ID: 150717
MAN tga 440- kompresja w układ chłodzenia
ID: 150717
ID: 150717
Witam,
Mam problem, idzie kompresja w układ chłodzenia. Sprężarka i chłodnica spalin została wymieniona i dalej to samo.
Proszę o pomoc
Witam,
Mam problem, idzie kompresja w układ chłodzenia. Sprężarka i chłodnica spalin została wymieniona i dalej to samo.
Proszę o pomoc
~Józek*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (22)
~Józek | jak w temacie... | |||
~marek | uszczelka pod głowicą | |||
~Ktosik | Uszczelka pod głowica Uszczelnien ie gniazd wtryskowe Gniazda zawodowe Generaln ie zgłoś się do mechanika | |||
~Józek | to jest silnik 20D, więc nie ma to nic wspólnego z głowicą | |||
~kiero | Skoro nie ma nic wspólnego z głowica to sprawdź czy masz powietrze w kole zapasowym bo może wydmuchało je przez zbiorniczek wyrównawczy | 1 | ||
~zzx | ~Józek (2014-08-18 19:38:46) to jest silnik 20D, więc nie ma to nic wspólnego z głowicą to silnik chłodzony powietrzem? | |||
~joł | D20 to największy złom jaki man wypuścił na świat | |||
~Józek | nie jest chłodzony powietrzem a uszczelka jest dobra | |||
~kiero | Skoro uszczelka dobra, głowica też to pozostaje pękniętą tuleja | |||
~zzx | zdejmij miskę olejową i daj ciśnienie powietrza w układ chłodzenia - na pewno pokaże się wyciek. cudów nie ma to nie kościół. | |||
idebski
| Ciekawe jak to zrobić ( dać ciśnienie powietrza w układ chłodzenia od dołu silnika? Zawsze myślałem, że wszelkie dojścia do otworów układu chłodzenia są albo z boku bloku, albo od głowicy, ale od strony miski to chyba jakaś nowość czyli cudu nie ma kościół... sam się nie zbudował:) | -2 | ||
~Józek | nie widać nawet żadnej ryski, natomiast w głowicy dwie małe rysy między zaworami ssącymi miedzy 2 a 3 | |||
~mantga | Dając ciśnienie w układ chłodzenia można sprawdzić po zdjęciu misy olejowej szczelność bloku silnika na przykład płyty czołowej czy nie przedostaje się płyn chłodniczy do oleju. Co do silnika D 20 to zgadzam się z przedmowca nie jest najlepszy delikatnie mówiąc 800 900 tys zaczynają się konkretne jaja | |||
~zzx | Podgląd konta idebskiidebski (2014-08-18 20:17:43) Ciekawe jak to zrobić ( dać ciśnienie powietrza w układ chłodzenia od dołu silnika? Zawsze myślałem, że wszelkie dojścia do otworów układu chłodzenia są albo z boku bloku, albo od głowicy, ale od strony miski to chyba jakaś nowość czyli cudu nie ma kościół... sam się nie zbudował:) przeczytaj dokładnie to co napisałem w poście wcześniej - jakoś nie zauważyłem że można ciśnienie w układ dać od spodu silnika (technicznie jest to niemożliwe) za to możliwe jest podanie ciśnienia poprzez zbiornik wyrównawczy lub bezpośrednio do silnika z pominięciem chłodnicy płynu. ty możesz tego nie wiedzieć bo pewnie pojazd oglądasz zza kierownicy i pewnie nawet nie wiesz gdzie jest chłodnica no cóż zdarza się, ale na pewno masz sóstkę s psodu. | 1 | ||
idebski
| A po co zdejmować miskę oleju. Jeśli jest wyciek (po podaniu ciśnienia) wystarczy odkręcić korek spustowy i będzie widać co leci:) | -1 | ||
~mantga | Po odkreceniu korka i sprawdzeniu co leci jak to mówisz i tak dalej jesteś w duuupie bo nie wiesz skąd d20 ma swoje mankamenty i przez te proste zabiegi można postawić 100 procent diagnoze a nie domyślać się i mnożyć koszty | |||
idebski
| Jak nic nie leci to nie rozkręcam, po co mnożyc koszty | -1 | ||
~mantga | Ale tu mówimy o tym ze jednak nieszczelności są tylko trzeba je znalezc | |||
~zzx | właśnie tak jak pisał mantga - trzeba poszukać gdzie leci bo, że gdzieś leci to wiadomo. jak będzie pęknięta głowica np. 2 to ta tuleja powinna lecieć woda ( a raczej się sączyć ) i będzie wiadomo gdzie szukać, a nie rozbierać dla zasady. | |||
idebski
| Z tego co wiem, to jednak nic nie wiadomo. Zmieniona sprężarka, ale czy wiadomo, że ta nowa ( druga) nie jest wadliwa? Faktycznie lepiej zdjąć miskę, po co mnożyć koszty:) | -1 | ||
~mantga | Możesz ściągnąć od razu głowice i wywalić 3000 na dzień dobry możesz też pojechać do mana i poprosić o sprawdzenie szczelnosci (kompresje) wywalić 2700 netto na dzień dobry i oni ci powiedzą co jest nie halo ale po co mnożyć koszty:) | |||
idebski
| Można też wymienić auto na inne, ale po co mnożyć koszty lepiej zostać ze starym i popsutym:) | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.