Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Mobilizacja kierowców - Strajk, Petycja

ID: 149992


Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...

CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.

Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca

We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU

Szanowny Panie Ministrze,

Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:

1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:

- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.

2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:

- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.

Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.

3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:

- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.

Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.

Z poważaniem,

Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca

Posty (342)

~Jan-niewolnik
Lysy, brak ruchu to zdrowie? Tak wlasnie postaje autoagresja. Ale co tam, tys kierowca i medyk w jednym.
~bandzior
Panowie nie odbiegajcie od tematu nie piszcie o glupotach nie porownujcie kasjerki do naszej pracy bez urazy do kasjerek myslcie co mozemy zrobic zeby nas tak pracodawcy nie okradali zucajcie rozne propozycje a nie wyklucacie sie miedzy soba wstyd ze my kierowcy nie umiemy sie zegrac korzystaja na tym sefy i robia nas jak chca z powazaniem do prawdziwych kierowcow
g-a
bandzior - nie wiem czy wiesz, ale kasjerki zarabiają ponad 2 000, przynajmniej w popularnym sklepie z owadem w kropki
~Sw Mikolaj
to kiedy ten strajk?
~prowokator
bardziej de*ilnych wypowiedzi wirtualnych znawców zorganizowanegon transportu wiejskiego dawno nie czytałem... HHHhiiiii.
weżcie kij i pindolnijcie sie w ryyjjjjj.
nadeszła godzina prawdy dla pismaków etransowych..

jasio-niewolnik ma w 100% rację a wam wara to komentować..

co poniektórzy niech się zajmą własnymi rodzinami, gdyż siedząc non stop przed kompem zaniedbują rodzinę.
~zly
Inne grupy zawodowe też borykają się z większymi problemami i PŁemier nie pomoże wszystkim jak dobra wróżka czy mama do której pójdziemy na skargę. Sprawa ma drugie dno. Pensja minimalna?? jasne jest że moga zrobić z tym pożądek ale ktoś się zastanowi bo np. wzrośnie bezrobocie... itd
ese
To może by jako pierwszy z postulatów zapisać likwidację pensji minimalnej?
~zly
Wzrost kosztów pracy oznacza redukcję etatów. Wtedy 3 osoby robią robote 4. Sam też tego doświadczyłem.

1

~bandzior
zly pomysl jaka redukcja co pleciesz obowiazuje naz tacho jak mozesz robic za dwochlub za trzech tak dalej sie wszystkiego boj z takimi jak ty daleko nie zajdziemy
~zly
Bandzior masz rację, ale redukcja taboru nastąpi napewno na mniej opłacanych trasach itp. Kierowcy z międzynarodówki to też nie pępek świata, bo naprzykład taki skład budowlanny który ma 3 kierowców i 3 magazynierów zwalnia dwóch magazynierów i kierowcy pomagają. Dokładnie takiemu przykładowi miałem okazję się przyglądać.

1

~zly
Oczywiście każdy powie mam to gdzies ide dalej ale wszedzie dobrze gdzie nas nie ma...
~Jan-niewolnik
Jestem nad nad jeziorem, nogi wyciągnięte, okulary na nosie i Panowie browarek w ręku! no i w lewej rece chwilowo telefon i smaruje posta na etransport hhehee :) Powiem Wam tak zrobiłem troche kilometrów w tym tygodniu na magnesiuku to sobie moge wypoczywać, a wy tam liczcie te zaskurniaki i patrzcie czy nie zabraknie na chleb

2. Co najważniejsze, jesteście amatorami, grupą społeczeństwa prostych robotników którzy nawet własnego nosa nie ptrafią pilnować. Powiem tak, mój szef jezdzi BMW X6 jakieś tam MPOWER DIESEL 400 KM 850 momentu.. Wybudował ogromną wille z telewizorem 80 cali naa który dał mi tylko sobie popatrzeć, nawet nie pozwolił przełączyć programu! Na koncie (prywatnym) nie miliony ale duzo pieniedzy (wiem bo dał mi login do konta zebym sobie wzial na buty). Jak sam mówi, nie narzeka jest zajebiscie i nigdy nie spodziewal sie ze taki buraczyna jak on dorobi sie tyle pieniedzy. Z moich obserwacji wynika że małe prywatne przesiębiorstwa nie potrafią zarządzać pieniedzmi i brakuje firmach jakiegokolwiek profesjonalizmu i organizacji. Takie jest moje zdanie i powiem Wam, że polskie krzaki nie posiadają wykwalifikowanej kadry pracowniczej jak duze firmy spedycyjne itd. Panowie, nie oszukujmy się! Ci ludzizie co to prowadzą to byli kierowcy, a dzisiaj na kierowce mówią złodziej, oszust i głupek! Więc jeżeli ten prezes był głupkiem to jakim cudem ma teraz większe IQ? Mówie o małych rozinnych firmach a nie o wielkich! bo tam niewątpliwie są tacy ludzie jak ksiegowa, menadżer, kierownik kierowników i prezesów. Jednak dopóki nie zlikwiduje się tego małego syfu to nic sie nie potrafi. A kto moze to zlikwidować? Góra i nikt wiecej! zapytaj swojego szefa czy odejdzie od koryta! ni chu ja
~bandzior
kolego takie przyklady trzeba likwidowac bo jestes kierowca a nie magazynierem ani ladowaczemniech szef laduje zdejmuje pisze faktury jak mu nie starcza kasy to niech sprzeda posiadlosc na Mazurach albo Leksusa aa nie dorabiaja sie na szoferskich garbach koniec z okradaniem to Dziad Transy musza popadac strasza ze roboty nie bedzie BEDZIE niech sie o nas nie martwia tylo o siebie

-1

~Orlen
Pojawiła się stronka, ktora byc może rozwiąze niektóre problemy kierowców.

Ugrupowanie Naród będzie się zajmować sprawami, które dotyczą dużej grupy osób i będzie dążyć do pozytywnego załatwienia tych spraw bez względu na pojawiające się trudności. Jedną z pierwszych spraw, która zajmie się portal będzie pomoc w realizacji postulatów kierowców międzynarodowych czyli bardzo licznej grupy zawodowej.


Pozdrawiam
Re daktor Naczelny Portalu Ugrupowanie Naród

ugrupowanie narod. itl. pl
~Jan-niewolnik
Orlen, weź ty spamerze lepiej zdejmij magnes bo widze ze ci na mózg źle działa
~zly
bandzior sef sobie w zyciu zawsze lepiej poradzi niz Ty gwiazdorze. Módl się o to prawko i zdrowie bo inaczej sustki na polu u faszysty nie wyrobisz
robmar
Tak do wszystkich pokrzywdzonych przez los kierowców. Niech sobie każdy wybierze markę, model ciągnika (jaka moc, bo to dla was ważne), markę i model naczepy, może i kolor, a ja każdemu podstawie pod dom wybrany zestaw i będziecie jeździć na swoim i za swoje !!! Ja chcę za to 1680 zł brutto (miesięcznie) od każdego zestawu, przez okres trwania leasingu !!! I wtedy nie będzie problemów z wynagrodzeniem, dietami, ryczałtem za noclegi itp.

1

~zly
Jan Niewolnik przestań podjudzać tych biednych ludzi bo zal mi tych którzy w to uwierzą

2

ese
Wpisów prawie 200. Może warto by juz podsumowac efekty akcji. Albo chociaż spróbować ułożyć listę sensownych oczekiwań
~Robinson
Zająć powinni się przede wszystkim firmami kiblowymi, chodzi mi o Toi Toi i podobne, a jest tego trochę. W sezonie u nich 14 godzin to norma.
~Orlen
A co tu podsumowywać jak już na starcie organizatorzy dali ciała, bowiem napisali "- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy. "

Wiem, że są firmy, które nie płacą podstawy, ALE księgują te wypłaty i wielu kierowców chyba nie wie, że od lat do podstawy są doliczane ryczałty za godz nadliczbowe, pracę w nocy i na pranie lub środki czystości.
Zatem pracodawcy żadnych dowodów na łamanie prawa nie mają, wręcz przeciwnie to kierowcy nie wiedzą co dostają, albo co podpisują ( jak nie dostają)

3

~Orlen
Uprzejmie proszę pracodawców o nie stawianie mi plusów ( już się zazieleniło) bowiem jestem w trakcie budowy strony, poważnej strony, która będzie im spędzać sen z powiek
~Jan-niewolnik
Co ty orlen amatorze tutaj piszesz? ''ALE księgują te wypłaty i wielu kierowców chyba nie wie, że od lat do podstawy są doliczane ryczałty za godz nadliczbowe, pracę w nocy i na pranie lub środki czystości. '' No to *a gdzie te ryczałty? Mówisz że są one wliczone w podstawę wynagrodzenia 1680 zł? Ty *lniety jesteś
jan-niewolnik
Swiadczenia których nie wlicza się do minimalnego wynagrodzenia za pracę to godziny nadliczbowe i np. dodatek za pracę w porze nocnej.
~Orlen
z podstawą są wypłacane ( księgowane) tzn podstawa plus ryczałty ( taki jest obowiązek prawny tzn płacisz ryczałt, czyli nie musisz płacić nadgodzin, czy za godz nocne itd)... ale Ty chyba i tak tego nie zrozumiesz.

1

jan-niewolnik
Praca nadliczbowa nie jest stałym elementem pracy i nie powinna być z góry planowana, dlatego ryczałtu za nadgodziny nie można uznać za stały składnik wynagrodzenia pracownika. Jest to zmienny element płacowy, traktowany jak wynagrodzenie i dodatek za godziny nadliczbowe. Dlatego, jeżeli pracujesz po 15 godzin dziennie twoja wyplata nie moze składać się tylko z ryczałtu. Ty Orlen urwałeś sie z choinki i tyle.
jan-niewolnik
a po drugie nie stawiaj sobie plusów ''z drugiego konta''

-2

~Orlen
Poucz się trochę
Jak wynika z orzecznictwa Sądu Najwyższego, za "normalne wynagrodzenie" należy uznać takie wynagrodzenie, które jest wypłacane stale i systematycznie w zwykłych warunkach i terminach wypłat. Będzie to zatem wynagrodzenie zasadnicze, wynikające ze stawki osobistego zaszeregowania, ale również dodatkowe składniki wynagrodzenia mające stały charakter, jeśli pracownik ma do nich prawo na podstawie obowiązujących w zakładzie pracy przepisów lub postanowień płacowych (wyrok Sądu Najwyższego z dnia 3 czerwca 1986 r., sygn. akt I PRN 40/86, OSNC 1987/9/140). Na podstawie powyższego wyroku, do składników o stałym charakterze należy zaliczyć dodatek stażowy, funkcyjny, czy dodatek za szkodliwą pracę.

Jak wynika z powyższego wyroku, w "normalnym wynagrodzeniu" za godziny nadliczbowe należy również uwzględnić premie, ale tylko te o charakterze stałym (czyli takie, które są wypłacane co miesiąc), których przyznanie nie jest zależne od uzyskania określonych osiągnięć. Uwzględnieniu nie będą zatem podlegały premie zadaniowe, motywacyjne, wynikowe, gdyż są wypłacane tylko pod warunkiem, że pracownik spełni określone zadania.

W wynagrodzeniu za nadgodziny nie uwzględnia się także nagród, które są wypłacane cyklicznie i premii uznaniowych (jeśli faktycznie nie spełnia cech premii i jest świadczeniem o charakterze uznaniowym), gdyż nie są wynagrodzeniem w ścisłym tego słowa znaczeniu. Jak wynika bowiem z wyroku Sądu Najwyższego z dnia 11 grudnia 2007 r. (sygn. akt I PK 157/07, OSNP 2009/3-4/33), "normalne wynagrodzenie" obejmuje wszystkie należności za pracę należne pracownikowi, które mają charakter wynagrodzenia za pracę. Charakteru takiego, zdaniem Sądu Najwyższego nie ma nagroda, zatem nie mieści się ona w pojęciu "normalnego wynagrodzenia".
jan-niewolnik
Nie wiem po co cytujesz wyrok SN. Prościej będziesz jak powiesz wszystkim za co jest minimalne wynagrodzenie 1680 zł brutto i gdzie oraz w jakich sytuacjach może być w tym wynagrodzeniu ryczałt. Jeżeli w danym miesiącu przepracowałem 150 zł to pracodawca zaplacił minimalną pensję (musial doplacic) jezeli przez nastepny rok pracowałem po 500 godzin to według ORLENA też zarobiłem 1680 złł. Panie weź pan skończ.
jan-niewolnik
tam gdzie 150 zł powinno byc 150 godzin
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.188.113.181

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels