Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Francja, Belgia. 45h odpoczynku regularnego.

ID: 148222


Troche czasu upłyneło od wprowadzenia przez powyższe kraje zakazu odbierania odpoczynku czterdziestopięcio godzinnego w kabinie pojazdu.
Jak to właściwie wygląda w praktyce?
Dostał juz ktos karę za to?
Czy wystarczy kwit za hotel, motel, pole namiotowe i czy w ogóle są przepisy na podstawie których kontrolujący maja prawo żądać takiego potwierdzenia?
Co z urlopówka w takim przypadku?
Jężeli odpoczynek odbiorę poza kabiną, na przykład u rodziny lub znajomych to jak to udokumentować?
Miał już ktoś z tym do czynienia, bo pytań sporo a odpowiedzi zero?

Posty (65)

~ktosik
michał
(2014-11-06 21:42:51) odpowiedz brzmi nie!!! kierowca ma isc pieszo do hotelu

ale dlaczego ma byc hotel? no i ilo gwiazdkowy?

a nie moge byc u lesniczego?

1

~michał
chcesz przepis to poczytaj na GITD oraz wiele więcej artykułów ja nie jestem jeleniem do przesylania Ci linków.
~michał
Francja kreci większego bata, oni wiedza co się dzieje i co jak się omija dojda każdego, to kwestia czasu.
~michał
ponadto nie mówimy teraz o tym co obowiazuje a co nie tylko kto powinien placic a odpowiedz brzmi ze nie kierowca wszystko i na temat
ese
~michał
(2014-11-06 21:42:51) odpowiedz brzmi nie!!! kierowca ma isc pieszo do hotelu oddalonego 30 km od parkingu w lesie do szałasu w polu bys oszczedzil na tym pieniadze-

Ja pytam o konkret. A nie Twoje opinie. jak więc jest z tym dojazdem do hotelu? ICzym i do jakiej odległości pracodawca ma obowiązek szofera dostarczyć? A z powrotem też w identyczny sposób, czy może się on róznić?
ese
~michał
(2014-11-06 21:47:33) ponadto nie mówimy teraz o tym co obowiazuje a co nie tylko kto powinien placic a odpowiedz brzmi ze nie kierowca wszystko i na temat-

aa.. Teraz to jasne. Nie są ważne obowiązujące przepisy, ale to, że kierowca nie może za nic płacić. Trzeba było tak od początku.
~michał
wyraźnie jest powiedziane ze spedytorzy, pracodawcy organizatorzy maja tak zorganizować przewoz by albo zapewnić odpoczynek regularny w domu czy siedzibie firmy albo zapewnić odpoczynek w myśl brzmienia nowych a wlasciwie starych przepisów o nowym brzmieniu, co znaczy zapewnić? w tym przypadku ustawodawca ma na myśli wykonanie wszelkich wymaganych czynności, i poniesienia z tym związanych kosztów tak by wywiazac się z ciazacego obowiązku, czego wy jeszcze nie wiecie
ese
Ale co z tym dojazdem i powrotem?
~michał
jeśli pracodawca sobie zyczy i go stać to może i prywatnym samolotem przetransportować kierowcę do Savoya w Warszawie, nie ma ograniczen cenowych ani odległościowych, pewne jest to ze kierowca nie odpowiada w tym czasie za pojazd i ladunek, nie pokrywa kosztów, zachowuje prawo do otrzymania delegacji zgodnie z przepisami pomijając czesc kwot w zaleznosci od wyżywienia, przepisy pod haslem socjalnych polegają tak naprawdę na nakręceniu infrastruktury hotelarskiej, parkingow, wplywow z mandatow i wyparcia polskich kierowcow z tamtego rynku
ese
~michał
(2014-11-06 21:55:26) jeśli pracodawca sobie zyczy i go stać to może i prywatnym samolotem przetransportować kierowcę do Savoya w Warszawie, "

