ID: 135911
VOLVO FL7 '98 HAKOWIEC bujanie na boki
ID: 135911
ID: 135911
Witam, problem jak w temacie. Jak jadę z wysokim kontenerem to strasznie buja na boki. Niekiedy mam wrażenie jakby miało się przewrócić auto. Czy przyczyną mogą być wysłużone amortyzatory? Tulejki na stabilizatorach wymienione. (zawieszenie z przodu resor i amorki, tył poduchy i amorki)
Witam, problem jak w temacie. Jak jadę z wysokim kontenerem to strasznie buja na boki. Niekiedy mam wrażenie jakby miało się przewrócić auto. Czy przyczyną mogą być wysłużone amortyzatory? Tulejki na stabilizatorach wymienione. (zawieszenie z przodu resor i amorki, tył poduchy i amorki)
Posty (50)
~Łukasz | no to w takim razie amortyzatory a jak zachowuje się na pusto? ?? | |||
visitors
| no i wzial sie sam kurde zaladowal, no... cud jakis czy cus.. | |||
lolobb
| I jeszcze taka mała uwaga, nie jest on wyposażony w poziomke. ( poziomowanie poduszek ). Nie wiem czy ma tak oryginalnie czy może ktoś to kiedyś wywalił i z tąd takie zachowanie. | |||
~Krzysiek | Łukasz - dziękuję. Mimo wszystko nadal nie widzę, żeby to auto ładowała się samo - w kabinie jak wół siedzi kierowca i obsługuję całe to ustrojstwo | |||
lolobb
| Na pusto też buja na boki. To jest hakowiec z hds za kabiną. Na pusto bez kontenera waży prawie 16 t. | |||
visitors
| Krzysiek (2013-12-03 21:08:42) . Mimo wszystko nadal nie widzę, żeby to auto ładowała się samo - w kabinie jak wół siedzi kierowca i obsługuję całe to ustrojstwo trudno . ja widze ze on bawi sie czyms innym | |||
~Łukasz | to już masz odpowiedź podejrzewam że kiedyś był na resorze i ktoś to przerabiał. OGÓLNIE Z TEGO CO SIĘ ORIENTUJE TO FL7 BYŁY NA RESORACH WSZYSTKIE | |||
~Krzysiek | Visitors - a ten MAN pewnie też sam się cofa jak kontener jest wciągany, tak? | |||
~Łukasz | hds ZA KABINĄ to chyba taka wersia do przewozu mat budowlanych (skrzyniowiec). Od dawna masz te auto??? | |||
lolobb
| Ale resory mówisz z przodu tak a z tyłu poduchy. | |||
lolobb
| 4 lata nim jeżdżę. To jest hakowiec + hds | |||
~Łukasz | przód i tył resory :) | |||
~Łukasz | zmień amortyzatory i zobacz, ale przednie i tylne nie tylko tył ma wpływ na bujanie | |||
lolobb
| No to będziemy próbować wymianę amorków. | |||
visitors
| Krzysiek (2013-12-03 21:12:01) Visitors - a ten MAN pewnie też sam się cofa jak kontener jest wciągany, tak? tak, o ile bedzie na " luzie" i bez zaciagnietego hamulca. twoje drwiny sa denne i chybione | |||
visitors
| blolobb czy na prawde nie prosciej i taniej pojechac na stacje diagnostyczna, zeby sprawdzili te amortyzatory? na wiekszosci PKSow sa takie stacje i powinni miec sprzet do ich sprawdzenia.. | |||
~Łukasz | Ok sprawdzą tylko mały skok tych amorków a może być coś nie tak w innym położeniu albo coś. Trzeba po prostu wyciągnąć każdy z nich i zobaczyć. Najlepiej i najszybciej bedzie kupić nowe i założyć. W końcu 4 lata jeździ. A wcześniej było inaczej? ?? | |||
lolobb
| Kolego pierwsze słyszę żeby można było sprawdzić amortyzatory w samochodzie ciężarowym gdzie występują amorki i poduszki na tylnych osiach. | |||
visitors
| lolobb (2013-12-03 21:30:49) Kolego pierwsze słyszę żeby można było sprawdzić amortyzatory w samochodzie ciężarowym i dlatego sie nie da?? Łukasz (2013-12-03 21:30:45) Ok sprawdzą tylko mały skok tych amorków nie. sprawdza w procentach zuzycie. a to wystarczy | |||
lolobb
| Odkąd go ściągneliśmy z Holandii zachowuje się tak samo. Trzeba będzie wymienić. Zobaczymy czy to coś zmieni. Mam nadzieję że zmieni. | |||
~Łukasz | wiem na jakiej zasadzie działa sprawdzanie amorków na stacji diagnostycznej. Nikt mnie tego nie musi uczyć, Ale po pierwsze to trzeba by było sprawdzać na pusto i pełno. A to kosztuje pieniążki. Podejrzewam że napewno 30-40% ceny nowych na jedną oś. | |||
visitors
| Łukasz - sprawdzenie amortyzatorow wydaje sie wyrzuceniem pieniedzy w bloto, o ile to one sa winne. a jesli nie one sa winne? | |||
~Łukasz | FL7 to prosta konstrukcja. Słuchaj jeżeli przez 4 lata jak auto jest w PL nie były zmieniane to mówi to samo za siebie. Podejrzewam że kiedyś mniej bujało. Test proponuje załadować kontenet pusty na siebie. Rozpędzić auto do 30km/h zahamować na Maxa, ale w momencie jak tył auta pójdzie max do góry to puścić hamulec. Wtedy zobaczysz czy bedzie sprężynka czy od razu w swoim poziomie zostanie | |||
visitors
| lolobb (2013-12-03 21:14:17) 4 lata nim jeżdżę. lolobb (2013-12-03 21:38:21) Odkąd go ściągneliśmy z Holandii zachowuje się tak samo. Łukasz, moze wystarczy juz twoich domyslow? | |||
lolobb
| Jutro poćwiczymy. | |||
lolobb
| Panowie dzięki za wszystkie uwagi i wszystkie były dla mnie cenne. Podkreślam wszystkie. Wymienie amorki i dam znać jak autko się zachowuje. Idę spać bo rano w trasę. | |||
~Łukasz | ty visitors a co ty jesteś alfą i omegą? ?? powiedziałeś chłopakowi chociaż jedną przydatną podpowiedź. KRYTYKOWAŁEŚ KOLEGE KRZYŚKA A SAM JESTEŚ NIE LEPSZY. i tak to jego sprawa co zrobi. Ja stawiam na AMORTYZATORY, albo też może być coś z drążkiem reakcyjnym tylnym TZW stabilizator tylnej osi | |||
visitors
| Łukasz - a ja nie wroze z wpisow. latwo doradzac wymiane jak sie za to nie placi, prawda? | |||
~Łukasz | oczywiście ale innej porady nikt nie udzielił chłopakowi tak??? | |||
visitors
| no zawsze mozna dordzic jeszcze wymiane auta. to najpewniejszy sposob |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz