ID: 117803
Skrócona pauza dobowa 9h. Kto decyduje???
ID: 117803
ID: 117803
Witam.
W ostatnim czasie pracodawca, a w zasadzie spedytorzy żądają skracania pauzy nocnej do 9h. Wiadomo, co mówią przepisy w tejże kwestii, jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące pytanie, a brzmi ono tak:
Czy i na jakiej podstawie spedytor może zażądać od nas 9h pauzy, nie uwzględniając przy tym naszej formy psychofizycznej... Czy pracodawca może wobec kierowcy zastosować jakiekolwiek reperkusje z tytuły niewykonania pauzy dobowej skróconej?Kto decyduje od "dziewiątce"- szofer czy spedytor?
Proszę o poważne odpowiedzi...
Pozdrawiam.
Witam.
W ostatnim czasie pracodawca, a w zasadzie spedytorzy żądają skracania pauzy nocnej do 9h. Wiadomo, co mówią przepisy w tejże kwestii, jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące pytanie, a brzmi ono tak:
Czy i na jakiej podstawie spedytor może zażądać od nas 9h pauzy, nie uwzględniając przy tym naszej formy psychofizycznej... Czy pracodawca może wobec kierowcy zastosować jakiekolwiek reperkusje z tytuły niewykonania pauzy dobowej skróconej?Kto decyduje od "dziewiątce"- szofer czy spedytor?
Proszę o poważne odpowiedzi...
Pozdrawiam.
Posty (60)
~maro | Ostatnie 4 wyrazy szczególnie polecam. | 3 | ||
najemnik
| Ja ruszam zawsze o 6 rano. No ale jak ktoś lubi o 4 to jego broszka. | |||
najemnik
| Mało tego, nieraz stoję z tyłu rajek co oznacza że przyjechałem później niż ci w rajkach. Ja ruszam o 6 po jedenastce a ci w rajkach jeszcze stoją. Czyli wychodzi na to że nie wszystkie firmy mają robotę pod ciśnieniem. | |||
~ranczer | Decyduje zawsze i tylko Kierowca. Nikt od Ciebie nie wie jak sie w danej chwili czujesz i czy dasz rade ruszyc po 9h. Dla mnie najwazniesze jest abym jechal bezpiecznie dla siebie i innych, a praca ma byc tak zaplanowana abym zdazyl bez za*. ania na czas w zgodzie z przepisami. Tak samo pauzy w oczekiwaniu na lub zaladunek, lub pod rampa. To ja jako kierowca moge zamiast POA na tacho ustaic lozko, jezeli mnie to pasuje, a nie Szef kazal. Z wlasnego podworka-woze kontenery morskie- czesto rozladunek trwa kilka godzin i to j wiem, czy podczas tego czasu mialem szanse wypoczac, zjesc czy tez nie i nie raz po wyjechaniu takiego dlugiego rozladunku zajezdzam na pierwszy parking z jedzonkiem, kibelkiem na pauze/odpoczynek, w normalnych warunkach (toaleta, przysznic, jedzienie). No ale kazdy sam wie jak dla niego najlepiej. Pozdrawiam z UK. | |||
~maro | Odpoczynek dzienny skrócony jest zgodny z przepisami (max 3 razy między dwoma odpoczynkami tygodniowymi) | |||
~maro | ~ranczer 2018-01-26 14:44:04 Decyduje zawsze i tylko Kierowca. Nikt od Ciebie nie wie jak sie w danej chwili czujesz i czy dasz rade ruszyc po 9h" Możesz tak sobie myśleć wsiadając do swojego golfa tdi. | |||
~ranczer | Do maro, a gdzie w Ustawie jest przepis nakazujacy skracnie odpoczynku 3 x w tygodniu do 9h... wyrazie jest napisane w przepisie, ze dobowy odpoczynek moze zostac skrocony do 9h jednak nie wiecej niz 3 x w tygodniu... podkreslam... MOZE... nie MUSI... jak npisalem wyzej... zawsze decyduje Kierowca... Podrawiam nadal jezdacych w PL - to nie moje nerwy:) | -1 | ||
~maro | Dla ranczera raz jeszcze: kodeks pracy Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, | |||
barracuda
| Forumowy głupek-piszący jako ranczer-nie wie (bo głupek tego wiedzieć nie może), że pisze bzdury na temat "dobowy odpoczynek moze zostac skrocony do 9h jednak nie wiecej niz 3 x w tygodniu... ". | 1 | ||
~policjant | ranczer 2018-01-26 16:56:35 wyrazie jest napisane w przepisie, ze dobowy odpoczynek moze zostac skrocony do 9h jednak nie wiecej niz 3 x w tygodniu. skoro to jest tak wyraznie napisane, to podaj w ktorym artykule | |||
~Mądry kierowca | To bardzo stary wątek ale rozwieje wątpliwości kierowców. Zgodnie z art. 132 § 1 k. p. na podstawie art. 3 dyrektywy Parlamentu Europejskiego nr 2003/88/WE pracownikowi przysługuje 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku w ciągu 24 godzinnej doby pracowniczej. Pozdrawiam i gratuluje głupoty robiąc 9h. | |||
~Mądry kierowca | Jeżeli pracodawca nie zapewni pracownikowi dobowego lub tygodniowego odpoczynku od pracy, podwładny może żądać zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych (wyr. SN, II PK 228/09). Dotyczy pauz 9 zamiast 11 oraz 24 zamiast 36 | |||
~kiero | Niezbyt mądry kierowco co na to ustawa o czasie pracy kierowców? Nie wiesz? Nie doczytałeś. Tylko wklejasz bezwiednie wszystko jak szoszon. | |||
~Mądry kierowca | No tak ustawa o czasie pracy kierowców to jest jedno a kodeks pracy to jest drugie. Pracujesz na umowę o pracę? Więc powinieneś się dostosować do kodeksu pracy. | |||
~kiero | Bzdura, ustawa o czasie pracy kierowców ustala czas odpoczynkow dla kierowców. Znów nie ogarniasz całości przepisów. | |||
~Mądry kierowca | Kiero. W czasie wypadku zobaczymy co będą brać pod uwagę, ustawę o czasie pracy kierowców czy kodeks pracy i Twoja umowę o pracę? Spokojnie odrazu stwierdza że miałeś 9 godzin odpoczynku i jesteś winny. Kierowcy zawsze są winni nie zauważyłeś tego? Pomysl logicznie. | |||
~Mądry kierowca | Dla kierowcy zarejeestrowanego w innej formie niż umowa o pracę - 9h pauzy nie jest problemem. Umowa o pracę zobowiązuje pracownika do przestrzeganie kodeksu pracy. Tyle w temacie a jak myślisz że kierowca jest wyjątkiem to jesteś w grubym błędzie.. O tym się poprostu nie mówi. | |||
~kiero | Zapoznaj się ze szczegółami przepisów dla kierowców odnoszących się do czasu pracy i odpoczynkow. Napisane wyraźnie, że 9 godzin wystarczy | |||
~kiero | Forma zatrudnienia jest bez znaczenia, | |||
~JD61Harley | A Ja myślałem (wiele lat temu. !) w swojej naiwności, że Kierowcy Zawodowi, to Elita wśród Kierowców.. Tak Nam mówiono.. Teraz czytając wasze komentarze, widzę w całej jasności oraz rozciągłości, że nie tylko nie macie nic wspólnego z Elitami jakimikolwiek, a nawet zatraciliście całkowicie rozum, wolną wolę. !! Poczytajcie swoje komentarze.? O czym wy dyskutujecie.? | |||
~JD61Harley | Mobbing to jest. !! Jaki jest efekt.? Kierowcy Nienawidzą Szefa, a w dalszej konsekwencji Pracy. ! Amen Ślepe Matoły, piętrzące na wszystko przez pryzmat zysków. ! | |||
~El Ordynatores. | Mam prostą zasadę, ruszam jak doooobrze się wyśpię. Ale ja nie robie u dziada. I nikt nie ma powodu aby ingerowac w mój czas jazdy lub odpoczynku. Wszystko w temacie. | |||
PavelSPM
| Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 3. Przepisy ustawy NIE NARUSZAJĄ postanowień zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 i Umowie AETR. Art. 8. 1. 8230; przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Art. 14. 1. W każdej dobie kierowcy PRZYSŁUDUJE PRAWO do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Dobowy odpoczynek, z wyłączeniem odpoczynku kierowców o których mowa w rozdziale 4a (kierowców tramwajów), może być wykorzystany w pojeździe jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania. Art. 20. 1. Praca wykonywana PONAD obowiązujące pracownika NORMY czasu pracy, a TAKŻE praca wykonywana ponad DOBOWY PRZEDŁUŻONY WYMIAR czasu pracy, wynikający z obowiązującego kierowcę SYSTEMU i ROZKŁADU czasu pracy, STANOWI PRACĘ W GODZINACH NADLICZBOWYCH. 2. Praca w godzinach nadliczbowych jest DOPUSZCZALNA w razie: 1) SYTUACJI i ZDARZEŃ wymagających od kierowcy podjęcia działań DLA OCHRONY ŻYCIA lub ZDROWIA LUDZKIEGO oraz MIENIA albo USUNIĘCIA AWARII; 2) SZCZEGÓLNYCH POTRZEB pracodawcy. Art. 27. 5. Do kierowców, którzy wykorzystali okres odpoczynku, o którym mowa w art. 8 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 8 ust. 1-3 Umowy AETR, NIE STOSUJE SIĘ odpoczynku, o którym mowa w art. 14. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006. Art. 8. 2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca MUSI WYKORZYSTAĆ kolejny dzienny okres odpoczynku. Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku. 4. Kierowca MOŻE MIEĆ (ani jak nie jest zmuszony) najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku. Czyli żaden PRZEŁOŻONY z własnej chęci (kaprisu) NIE MOŻE ZMUSIĆ kierowcę ZROBIĆ OBNIŻONY do 9 godzin dzienny okres ODPOCZYNKU. | |||
~sid | od kiedy to niewolnik decyduje? | |||
~El Ordynatores. | Jednymi słowy, dla kołchożnika potrzebna jest robota lżejsza od spania. | |||
~kiero | Gdyby nie babki renta to szoszon by głodu zdechł pisząc do końca ile to się szoszonom należy | |||
~kiero | Kierowca podpisując umowę o pracę zobowiązany jest do świadczenia pracy w czasie ustalonym przez pracodawcę. Chyba że pracuje w systemie zadaniowym, wtedy to kierowca decyduje o czasie pracy i odpoczynku. | |||
~El Ordynatores. | Profesjonalista też często decyduje o godzinach swojej jazdy i odpoczynku. W końcu nikt lepiej od niego tego nie zrobi. Siofer jednak trzeba prowadzić jak po sznurku. | |||
~kiero | Szofer jak kolchoznik jak nie dostanie z bata to będzie pauzował non stop. Taka wschodnia mentalność. W innych zawodach jest to samo | |||
~Sid | Harley to nie zysku tylko z lenistwa... z resztą się zgadzam kierowcy to motłoch... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz