~rUsEk
| jak w temacie... | | | |
~Lolek
| nie jeden sief wiciągnie racice do przodu i BMW na giełdzie opyli | | | |
~rUsEk
| siefy mają naodkładane nimi nie ma się co martwić, ale co z kierowcami bo tu juz tak różowo to pewnie nie wygląda, co z wytwórcami tych wszystkich produktów, to też w. . uj miejsc pracy. | | | |
~Spid
| kierowcy sobie rade dadzą wkońcu inne zawody też są nie tylko na kierownicy się świat kończy. | | | |
~Spid
| koło mnie teraz padła dosyć wielka firma 160 aut sef i synek wylądowali w bloku wszystko im bank wźoł a kierowcy pracują dalej gorzej z szefem do dobrobytu przyzwyczajony i tak skończył aż go szkoda a taką wielką śnupe miał | | | |
~kierowca
| nie tankować na LUKOIL apel zróbmy całkowite embargo na rosyjskie stacje LUKOIL | | | |
~Ł ysy
| Typowy obraz polskich przygłupów.
Przykro pisać, te miernoty budzą obrzydzenie. | 1 | | |
~Transportowski
| Spid skąd ta firma? | | | |
~Krokodyl
| Spid, napisz co to za firma i skad są? | | | |
~Bolek
| Transportowski, przecież to typowe na tym forum bla bla bla Spida. jakiej oczekujesz odpowiedzi? | | | |
~czesiek
| .. Ł YSY IDIOTO z KAD będziesz KRADŁ TERAZ "SOLARKE".. ? ?? | | | |
~RAMBO
| robie przeżuty po UE i wali mnie rosja, tu roboty jest w ch... | | | |
~Orlen
| "robie przeżuty po UE i wali mnie rosja, tu roboty jest w ch... "
Zanim coś napiszesz pomyśl ile aut jeździło na Rosję, teraz te auta bedą latać tylko poUnii i z robotą będzie krucho | | | |
~mlody
| i dobrze stawki pojda jeszcze bardziej w dol dziady upadna traktorzysci moze stwierdza ze sie nie oplaca i bedzie luz mnie to yebie nie musze jezdzic 2 miesiac sobie patrze na urlopie jak robiecie na dziadow haha | | | |
~Pan Henio
| i dziwki stop | | | |
~Orlen
| Tadeusz Wilk ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce ostrzega, że jeśli polskie firmy transportowe nie znajdą nowych zleceń, to będą mieć poważne kłopoty.
Jak podkreśla, przewoźnicy z krajów zachodnich praktycznie nie uczestniczą w przewozach do Rosji. Jak dodał, specjalizuje się w tym Polska oraz Litwa, Łotwa, Estonia, Słowacja, Czechy i Bułgaria. - Jednak spośród tych krajów to właśnie Polska jest absolutnym liderem w przewozach do Rosji. Wobec tego na embargu my możemy stracić najwięcej - powiedział Tadeusz Wilk.
Zrzeszenie wystosowało 1 sierpnia listy do wicepremierów - ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego oraz minister infrastruktury i rozwoju Elżbiety Bieńkowskiej - z prośbą o rekompensaty dla przewoźników. "Na kierunku wschodnim operuje ponad 3 tys. polskich firm przewozowych, wykorzystujących ponad 30 tys. pojazdów. Polscy przewoźnicy drogowi wykonują do Federacji Rosyjskiej około 270 tys. jazd rocznie. Szacujemy, że wartość przychodów z tytułu tych przewozów to kwota co najmniej 700 mln euro. Przy czym zdecydowana większość pojazdów (szacowana na ponad 60 proc. ) wykonywana jest pojazdami chłodniczymi" - napisano w liście.
Wilk zwraca uwagę, że samochody przewoźników kupowane były za ich prywatne pieniądze, głównie w leasingu lub na kredyt, więc jeżeli szybko nie znajdą oni zleceń, to zaczną mieć kłopoty finansowe.
Jego zdaniem w obecnej sytuacji niewielką szansą dla polskich przewoźników na dalszy transport produktów spożywczych do Rosji są towary pochodzące spoza UE, np. z Ameryki Południowej. Zaznaczył jednak, że to margines dotychczasowych przewozów.
Sankcji nie obawia się największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce - PKP Cargo. Jak powiedział PAP rzecznik tej firmy Mirosław Kuk, import i eksport przez wschodnią granicę stanowią niewielki procent ogółu przewozów międzynarodowych realizowanych przez spółkę. W 2013 roku stanowił on 12, 79 proc. ogółu przewozów międzynarodowych PKP Cargo.
Jak dodał, spółka stale monitoruje sytuację na granicy wschodniej, jednak biorąc pod uwagę m. in. udział procentowy przewozów towarowych przez wschodnią granicę w przewozach ogółem, sankcje nie powinny w znaczący sposób odbić się na działalności przewozowej PKP Cargo.
Kuk zwrócił uwagę, że w transporcie kolejowym na linii Wschód-Zachód-Wschód dominuje przewóz towarów ze Wschodu na Zachód, który kilkukrotnie przekracza przewóz ładunków w odwrotnym kierunku. - Przewożone na kierunku Wschód-Zachód towary to głównie surowce i towary niskoprzetworzone. Jeżeli oceniamy, że ewentualny spadek polskiego PKB będzie w głównej mierze spowodowany załamaniem polskiego eksportu na wschód artykułów rolno-spożywczych oraz towarów wysoko przetworzonych, to nie są to towary przewożone transportem kolejowym - poinformował rzecznik.
W przewozie towarów na Wschód niewielkie znaczenie odgrywa również transport lotniczy. Rzecznik warszawskiego Lotniska Chopina Przemysław Przybylski powiedział, że przewozy transportowe do Rosji są symboliczne, "mniejsze nawet niż przewozy po kraju". Z danych przekazanych przez lotnisko wynika, że w pierwszym półroczu z Moskwy do Warszawy przyleciało 273 ton towarów, a z Petersburga do stolicy naszego kraju tylko jedna tona. Tymczasem z Warszawy do Moskwy w tym czasie przewieziono 263 tony towarów, a do Petersburga 27 ton. Na obu trasach większość towarów przewożono jako cargo w samolotach pasażerskich.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku. Skupia prawie 5000 firm zajmujących się międzynarodowym transportem drogowym. Do przewoźników tych należy większość spośród niemal 150 tys. pojazdów, które składają się na polską flotę przewozów międzynarodowych. | | | |
~piterdyslektyk
| Jest też doga strona medalu tej sprawy. Hordy LLU-lków rzuca się na zachód ze swoimi wielkimi kotłami i kierowcami którzy nie wmawiają ą. "Teraz bedo i wezmo się za resztę bo one wiedzo co robio" | | | |
~jarek lukow
| ty kolego odczep sie od nas lulkow. faktycznie robimy na okraglo rosje, nawet mongolie gdzie mieszkajatakie mongoly jak ty. jezdzimy tam bo mamy jaja a taki jak ty kierowca bo oczywiscie nie szoferzapewne jezdzi w drewniakach swoja staraasterka po wsi. mimo wszystko powodzenia. | | | |
~sid
| LULKI NA ZACHODZIE ch ch ch jak oni się tam odnajdą wode z pisuaru będą pic itp. ch ch ch | | | |
~jarek lukow
| dzisiaj wracamy dziesiatkami, chlodniami z rosji i niestety po niedzieli nie wiemy co bedzie dalej. | | | |
~sid
| jeździcie do mongolow bo jesteście od nich tansi i tyle | | | |
~jarek lukow
| sid jestes krertyn. jak my smigalismy na ten twoj caly zachod to ty jeszcze patelnie ciagales po ulicy a kogut cie w ch... dziobal ofermo zyciowa. | | | |
~jarek lukow
| kolego lulek zawsze ci pomoze w trasie. nie narzekaj tak na lulkow. | | | |
~sid
| robote psujeta i tyle | | | |
~jarek lukow
| masz troche racji sid. ale to nie my szoferzy zatrudniamy tych ze wschodu. a oni niestety smigaja chetnie za mniejsza kase. wiadomo ja bym chcial 7 z przodu haha. | | | |