ID: 121263
TRANSPORT LUDZI ZA GRANICE - BUS 9 osob
ID: 121263
ID: 121263
Przedstawie Wam swoj plan i prosze o wskazowki i uwagii ludzi ktorzy sa zorientowani w temacie. Wklad wlasny jaki posiadam to 30 tys PLN.
Jestem z okolic Lublina ( wschodnia Polska) i chcialbym wozic ludzi busem 9 osob do Niemiec. ( wydaje mi sie to najbardziej korzystny kierunek ). Oto moja wizja :)
Zakladam DG ( nie wiem jaki jest koszt samego zalozenia DG, a jesli chodzi o ZUS to przez 2 lata cos ok. 300 PLN, a pozniej ok. 1 tys. PLN. ), nastepnie wyrabiam CKZ koszt ok. 3tys PLN ( z tego wzg. taki wysoki poniewaz chcialbym uczeszczac na kurs przygotowujacy i kilka razy musialbym dojechac do W-wy), nastepnie i tu zaczynaja sie schody - czy licencje wyrabia sie na samochod? tzn ze pierwsze musze sie starac o busa, a nastepnie wyrobic na niego licencje?? Jesli chodzi o busa to chcialbym wziasc nowego w leasing i tu pytanie czy znajdzie sie taki leasingodawca ktory udostepni leasing dla nowo powstalej jednoosobowej firmy tu chcialbym przyznaczyc ok. 15tys PLN na 10% wplaty zakladajac wartosc nowego ok. 150tys. PLN. Teraz ta licencja to koszt z tego co wyczytalem na miedzynarodowy transport busem do 9 osob ok. 1100zl. a dla autobusow i busow powyzej 9 os. ponad 4 tys. PLN. Czyli w moim przypadku ok. 1100 zl. Zabezpieczenie majatkowe w wysokosci 9 tys. EURO. Jedyne co mam na siebie to auto osobowe wartosci ok. 3 tys. EURO, czy zabezpieczeniem takim moze byc nieruchomosc, albo ziemia?? ? Albo czy wystarczy pozyczyc na pare dni taka kwote tylko po to aby wziasc z konta wyciag, ze taka kwote posiadam na koncie?? Tego typu wydatki zamknelsimy w kwocie 21tys. PLN. No to jedziemy z tym transportem ; )
Mam firme, busa jestem teraz Gosc i zaczynam wchodzic w branze. Reklamuje sie wszedzie gdzie sie da ze transport ludzi i paczek do Niemiec i z powrotem, co 10 kurs 50% znizki itp itd.
Kalkulacja.
Chcialbym jezdzic sam robiac jedno kolko PL-D-PL w tygodniu. Kolko zamyka sie 2tys. km. Oplata 250 zl. (tyle biora inni ). Koszt przejechania 1200 PLN. ( nie wiem jakie sa oplaty drogowe, na przejechanie 100km licze 60 zl. ) Liczac ze bralbym 6 osob ( zakladam ze rzadko kiedy bedzie 8 czyli komplet ) w obie strony wychodzi 3 tys. PLN, minus paliwo zostaje 1800 PLN. Robiac 4 kursy w miesiacu wychodzi ok. 7 tys. PLN. Z tego trzeba odjac koszty utrzymania firmy tj. leasing, tel, ZUS. Przy dalszej kalkulacji w np. w skali roku trzeba doliczyc amortyzacje samochodu tj 5razy wymiana oleju, pakiet ubezpieczen, wymiana rozrzadu i inne...
Móglbym rozszezyc funkcjonalnosc firmy o przyczepke, pewnie zdarzaly by sie paczki, lub wieksze ilosci bagazy pasazerow wyjezdzajacych do pracy, albo laweta (przy okazji jesli takie by sie trafialy moglbym przywiesc komus auto do wschodniej Polski :) Zakladam ze kolko robilbym w max 4 dni np. wyjazd poniedzialek rano, powrot czwartek wieczor po za tym w weekend moglbym obsluzyc jakies wesele jako transport albo zawiesc kogos na lotnisko, w koncu bylby to licencjonowany transport osob :)
Pytania :
1. Czy jest z czym startowac z kwota 30 tys. PLN. ?
2. Ile czasu potrzeba od planu, do realizacji? Mysle ze da sie to zamknac w czasie ok. pol roku... Najdluzej z tego co wiem to oczekiwanie na licencje...
3. Leasing.
a) czy jest szansa ze znajdzie sie leasingodawca dla mnie z przedstawiona tu wizja?? ?
b) czy po splaceniu leasingu auto staje sie moja wlasnoscia?? , jaki leasing dla mnie bylby najbardziej korzystny, powinno sie go splacac w miare mozliwosci szybko, czy pospiech w splacaniu rat nie jest wskazany?
4. Licencja. Czy da sie obejsc to zabezpieczenie 9 tys. EURO? np. czy moze to byc nieruchomosc, albo poprostu gotowka na koncie ( a nie konieczne moja, taka kwote moge pozyczyc tylko po to aby wziasc wyciag z banku i na kwitku bedzie ze jestem posiadaczem takiej sumy).
5. Czy poza CKZ i licencja potrzebuje jakichs zezwolen na tego typu transport?? ?
6. Czy do nowego busa bedacego na gwarancji moge zapiac hak i ciagac przyczepke lub lawete nie tracac gwarancji?
7. No i co Wy na to? :)
Przedstawie Wam swoj plan i prosze o wskazowki i uwagii ludzi ktorzy sa zorientowani w temacie. Wklad wlasny jaki posiadam to 30 tys PLN.
Jestem z okolic Lublina ( wschodnia Polska) i chcialbym wozic ludzi busem 9 osob do Niemiec. ( wydaje mi sie to najbardziej korzystny kierunek ). Oto moja wizja :)
Zakladam DG ( nie wiem jaki jest koszt samego zalozenia DG, a jesli chodzi o ZUS to przez 2 lata cos ok. 300 PLN, a pozniej ok. 1 tys. PLN. ), nastepnie wyrabiam CKZ koszt ok. 3tys PLN ( z tego wzg. taki wysoki poniewaz chcialbym uczeszczac na kurs przygotowujacy i kilka razy musialbym dojechac do W-wy), nastepnie i tu zaczynaja sie schody - czy licencje wyrabia sie na samochod? tzn ze pierwsze musze sie starac o busa, a nastepnie wyrobic na niego licencje?? Jesli chodzi o busa to chcialbym wziasc nowego w leasing i tu pytanie czy znajdzie sie taki leasingodawca ktory udostepni leasing dla nowo powstalej jednoosobowej firmy tu chcialbym przyznaczyc ok. 15tys PLN na 10% wplaty zakladajac wartosc nowego ok. 150tys. PLN. Teraz ta licencja to koszt z tego co wyczytalem na miedzynarodowy transport busem do 9 osob ok. 1100zl. a dla autobusow i busow powyzej 9 os. ponad 4 tys. PLN. Czyli w moim przypadku ok. 1100 zl. Zabezpieczenie majatkowe w wysokosci 9 tys. EURO. Jedyne co mam na siebie to auto osobowe wartosci ok. 3 tys. EURO, czy zabezpieczeniem takim moze byc nieruchomosc, albo ziemia?? ? Albo czy wystarczy pozyczyc na pare dni taka kwote tylko po to aby wziasc z konta wyciag, ze taka kwote posiadam na koncie?? Tego typu wydatki zamknelsimy w kwocie 21tys. PLN. No to jedziemy z tym transportem ; )
Mam firme, busa jestem teraz Gosc i zaczynam wchodzic w branze. Reklamuje sie wszedzie gdzie sie da ze transport ludzi i paczek do Niemiec i z powrotem, co 10 kurs 50% znizki itp itd.
Kalkulacja.
Chcialbym jezdzic sam robiac jedno kolko PL-D-PL w tygodniu. Kolko zamyka sie 2tys. km. Oplata 250 zl. (tyle biora inni ). Koszt przejechania 1200 PLN. ( nie wiem jakie sa oplaty drogowe, na przejechanie 100km licze 60 zl. ) Liczac ze bralbym 6 osob ( zakladam ze rzadko kiedy bedzie 8 czyli komplet ) w obie strony wychodzi 3 tys. PLN, minus paliwo zostaje 1800 PLN. Robiac 4 kursy w miesiacu wychodzi ok. 7 tys. PLN. Z tego trzeba odjac koszty utrzymania firmy tj. leasing, tel, ZUS. Przy dalszej kalkulacji w np. w skali roku trzeba doliczyc amortyzacje samochodu tj 5razy wymiana oleju, pakiet ubezpieczen, wymiana rozrzadu i inne...
Móglbym rozszezyc funkcjonalnosc firmy o przyczepke, pewnie zdarzaly by sie paczki, lub wieksze ilosci bagazy pasazerow wyjezdzajacych do pracy, albo laweta (przy okazji jesli takie by sie trafialy moglbym przywiesc komus auto do wschodniej Polski :) Zakladam ze kolko robilbym w max 4 dni np. wyjazd poniedzialek rano, powrot czwartek wieczor po za tym w weekend moglbym obsluzyc jakies wesele jako transport albo zawiesc kogos na lotnisko, w koncu bylby to licencjonowany transport osob :)
Pytania :
1. Czy jest z czym startowac z kwota 30 tys. PLN. ?
2. Ile czasu potrzeba od planu, do realizacji? Mysle ze da sie to zamknac w czasie ok. pol roku... Najdluzej z tego co wiem to oczekiwanie na licencje...
3. Leasing.
a) czy jest szansa ze znajdzie sie leasingodawca dla mnie z przedstawiona tu wizja?? ?
b) czy po splaceniu leasingu auto staje sie moja wlasnoscia?? , jaki leasing dla mnie bylby najbardziej korzystny, powinno sie go splacac w miare mozliwosci szybko, czy pospiech w splacaniu rat nie jest wskazany?
4. Licencja. Czy da sie obejsc to zabezpieczenie 9 tys. EURO? np. czy moze to byc nieruchomosc, albo poprostu gotowka na koncie ( a nie konieczne moja, taka kwote moge pozyczyc tylko po to aby wziasc wyciag z banku i na kwitku bedzie ze jestem posiadaczem takiej sumy).
5. Czy poza CKZ i licencja potrzebuje jakichs zezwolen na tego typu transport?? ?
6. Czy do nowego busa bedacego na gwarancji moge zapiac hak i ciagac przyczepke lub lawete nie tracac gwarancji?
7. No i co Wy na to? :)
~Manfred*.47.24.99.ipv4.supernova.orange.pl
*.47.24.99.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (81)
~Hubix | Dokładnie, pojeźdź najpierw kogoś, zobaczysz, jak to sie je. Przyzwoite jest energy tour, popytaj może tam, firma ma spore doświadczenie. | |||
~marko | Hubix ma rację, popruboj u nich, firma ma doświadczenie i kierowcy też są spoko, zorientujesz się w temacie. Na poczatek to chyba najlepsze wyjście no i może coś odłożysz na biznes. | |||
marfast24
| no i jak tam Manfred z tą firmą bo ja kupiłem 2 lata temu busa 9 osobowego i do tej pory nie mogę się za te przewozy zabrać ciekaw jestem jak u Ciebie | |||
~kkkkkkkk | kolego probuj | |||
~mark | energy tour? a co to ma znaczyć. ktoś tu sie reklamuje? miałem okazje rozmawiać ze znajomym co powiedział ze kilka razy wybrał tą firme i jeszcze mu sie nie zdarzyło zeby chociaż dwa razy jechać z tym samym kierowcą. | |||
~Taw | Patrze n blablacar i watpi w powodzenie takiego interesu. Z drugiej strony nie spotkałem parkingu (francja niemcy) bez "busiarzy" ale tych od przewozu towarów | |||
~kasia | witam a ja jezdze do niemiec ludzi woze ale najlepiej jest sobie znalesc uklady z jakas niemiecka firma i tam wozic ekipe ludzi... jak jest zapotrzebowanie na ludzi do pracy to dzwonia i sie jedzie wtedy kasa jest wieksza... szukam wlasnie kontaktow do niemieckich firm co chca ludzi. nic nie wiecie o czyms takim??? | |||
~kasia | jeśli jedziesz samym busem to nie musisz miec viatolu a jesli chcesz podpiac lawete albo przyczepke to kupujesz viatol musisz go dol; adowac bo jak ci cykna to mandat jest straszny... | |||
~ku-ku | Zadzwon do mamy!bo ja zadzwonie gdzie trza! | |||
~kasia | nie rozumiem twojej aluzji | |||
~daniel | nic | |||
~XxX | Ci co tak krytykują to specjalnie tak *lą bo się boją konkurencji.. | |||
~felicjan | Znam firmę która się tym zajmuje - ://protrans. org. pl/ | |||
~Kierowca_z_ckz | Do busa na 9 osob ckz jest ci niepotrzebne. | |||
~BadMad | BadMad- przewóz osób i towarów Polska- Niemcy. Brzesko, Bochnia, Tarnów, Nowy sącz, Kraków, Wojnicz, Czchów, Myślenice, Niepołomice Profesjonalny przewóz osób, transport towarów Brzesko małopolskie - Niemcy - to zakres działań naszej firmy. Zajmujemy się przewozem osób na terenie Polski i Niemiec od 1994 roku. Zaufało nam już ponad 300 000 klientów. Siedziba naszej firmy znajduje się w Brzesku, między Krakowem a Tarnowem. Posiadamy ponad 20 lat doświadczenia. Podróżując z nami, możesz mieć pewność, że dotrzesz do celu bezpiecznie i na czas. Punktualność jest naszą mocną stroną. Posiadamy nowe samochody z klimatyzacją i telewizorem, dzięki czemu podróż przebiegnie Ci szybko i komfortowo. www. badmad. pl, info@badmad. pl, +48 601 427 766 / +48 146 630 577 | |||
~Remi | Jeżeli chodzi o przewóz ludzi, międzynarodowy, to wiem, że firma Bustransfery z Pruszkowa takie oferuje. Dobra i rzetelna firma. | |||
~MIRON | Od 2013 roku w przewozach między narodowych, jeżdzisz bez rzadnych licencji, czy innych pierdół, co innego gdy chcesz iezdżić po kraju, ale w transporcie międzynarodowym osób jest już wszystko bardzo prosto rejestrujesz firmę, kupujesz auto i jeżdzisz, tak straszą bo konkuręcja do dżwi puka i się boją, potwierdzone telefonem do ministerstwa transportu i ITD warszawa siedzba główna | |||
~Karol | A czy jest jakaś strona gdzie można zgłaszać wolne miejsce w aucie oraz kierunek trasy? Taka giełda ładunków tylko dla osób | |||
driver77
| MIRON, Czyli co? Kupuje busa do 9 osób, otwieram DG i śmigam PL-D, PL-NL PL-F kiedy chce i jak chce, bez licencji, zezwoleń, pozwoleń? Zbyt piękne by było prawdziwe. Zaraz by się nasiało pseudo przewoźników. Choć i tak nie brakuje takich. A jak podczas kontroli udowodnisz ze robisz miedzynarodówkę? Na słowo ci uwierzą? No bo wiadomo że na PL dalej trzeba. Osobiście znam gościa który od 10 lat wozi ludzi do NL i śmieje sie wszystjkim w twarz. Zero podatku, vatu, zusu i inych złodziejskich składek. Kontrole przechodził nie jedną i nigdy nikt pasażerów nie pytał czy płacili kierowcy za przejazd. Zawsze mówi, Jade na robote ze znajomymi, lub na mecz z przyjaciołmi, lub na impreze do fajnego lokalu. I tyle warta jest cała licencja. Jesteś sprytny i nie panikujesz podczas kontroli, to nikt ci nic nie udowodni, czy wieziesz zarobkowo czy rekreacyjnie jedziecie. A jak podczas kontroli udowodnisz ze robisz miedzynarodówkę? Na słowo ci uwierzą? No bo wiadomo że na PL dalej trzeba. | |||
cygaro
| Podnoszę temat bo mnie zaciekawił. Mam wolny pojazd8+1 pod Łodzią - może jakaś współpraca? Czyli na międzynarodowy przewoź osób nie trzeba mieć to już wiemy, a co z krajowym? | |||
~miki | Ja do roboty w okolice Berlina jeżdżę z firmą Efectbus - efectbus. pl. Oni są chyba z Bełżca, ale generalnie biorą ludzi praktycznie z całego kraju. Ja wsiadam w Lubartowie. Nie ma problemu, żeby podjechali po mnie, także nie muszę się fatygować do jakiegoś większego miasta. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.