ID: 134693
Garmin Dezl 560LT czy TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE
ID: 134693
ID: 134693
Witam, mam mały dylemat. Szef z dobrej woli chcę kupić nawigacje. Ale dał mi do wyboru Garmin Dezl 560LT lub TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE. Jeśli ktoś może niech się wypowie na temat jednej i drugiej nawigacji. Dzięki z góry oraz szerokości dla zmotoryzowanych.
Witam, mam mały dylemat. Szef z dobrej woli chcę kupić nawigacje. Ale dał mi do wyboru Garmin Dezl 560LT lub TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE. Jeśli ktoś może niech się wypowie na temat jednej i drugiej nawigacji. Dzięki z góry oraz szerokości dla zmotoryzowanych.
~Mateusz. zach. pom*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (24)
~Mateusz. zach. pom | jak w temacie... | |||
~GPS | KUP SOBIE LEPIEJ MAPĘ PAPIEROWĄ!!!POLECAM | |||
Deen
| Bawiłem się ostatnio 5150. Zamulał na menu. Menu trochę wymaga pracy aby się dokopać do tego co jest potrzebne. Podałem adres gdzie mieszkam i pokazał 3 budynki dalej. Brak gniazda na karty SD... Tyle moge powiedzieć o Tomtomie. Nie mówię, że jest zły. Tyle spostrzegłem po kilku minutach zabawy. Z Garminem nie miałem kontaktu. | |||
Deen
| GPS Zawsze się przyda, nie zaprzeczam. | |||
~Mateusz. zach. pom | do GPS. Akurat papierowa mapa jest w aucie. Spokojnie. Tu chodzi o spokojne doprowadzenie do celu. Denn też zauważyłem, że tomtom nie ma gniazda na kartę SD. Przy aktualizacji dożywotniej 8GB z czasem może okazać się mało. | |||
Deen
| Moge cie pocieszyć że Beckery maja tylko 4 GB... | |||
Deen
| Beckery będą szybko wymiękać bo mapy szybko będą "rosnąć" więc dożywotnia aktualizacja szybko się ziści... | |||
~Mateusz | No właśnie. Tomtom, to nie jest długo letnia inwestycja. Ze względu też na zamkniętą drogę w stronę pamięci. Nie mogę też odszukać gdzie jest informacja na temat pamięci ram w w/w nawigacjach. To też jest istotna kwestia. Obecnie mam navi. 64 ram i nowe mapy są za mocnę dla mojego Pentagrama. Jedną nogą jestem po stronie navi Garmin. | |||
~gość | Jeżeli ktoś to jeszcze czyta to dodam od siebie: Garmin Dezl 560 to jedno wielkie G!!! nie jest w stanie wyliczyć trasy powyżej 600 km! Komunikat że droga jest za długa!!! Notorycznie ściąga z autostrady na landówki, algorytm liczenia trasy z kosmosu chyba, poza tym strasznie zamulona, liczenie trwa nieraz 10 min i dłużej. To tyle o Garminie... | |||
~gość | 5150 Tomka to bardzo porządna nawi, wiele opcji, Live - rewelka! Można dodawać wiele punktów przelotowych, obliczyć dowolną trasę bez sygnału GPS, doskonały głośnik i mocowanie do uchwytu magnetyczne, miałem obie te nawigacje, jak ktoś szuka dobrego sprzętu to śmiało Tomka brać, czasem się zdarzy że jakiegoś zakazu nie uwzględni, ale na pewno nie powie, że trasa niemożliwa do obliczenia bo k... a za długa! | |||
~leo | gość próbowałeś zresetować tego garmina nie tylko przyciskiem | |||
~Marek | Włącz nawigację, wyłącz myslenie... tak samo jak zimówki w osobówce ; ) Całkiem, poważnie, proponuje "TOM TOM" | |||
~lafi | mam garmina i porównywałem to z innym badziewiem, najpierw garmin a potem... reszta. Mapy city navigatora do garmina trzeba wgrywać co ok 6 m-cy. Nie miałem problemu na dzikiej rumuni, grecji czy ukrainie-zachód perfekcja. | |||
~czarek | Witam, jezdze na tomtom pro truck 5150 juz rok czasu, generalnie usluga life jest totalna porazka!!! pokazuje ze droga jest zamknieta a w rzeczywistosci jest otwarta, przez to prowadzi mnie nie wiadomo jakimi drogami. a gdy droga jest zamknieta ona prowadzi mnie jak by byla otwarta a gdy wjezdzam w objazd ona poprostu na sile chce mnie wrocic. jestem totalnie zawiedziony ta nawigacja, za tyle pieniedzy powinna byc bardziej dopracowana. | |||
~zawsze-nowe-mapy | Zajmuje się zawodowo nawigacjami ok. 10lat. Mapy papierowe są złe - chyba, że ktoś na bieżąco kupuje nowe, śledzi informacje w prasie nt. nowo otwartych odcinków dróg, lubi spędzać czas na szukaniu ulic, nie dostaje wytycznych z bazy w postaci współrzędnych i lubi sam sobie wyznaczać trasy na nie wiadomo jakiej podstawie tzn. wie gdzie są jakie zakazy i kiedy. Myślę, że doświadczony kierowca z dużym stażem doceni mapy papierowe, ale większość ma w głowie, a one dają mu jakotaką informację z naciskiem na byle jaką. Jeżeli komu navi wylicza trasę 5min i to go boli to wydaj mi się, że w wersji papierowej spędzie trochę więcej czasu na wyznaczeniu całej marszruty od początku do końca. Mogę się mylić co do specjalistów mapy papierowej, ludzi z dużym stażem i starszych osób - biegłych w temacie map i orientacji w całej EU. | 1 | ||
~zawsze-nowe-mapy | Becker ma bardzo duże możliwości. To kastomizowana aplikacja iGo bez firmę Becker bodajże we współpracy z Harmanem. Harman Kardon robił dla Beckera sporo urządzeń GPS i robi też pod swoim szyldem navi również z softem Beckera (a raczej iGo). Do Beckera można wgrać mapy TeleAtlasa (czyli TomTom, gdyż to jest jedyny dostawca map dla TomTom'a, a "ostatnio" został całkowicie wykupiony bez TomToma dla jego wygody i oczywiście oszczędności). TeleAtlas firma Holenderska wraz z drugą Holenderską HERE (dawniej NavTeq - dla tych co jeżdżą długo ta nazwa jest znana) to dwie najlepsze firmy na świecie i dwóch najlepszych dostawców map. Można też wgrać do Beckera mapy NavTeq'a (HERE), więc możliwości są spore, ponieważ albo jeździmy na "TomTomie" (w przenośni) albo HERE (NavTeq). Same mapy (pliki FBL) EU zajmują mało i zmieszczą się w 2GB, ale dodatki zajmują sporo jak: fotoradary, budynki, pliki TIR (FTR), punkty PIO (te aż 3x rodzaje: podstawowe, rozszerzone, TIR), punkty adresowe, ostrzeżenia dla kierowców i wiele innych. To razem zajmuje cała EU ponad 4GB dla map TeleAtlasa (TomTom) i ponad 5GB dla NavTeq (HERE). Oczywiście to też kosztuje... cały taki zestaw ok. 1000zł. Jednak nie wszystkie wodotryski są potrzebne, więc nie wszystko należy wgrywać. | 1 | ||
~zawsze-nowe-mapy | Do urządzeń TomTom wiadomo, nie ma wyjścia - tylko mapy TeleAtlasa, więc wybór mniejsze niż w Beckerze, który jeździ na kastomizowanej przez siebie aplikacji iGo (na zamówienie została wykonana dla Beckera) i w nim może być mapa TA albo NQ (w skrócie tak się używa). Dodatkowo większość urządzeń nie obsługuje tych wszystkich wodotrysków, które można wgrać bo Beckera. Także i to jest kolejne ograniczenie. Ma jednak swoje plusy jak wspomniania usługa LIVE TRAFFIC. W niektórych krajach się sprawdza, ale też trzeba ją "dobrze wykupić". Tak samo jak mamy różne ceny kupując mapy w różnych walutach z różnych rejonów. Generalnie jednak w Polsce to wszystkie tego typu usługi wraz z TMC to porażka - po prostu taki mamy klimat. TomTom na TIR to dobry sprzęt biorąc pod uwagę te plusy i minusy - o ile kupi się porządne urządzenie, które ma pamięci i procesor, jest nowe, a nie zciuchana używka nie wiadomo ile naprawiania i z jakiego źródła. Te jak ktoś wgrywa piraty i sknoci to efekt też może być taki, że możemy dostać wylewu podczas wyznaczania dłuższych tras. W Beckerze niestety nie mamy takiej usługi jak LIVE, ale mamy TMC który jest darmowy - nie ma żadnego abonamentu po kilkaset złotych rocznie. Nie ma co generalizować i wystarczy powiedzieć, że niektórzy cenią sobie LIVE TomToma w zachodniej EU i będą za to słono płacić, a inny wolą darmowe TMC, które na zachodzie też daje rade. Każdy inaczej pracuje, ma inny portfel i czego innego wymaga. | 1 | ||
~zawsze-nowe-mapy | Każdy jeździ jak chce i płaci za co chce. Jak ktoś chce mieć duże możliwości i wgrać wszystkie możliwe pliki to Becker, ale ten nie ma usługi na LIVE. Jak ktoś lubi mapy TA i usługę LIVE, bo z jakichś względu darmowy TMC mu nie wystarcza to TomTom. TomTom'a można kupić tanio z dożywotnimi mapy albo z tanimi aktulizacjami na TIR / TRUCK. Beckerem wychodzi to trochę drożej niestety... w dłużym okresie. Chyba, że ludzie kombinują z piratami nielegalnie to już inne są wyliczenia. TomTom też trochę wyprzeda rynek ze swoimi nowymi urządzeniami i kładzie głównie nacisk na te dodatkowe usługi LIVE, gdyż to w zachodniej EU jest bardzo popularne. Z tego będą zarabiać. U nas natomist jeździ się na... mapach papierowych... albo na piratach. Chociaż TomTom tak obniżył ceny swoich map lub dodaje do nowych urządzeń dożywotnie aktualizacje, że przestaje być to dla niego opłacalne, ponieważ różnice są już nie wielkie w cenie. Lepiej kupić sprzęt TomToma dają więcej na początku i mieć mapy do końca życia niż płacić co rok za piraty po 50-100zł :) Tym chce też wykosić konkurencję zapewne, ponieważ rynek idzie w stronę ww. LIVE i z tego jest pieniądz, a u konkurencji mapy drogie i LIVE nie mają :) Na naszej warunki jednak to się nie spawdza, może za 10lat, jak coś będzie w tym TMC i LIVE, bo teraz to praktycznie cisza :) Także na zachodzie pewnie nikt piratów nie wgrywa, ponieważ nie dość, że mają jeszcze niższe ceny, większe zarobki to i taka usługa musiałby kosztować więcej niż u nas, ponieważ nikomu za 5-10EUR nie chciałoby się tyle kombinować :) Poza tym kupię sprzęt z mapami dożywotnimi, a płacić będą za LIVE i to moim zdaniem będzie teraz punktem zaintersowań "hakerów". TomTom też wyprzeda techonologią w swoich sprzętach np. : TomTom Go 6000 albo darmowy "internet" na karcie SIM wbudowany w całej EU do ściągania ważnych danych. Prezentacja mapy i sposób działania navi ala tablet z możliwiścią powiększania i zmniejszania mapy dwoma/trzema palcami, ściąganie widoków ziemi z satelity itd. Oczywiście nie wszystkim to potrzebne, ale pod względem nowinek technicznych są moim zdaniem nr. 1. Tylko żeby z nich korzystać i być cały czas na bieżąco to wchodzi się w koszta i różne abonamenty. Nie ma nic za darmo. | 1 | ||
~zawsze-nowe-mapy | Amerykański Garmin jest poza kategorią moim zdaniem. Kiedyś miał "swoje" mapy, a teraz kupuje EU od NavTeqa i on jest dla niego dostawcą. nie wiem jak z resztą świata. Generalnie wydawałoby się dobrze, a też nie obsługuje wielu wodotrysków w standardzie jak TomTom. Nowe Garminy wprawdzie fajnie wyglądaja i mają sporo funkcji, jednak to nie jest to samo co nowiki techniczne i funkcje w TomTomach. Poza tym mają tragiczne możliwości jeżeli chodzi o ustawienie marszruty i punktów przełajowych tzn. via / przez - albo jest jeden albo w ogóle albo jakieś inne tragiczne rozwiązanie. Kurier wymięknie po jednym dniu. Tak samo jak w TomTomie (mapy TeleAtlasa) wyboru map nie ma jak napisałem jeździmy na Navtequ (NQ). Można sobie wgrać też samemy widok z satelity do navi, ale to przez komputer i trochę trzeba nad tym posiedzieć. Generalnie Garmin tak, ale morza, statki, dla taterników, offroad - tu mapy (ma sporo różnych map od rowerowych, samochodowych do topograficznych, jezior, mórz itd. ) ma nr. 1 i urządzenia najlepsze na rynku (dla jachtów, statków, na rękę, ramie, głowę, nogę :-)... ) , ale dla samochodów i TIR? Moim zdaniem trochę gorzej mimo dobrych map - głównie przez ubogość funkcji. Jednak to moje zdanie i ktoś może mieć inne, ponieważ nie korzysta z tych opcji i wystarczą mu same bardzo dobre mapy NQ - wtedy racja, może nie narzekać. Garmin też na TomTom i Becker ma TMC i ma też swoje rozwiązanie ala TomTom, jednak nie są one tak dobre jak w TomTomie (znowu moje zdanie / opinia). Punkt to punkt przez cały kontynent EU po autostradach dałby spokojnie radę. Z tego co się orientuje nie wpakujemy się też w nim żadne drogie abonamenty jak w TomTomie :-) bo nie ma tutaj takiej opcji. W Beckerze też. Widzę, że dużo mi wyszło, ale tak naprawdę nic nie jest napisane, bo to nawet nie 1/10000 tematu. Jak ktoś jeździ długo to ma swoje zdanie, a ja powiem, że ludzie na TIR biorą u mnie urządzenia / mapy: TomTomy (tańsze staresze bez tych wszystkich nowinek technicznych, bez tych extra usług) co jeżdzą na PL, albo te lepsze nowsze TomTomy z mapami za free do końca życia + ewentualnie dokupują te usługi - ci co jeżdzą na EU lub w firmach zachodnich (generlanie co im lepiej płacą) albo biorą Becker (jak mają sprzęt Becker, bo prawda wtedy wszystko jest "firmowe") / iGo (bo to to samo, podmienic logo startowe, zmienić kolor i ustawienie menu głównego i mamy czyste iGo) bez możliwości tych dodatkowych usług i abonamentow co w najnowszych Tomtomach. To dwa najlepsze i najpopularniejsze rozwiązania. Każdy zna swój portfel i wie co się sprawdza w jego pracy i z czego korzysta, także jeden weźmie TomTom z LIVE, a drugi TomToma bez tej funkcji, a trzeci Becker / iGo, bo różne mapy można wgrać i sporo możliwości oraz tanie piraty :) Garmin jest poza kategorią, ponieważ bardzo mało jest z tym klientów - chyba, że rowerzyści albo ktoś kto chodzi po lasach górach :) ew. osoby prywatne, bo tak zawodowo truck to 1 na 50 osób jeździ na Garminie, tak mi wychodzi ze statystyk (moich, nie wiem jak u innych, to moje zdanie). Te nowe urządzenia Garmina nie są złe i mają przecież dobre mapy, ale może są mało rozreklamowane, minus na pewno to za mało funkcji moim zdaniem. | 1 | ||
~czesio | tomtom 6000 truck w wielu przypadkach wpisujje nazwe firmy i miasto klikam prowadź i jade do celu, adres powoli staje sie niepotrzebny. | |||
~kierowca | Witam. ja akurat mam tego garmina już dwa lata i jakos nie zamula, nie wiesza się i liczy trasy jak należy. | |||
~Navi | GocLiver cena 180 zl. Igo Primo cena 40 zł można? | |||
~driver uk | ja sprawdzam wszystko na aponia truck navigation.. latwa obsluga i szybka. za psie pieniadze | |||
~driver uk | i tez trafika ma |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.