ID: 155920
9czy11, 24czy45 - kto decyduje?
ID: 155920
ID: 155920
CZy jesli na zadanie spedytora czy tam przelozonego ze mam robic pauze 9h JA jako kierowca odmowie bo np nie wyspie sie i zrobie 11h to czy moze byc to podstawa do zwolnienia?
CZy jesli na zadanie spedytora czy tam przelozonego ze mam robic pauze 9h JA jako kierowca odmowie bo np nie wyspie sie i zrobie 11h to czy moze byc to podstawa do zwolnienia?
~TOP ONE DRIVER*.248.36.174
*.248.36.174
Posty (266)
~ktosik | normalny, porzadny i uczciwy kierowca wykonuje polecenia sluzbowe. chcesz robic po swojemu? zaloz firme i rob | |||
~ktosik | ktory szef bedzie sie tlumaczyl przed byle kierowca o swoich planach czy strategii dzialania? po co? | |||
~ktosik | wydaje polecenie : prosze robic 3x9h jesli przepisy pozwalaja i koniec. | |||
~ktosik | dlaczego ma tlumaczyc, ze ladunek jest, albo auto bedzie potrzebne drugiemu kierowcy, albo ze pojutrze bedzie podwyzka ceny paliw. po co ma to tlumaczyc??? | |||
~Porzadny kierowca | ~ktosik (2014-11-19 20:14:20) normalny, porzadny i uczciwy kierowca wykonuje polecenia sluzbowe. chcesz robic po swojemu? zaloz firme i rob. Tak masz rację. I to nie podlega żadnej dyskusji. Ale jak widzisz niektórym to nie pasuje. Szef jak pozna pracownika to wie czy ma mu planować czy pracownik sam rzetelnie zrobi robotę. No cóż podam przykład Rosa. Jednym mówią ile pauzy i któredy jechać i o której byc u klienta, a innym podają tylko adresy. Leni nie brakuje i odbja sie to na reszcie. | |||
~kierowca | ktosik dokładnie! Stary potem chce łyknąć jakieś zlecenie i musi pytać szanownego zebiego jak sprawy się mają z pauzami, bo jego super-driver zebi sam sobie ustala harmonogram. W jakimś dziad-transie to może się tak robi, bo firmy wiejskie na to pozwalają. Poważne firmy z wyprzedzeniem wiedzą kto ile i kiedy pauzy zrobi i to jest podstawą szybkiego kontraktowania frachtów. | |||
~TOP ONE DRIVER | DObra ide do pracy wypoczety jade w trase na 3 tyg pod po 2 tyg czuje zmeczenie organizmu i ze lichy jestem bo sie nie wysypiam i moze to miec wplyw na dalsza jazde i prace, musze sie wyspac wiec robie 11h, szef zwalnia bo nie zdazylem na czas spoznienie 2h - kierowca mogl czy nie mogl? KTOSIK ustosunkuj sie do paragrafowo co opisal zdaje sie niiaki NOLAN czy jaks tak | |||
zibi1906
| Podgląd konta zibi1906zibi1906 (2014-11-19 13:05:27) Jeszcze jedna istotna sprawa odnośnie popularnych "dziewiątek". Tak naprawdę to nie chodzi tu o rozmiar wypoczynku (skoro wystarcza to w załodze to tym bardziej w pojedynczej obsadzie), co o okres prowadzenia pojazdu. Skoro brak jest "dziewiątek, brak też jest "piętnastek", a biorąc pod uwagę rozładunek lub załadunek po kilku godzinnej jeździe brak ten może okazać się bolesny. | 1 | ||
~kierowca | Dzwoni klient i pyta czy towar będzie o 12h, czy o 14h? Spedi informuje klienta, że musi zadzwonić do szanownego kierowcy i zapytać... Dzwoni klient i dostaje informacje, że kierowca będzie o 12h jeżeli warunki rogowe się nie zmienią. Jest różnica? | |||
~ktosik | TOP - czytasz to co chesz czytac. w tych samych kodeksach przeczytasz ze pracownik ma obowiazek wykonywac polecenia sluzbowe o ile sa w zgodzie z przepisami. robienie 9h odpoczynkow jest zgodne z przepisami | |||
~NONL | ~ktosik ale ciebie inteligentny inaczej 9 godz. skrócony, 11 regularny Artykuł 4 f) "odpoczynek" oznacza nieprzerwany okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem; g) "dzienny okres odpoczynku" oznacza dzienny okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje "regularny dzienny okres odpoczynku" lub "skrócony dzienny okres odpoczynku": - "regularny dzienny okres odpoczynku" oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin, - "skrócony dzienny okres odpoczynku" oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 9 godzin, ale krócej niż 11 godzin; h) "tygodniowy okres odpoczynku" oznacza tygodniowy okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje "regularny tygodniowy okres odpoczynku" lub "skrócony tygodniowy okres odpoczynku": - "regularny tygodniowy okres odpoczynku" oznacza odpoczynek trwający co najmniej 45 godzin, - "skrócony tygodniowy okres odpoczynku" oznacza odpoczynek trwający krócej niż 45 godziny, który można, na warunkach ustalonych w art. 8 ust. 6, skrócić do nie mniej niż 24 kolejnych godzin; Rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika bez wypowiedzenia z winy pracodawcy art. 55 § 11 k. p. i oklep... | |||
~ktosik | a znasz paragraf ktory mowi o rozwiazaniu umowy o prace z winy pracownika? podstaw a - niewykonanie polecenia sluzbowego a ten art znasz? a moze nie dales rady tak dlugo czytac? Art10 2. Przedsiębiorstwo transportowe organizuje pracę kierowców, o których mowa w ust. 1 w taki sposób, aby kierowcy ci mogli przestrzegać przepisów rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 oraz przepisów rozdziału II niniejszego rozporządzenia. Przedsiębiorstwo transportowe wydaje odpowiednie polecenia kierowcy i przeprowadza regularne kontrole przestrzeg ania przepisów rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 oraz przepisów rozdziału II niniejszego rozporządzenia widzisz gdzies tutaj zapis ze to kierowca sobie organizuje czas ptracy/jazdy/odpoczy nku? | |||
~Przewoźnik | Większość kjerofcuf to bezmózgowcy. Dlatego właśnie mądrzejsi od nich decydują jak mają planować robotę, żeby jej nie spieprzyć. Ponieważ planowanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami to łącznik ma robić to co zaplanowano. 9 albo 11-cie albo jeszcze więcej bo tak jest zaplanowane. Jeśli nie to wypad na ulicę. Z normalnymi KIEROWCAMI nie ma takich problemów - za to idioci zaś - wieczne bełkotanie. | 2 | ||
~Przewoźnik | U nas ostatnio kjerofca "pomyślał" po swojemu wbrew ułożonemu planowi. Oczywiście zje-bał cały plan. Tacho też. Tak to jest jak się zaufa hołocie i płaci delegacje. Już nie pracuje. Nikt po nim nie płacze. | |||
~ktosik | chyba tylko ty bo wciaz go wspominasz | |||
~winetu | ~Przewoźnik (2014-11-19 21:19:53) Większość kjerofcuf to bezmózgowcy. Dlatego właśnie mądrzejsi od nich decydują jak mają planować robotę, żeby jej nie spieprzyć. Ponieważ planowanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami to łącznik ma robić to co zaplanowano. 9 albo 11-cie albo jeszcze więcej bo tak jest zaplanowane. Jeśli nie to wypad na ulicę. Z normalnymi KIEROWCAMI nie ma takich problemów - za to idioci zaś - wieczne bełkotanie. taa a na plocie wisi 15 chętnych na moje miejsce | |||
~Przewoźnik | Koniec tematu a pajacyk do zwolnienia. Proste. Pracy podobno w bród. Niech idzie męczyć kogoś innego. | |||
~ktosik | a to co on zrobil, zalezy od tematu watku. | |||
~ktosik | ale ponoc mamy kryzys. Ł ysy o nim pisze co rusz od kilku juz lat. | |||
~kierowca | Hahahaha!00% racji ktosik i przewoźnik. Hołota z prawkiem świeższym od wczorajszego chleba chce tu warunki stawiać.. Najpierw pojeździć synki z 15lat. A warunki to stawiać wtedy jak już będziesz wiedział wszystko o robocie. Stary zapyta Cie jak to jest z jazdą na daleką rosję, a Ty synek co? Warunki swoje znowu przedstawisz i na ET zapytasz jak tam jest na rosji 2000km za Moskwą? | |||
~winetu | ".. Stary zapyta Cie jak to jest z jazdą na daleką rosję... " no to jak to jest bo nie bylem tam nigdy i raczej nie zamierzam? | |||
~ktosik | tam wszystko " bolsze " komary wielkosci wrobli. jak sie przyssie, to musza ci transfuzje robic | |||
~kierowca | winetu to tak jak z Twoją żoną- nikt w niej oprócz Ciebie nie był i nikt nie zamierza:D | |||
~winetu | czy z tego powodu jestem gorszy??? | |||
~kierowca | Nie martw się, współczujemy Ci:D | |||
~kierowca | A tak poważnie, to śmieszki tu dużo szczekają, a przy sobocie jak już wyszorują swój zestaw to staremu furę gąpeczką pucują:D | |||
~winetu | podziwiam yuch co to na rosje czy zima przez brenero oni to naprawde se kierowcy | |||
~NONL | dalej widzę ze nierozrózniasz KP od 561... KP daje mi prawo do regularnych odpoczynków, a 561 umozliwia mi skrót z 11 do 9... zeby być w zgodzie z ustawa_o_czasie_prac y_kierowcow i nie łapać kar | |||
~ktosik | KP daje prawo pracodawcy do wydawania polecen pracownikowi. dalej czytasz wybiorczo | |||
~ktosik | "Obowiązki pracownika Obowią zek wykonywania pleceń służbowych wynika ze stosunku pracy. Pracownik jest zobowiązany wykonywać swoją pracę sumiennie, starannie i stosować się do poleceń swoich szefów, które powinny dotyczyć wykonywanej pracy. Tak stanowią przepisy Kodeksu pracy" |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.