ID: 142904
uszkodzony ladunek
ID: 142904
ID: 142904
Hej.
Mam problem. Korzystałem z usług firmy transportowej z okolicy Poznania, która przewoziła bardzo drogi sprzęt. Niestety kierowca był nie uważny i sprzęt został uszkodzony a firma nie chce ponieść za to konsekwencji. Także szukam firmy która pomoże mi się tym zając ponieważ ja nie mam pojęcia jak mógłbym odzyskać odszkodowanie.
Hej.
Mam problem. Korzystałem z usług firmy transportowej z okolicy Poznania, która przewoziła bardzo drogi sprzęt. Niestety kierowca był nie uważny i sprzęt został uszkodzony a firma nie chce ponieść za to konsekwencji. Także szukam firmy która pomoże mi się tym zając ponieważ ja nie mam pojęcia jak mógłbym odzyskać odszkodowanie.
~poszkodowany*.wtvk.pl
*.wtvk.pl
Posty (36)
ese
| ~TaxiDriver (2014-03-25 18:34:58) Opisz dokładnie całe zdarzenie - wszystko reguluje Konwencja CMR- Więc chyba jednak nie wszystko | |||
ese
| Zasadnicza sprawa: Czy było to transport tzw. międzynarodowy, czy załadunek i rozładunek odbywał się wewnątrz kraju? | |||
Gargamel-1957
| Nie ważne jaki transport. Przewożnicy muszą mieć ubezpieczony ładunek. Sprawa pewnie oprze się o sąd. Chyba że na lewo bez papierów to wiadomo że pazerny traci | |||
ese
| Gargamel-1957 (2014-03-25 19:46:20) Nie ważne jaki transport. Przewożnicy muszą mieć ubezpieczony ładunek. - 1. Na pewno nie ważne? 2. Z czego wynika obowiązek ubezpieczania ładunku? Gdzie tak napisano? | |||
~NONL | ese... baranie >nieważne, analfabeto sie pisze | |||
~dani | wszystko zależy od umowy jaką zawarłeś z przewoźnikiem. | |||
~H. | masz protokół szkody, zdjęcia? kierujesz pismo do owej firmy, załączasz wszystko, firma powinna zgłosić to do ubezpieczyciela-nast ępnie ubezpieczyciel wyśle rzeczoznawcę na oględziny towaru i oszacuje wartość szkody i kasa za szkodę powinna być zwrócona od ubezpieczyciela... | |||
~ixxi | No to logiczne ze firmy sa ubezpieczone i ladunki. Wkoncu jakby nie byly to znajac zycie ladunek by byl uszkodzony w transporcie to 3/4 firm by padlo. Trzeba nurkowac od zaladunku, transportu az do rozladunku kiedy uszkodzony byl. | |||
~spedii | Dani, rozwiń prosze mysl. Zapowiada sie ciekawie. Jezeli to byl transport miedzynarodowy, to tylko dwie kwestie maja znaczenie, waga uszkodzonego towaru i czy byl wpis o wartosc zadeklarowanej, pod warunkiem, ze zostaly dopelnione formalnosci zgloszenia szkody. | |||
silwio
| ese dziwi mnie próba uświadamiania kogoś co się bardzo jasno określił (uznam to za Twój słabszy dzień w czytaniu). przeczytaj jeszcze raz co pisze w poście-~TaxiDriver (2014-03-25 18:43:21) | |||
~trans-port | Najwięcej zalezy od tego kto ładował i rozładowywał. miałem podobną sytuację ale zabezpieczenie i ładunek -rozładunek po stronie zleceniodawcy i odbiorcy. Efekt- ubezpieczenie nie wypłaciło i zleceniodawca nie miał pretensji dostał kasę z Oc na pracowniku który ładował i zabezpieczał.. | |||
g-a
| Jeżeli wyjdzie na to, że kierowca raco zaniedbał obowiązek zabezpieczenia ładunku, to ma problem. Finansowy. | |||
ese
| silwio (2014-03-25 20:37:27) ese dziwi mnie próba uświadamiania kogoś co się bardzo jasno określił (uznam to za Twój słabszy dzień w czytaniu). przeczytaj jeszcze raz co pisze w poście-~TaxiDriver (2014-03-25 18:43:21) - Tylko pośrednio mógłbym przyznać rację, pod określonymi warunkami. "spedii" naprowadza na temat. Bardzo różni się kwestia odpowiedzialności między transportem krajowym a miedzynarodowym. | |||
g-a
| raco * rażąco | |||
ese
| Swoją drogą, to też wchodzi w zakres podstawowych wiadomości jakie Zawodowy Kierowca posiadać powinien. Nie tylko liczenia godzin do 9-11-56 itd... , oraz ryczałtów i nadgodzin. | |||
ese
| Czyli zakres odpowiedzialności przewoźnika, a kierowcy w zależnosci od rodzaju przewozu. Jak i dokumenty wraz ze sposobem posługiwania się nimi. Dlatego nadal czekam na jakiś konkret. | |||
ese
| .. a i kierowcy.. | |||
silwio
| (2014-03-25 18:34:58) Opisz dokładnie całe zdarzenie - wszystko reguluje Konwencja CMR- zgadza się że tu popełnil błąd/ ale Zało żyłem, że to Europa więc w większości przypadków CMRka będzie miała diametralne znaczenie zrobił istotną poprawkę i co najważniejsze w temacie to od początku prosił o szczegóły więc wygląda że zna się na rzeczy. | |||
ese
| silwio- W zasadzie tak, z pewnością na tle większości wypowiedzi tak, ale zasadniczą różnicę robi czy było to transport z przekroczeniem granicy, czy nie. | |||
ese
| * czy był to transport... | |||
Beess
| Poszkodowany, czegoś nie rozumiem: " Także szukam firmy która pomoże mi się tym zając ponieważ ja nie mam pojęcia jak mógłbym odzyskać odszkodowanie"? ? Ale masz jakieś dokumenty: komu zlecałeś towar? ? na jakiej trasie? ? jaki jest rodzaj towaru? ? CMR z adnotacją o szkodzie? ? Jeśli, to wszystko masz, to wyżej ~H. (2014-03-25 20:08:33) napisał Ci co masz robić. | 1 | ||
cds-odszkodowania
| Szanowni, bez dokumentacji nigdy nie da się ocenić sprawy, ani szans na jej załatwienie. Polecam kancelarię CATL, 668-030-015 - oni dla nas prowadzą sprawy to się temu przyjrzą i ocenią. | |||
~kichacz | wszyftko niby fajnie houk ese cmr nie obliguje szkody bo to nie ta "liga" może warto zapytać od czego jest ocp, oc, ac? | |||
g-a
| kichacz - jak wyżej wspomniałem - pierwsze pytanie - jak kierowca zabezpieczył ładunek? | |||
~Srodak | Niema to jak założyć temat i zostawić bez odpowiedzi | |||
Sergiej-TG
| Ale z was są barany... gość zapodał temat, który jest podpuchą a wy to dalej ciągniecie między sobą, a on się z was śmieje... tu jest następny podobny jego temat: ://etransport. pl/forum139575. 0. html, a najlepsze to to, że gość pisze sam ze sobą... ~poszkodowany ostatnio posługuje się nickami: ~poszkod owany (użyte: 2014-03-25 17:25:14) ~Ali (użyte: 2014-02-24 15:17:01) ~Marcel (użyte: 2014-02-06 17:53:57) | 1 | ||
~futrzak | pytanie. czy na dokumentach odbioru towaru oddanych kierowcy jest adnotacja o uszkodzeniu i spisano protokół? ?? jeśli nie to możecie kierowcę i jego firmę w pompę wytryskową cmoknąć. jeśli jest protokół i adnotacja podpisana przez kierowcę to pisemko do firmy transportowej o odszkodowanie a jeśli olewają do sądu. | |||
ese
| ~futrzak (2014-03-26 09:13:57) - Krótko. Nie masz racji. | |||
~woytek | Chcialbym o ile moge przypomniec wszystkim na tym wontku, ze za dzialania pracownika odpowiada jego pracodawca. Swoich roszczen moze dochodzic przed sadem w postepowaniu cywilnym i jezeli wygra odciazyc trzykrotnymi poborami. Co do warunkow w jakich odbywa sie transport to osobna bajka | -1 | ||
~J-23 | Temat podpucha czy nie... wypowiadają się tu spedytorzy, kierowcy i sefowie powalacie (z małymi wyjątkami) wiedzą w temacie Prawa Przewozowego, Konwencji CMR, zasad składania reklamacji, a to należy do obowiązku każdego który przeprowadza transport. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz