ID: 117714
pytanie o czas pracy nocnej?? ?
ID: 117714
ID: 117714
mam takie zapytanie pracuje w takiej firmie ze godziny pracy zaczynamy o różnych porach mianowicie o 2-4 rano ale nie co dziennie, lecz codziennie jestem w domu. Mój szef uparł się jeździć na czasie pracy nocnej może nie mam takiego dużego doświadczenia bo zaledwie 3 lata w transporcie międzynarodowym i jak dotychczas nie wymagano ode mnie tego i jestem można powiedzieć "zielony" z tego bardzo bym prosił o jakieś info na ten temat kto ma sie do tego stosować i jak to stosować. Z góry dzięki.
mam takie zapytanie pracuje w takiej firmie ze godziny pracy zaczynamy o różnych porach mianowicie o 2-4 rano ale nie co dziennie, lecz codziennie jestem w domu. Mój szef uparł się jeździć na czasie pracy nocnej może nie mam takiego dużego doświadczenia bo zaledwie 3 lata w transporcie międzynarodowym i jak dotychczas nie wymagano ode mnie tego i jestem można powiedzieć "zielony" z tego bardzo bym prosił o jakieś info na ten temat kto ma sie do tego stosować i jak to stosować. Z góry dzięki.
~Darek*.7.103.1.ipv4.supernova.orange.pl
*.7.103.1.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (293)
~fryc | Nie ogarniam twoich głupot. Wyjdź z auta na parking i tam głos swoje bzdury. | |||
~Gryka | Doba pracownicza to okres "praca+odpoczynek" Zakończenie odpoczynku zamyka dobę pracownicza | |||
~Juz byly kierowca | Dokladnie ma zmiescic wymagany prawem odpoczynek i maksymalnie 10h pracy. Od 22 do 22 dnia nastepnego. | |||
~Juz byly kierowca | Doba pracownicza to kolej e 24h od chwili rozpoczecia pracy. | |||
~Gryka | Fryc - ok. Zakładam umiesz ogarnąć facebuka. Polecam profil itd. Ostatnio pisali o tym na swoim profilu. Idź, poczytaj, może ogarniesz wtedy | |||
~fryc | Dobę pracowniczą reguluje art. 8 ust. 1 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (DzU z 2012 r., poz. 1155). Zgodnie z nim przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. | |||
~fryc | Gdy pracuję w godzinach nocnych to max 10 godzin pracy w tej dobie. Koniec. | |||
~Juz byly kierowca | Gryka poczytaj moze dokladniej tego facebuka i wklej tu co tam napisali bo ja go znalesc nie moge, chyba ze to jakas stronka komikow z kabaretu to Ja tego nie ogarniam, facebook troche powazniej pewnie do tego zagadniena podchodzi | |||
~Gryka | No i spoko. Ty stój, a ja sobie pojadę do domu | |||
~Gryka | Już były kierowca - szkoda mi czasu na amatorów. Radz sobie sam | |||
~Prorok | Pieknie napisane... Mistrz piora! | |||
~mały | Ok wielkie dzięki za odpowiedz | |||
~miszcz | fryc - czyli wg ciebie, jesli zaczne o 5 rano, bede prowadzil przez 5h, po czym zrobie 9h odpoczynek, to potem moge prowadzic przez 4h i musze stac do... ? no wlasnie, do ktorej? do 5 rano nastepnego dnia? bo przeciez w ciagu doby moge prowadzic tylko 9h ( nie liczac wydluzonego ) | |||
PavelSPM
| Kierowca w jednej DOBIE może mieć czasu pracy (jazda+mlotki) nie więcej niż 12 godzin, a w porze nocnej tylko 10 godzin. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy. Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. Art. 2. 6a. Pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy; | |||
~fryc | miszczu 9 godzin jazdy na dobę? Ciekawe. Zapoznaj się najperw co to jest "dzienny czas prowadzenia pojazdu" | |||
~fryc | "dzienny czas prowadzenia pojazdu" oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku | |||
~Prorok | Fryc marnujesz sie na tym forum.. | |||
~Czytaj wyżej | Fryc - czytaj teraz do woli swój wpis z 20:41. Koncentruj się e nad tym od kiedy jest liczony Podzielis z się swoimi błyskotliwymi uwagami jak zrozumiesz? | -1 | ||
~gvisdek | ktosik sie w grobie przewraca od tych waszych wypocin, same asy parkingowe | |||
~gvisdek | a tego frycka skąd tu importowali??? Chłopina wie że dzwonią ino nie wi gdzie | |||
~Ł ysy | Może jestem głupi, może zrozumienie słowa pisanego sprawia mi problem napiszcie, co takiego zmieniło się w powyższej regulacji poza karami? Proszę o podstawę prawną do tezy :minuta przepracowana w godzinach nocnych skraca czas pracy do 10 godzin w cyklu dobowym. Gdzie to jest zapisane? | |||
~Ł ysy | Gdzie jest elliitta wszystkowiedzących szoferzyn? Kto wymyślił tezę jednej minuty przepracowanej w porze nocnej, która skraca czas pracy do 10 godz? Podstawę prawną proszę. | |||
~prosze bardzo | zaczniemy od art 21 uocpk | |||
~Prorok | Lysil wytlumacz Dawidowi jak to jest stac na bacznosc przed kierowcami, a na forum szczekac niczym pies... | |||
~gvisdek | łysy, ano dlatego że ta jedna minuta wypadła w porze nocnej. Proste jak konstrukcja cepa kałmuku | |||
PavelSPM
| ~miszcz 2018-10-28 00:26:48 fryc - czyli wg ciebie, jesli zaczne o 5 rano, bede prowadzil przez 5h, po czym zrobie 9h odpoczynek, to potem moge prowadzic przez 4h i musze stac do... ? no wlasnie, do ktorej? do 5 rano nastepnego dnia? bo przeciez w ciagu doby moge prowadzic tylko 9h ( nie liczac wydluzonego ) W tym przykładzie co podales trzeba pilnować dwa okresy dobowe: 1. Od 05. 00 godziny do 05. 00 godziny nastepnego dnia. 2. Od 19. 45 godziny do 19. 45 godziny nastepnego dnia (to wyszło z tego że 5h prowadzenia nie może być bez przerwy co najmniej 45 minut, a 5 rano+5h prowadzenia+45 min. przerwy+9h odpoczynku daje czas 19. 45, o której podobnie ruszysz). Nie podaleś określiony okreś czterech godzin porzy nocnej. Określiamy na przykład że to okres od godziny 00. 00 do godziny 04. 00. W pierwszym okresie dobowym po prowadzeniu 5h po odpoczynku 9h zostaje się Ci nie więcej niż 5 godzin pracy (jazda+mlotki), bo czepiasz czas w porze nocnej co obowiązuje mieć nie więcej niż 10 godzin pracy (jazda+mlotki) w danej dobie. W drugim okresie dobowym możesz mieć nie więcej niż 12 godzin pracy (jazda+mlotki) pod warunkiem że nie będziesz mial czasu pracy (jazda+mlotki) w porze nocnej lub tylko 10 godzin jeśli zaczepisz czas w porze nocnej w danej dobie. Czyli możesz od godziny 19. 45 pracować (jazda+mlotki) nie więcej niż 5 gogzin, odpoczywasz (łóżko) do godziny 04. 00 i dalej pracujesz (jazda+mlotki) nie więcej niż 5 godzin, lub możesz od godziny 19. 45 pracować (jazda+mlotki) 4. 15 godzin do godziny 24. 00, odpoczywasz (łóżko) do godziny 04. 00 i dalej pracujesz (jazda+mlotki) nie więcej niż 7. 45 godzin pracy (jazda+mlotki) w danej dobie, w13 lub 15 godzinnej zmianie. | 1 | ||
~kiero | Nie minuta tylko ponad 4 godziny przepracowane w porze nocnej pozwalają na pracę do 10 godzin w zmianie roboczej. | -2 | ||
PavelSPM
| ~kiero 2018-10-28 13:39:52 Nie minuta tylko ponad 4 godziny przepracowane w porze nocnej pozwalają na pracę do 10 godzin w zmianie roboczej. Ustawy o czasie pracy kierowców. Art. 2 pkt 6a. Pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy. Jeżeli przedsiębiorstwo w wewnętrznej dokumentacji (regulaminie) określiło, że pora nocna trwa od 01. 00 do 05. 00 nad ranem, a pracownik w tym właśnie czasie będzie wykonywał konkretne czynności pracy (jazda lub inna praca), nawet 1 minutę, należy ograniczyć łączny wymiar tych czynności. W takiej sytuacji czas pracy (czynności jazdy oraz innej pracy, tzw. młoteczków) tego kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej dobie. Należy również zwrócić uwagę na fakt, że bez znaczenia jest czy pora nocna przypada na koniec czy też na początek pracy w danym dniu. Nie jest prawidłowym podejściem kończenie pracy po 10 godzinach zegarowych od rozpoczęcia (np. 03. 00 - 13. 00), ponieważ w tym czasie kierowca odbierał wymagane przepisami przerwy, postoje lub był w dyspozycji. Nadal można być aktywnym w ciągu doby, zgodnie z przepisami unijnymi (aktywność ta może wynosić 13 lub 15 godzin, a w przypadku podwójnej obsady nawet 21 godzin), ale ograniczeniu podlega suma pracy, np. 8 godzin jazdy i maksymalnie 2 godziny innej pracy (tzw. młoteczków), 9 godzin jazdy i dodatkowo tylko 1 godzina innej pracy. | 1 | ||
~kiero | Przedsiębiorstwu opłaca się ustalenie 4 godzin pracy nocnej tylko wtedy gdy jest to stała praca na przykład na linii. W przeciwnym razie lepiej pozostawić to kierowcy, on lepiej wykorzysta czas pracy. | -1 | ||
~pola | kiero - po 1 nie chodzi o oplacalnosc, tylko o przepisy. pracodawca zawsze ma obowiazek ustalic godziny nocne. po 2 - kazda minuta przepracowana w 4 godzinach ustalonych przez pracodawca, jako godziny nocne, skutkuje tym ze kierowca moze w tym okresie 24h pracowac max 10h. szoszon - won szmato z dala ode mnie | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.