ID: 145282
WITD: Przeciążone busy
ID: 145282
ID: 145282
W dniach 29-30. 04. 2014 r. inspektorzy Oddziału Terenowego Wydziału Inspekcji w Jeleniej Górze WITD we Wrocławiu przeprowadzili wzmożone kontrole przewozu ładunków w pojazdach o dmc do 3, 5 t pod nazwą „WZMOŻONE KONTROLE POJAZDÓW O DMC DO 3, 5 T” na terenie miasta Jeleniej Góry oraz gmin przyległych.
W dniach 29-30. 04. 2014 r. inspektorzy Oddziału Terenowego Wydziału Inspekcji w Jeleniej Górze WITD we Wrocławiu przeprowadzili wzmożone kontrole przewozu ładunków w pojazdach o dmc do 3, 5 t pod nazwą „WZMOŻONE KONTROLE POJAZDÓW O DMC DO 3, 5 T” na terenie miasta Jeleniej Góry oraz gmin przyległych.
~etransport.pl
Posty (23)
kornel_86
| Takiej ilości błędów to ja już dawno nie widziałem. Brawa dla autora newsa :) Na busach to i tak szef płaci mandaty za przeładowanie, powie mi ktoś jak to jest jak dostaje się taki mandat? Samochód stop i czeka się na drugi? 29/29 przeładowane... pewnie było po 3520 kg niektórzy to nawet za 1kg chcieliby pisać. | |||
~darek | Dopoki nie przeladujesz nadwyzki na inny pojazd nie pojedziesz dalej | 1 | ||
busiarz123
| Pytanie do starych wyżeraczów-busiarzy. Ile max ładunku uciągnie taki busik do 3, 5 T? Pytam, bo rozmawiałem ostatnio z jednym as-em, który wiózł 2, 8T Renault Master 2, 3 120KM z 2007r. Czy to możliwe? | |||
lysy83
| Ja "przez przypadek" Sprinterem 1998 r. o DMC 3, 5 T wiozłem około 2, 5 T eternitu. Auto jechało ale nadkola kabiny na rondzie tarły. Piszę, że przez przypadek bo jako świeżak totalny nie miałem pojęcia, że to tyle może ważyć. Drugi raz z przegięciem był jak wiozłem piach z budowy na budowę i trafiłem na burzę z ulewą co wpłynęło na wagę ładunku. | 1 | ||
~red | No to już ci mówię kolego sam osobiście sprawdziłem na wadze ciężarowej Fiat Ducato Maxi 2014r 230km 3. 0L 10EP poduszki na zawieszeniu 3, 120t ładunku na pace co prawda przegięcie ale tylko na 15km a koła przednie to ledwo co dotykały asfaltu. Nie polecam. Jak mogę powiedzieć tyle co latam bezpieczny ładunek to max 1. 800 i to już ostrożnie bo buja autem a w standard 1, 5 i jest ok. Tak za pamięci tak dobrze widzicie 230km a nie 180 serwis czipował | |||
busiarz123
| to jednak możliwe :) | |||
~Helwet | łysy83 z uwagą czytam twoje posty i im więcej ich czytam, tym bardziej się zastanawiam czy ty żarty sobie robisz, czy nawalony jesteś i ponosi ciebie fantazja. Jak załadowałeś 2, 5t eternitu na busa, objętościowo oczywiście. | |||
~adibus | iveco dailly 35C15 3, 5 do 4 t. na pace i nic strasznego nie dzialo sie z autem | |||
lysy83
| Z tego co słyszałem do rekordów najlepsze jest Iveco "na ramie" i to z roczników 199... Ja w sprinterze miałem "pióra" i by silnik dał rade, był bez turbiny ale nie zawieszenie na pewno nie. Tak zwane odejście było na poziomie poloneza z tragiczną instalacją gazową, ale mocny był :] A - tego typu transport robiłem na trasach do 100 km i w czasie gdy ITD jeszcze nie wpadło na pomysł ważenia busów. | |||
lysy83
| Do Helweta - 3 palety wiezione do Konina do utylizacji. Płyta eternitu mniej więcej o wymiarach palety. Kładłem jedną na druga to sporo weszło. Ładowałem sam na placu w firmie na busa pakę o wymiarach 4m na 2m. Jak się nie da jak się da? ! Rok około 2006 może 2008. Napisałem około 2, 5 t może było z 2, 2 t. Nie pamiętam dokładnie. Mokry stary eternit swoje waży. | |||
~Helwet | Nadal nie rozumiesz o co chodzi, a powinieneś ile waży eternit. Wejdzie nawet 10 palet, ale czy na pewno wiesz ile ważyły twoje 3 palety? | |||
lysy83
| Niech jedna płyta waży z 10 kg średnio m2 i ma grubość z 1cm to masz przy 80 cm wysokości (plus "fala"750 kg x 3 2250 kg. Do tego waga trzech palet, paliwa i sprzętu w aucie i by się zgadzało. Piszę tak dokładnie bo sam zgłupiałem po Twoim wpisie. Pamiętam na wadze albo 4200 albo 3700. "Drobne" pół tony różnicy więc napisałem około 2, 5 t :] Ok, nie przynudzam już i pozdrawiam dociekliwego kolegę. P. S. Nawalony czasami piszę, ale bez fantazji | |||
~byly | znam takiego co Iveco wozi srednio razem z autem 6 ton, oczywiscie resory wzmacniane, | |||
~ktosik | kornel_86 (2014-05-06 18:26:06) Takiej ilości błędów to ja już dawno nie widziałem. Brawa dla autora newsa :) zmusiles mnie tym do przeczytania tego newsa.. faktycznie, jakis a*alfabeta musial to pisac | 1 | ||
~red | A że tak wspomnę właśnie nie dawno patrzyłem na tabliczka znamionowa w aucie i pisze max ładownośc 4, 500 +1, 5t auto =6 ton na fiata ducato no chyba producenta poniosło lekko. | |||
~Busiarz | red, to jest niemożliwe, musi tam być jakiś błąd bo dostawczak do 3. 5 T może wziąść co najwyżej 1200 kg. Z czego nie wszystkie tyle mogą. | |||
~kicham | skocz do coki albo zota evv. carlsberg lub inne gó. vvno z "nabiałem" | |||
~kicham | dostaniesz 1200 na łapę | |||
~Bumelant | IVECO, 2, 7t na pace, styczeń, z F do It przez Montgenevre, "lato" na napędzie i szedł jak burza... | |||
~busman | Ja wracałem w 2011 z Włoch do Polski masterem mając na sobie 2. 7t. W alpach mi poszła jedna z poduszek i już nie było wesoło. Ale do PL dojechałem:-) | |||
kornel_86
| A powie mi ktoś jak to jest jak się rozleci zawieszenie. Bus stanie na autostradzie, udaje się zjechać na pobocze i co dalej? Szef wysyła drugi samochód i lawetę? Koleś jeden mówił mi że w Francji na parkingu spotkał chłopaka busem którego szef zostawił z zepsutym busem na 2 tygodnie. Szef kasy nie miał na ściągnięcie samochodu a on jak głupi siedział tam i pilnował samochodu. I weź tu pracuj na kilometry. | -1 | ||
~XXX | No tak- ładują po 2-3 tony i zabierają innym ładunki. Albo z 3, 5 tonówki stoi bo mu busik zabrał ładunek albo inny busiarz stoi bo mu "kolega" podebrał ładunek!!! Tak to jest niestety i trzeba to eliminować. Korzystaja na tym tylko spedycje które za stawkę dla busa sprzeda ładunek na solówkę. Przewoznik jedzie a spedzio liczy kase i goli frajerów. No ale takich jest pełno- NIESTETY! | |||
~ADR | Pokaż mi busa 3, 5dmc który ma ładowność 1500kg?na papierze rzeczywista ładowność max to 1300kg. tyle w temacie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz