ID: 139949
łuk C+E
ID: 139949
ID: 139949
Witam
Wyjeździłem już 3 godziny na luku ale większość prób mi nie wychodzi. Problem mam że gdy wchodzę w łuk auto wychodzi mi i przekraczam autem lewą stronę czyli linię.
Przyczepą staram się trzymać jak najbliżej wewnętrznej linii a i tak przód pojazdu wjeżdża mi na zewnętrzną linię.
macie jakieś porady jak to zrobić?? ?
Bo tak poza tym szczegółem to łuk robię nawet dobrze
Witam
Wyjeździłem już 3 godziny na luku ale większość prób mi nie wychodzi. Problem mam że gdy wchodzę w łuk auto wychodzi mi i przekraczam autem lewą stronę czyli linię.
Przyczepą staram się trzymać jak najbliżej wewnętrznej linii a i tak przód pojazdu wjeżdża mi na zewnętrzną linię.
macie jakieś porady jak to zrobić?? ?
Bo tak poza tym szczegółem to łuk robię nawet dobrze
~tandem6hr*.191.14.157.ipv4.supernova.orange.pl
*.191.14.157.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (31)
~ktosik | cwiczyc | |||
Maciek
| Żeby się nie męczyć cofając w łuku musisz odpowiednio wjechać w ten łuk. Swoją drogą od czego jest Twój instruktor?? Powiedz mu żeby postał koło ciebie i powiedział co robisz źle. No chyba że on w tym czasie uczy kogoś innego na kat B. reszta tak jak napisał ktosik | |||
~spire | wyciagaj sie do przodu i R | |||
zbychoo
| Małe ruchy kierownicą i pilnuj pokrycia tylnego rogu auta z rogiem przyczepki, gdy ucieka to do przodu jak się wyrówna zaś do tyłu trening czyni mistrza. | |||
Alex:-}
| po 3 h Ty już chcesz manewrować? dokładniej to róg auta powinien być ok 30cm "na przedniej burcie" od narożnika przyczepy... obserwuj tylną oś przyczepy Hej Zbychoo ; -} | |||
zbychoo
| Hejka Alex ; -) | |||
Alex:-}
| a teraz bardzo dobra rada ; poproś instruktora, żeby Ci pokazał i zatrzymał się w połowie łuku... wtedy Ty kredą zaznaczasz pionową kreską na czele przyczepy pokrycie narożnika auta (w linii prostej patrząc przez lusterko z kabiny)... narożnik auta ma być cały czas na tej kresce... to będziesz w kółko po placu cofał ; -} | |||
Alex:-}
| zależy też jaki ostry jest ten łuk... kreska może być bliżej narożnika przyczepy jak łuk jest łagodny... itd | |||
zbychoo
| tam już pewno kreska jest lub inny znak tylko nikt nie wiedział że o to chodzi ; -) | |||
Alex:-}
| jeśli to tandem, to kontra jest bajką ; -}... jeśli przyczepa z karuzelą to pamiętaj, ze masz dwa punkty skrętne i kontrę robisz odwrotnie szybkimi, krótkimi ruchami... jak Zbychoo napisał ; -} | |||
Alex:-}
| hahaha... i nikt kursantowi nie powiedział... niech się męczy ; -} | |||
zbychoo
| Plac manewrowy to wymysł urzędniczy żeby mogli przez okna popatrzyć gdy im się nudzi ; -) | |||
Alex:-}
| swoją drogą to ciekawe bo już dawno nie widziałem przyczep na placach manewrowych.. do autora ; przyczepa czy tandem? | |||
~tandem6hr | tandem :) | |||
Alex:-}
| to sprawę masz prostą... kumasz to z kreską?... i tylko lekki skręt kołami, żeby utrzymać narożnik skrzyni ładunkowej auta w jednym punkcie (ta kreska) na przedniej burcie przyczepy | |||
~ktosik | tylko jeszcze musisz pogadac z innym zeby ci tej kreski nie zamazali, albo innych nie dorysowali, bo jak wtedy cofnac? :D | |||
Alex:-}
| hahaha ; -} | |||
~56568 | ~tandem6hr trzymaj tyl naczepy lub przyczepy nie dalej niz 50 cm od lini cofajac. Wjezdzajac w luk podjedz zestawem jak najblizej prawej strony i musi wyjsc popatrz na badyle wbite w pacholki czy nie sa przechylone w twoja strone popros instruktora zeby to poprawil nie boj sie bo i tak cie uwali przy najblizszej okazji | |||
~Kamil | Zacznij cofac z delikatnym skrętem w lewo i prowadz przyczepę blisko lini i dokladaj kierownicą w prawo a jak sie za bardzo zbliży przyczepa to do przodu daj na prawym skręcie a potem na prostych kołach i do tylu | |||
gustav
| Ext. a zapytaj, on chyba marychę poleca albo coś tam, coś tam. | |||
silwio
| Kamil-myślisz że on dalej ćwiczy ten łuk (jak tak to ma "talent") -:) | -1 | ||
~AntyMagnes | Mi wychodziło za pierwszym razem. Widocznie nie nadajesz się do tego zawodu. Skoro nie umiesz cofać po łuku w warunkach komfortowych to czy cofniesz w trudnym terenie gdzie będzie ciasno? | |||
barracuda
| Będąc instruktorem kilka lat, ani razu nie spotkałem takiego co "od razu wszystko umiał ". Jak tylko zacząłem jeździć - na każdym parkingu spotykałem takich "umieli wszystko za pierwszym razem ". Przypadek? | |||
silwio
| barracuda-Ty siem nie znasz... tu som miszcze, rodzom siem na Garbsenie-:) | |||
~superdrajwer | taki z ciebie instruktor jak z * kozy bazooka | |||
ext
| @gustav Obiecuję Ci, że dam Ci znać jak wyszła mi pierwsza godzina z łukiem. Zaczynam niebawem. Na tą chwilę nie obawiam się tego manewru. Auto trzeba czuć. Osobówkę czuje jakby to były moje konczyny a jak będzie z tandemem to się okaże. | |||
barracuda
| Tego się mogłem spodziewać. Forumowy głupek występuje pod nickami ~antymagnes i ~superdrajwer. :-) | |||
Cleo
| Głupek, nie głupek, ale cofać nie umie, chyba że po trzech latach już się"naumiał":-) | -3 | ||
~Buongiorno92 | Mi z podpowiedzialmi z instruktorem pierwsze 3 godziny szły dobrze potem bez podpowiedzi już gorzej ale każdy z czasem to wyczuje tak powiem.. | |||
~Tadzik | Może jeździsz po placu dla osobowej? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.