Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

VOLVO FL7 '98 HAKOWIEC bujanie na boki

ID: 135911


Witam, problem jak w temacie. Jak jadę z wysokim kontenerem to strasznie buja na boki. Niekiedy mam wrażenie jakby miało się przewrócić auto. Czy przyczyną mogą być wysłużone amortyzatory? Tulejki na stabilizatorach wymienione. (zawieszenie z przodu resor i amorki, tył poduchy i amorki)

Posty (50)

~Łukasz
no to w takim razie amortyzatory a jak zachowuje się na pusto? ??
visitors
no i wzial sie sam kurde zaladowal, no...
cud jakis czy cus..
lolobb
I jeszcze taka mała uwaga, nie jest on wyposażony w poziomke. ( poziomowanie poduszek ). Nie wiem czy ma tak oryginalnie czy może ktoś to kiedyś wywalił i z tąd takie zachowanie.
~Krzysiek
Łukasz - dziękuję. Mimo wszystko nadal nie widzę, żeby to auto ładowała się samo - w kabinie jak wół siedzi kierowca i obsługuję całe to ustrojstwo
lolobb
Na pusto też buja na boki. To jest hakowiec z hds za kabiną. Na pusto bez kontenera waży prawie 16 t.
visitors
Krzysiek
(2013-12-03 21:08:42) . Mimo wszystko nadal nie widzę, żeby to auto ładowała się samo - w kabinie jak wół siedzi kierowca i obsługuję całe to ustrojstwo

trudno . ja widze ze on bawi sie czyms innym
~Łukasz
to już masz odpowiedź podejrzewam że kiedyś był na resorze i ktoś to przerabiał. OGÓLNIE Z TEGO CO SIĘ ORIENTUJE TO FL7 BYŁY NA RESORACH WSZYSTKIE
~Krzysiek
Visitors - a ten MAN pewnie też sam się cofa jak kontener jest wciągany, tak?
~Łukasz
hds ZA KABINĄ to chyba taka wersia do przewozu mat budowlanych (skrzyniowiec). Od dawna masz te auto???
lolobb
Ale resory mówisz z przodu tak a z tyłu poduchy.
lolobb
4 lata nim jeżdżę. To jest hakowiec + hds
~Łukasz
przód i tył resory :)
~Łukasz
zmień amortyzatory i zobacz, ale przednie i tylne nie tylko tył ma wpływ na bujanie
lolobb
No to będziemy próbować wymianę amorków.
visitors
Krzysiek
(2013-12-03 21:12:01) Visitors - a ten MAN pewnie też sam się cofa jak kontener jest wciągany, tak?

tak, o ile bedzie na " luzie" i bez zaciagnietego hamulca.
twoje drwiny sa denne i chybione
visitors
blolobb
czy na prawde nie prosciej i taniej pojechac na stacje diagnostyczna, zeby sprawdzili te amortyzatory?

na wiekszosci PKSow sa takie stacje i powinni miec sprzet do ich sprawdzenia..
~Łukasz
Ok sprawdzą tylko mały skok tych amorków a może być coś nie tak w innym położeniu albo coś. Trzeba po prostu wyciągnąć każdy z nich i zobaczyć. Najlepiej i najszybciej bedzie kupić nowe i założyć. W końcu 4 lata jeździ. A wcześniej było inaczej? ??
lolobb
Kolego pierwsze słyszę żeby można było sprawdzić amortyzatory w samochodzie ciężarowym gdzie występują amorki i poduszki na tylnych osiach.
visitors
lolobb
(2013-12-03 21:30:49) Kolego pierwsze słyszę żeby można było sprawdzić amortyzatory w samochodzie ciężarowym

i dlatego sie nie da??

Łukasz
(2013-12-03 21:30:45) Ok sprawdzą tylko mały skok tych amorków

nie. sprawdza w procentach zuzycie.
a to wystarczy
lolobb
Odkąd go ściągneliśmy z Holandii zachowuje się tak samo. Trzeba będzie wymienić. Zobaczymy czy to coś zmieni. Mam nadzieję że zmieni.
~Łukasz
wiem na jakiej zasadzie działa sprawdzanie amorków na stacji diagnostycznej. Nikt mnie tego nie musi uczyć, Ale po pierwsze to trzeba by było sprawdzać na pusto i pełno. A to kosztuje pieniążki. Podejrzewam że napewno 30-40% ceny nowych na jedną oś.
visitors
Łukasz - sprawdzenie amortyzatorow wydaje sie wyrzuceniem pieniedzy w bloto, o ile to one sa winne.
a jesli nie one sa winne?
~Łukasz
FL7 to prosta konstrukcja. Słuchaj jeżeli przez 4 lata jak auto jest w PL nie były zmieniane to mówi to samo za siebie. Podejrzewam że kiedyś mniej bujało. Test proponuje załadować kontenet pusty na siebie. Rozpędzić auto do 30km/h zahamować na Maxa, ale w momencie jak tył auta pójdzie max do góry to puścić hamulec. Wtedy zobaczysz czy bedzie sprężynka czy od razu w swoim poziomie zostanie
visitors
lolobb
(2013-12-03 21:14:17) 4 lata nim jeżdżę.

lolobb
(2013-12-03 21:38:21) Odkąd go ściągneliśmy z Holandii zachowuje się tak samo.


Łukasz, moze wystarczy juz twoich domyslow?
lolobb
Jutro poćwiczymy.
lolobb
Panowie dzięki za wszystkie uwagi i wszystkie były dla mnie cenne. Podkreślam wszystkie. Wymienie amorki i dam znać jak autko się zachowuje. Idę spać bo rano w trasę.
~Łukasz
ty visitors a co ty jesteś alfą i omegą? ?? powiedziałeś chłopakowi chociaż jedną przydatną podpowiedź. KRYTYKOWAŁEŚ KOLEGE KRZYŚKA A SAM JESTEŚ NIE LEPSZY. i tak to jego sprawa co zrobi. Ja stawiam na AMORTYZATORY, albo też może być coś z drążkiem reakcyjnym tylnym TZW stabilizator tylnej osi
visitors
Łukasz - a ja nie wroze z wpisow.
latwo doradzac wymiane jak sie za to nie placi, prawda?
~Łukasz
oczywiście ale innej porady nikt nie udzielił chłopakowi tak???
visitors
no zawsze mozna dordzic jeszcze wymiane auta.
to najpewniejszy sposob
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.195

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce