Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

uszkodzony ladunek

ID: 142904


Hej.

Mam problem. Korzystałem z usług firmy transportowej z okolicy Poznania, która przewoziła bardzo drogi sprzęt. Niestety kierowca był nie uważny i sprzęt został uszkodzony a firma nie chce ponieść za to konsekwencji. Także szukam firmy która pomoże mi się tym zając ponieważ ja nie mam pojęcia jak mógłbym odzyskać odszkodowanie.

~poszkodowany
*.wtvk.pl

Posty (36)

ese
11 lat temu
~TaxiDriver
(2014-03-25 18:34:58) Opisz dokładnie całe zdarzenie - wszystko reguluje Konwencja CMR-

Więc chyba jednak nie wszystko
ese
11 lat temu
Zasadnicza sprawa: Czy było to transport tzw. międzynarodowy, czy załadunek i rozładunek odbywał się wewnątrz kraju?
Gargamel-1957
11 lat temu
Nie ważne jaki transport. Przewożnicy muszą mieć ubezpieczony ładunek. Sprawa pewnie oprze się o sąd. Chyba że na lewo bez papierów to wiadomo że pazerny traci
ese
11 lat temu
Gargamel-1957
(2014-03-25 19:46:20) Nie ważne jaki transport. Przewożnicy muszą mieć ubezpieczony ładunek. -

1. Na pewno nie ważne?
2. Z czego wynika obowiązek ubezpieczania ładunku? Gdzie tak napisano?
~NONL
11 lat temu
ese... baranie >nieważne, analfabeto sie pisze
~dani
11 lat temu
wszystko zależy od umowy jaką zawarłeś z przewoźnikiem.
~H.
11 lat temu
masz protokół szkody, zdjęcia? kierujesz pismo do owej firmy, załączasz wszystko, firma powinna zgłosić to do ubezpieczyciela-nast ępnie ubezpieczyciel wyśle rzeczoznawcę na oględziny towaru i oszacuje wartość szkody i kasa za szkodę powinna być zwrócona od ubezpieczyciela...
~ixxi
11 lat temu
No to logiczne ze firmy sa ubezpieczone i ladunki. Wkoncu jakby nie byly to znajac zycie ladunek by byl uszkodzony w transporcie to 3/4 firm by padlo. Trzeba nurkowac od zaladunku, transportu az do rozladunku kiedy uszkodzony byl.
~spedii
11 lat temu
Dani, rozwiń prosze mysl. Zapowiada sie ciekawie.

Jezeli to byl transport miedzynarodowy, to tylko dwie kwestie maja znaczenie, waga uszkodzonego towaru i czy byl wpis o wartosc zadeklarowanej, pod warunkiem, ze zostaly dopelnione formalnosci zgloszenia szkody.
silwio
11 lat temu
ese dziwi mnie próba uświadamiania kogoś co się bardzo jasno określił (uznam to za Twój słabszy dzień w czytaniu).
przeczytaj jeszcze raz co pisze w poście-~TaxiDriver
(2014-03-25 18:43:21)
~trans-port
11 lat temu
Najwięcej zalezy od tego kto ładował i rozładowywał. miałem podobną sytuację ale zabezpieczenie i ładunek -rozładunek po stronie zleceniodawcy i odbiorcy. Efekt- ubezpieczenie nie wypłaciło i zleceniodawca nie miał pretensji dostał kasę z Oc na pracowniku który ładował i zabezpieczał..
g-a
11 lat temu
Jeżeli wyjdzie na to, że kierowca raco zaniedbał obowiązek zabezpieczenia ładunku, to ma problem. Finansowy.
ese
11 lat temu
silwio
(2014-03-25 20:37:27) ese dziwi mnie próba uświadamiania kogoś co się bardzo jasno określił (uznam to za Twój słabszy dzień w czytaniu).
przeczytaj jeszcze raz co pisze w poście-~TaxiDriver
(2014-03-25 18:43:21) -

Tylko pośrednio mógłbym przyznać rację, pod określonymi warunkami. "spedii" naprowadza na temat. Bardzo różni się kwestia odpowiedzialności między transportem krajowym a miedzynarodowym.
g-a
11 lat temu
raco
* rażąco
ese
11 lat temu
Swoją drogą, to też wchodzi w zakres podstawowych wiadomości jakie Zawodowy Kierowca posiadać powinien. Nie tylko liczenia godzin do 9-11-56 itd... , oraz ryczałtów i nadgodzin.
ese
11 lat temu
Czyli zakres odpowiedzialności przewoźnika, a kierowcy w zależnosci od rodzaju przewozu. Jak i dokumenty wraz ze sposobem posługiwania się nimi. Dlatego nadal czekam na jakiś konkret.
ese
11 lat temu
.. a i kierowcy..
silwio
11 lat temu
(2014-03-25 18:34:58) Opisz dokładnie całe zdarzenie - wszystko reguluje Konwencja CMR-

zgadza się że tu popełnil błąd/

ale

Zało żyłem, że to Europa więc w większości przypadków CMRka będzie miała diametralne znaczenie

zrobił istotną poprawkę i co najważniejsze w temacie to od początku prosił o szczegóły więc wygląda że zna się na rzeczy.
ese
11 lat temu
silwio- W zasadzie tak, z pewnością na tle większości wypowiedzi tak, ale zasadniczą różnicę robi czy było to transport z przekroczeniem granicy, czy nie.
ese
11 lat temu
* czy był to transport...
Beess
11 lat temu
Poszkodowany, czegoś nie rozumiem: " Także szukam firmy która pomoże mi się tym zając ponieważ ja nie mam pojęcia jak mógłbym odzyskać odszkodowanie"? ?
Ale masz jakieś dokumenty: komu zlecałeś towar? ? na jakiej trasie? ? jaki jest rodzaj towaru? ? CMR z adnotacją o szkodzie? ?
Jeśli, to wszystko masz, to wyżej ~H. (2014-03-25 20:08:33) napisał Ci co masz robić.

1

cds-odszkodowania
11 lat temu
Szanowni, bez dokumentacji nigdy nie da się ocenić sprawy, ani szans na jej załatwienie. Polecam kancelarię CATL, 668-030-015 - oni dla nas prowadzą sprawy to się temu przyjrzą i ocenią.
~kichacz
11 lat temu
wszyftko niby fajnie

houk ese

cmr nie obliguje szkody
bo to nie ta "liga"

może warto zapytać od czego jest ocp, oc, ac?
g-a
11 lat temu
kichacz - jak wyżej wspomniałem - pierwsze pytanie - jak kierowca zabezpieczył ładunek?
~Srodak
11 lat temu
Niema to jak założyć temat i zostawić bez odpowiedzi
Sergiej-TG
11 lat temu
Ale z was są barany... gość zapodał temat, który jest podpuchą a wy to dalej ciągniecie między sobą, a on się z was śmieje... tu jest następny podobny jego temat: ://etransport. pl/forum139575. 0. html, a najlepsze to to, że gość pisze sam ze sobą...

~poszkodowany


ostatnio posługuje się nickami:

~poszkod owany (użyte: 2014-03-25 17:25:14)
~Ali (użyte: 2014-02-24 15:17:01)
~Marcel (użyte: 2014-02-06 17:53:57)

1

~futrzak
11 lat temu
pytanie. czy na dokumentach odbioru towaru oddanych kierowcy jest adnotacja o uszkodzeniu i spisano protokół? ?? jeśli nie to możecie kierowcę i jego firmę w pompę wytryskową cmoknąć. jeśli jest protokół i adnotacja podpisana przez kierowcę to pisemko do firmy transportowej o odszkodowanie a jeśli olewają do sądu.
ese
11 lat temu
~futrzak
(2014-03-26 09:13:57) - Krótko. Nie masz racji.
~woytek
11 lat temu
Chcialbym o ile moge przypomniec wszystkim na tym wontku, ze za dzialania pracownika odpowiada jego pracodawca. Swoich roszczen moze dochodzic przed sadem w postepowaniu cywilnym i jezeli wygra odciazyc trzykrotnymi poborami. Co do warunkow w jakich odbywa sie transport to osobna bajka

-1

~J-23
11 lat temu
Temat podpucha czy nie... wypowiadają się tu spedytorzy, kierowcy i sefowie powalacie (z małymi wyjątkami) wiedzą w temacie Prawa Przewozowego, Konwencji CMR, zasad składania reklamacji, a to należy do obowiązku każdego który przeprowadza transport.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.174

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels