ID: 149248
Kierowcy z Ukrainy
ID: 149248
ID: 149248
Czy kierowca z Ukrainy mający wizę na prace w Polsce ma tak naprawdę prawo pracować jako kierowca międzynarodowy. Bo z tego co znalazłem na internecie to takiego prawa nie posiada. Pracuje bowiem w innym kraju UE (najczęściej), a na to potrzebuje oddzielnego pozwolenia z poszczególnych krajów. Obywatel Ukrainy nie jest obywatelem UE. Czy ktoś znający temat może się wypowiedzieć. Wiem że pracują w międzynarodówce, ale czy tak naprawdę jest to legalne??
Czy kierowca z Ukrainy mający wizę na prace w Polsce ma tak naprawdę prawo pracować jako kierowca międzynarodowy. Bo z tego co znalazłem na internecie to takiego prawa nie posiada. Pracuje bowiem w innym kraju UE (najczęściej), a na to potrzebuje oddzielnego pozwolenia z poszczególnych krajów. Obywatel Ukrainy nie jest obywatelem UE. Czy ktoś znający temat może się wypowiedzieć. Wiem że pracują w międzynarodówce, ale czy tak naprawdę jest to legalne??
~rrr*.21.106.156.ipv4.supernova.orange.pl
*.21.106.156.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (221)
~SoloUk | Ukraińcy to najlepsze lekarstwo na polskiego buraka w szoferce | |||
~Berufskraftfahrer | ~SoloUk Ty już całą gębą Angol? ? | |||
~SoloUk | My też zmieniliśmy anglikom poglądy na temat pracy | |||
~Berufskraftfahrer | ~SoloUk (2016-02-19 17:47:44) My też zmieniliśmy anglikom poglądy na temat pracy Pokazaliści e zastosowanie magnesu? ?? | |||
~SoloUk | Nie mamy pojęcia że takie coś jest kiedyś chwalił się jeden Hiszpan ze to oni wymyślili te magnesy ale tak dokładniej to dopiero wczoraj tu na forum dowiedziałem się O co chodzi. Zastanawia mnie gdy ITD kontroluje i zobaczy inny stan licznika na zegarach i na tacho to jak to traktują? może mi ktoś powie | |||
~Berufskraftfahrer | Podgląd konta puchatek61 Jak Żukami jeździli to jego na świecie nie było | |||
~Ł ysy | O czym ten stary przygłup woytek znowu bredzi? | |||
~Ł ysy | Strach przed konkurencją ogarnia polskich wozaków. | |||
~sid | a czy polski kierowca ma prawo pracowac 300 godzin w miesiacu bo zgodnie z kodeksem pracy to nie | |||
~SoloUk | ~puchatek~ czyli licznik stoi i tachograf też dzięki za odpowiedź | |||
~Tazo | Kolego powiem tak muszą załatwić sobie zezwolenie na wykonywanie transportu od itd jak mają 95 w prawku. Itd wystawia to na 4 miesiące potem jeszcze raz od nowa, muszą mieć odbywa kwalifikację w jednym z krajów UE inaczej pracują nie legalnie różnie to bywa wiadomo jak jest z naszymi pracodawcami. | |||
~Tazo | Zaświadczenie to pozwala na wykonywanie transportu na terenie UE co 4 miesiące muszą wymieniać | |||
~Kamil | SoloUK nie obraz sie ale ty raczej nawet w solowce nie siedziales, skoro takich podstaw nie znasz. Moze ma prawym fotelu (iku). Strzelam, ze smigasz dostawczym i marzysz o ciezkim transporcie, ale z jakis powodow nie jest i nie bedzie ci to dane dlatego siejesz ferment na forum. Az dziw bierze, ze jeszcze ci chlopaki odpisuja. Co do ukraincow, to dobry pracownik nie musi sie bac konkurencji zza wschodu. Zaden szef nie jest glypi, zeby wyrzucac fachowca zeby przyoszczedzic pare zloty na wyplacie, bo pozniej msci sie szybko takie myslenie. | 1 | ||
