ID: 135386
Wymiana płynu chłodniczego SCANIA
ID: 135386
ID: 135386
Witam!
Wie ktoś może jak odpowietrzyć scanie po wymianie płynu chłodniczego?
Bo wąż mi pękł i musze zalać nowym płynem
Witam!
Wie ktoś może jak odpowietrzyć scanie po wymianie płynu chłodniczego?
Bo wąż mi pękł i musze zalać nowym płynem
~marecki*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (32)
~marecki | może jest jakaś śrubka (odpowietrznik) tak jak przy układzie paliwowym??? | |||
~ktosik | lej powoli jak napelnisz do 3/4 stanu zapal silnik i dolewaj | |||
zmeczony
| Nalej płynu do pełna, potem dmuchnij w zbiornik żeby wytworzyć ciśnienie. jak płyn zejdzie dolewasz reszte | |||
~marecki | No ok dmuchnąć ale jakiś odpowietrznik odkręcić czy samo jakoś się wydostanie (tylko jak przez zbiorniczek wyrównawczy czy jak?) | |||
~marecki | No ok dmuchnąć ale jakiś odpowietrznik odkręcić czy powietrze samo jakoś się wydostanie (tylko jak przez zbiorniczek wyrównawczy czy jak?) | |||
zmeczony
| Po prostu dmuchnij w zbiornik wyrównawczy tak żeby wytworzyć ciśnienie. mozna też uszczelnić wlew jakąś szmatą i pistoletem napuścić powietrza. płyn sam zejdzie i wtedy dolej reszte | |||
gustav
| Słuchaj ktosika. Po ruszeniu w drogę warto co jakiś czas odkręcać korek w zbiorniku wyrównawczym. Wlejesz zbyt dużo i znowu będziesz wąż wymieniał. Wlewaj naprawdę pomału, jest weekend, masz czas. | |||
~da_las | Scania z retarderem czy bez?? | |||
~Jacek | Scanie zalewa sie tylko od spodu pompą wtłacza się płyn Nie ma innej możliwości prawidłowego napełnienia | |||
~farmer | tak jak pisze ktosik. ja też wlewałem przy odpalonym silniku aż do momentu jak przestało się wydobywać w zbiorniczku powietrze z układu. troche to trwa | |||
~Jacek | Mnie tak napełniali w taki sposób jak pisze ktosik za raz po tym wymienić musieli mi pompę | -1 | ||
~ktosik | w mozgu tez wymienili? a racja, ty nie masz co wymieniac | |||
~Jacek | Człowieku jak zalejesz z góry płyn jak termostat masz na powrocie Puknij sie sam w swój łeb wytrzesz uszczelniacz na pompie | -1 | ||
~szoferak | Tylko Jacek ma pojęcie o tym jak napełnić Scanie prawidłowo żeby jej nie zapowietrzyć. Widać kto miał z tym autem styczność większą niż oglądanie na parkingu. | |||
~ktosik | ales ty glupi, o mamusiu... | |||
~Szczodry | scania serwis nr tel... i odpowietrzony | |||
~Jacek | Szczodry masz rację wyjdzie taniej | |||
gustav
| Jacek, od dołu oczywiście, jak masz czym to zrobić. Miałem w życiu kilka Scanii i temat znam. Zawsze tak robiłem i pompę wymieniałem tylko raz, ale wtedy gdy szofer robił to na drodze i w ramach "OSZCZĘDNOŚCI" nalał wody. | |||
~Marke | Lej normalnie od góry, później wypnij wąż od nagrzewnicy ( u góry po prawej strony od zbiornika wyrównawczego ) i dmuchnij powietrzem w zbiornik wyrównawczy aż zacznie lecieć płyn z przewodu od nagrzewnicy wtedy masz pewność że jest odpowietrzony | |||
~ku-ku | Mam pytanie, jak wymienia się olej w Renófce? | |||
~Dominik | A jaki płyn chłodnicy jest najlepszy? Bo pora najwyższa wymienić na zimowy. Stosował ktoś ten marki Max Master? Widziałam gdzieś info o konkursie. W sumie wziąć udział nie zaszkodzi. Macie ten płyn i polecacie? | |||
~adam | Nic nie trzeba odpowietrzać, wystarczy ustami dmuchnąć do zbiornika wyrównawczego i tyle | |||
Dawid87
| Pompka i zalewaj od dołu, potem zalej górę, i będzie ok | |||
~lol | bierzesz pistolet od przedmuchiwania i sciagasz weza od nagrzewnicy i tam trzeba zrobic cisnienie po uzupelnieniu czesciowo układu. W momencie gdy zacznie leciec tamtedy płyn układ jest odpowietrzony. Wystarczy tylko uzupełnić płyn w samym zbiorniku i gotowe. Mozna dolewac tez co jakis czas bo w koncu uklad sam sie odpowietrzy ale jest to ryzykowne gdyz po pierwszym zalaniu i jezdzie idzie zagotowac silnik | |||
~temudzyn | Tak jest tylko od dołu się wtłacza bo się zapowietrzy | |||
~adam | Nie trzeba od dołu, wystarczy nalać do pełna zbiorniczek i zrobić ciśnienie ustami. To najtańszy, najprostszy i najskuteczniejszy sprawdzony sposób. Bez żadnych pompek i serwisów autoryzowanych | |||
300D
| Może po prostu zalać, potem odpalić i dolewać tyle ile trzeba... można co nieco upuścić gdzieś niżej. Kombinacje jakieś od dołu, co to magia? | |||
~Bolek | 300D, a podobno jesteś znawcą od wszystkiego. Układ chłodzący ciężarówki napełnia się od dołu chłodnicy. Podaje się płyn pod ciśnieniem co nie oznacza że nie można zrobić tego domowym sposobem, zalewając płyn od góry. | 1 | ||
300D
| Nie jestem... pewnie dlatego zalewam od góry, zero kombinacji, zero problemów. | |||
300D
| Tak żeby już zamknąc te dewagacje na temat filozofi zalewania. Nie raz widzialem w serwisie testowanie silnika po jakiejś naprawie, chłodnica leżała sobie obok... np. 15 minut na 1000 rpm bez chłodnicy... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.