nie wymagają karty kierowcy. " mozesz to sprecyzowac | |||
~~~~~~~~~; ) | ~ktosik W wypadku kontroli podczas przewozu pracowników- włożona karta- wyjdzie że ~Tommys dosyć dużo jeździ bez karty. Jeśli będzie miał na to kwity usprawiedliwiające taką sutucję jestOK. Lecz gdy będzie miał tylko własne słowo to słono zapłaci. Ja z 30 min 70 Euro; ) ( | |||
~ktosik | ne, winetu pewnie o to mu chodzilo rozp 561/06 Artykuł 3 Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego: a) pojazdami używanymi do przewozu osób w ramach przewozów regularnych, których trasa nie przekracza 50 km; | |||
~ktosik | szlaczek - od wiekow slowo wg rozporzadzenia 561/06 gowno znaczy. po to wymyslono wpis manualny i zaswiadczenia | |||
~winetu | ~ktosik (2014-11-19 19:15:40) potrafisz cos wiecej po za kopiuj/wklej moze by tak kolega sie sam wypowiedzial | |||
~man | Gdy wkladasz karte do tacha to robisz wpis manualny i wszystko | |||
~ku-ku | Dzwonie do krokodyli!zara bedziem wiedziec! | |||
zibi1906
| ~~~~~~~~~; ) (2014-11-19 19:01:06) zibi1906 Gość pyta wyraźnie o poradę i w maksymalny sposób ją przedstawia. By jasno i klarownie było. Ty nie wiedząc co odpowiedzieć- bo nie znasz tematu- radzisz ITD. Niewiedzą swoją tłumaczysz długością wpisu też dobre; ) Po co więc dajesz durne rady? A ja powtarzam za Tobą Powtarza sz za mną bo być może sam nie potrafisz niczego wymyślić. Ja moim zdaniem ustosunkowałem się to problemu który przedstawił kolega. I tyle mnie tutaj. | |||
~Kroko | a czy nie lepiej jest zostawić kartę w tachografie i na czas przewozów wyłączonych w tachografie zaznaczyć opcję out??? | |||
kroko
| opcja out oznacza wykonywanie przewozu wyłączonego na podstawie określonych przepisów | |||
zibi1906
| ~Kroko (2014-11-19 19:56:14) a czy nie lepiej jest zostawić kartę w tachografie i na czas przewozów wyłączonych w tachografie zaznaczyć opcję out??? A co to są "przewozy wyłączone w tachografie"? | |||
kroko
| przewozy wyłączone to te wymienione min w art 3 i 13 wtedy w tachografie włączamy opcję out | |||
kroko
| zibi jak cytujesz to nie cytuj jak pis tylko podawaj całą sentencję, pozdrawiam ; -) | |||
zibi1906
| Podgląd konta krokokroko (2014-11-19 20:01:16) zibi jak cytujesz to nie cytuj jak pis tylko podawaj całą sentencję, pozdrawiam ; -) kroko co cytuję? | |||
kroko
| Podgląd konta zibi1906zibi1906 (2014-11-19 19:58:14) ~Kroko (2014-11-19 19:56:14) a czy nie lepiej jest zostawić kartę w tachografie i na czas przewozów wyłączonych w tachografie zaznaczyć opcję out??? A co to są "przewozy wyłączone w tachografie"? | |||
zibi1906
| A no tak, masz rację:) | |||
kroko
| ; -) | |||
~Tommys | i dobrze ci mowia. dlaczego nie mozna wyciagac karty? a jak bedziesz mial jechac innym autem? to co, druga karte kazesz sobie wyrobic? co z tego ze auto bylo w ruchu? na karcie rejestrujesz SWOJA prace, nie auta Kartę można wyjąć jak wyjąć jak oddala się od autobusu, zmienia autobus albo zmieniają się kierowcy miejscami. Ja nie wykonuje żadnej z tych czynności. Nie tylko pracę się rejestruje ale tez i prędkość. Po za tym jak zarejestruję ten czas pracy jako " inna praca" oni wykryją że pojazd był ruchu to zapytają czemu pan jeździł skoro wykonywał czynności nie związane z jazdą. Jak się jeździ na to powinno się jeździć od początku do końca. Nie w środku zmiany wkładać i wyciągać. - mozesz to sprecyzowac Poniż ej 50km i które posiadają licencję. | |||
~ktosik | niech udowodnia ze to on jezdzil. kontrolujacy widzi ze auto jezdzilo, a nie kto nim kierowal, wiec pytanie bedzie skierowane do szefa | |||
~ktosik | Nie w środku zmiany wkładać i wyciągać. a w srodku zmiany to nie mozna zrobic czego innego? np pojsc gdzies po cos? ( wtedy wyciagasz kk z tacha ) | |||
~Tommys | Można pójść po coś tyle że jak wyciągam to karta ma wracać do tacho dopiero na kolejny dzień według tego co napisałem. | |||
~ktosik | nie. karta wraca do tacho wraz z toba. tam gdzie ty, tam karta. mozesz sobie wyciagac i wkladac karte nawet milion razy podczas zmiany. | |||
~ku-ku | Co tu sie dzieje!zara dzwonie do Alvina! | |||
~Tommys | Ktosik ja to rozumiem. Ale piszę jak być mam być według mojego planu pracy. Wyciągam kartę o 19:10 i dalej jeżdżę do 0:55. Rejestruję jazdę od 19:10 jako inny czas pracy. Na kolejny dzień to samo. | |||
~ktosik | ok. cokolwiek znaczy to co napisales... moj translator tego nie przetlumaczyl. ja tez nie dalem rady | |||
~Tommys | To wróć do początku tematu | |||
~ktosik | tam jest bardziej po polsku, czy wciaz po twojemu? | |||
~ktosik | a propos tego : "według mojego planu pracy" ten "twoj " plan pracy ustala pracodawca i on za niego odpowiada. wiec luzuj majciory i bierz sie do roboty | |||
~Tommys | Nie ważne. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.