~J 23 | Kierowca z UA może zrobić kurs TYLKO PL -UE -PL. Nie mogą robić przerzutów. Widziałem, jak inspektor BAG wysadził kierowcę z UA bo miał załadowany towar z D do F. Szef musiał przywieźć kierowcę polaka i on pojechał do F. | -1 | ||
~J 23 | Dodam, że wiza do UK kosztuje 3 000e/rok, dlatego capy tam nie kursują | -1 | ||
ese
| W Anglii już euro wprowadzono? Jak to błyskawicznie idzie.. | 1 | ||
~Tony | Witam, wczoraj właśnie się dowiedziałam że już nie długo ( max 2 miesiące) ukraińscy kierowcy którzy mają pozwolenie na prace w Polsce a będą prowadzić ciężarówkę polska w innym kraju unii europejskiej przy kontroli będą wysadzani z auta aresztowani i deportowani do pl na koszt pracodawcy, | -2 | ||
~cappele | Tony> skąd masz takie info? | 1 | ||
~Miki | Ukrainiec dostaje zezwolenie na pracę w Polsce, jego nie dotyczą unijne regulacje o swobodzie przepływu ludzi i wyboru pracy w innym kraju unijnym. | -2 | ||
borman
| Tony skąd masz takie info? | |||
g-a
| ~Tony 2016-08-29 21:01:45 Witam, wczoraj właśnie się dowiedziałam że już nie długo ( max 2 miesiące) ukraińscy kierowcy którzy mają pozwolenie na prace w Polsce a będą prowadzić ciężarówkę polska w innym kraju unii europejskiej przy kontroli będą wysadzani z auta aresztowani i deportowani do pl na koszt pracodawcy, Francuska i niemiecka płaca minimalna, hotele we Francji a teraz to. Co wymyślicie barany za tydzień? | |||
~Ł ysy | Tony. Wczoraj słyszałem, że mając na uwadze interes społeczny barany takie jak ty będą kastrowane. Nie można dopuścić do przenoszenia genów determinujących głupotę. | 1 | ||
~Ł ysy | Czego to polski idiota zza kierownicy nie wymyśli? | 2 | ||
g-a
| No właśnie... to miałem na myśli. | -1 | ||
g-a
| Jak widzę co najmniej 2 barany wierzą w te swoje urojenia. Strach koło doopy, że w końcu wrócą do "wyuczonych zawodów". O ile takowe posiadają i ukończenie ZSZ nie było kiedyś barierą nie do pokonania. | 2 | ||
~Olo | Polecam kierowców z Ukrainy. Więcej zalet jak wad | |||
~Pan Kierowca | Kierowcy z ukrainy i w ogóle spoza UE nie mogą wykonywać tzw. transportów kabotażowych za które przysługiwał by im np niemiecki milog lub francuski loimacon, kierowcy z ukrainy mogą pracować tylko na terenie Polski lub wykonać transport np. PL-F-PL nic pozatym. W niemczech już nie raz kierowcę z Ukrainy "wysadzono" z auta za "kabotaże" i szefowie muszą wysłać kierowcę z PL lub sami przyjechać - oczywiście nie chwalą się tym na publicznych forach stąd tak mało informacji na ten temat :) | |||
~Kamil | Jaki milog jaki makaron, chlopie o czym ty piszesz. Dajcie juz spokój, glowa juz od tego peka. Nie ma, nie bylo i nie bedzie. To co wypracujesz to masz i tyle. | 1 | ||
~Pan Kierowca | moja firma płaci wszystko i na francji muszę mieć specjalne papiery na wypadek kontroli, natomiast w niemczech miałem kontrole na firmie gdzie ładowałem i spisali wszystko i będą sprawdzać czy firma płaci milog więc kamil nie pierdacz głupot jak nie wiesz, nie jesteś profesjonalistą | |||
Fro
| Pan Kierowca - czy są jakieś osiągalne źródła potwierdzające twą wiedzę, czy mamy brać je "na wiarę"? | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.