Nie o tym mówimy. A o :
~michał
(2014-11-06 21:36:38) Hotel, płatny parking, stróża, koszty dojazdu itp. a w przypadku ich braku pokrywa PRZEDSIĘBIORCA
~michał
koszty dojazdow i delegacji regulują unijne przepisy te same regulują wysokość diet i noclegow w poszczególnych krajach regulują jednak wartości przewidziane prawem nikt nie zabroni pracodawcy doplacac
~michał
pracownik zas jest narzędziem w rekach pracodawcy a nie sponsorem jego działalności zarobkowej
~michał
zapytam inaczej i może odpowiem na pytanie w inna strone, bardziej obrazowo może to przemowi, co ma poczynić kierowca z pojazdem udając się na odpoczynek do hotelu w belgii, nie majac srodkow płatniczych, nie majac zgody nie wiedzac gdzie się udac, zostaje w kabinie co ma zrobić, czym zawinil ZA CO MA PLACIC, wyslany w delegacje wykorzystany i oszukany pozostawiony na pastwe losu
ese
~michał
(2014-11-06 22:04:57) -
Jest człowiekiem dorosłym a nie przedszkolakiem. A na pastwę losu każdy z nas jest wydany. Nie widzę to żadnego wykorzystania i oszukania. jak i nie widzę nadal przepisów dzięki którym mogę na koszt firmy pojechać sobie taksówką do Sharatona czy Hiltona. I nie widze odpowiedzi co z powrotem. Czy taksówka ma za mną czekać? Czy mam wracać już autobusem? Czy autostopem?
ese
~michał- Intencje rozumiem, ale życie to nie tylko dobre chęci i oczekiwania że właśnie mi się należy. Dobrej nocy życzę, bo na mnie już czas.
~wsciekły
za każdym razem ta sama gadka :
Firma kare zapłaci, musimy.
A potem jak przyjdzie co do czego to sami wiecie jak wygląda

1

~wsciekły
Innych nie złapali tylko ciebie.
Czemu akurat ciebie złapali, przecież miałeś radio?
~michał
pracodawca ma obowiązek ZAPEWNIC wszystko co niezbędne pracownikowi w delegacji nawet pokryc roznice cen niezbędnych w delegacji lekow reste dopowiedz sobie sam, przepisów jest zbyt wiele by je wszystkie przytaczać, koszty działalności, koszty ryzyka, koszty delegacji, dojazdow itp., pracodawca nie musi zwracać jedynie kosztów dojazdu z firmy do miejsca zamieszkania i odwrotnie, w delegacji pokrywa wszelkie koszty z tym zwiazane
~michał
jeśli już tak isc w zaparte o brzmienie przepisów to nie zauwazylem takiego który by regulowal dosadnie kto powinien i za czyje tankowac pojazd lub wymieniac np. zarowke gdy się przepali, no nie wiem może to kierowca na swój koszt przecież on jechal i zuzyl paliwo a zarowka przepalila się bo oswietlal droge... po prostu sa rzeczy powszechnie znane ale i tez regulowane przez przepisy trudno wszystko wykazac na forum
~michał
podczas odbierania odpoczynku nie wolno wykonywać pracy a oczekiwanie na komunikat w związku z praca było by czasem co najmniej dyspozycji i przerwalo odpoczynek zagrazajac bezpieczeństwu ruchu drogowego
~michał
3. Świadczenia z tytułu podróży służbowej
Wejście w życie z dniem 1 marca 2013 r. rozporządzenia, które zastąpiło dwa poprzednie akty wykonawcze, regulujące odrębnie krajową i zagraniczną podróż służbową, skutkuje kilkoma istotnymi zmianami w stosunku do poprzednich rozwiązań. Najważniejsze z nich dotyczą wysokości diet i ryczałtów, a przy podróży krajowej także sposobu rozliczania diet i dokumentowania poniesionych kosztów. Ogólny zakres zwracanych pracownikowi kosztów nie uległ jednak zmianie.

Z tytułu podróży służbowej, zarówno krajowej, jak i zagranicznej, pracownikowi przysługują:

diet y,

zwrot kosztów przejazdów, dojazdów środkami komunikacji miejscowej oraz noclegów.
Ponadto pracownikowi przysługuje zwrot innych niezbędnych wydatków.

Ważne: Do rozliczenia kosztów podróży pracownik załącza dokumenty, w szczególności rachunki, faktury lub bilety, a jeżeli nie jest to możliwe - pisemne oświadczenie o dokonanym wydatku i przyczynach braku jego udokumentowania ( 5 ust. 2 rozporządzenia).
~biały murzyn
ese, tak samo zawsze medytujesz. Jesteś tylko tutaj aby zamęt siać i ferment (dobre Tobie wychodzi i każdego w*iasz.
Z kredytami też uważasz że mamy najtańsze kredyty albo takie same jak na zachodzie.
Czy zmieniłeś zdanie.
~ktosik
michal - a przeczytaj poczatek tych przepisow w szczegolnosci kogo one dotycza

1

~ktosik
a zreszta, masz. przeczytaj uwaznie i w skupieniu.
potem mozesz glosic swoje wizje na parkingach. ja bede mial ubaw na pewno

Wysokość oraz warunki ustalania należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową, przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej obecnie reguluje rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. (Dz. U. poz. 167), dalej rozporządzenie. Przypominamy, że pracodawcy sektora pozabudżetowego warunki wypłacania należności z tytułu podróży służbowej określają w układzie zbiorowym pracy, regulaminie wynagradzania, a w przypadku ich braku - w umowach o pracę. Postanowienia w tej sprawie nie mogą przy tym ustalać diety za dobę podróży zarówno krajowej, jak i zagranicznej na poziomie niższym niż dieta z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju określona dla pracownika "budżetowego".

1

~michał
ktosik to ty naucz się czytac ze zrozumieniem
Odmien nie podróż służbową zdefiniowano w odniesieniu do kierowcy. Podróż służbowa kierowcy to każde zadanie służbowe polegające na wykonywaniu, na polecenie pracodawcy przewozu drogowego poza miejscowość, w której znajduje się siedziba pracodawcy, na rzecz którego kierowca wykonuje swoje obowiązki oraz poza miejscowość gdzie znajdują się inne miejsca prowadzenia działalności przez pracodawcę, w szczególności filie, przedstawicielstwa i oddziały. Tak stanowi art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1155).
~michał
ktosik, Twoim zdaniem to kierowca w delegacji pokrywa część kosztów tak? w takim razie posmiac można się tylko z Ciebie, jesteś żenujący. Pomijając przepisy tylko idiota znajdując się w delegacji nie domagałby się od pracodawcy zwrotu poniesionych na wykonywanie pracy kosztów.
~michał
ponadto przepisy są przepisami, trzeba z nimi zgodnie ale przede wszystkim trzeba jasno ustalić zasady już na samym początku, ja nie pokrywam zadnych kosztów i wydatków w delegacji, jeśli wydatki są większe niż przewidziano konsultuje je z pracodawcą a on podejmuje decyzje, ja sobie czekam i jestem w dyspozycji, nie pokrywam mandatów chyba, że powstaną one z mojej wyłącznej winy jeśli tylko częściowo pokrywam solidarnie procent od całej kwoty pozostałe płaci firma lub spedycja, wszelkie zakupy narzedzi, płynów eksploatacyjnych czy wyposażenia dodatkowego pokrywa pracodawca na podstawie przedstawionych mu faktur, jedyne co czasem robie to jeśli nie wystarczy mi otrzymanej zaliczki firmowej bo przekroczyłem limit na wydatki kupując więcej niż planowałem wykładam pieniądze i a*alogicznie pracodawca je zwraca po otrzymaniu rozliczenia, do firmy oddalonej 50 km od miejsca zamieszkania i odwrotnie dojezdzam na swój koszt natomiast do serwisu oddalonego również 50 km od miejsca zamieszkania i siedziby firmy dojezdzam już na koszt pracodawcy, zwraca mi za komunikacje miedzy miastowa, komunikacje miejska, jeśli nie ma innej możliwości dojazd taxi czy jako pasażer innego kierowcy prywatnego, jeśli dojezdzam sam jestem na mlotkach gdy mnie zawozi w dyspozycji za co tez placi, nie wiem czego tu można nie rozumieć i nad czym się zastanawiać, jedyne co musiałbym pokryc sam to dodatkowe ulepszenia czy wyposażenie pojazdu np. dodatkowe klaksony, poleczki itp., wszystko czego wymagam pokrywa pracodawca, czasem niechętnie bo drogo ale tak czy inaczej pracodawca.
~ktosik
michal - tylko jedno mam do ciebie.

snij dalej swoj sen.

i zaklinaj na swoja korzysc rzeczywistosc.

1

~michał
to nie san a rzeczywistość... nawet nie wiesz jak można spokojnie pracować gdy ma się poukładane w glowie, nie tylko tego możesz mi pozazdroscic jest tego dużo więcej.
~michał
początkowo myslalem ze Ty sobie żarty robisz nie spodziewałem się ze ktoś może mieć takie warunki pracy jak ty, żeby to co dla mnie normalne i na co w zasadzie narzekam było dla kims snem, to chore na co godza się niektórzy kierowcy, pewnie jakby ci kazal to bys zatankowal za swoje a jak by chciał cie zwolnic i postraszyl ze masz mu jebnac laske to bys się bez wahania zgodzil żeby tylko cie nie zwolnil pozdrawiam
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.191.186.72

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels