ID: 119860
Raben Przewoźnicy
ID: 119860
ID: 119860
Wypowiedź n. t. obecnej sytuacji. Podzielcie się swoimi opiniami w sprawie planowanych kokejnych obniżek stawek
Wypowiedź n. t. obecnej sytuacji. Podzielcie się swoimi opiniami w sprawie planowanych kokejnych obniżek stawek
~Wilczór*.239.243.188
*.239.243.188
Posty (299)
~Loks | Pewnie w granicach 2, 80 | 2 | ||
~jarek ogarek | nikt o z drowych zmysłach nie pracuje dla rabena, | 2 | ||
~Greg | Aż tak zle? | 2 | ||
~Fan | Jak źle... no k. u. r... łostatnio takom magnolie widział odpcowanom że aż miałem błysk w oku.. moje volvo to padaczka... jeba.. ny... y. co łon miał lamkuf, leduf i hooj wie co jeszcze, łopony białym takie cuś mihelin miał napisane nawet druty błyszczały.. I tak dumam nie ma H. u. j. a. musiał on skradować cusik z tej naczepy. Pewnie dlatego czekam już pół roku na paczke | 2 | ||
~Tomi | Panowie A te 2, 80 to razem z ich naczepą czy jeszcze trzeba odliczyć na naczepę coś? | 2 | ||
~Jan | 2. 80 km?!Co za pytanie. Przecież to jest dużo poniżej opłacalności, jeździ jeden z drugim wielki boss za grosze psując rynek a potem wielkie żale. Na dzień dzisiejszy 3. 40 to absolutne minimum i piszę tu o każdym kilometrze, wszystko poniżej to jest jedna wielka lipa. | 2 | ||
~Tomi | Nie no dobrze mowisz ale realia są takie że jeżdżą za te 2. 80-2. 90km i jakoś prosperuja, sęk w tym że w rabenie 0. 30zl/km idzie na naczepe i teraz mnie to zastanawia czy to jest 2. 80+0. 30 czyli raben daje 3. 10 czy 2. 80-0. 30 daje 2. 60 i teraz jak to na tym wychodzą? | 2 | ||
mirekmoniowy
| Jak Zabłocki na mydle. . Ale sami sobie takie stawki ustalili przewoźnicy, godząc się na nie. Dlatego cały transport kołowy ma taką sytuację. | 2 | ||
mirekmoniowy
| Było źle, jest źle ale będzie dobrze. W Polsce na rynku transportu zostają firmy doskonale znając reguły ekonomi zarządzania flotą firmy (do tej pory wielu bazowało na wygodnictwie "daję zestaw i czekam na kasę") . Cały proces reformacji wyjdzie wszystkim na lepsze przewoźnikom, kierowcom, nie spedycjom. Problemem od lat były firmy spedycyjne, które nie chciały uczciwie dzielić się mardzą. Nastawione były na jak nakljwiększe zyski, nie bacząc na firmy z nimi współpracujące. Po głębszej a*alizie całej dotychczasowej sytuacji jaka miała miejsca, coraz więcej dobrze zarządzanych firm tworzy własne spedycję (własny Spedytor trzy krotnie tańczy od molochowego), tylko dla własnych potrzeb. Bez handlowania podmiotom trzecim frachtów. Wypychając coraz cześciej z rynku te duże jak Raben molochy spedycyjne. | 2 | ||
~kris | Kolego Mirek o czym ty piszesz? Takie firmy jak Raben czy Schenker zawsze się utrzymają bo oni nie handluja łądunkami tylko zajmuja sie spedycją w prawdziwym sensie tego słowa. czyli obsługuja całościowo klienta. Komplementuja dostawy, magazynuja, pakuja, transportują itd itp. | 2 | ||
mirekmoniowy
| Konia z wożem daję, jeśli za dziecięć lat utrzyma się chociaż jeden moloch spedycyjnych. Oczywiście powstaną firmy koordynujące wymiany frachtów pomiędzy firmami, ale za marże ustalane przez firmy transportowe na zasadach prowizyjnych lub opłatach stałych abonamentowych. | 2 | ||
~kris | Chociaz w częsci masz rację. Takie firmy utrzymaywane sa dzieki głabom co zamarzyło im sie byc na swoim. Wzieli konia w leasing na naczepę juz nie starczyło. Pomysłu zadnego nie maja to idą do spedycji. Sam znam gościa co kupił sobie konia a potem mnie pyta gdzie wstawić. Byl na tyle tępy ze kupił konia pod megę bo był tani a potem płacz bo wszedzie chcieli standard. Zycie mu uratowałem i powiedziałem jaka spedycja ma megi. I tak juz jezdzi o 3 lat. Nigdzie nie pojdzie bo ciagle na skoncie jedzie no i ten kon | 2 | ||
~kris | A po co komus twój kon i wóz do tego. Naprawdę sie mylisz. Nie po to transport został rozdrobniony zeby przewoznik stawiał warunki. Zresztą nawet duza firma nie jest w stanie postawic warunków bo np takie Podlasie nie jest w stanie obsłuzyć takie Arcelora mimo że mają do dyspozycji ponad 1000 zestawów. Kiedys Był Equus i poplyną. PKS pozbył się aut. Przyszłość nalezy do takich molochów dla której jezdzic 2000 Józków z jednym albo dwoma zestawami i siedzą cicho. | 2 | ||
mirekmoniowy
| Kris wiem czym zajmuje się Raben. Za parę lat tego typu firmy, jeśli zostaną, zajmować się będą tylko składowaniem i komplementacją. Ale tylko te, które będą miały własne magazyny. Rabena stan na dzień dzisiejszy, to wszystkie magazyny są dzierżawione. Nie wiem czy w przyszłości pobudują czy kupią gotowe, ale to będzie podstawą opłacalności. Niestety transport w postaci ruchu międzynarodowym się kończy. Każdy kraj będzie wykonywał go lokalnie. Od granicy do granicy. Powstaną terminale przepięciowe naczep po takich granicach. Naczepy będą jechać non stop 24 h. Kierowca będzie pracować 9 godzin dziennie i będzie zawsze spał we własnym domu. Oczywiśćie skończy się 10 z przodu. Moim zdaniem kierowca będzie zarabiał 25do 50 % więcej od krajowej. Tutaj już są bardzo duże oszczędności w koszarach firmy Wielu teraz myśli, że to fantazja. Pożyjemy zabaczymy. | 2 | ||
mirekmoniowy
| Kris, to nie Przewoźnik stawia warunki a rynek. Taką reforma obniża koszt transportu towarów około 30% bez utraty zdolności finansowych firm. To pozwoli na obniżenie km o 15 do 20 %. | 2 | ||
~kris | A po co Raben ma miec swoje magazyny? Przestaje sie cos opłacac to się wycofujemy i niech sie inni martwią. A co do przepinek to raczej mało prawdopodobne. Juz teraz jest tendencja taka ze np wyroby hutnicze transportuje się wagonami i potem lokalnie rozwozi. Podobnie z kontenerami. To nie naczepa ma byc w ruchu 24h bo ona jest najtansza w tym biznesie tylko auto ma jezdzic nonstop. | 2 | ||
mirekmoniowy
| Kris w jakim transporcie teraz pracujesz? | 2 | ||
~kris | Co to ma do rzeczy? | 2 | ||
mirekmoniowy
| Dużo. To pozwoliło by do właściwego toku dyskusji. Każdy z przedstawiciel tej branży ma inny punkt odniesienia. | 2 | ||
mirekmoniowy
| W całym planie zmian, to tylko naczepa, , wagon, barka i wszystko, która ma ładunej, ma być w ciągłym ruch bazwzględo na niminalną jej wartość. Taczka jeszcze mniej kosztuje, ślę jak taka będzie potrzeba to stanie się najważniejszym elementem. | 2 | ||
~kris | Jak rozumiem wszystko idzie w kierunku obnizenia kosztów. jak przepinki obniza koszty? Rzez nie jest w tym zeby towar z francji doratł do polski w 18 godzin tylko zeby było tanio. # przpienki po drodze tego nie załatwią. Był na 40ton opis firmy która mercedesem w 2 lata zrobiła 600 tys bo na trasie zmieniało się 3 kierowców. Nie pamietam skad dokładnie ale gdzies z mazur startował potem koło poznania zmiana i potem do niemiec. Auto ciągle w ruchu a ty chcesz do jednego transportu 3 auta wykorzystac. | 2 | ||
~Józek | A ja panowie jeżdżę pod rabenem ciagam chłodnie, wprawdzie jeżdżę sam ale nie narzekam, zrobi się 8 tysiąca km i wypłata zostaje fajna, tomi kupuj konia i dawaj nie jest tak źle raben kasę płaci na czas!! | 2 | ||
~Twój partner | Najwiecej maja do powiedzenia przewoźnicy co w życiu nie jeździli w Rabenie, stawki o których piszecie to chyba w wściekłym koniu płacą pod arcelorem i woda non stop 24 t na plecach i skonto 5%, która z tych spedycji wraca wam za ViaTOLL która wraca za autostrady?, która ma korektę paliwowa? Która daje naczepy max 5 lat? i która płaci jak w zegarku? nie macie pojęcia o czym piszecie:) rzucacie błotem a jak na weekend nie ma co załadować to wasi kierowcy latają po terminalu i pytają gdzie magazyn? jakie zasady załadunku bo jednak Raben nie taki zły bo powrót na dom dał:) Wiec jak mącie pisać dyrdymały na temat współpracy to lepiej przemilczcie temat, odrębnym tematem są pseudo kierowcy czytaj woznice co wola pod huta stać i żłopać browary niż jeździć i robić km, maruderzy w Renault Premium dci, dla wszystkich Panów kierowców z nocnych lini szacun | 2 | ||
~kris | Akurat o robicie pod arcelorem to mozesz tylko pomarzyć. To mówiłem ja maruder z premium dci. Bo nie chodzi w zyciu o to zeby sie naj... bac (robiac km i dymając paleciakiem) tylko zeby zarobic czyli jezdzic mało a brac kase za stanie. | 2 | ||
~Wędrownik | w rabenie to się można dorobić ale garba, sztuką jest zarobić a nie narobić się jak wół, w rabenie dobrze wychodzą tylko ci co na kamieniu ładują, ściągają i jeszcze podjadą kawałek - wtedy robota się układa i tak są nauczeni dyspo, normalny kierowca co przestrzega tacha to wg. rabena leń i nierób, maruder bo musi pauze kręcić i roboty nie zrobi a przecież wiesiek i andrzej tą robote robią i dają radę i nie marudzą - i tak właśnie nauczeni są dyspo w rabenie | 2 | ||
~Tadek | Panowie doradzcie czy iść do rabena? Chce kupić jedno auto na początek byłby to ciągnik naczepe daje raben potem może drugie do 3 myślę Max, na chłodni tyle co drzwi otworzyć zarobki to słyszę różne ale podobno ok 3zl raben daje i wszystko wraca paliwo daje karty wydaje się nie najgorzej jak byście doradzali?jest tu ktoś może kto jeździ pod rabenem i może coś powiedzieć? | 2 | ||
~Janusz | Tadek obudź się, kup relanium jakie 3 zł za samego konia, przeczytaj wpis wyżej | 2 | ||
~kris | Mini Majk nie wazne ile za km tylko czy to km drogowy czy lotniczy :) taka róznica jak z mila morską i lądową | 2 | ||
~kris | A ile zostaje? Tyle zebys nie umarł z głodu i zebys niczego sie nie dorobił zebys nie uciekł z rabena | 2 | ||
~marian | dostałem cennik od rabena, aktualnie na Gliwicach 2, 62 zasamego konia... | 2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.