Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pytanie o czas Kierowcy...

ID: 138995


Witam mam takie pytanie co do czasu pracy kierowcy przechodzę do rzeczy

Wyjechałem załadowany z bazy trasa zajeła mi ok 6 godzin ( czas jazdy) a czas pracy wyniósł ok 8 godzin... po dojechaniu na miejsce rzutu towaru spotkała mnie sytuacja nie miła gdyż gościu na bramie powiedział mi że rozładunek po południu więc nie zostało mi nic innego jak wykręcić pauzę pod bramą zakładu ponieważ gdy zostawił bym tacho na ozekiwaniu na rozładunek stracił bym dużo czasu a tak to w ten czas spożytkowałem na wykręcenie pauzy.

Start czas pracy - 22 00 - 24 00
Jazda 00 : 00 - 4:30 - Pauza 45 min
wyruszyłem ponownie o 5 : 15 : 7:15 koniec jazdy
Pauza skrócona 9 godzin rozładunek był o godzinie 12 : 00 nie ruszałem trucka z miejsca więc nie przerywałem pauzy

Koniec pauzy 16 : 15 wyjmuję tarczę wypisują nową i koleja trasa

16 : 30 ruszam w koleją trasę

Teraz pytanie dla truckerów czy taki wariant jaki przedstawiłem jest zgodny z przepisami?? ? a 2 pytanie pauzujecie na otwarym czy zamkniętych tacho?? ? Z góry dzięki za podpowiedź

Posty (49)

lorak91
jak w temacie...
anyone
Nie jest zgodny z przepisami. Za późno odebrałeś przerwę (wynikającą z UoCPK) ponieważ przed jazdą miałeś 2h pracy a więc dopiero po 6, 5h a powinieneś po 6h.

1

lorak91
Chodzi Ci o przerwę 30 min po 6h pracy? ? słyszałem że nikt nie patrzy na tą przerwę z kontolujących
anyone
Tak, chodzi mi o tą przerwę. Niestety nie wiem jak to się odbywa w praktyce ale kara za nią weszła dopiero w połowie ubiegłego roku - może więc dlatego do tej pory nikt na to nie patrzył?
wesolek
nie mogłeś czegoś innego wymyśleć.
wszystko jest w zgodzie z przepisami
mam tylko nadzieję, że na pauzie nie uczestniczyłeś przy rozładunku.
jak robiłeś pauzę na zamkniętym tacho jest oky
są wyjątki że możesz robić pauzę na otwartym tacho tylko musisz ją logicznie opisać. :)

-2

gustav
wesołek jakiż to przepis zabrania odbierać odpoczynek tygodniowy "na otwartym" tacho?

1

gustav
sorry, dobowy
wesolek
gustav- nie osmieszaj się
wiesz jak interpretują pauzę na otwartym tacho inspektorzy.
zapewne nie wiesz.? ??
wesolek
zaden przepis nie zabrania
gustav
wesołek wiem jak interpretują pauzę na otwartym tacho i przez całe życie tylko tak to robiłem.

Nie warto zaklinać rzeczywistości...

1

wesolek
no to napisz kolega jak wiesz
to zadna tajemnica.
ja tylko ci mogę powiedzieć czemu tak robiłeś. :)
gustav
Ok.
Będę pisał całymi zdaniami, bo inaczej nie dociera.
Zawsze odbierałem wszystkie odpoczynki (dobowe i tygodniowe) "na otwartym" tacho bo miałem wtedy pewność, że wykresówka nie będzie rejestrowała czasu dłużej niż 24 godziny. Miałem też możliwość swobodnego dysponowania swoim czasem wolnym. Mogłem swobodnie oddalić się od auta.
Dziwne jednak było Twoje pytanie o interpretację takiego zachowania przez służby kontrolne.
Nie może być i nie ma żadnej interpretacji, bo jest to w pełni zgodne z prawem.

1

gustav
Podgląd konta wesolekwesolek
(2014-02-03 09:53:11) właśnie ci udowodniłem.
i nie podawaj sie za szowera bo nim nigdy nie byłeś
to tylko twoje wyimaginowane marzenia aby nim być.
amen
gustav
wesołek niby jeden, a jakby Was dwóch było?
Fakt "szowerem" nie byłem i nie jestem.
Jakoś nie mogę znaleźć miejsca w którym udowodniłeś mi niewiedzę.
Ale skoro tak myślisz i się w ten sposób trochę dowartościowujesz?
wesolek
teraz ci wyjaśnię czemu o ile byłeś szowerem robiłeś pauzę na otwartym tacho i póżniej opisywałeś tarczkę.
poprostu na ustawowej pauzie rozładowywałeś, ładowałeś sie i przejeżdżałeś z rampy na rampę.
wymyśl cosik innego to stary numer.
ciekawe jak opisywałeś szajby (tarczki)? ??
wesolek
dociekliwy inspektorek szybko cię wyleczy z takiej dolegliwości.
oni umieją doskonale porównywać pozostałe tarczki jak i kilometry czasy załadunków przerw pauz.
wesolek
a jak to robiłeś na magnesiku co nie daj boh lub jechałeś na pauzie to musisz sobie dokręcić kilometrów, poniewaz na otwartym tacho pokazuje przebyte kilosy, na magnesie nie.
gustav
wesołek, dlaczego tak robiłem opisałem wyżej, przewiń do góry i p o m a l u t k u przeczytaj, najlepiej kilka razy.
Wykresówki na czas odpoczynku się nie opisuje tylko wykreśla czas jego trwania na odwrocie i nie ma potrzeby by to uzasadniać.
Dociekliwy inspektor nic nie może zrobić, o ile kierowca się nie przyzna, że niewłaściwie odbierał wypoczynek.
Kierowca odpoczywa poza samochodem, a samochód może w tym czasie pracować.
Żadnemu inspektorowi nic do tego...

1

gustav
W czasie kontroli na drodze kontrolujący nie ma prawa zapytać co robiłeś podczas odpoczynku.
Jeżeli stwierdzi, że w tym czasie auto pracowało, może to sprawdzić, ale tylko podczas kontroli na firmie.
Ale to już inny temat...
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels