ID: 116541
dmuchawa man Tga
ID: 116541
ID: 116541
Witam mam pytanie. Czyn aby wyjąc silnik dmuchawy w Man tga czterośka czy da się od środka, czy z zewnątrz
Witam mam pytanie. Czyn aby wyjąc silnik dmuchawy w Man tga czterośka czy da się od środka, czy z zewnątrz
~andrzej*.25.214.22.ipv4.supernova.orange.pl
*.25.214.22.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (32)
~piter90cr | witam mam pytanie i proszę o pomoc w MAN TGA 35. 410 zalaczam wentylator na maksa dmuchawa dziala na szybe ledwo co dmucha bym powiexdizla ze wcale na nogi tez do srodka na kratki tez ledwo co filt wymieniony dodam ze auto budowlane. | |||
~ktosik | sluchowo jak "kreci"? ledwo ledwo, czy na maksa? | |||
~piter90cr | na tym poteciometrze kułku przekrecam w prawo im wiecej tym mocniej slychac ze gdzies dmucha ale nie wydostaje sie na kabine | |||
~piter90cr | im szybciej jade autem tym lepiej wieje ale na szybe na nogi to powiem tak ost to mnie tak wypizgało ze szok | |||
~ktosik | piszesz czary. piszesz ze dmuchawa daje, ale nie przez wyloty piszesz ze im szybciej jedziesz tym lepiej dmucha.. dwie sprzecznosci | |||
~piter90cr | inaczej a wiec tak wlaczam wentylator na max obrotu uchem slychac ze wchodzi na obroty przekrecam 2 pokretlem regulacja na nogi szybe na twarz i na tych max obrotach praktycznie nic nie dmucha wiec nie wiem czy cos spadlo jakas rura czy cos zatkane a jadąc n predkoscia 60 km h przy otwartym obiegu powietrza leci wiecej powietza do kabiny | |||
~piter90cr | wydaje mi sie ze ped powietrza powoduje ze wiecej leci tak to ooisuje jak jest dla mnie tez dziwne slyszalem ze moze byc chodziczka zatkana albo jakas rura spadla bo skoro cos tam leci | |||
~ktosik | no wiec tak przesledzmy droge powietrza jakie wpada do kabiny 1 - wlot 2 - filtr 3 chlodniczka 4 dmuchawa 5 rury rozprowadzajace teraz jak wytlumaczysz fakt ze dmuchawa dziala ale nie dmucha, a sila pedu jest "dmuchanie"? to bzdura. skoro sila pedu predkosci wpada cieple powietrze, to MUSI przechodzic przez chlodniczke i DMUCHAWE | |||
~ktosik | ale pies to drapal. zacznijmy od poczatku. moze byc nawet tego posta SPRAWDZ rury doprowadzajace i ODPROWADZAAJCE ciecz z/do chlodniczki na cieplym silniku jakie sa? | |||
~piter90cr | zgodz się z tobą w 100 prc no ale co to moze byc za co sie wziąć co sprawdzić na początku | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\ | co za cymbal. | |||
~piter90cr | jutro bede sprawdzał od początku | |||
tataLeona
| POST INSTRUKCJA NAPRAWY WENTYLATORA POTRZEB NE BĘDĄ: Śrubokręt krzyżak ( w zależności od rocznika także torxy) Śrubokręt płaski jak najdłuższy x2 Płaska blaszka x 2 szeroka na około 4 cm długa na około 15 cm Mała chińska rączka 1. otwieramy maskę 2. mamy przed ślepiami obudowę filtra kabinowego na 2 torxy lub śruby i zatrzaski ( to ten prostokąt z naklejką zółtą i siatką) , odkręcamy subki i delkikatnie płaskim śrubokrętem odbijamy zaczepy 3. wyjmujemy filtr kabinowy 4. rozpinamy przewody do czujnika temperatury 5. zdejmujemy klapę sterującą powietrze z zewnątrz/wewnątrz auta wraz z silniczkiem i dzwigienką odkrecając śrubki i luzując dzwigienki śrubokrętem ( cholernie łatwo to połamać) 6. zdejmujemy resztę panelu filtra kabinowego odkrecając przewody z klimatyzacji jesli posiadamy z przodu / tyłu ( z tyłu dobrze mieć flexi śrubokręt i małą chińską łapkę) po zdjęciu przewodu można resztę obudowy filtra zdjąć delikatnie odginając go wraz z przewodami ( delikatnie !! bo auto w ogłoszeniu zmienia status "klima oczywiście sprawna ale do nabicia") 7. ukazuje nam się wentylator w obudowie na górze w szynę prowadzącą wciskamy delikatnie cieńką blaszkę, operację powtarzamy na dole 8. delikatnie wysuwamy na 7-8 cm obudowę i wciskamy swoją lub cudzą małą chińską rączkę za obudowe od góry /dołu / boku celem rozpięcia kostki od kabla do sterownika dmuchawy, po rozpięciu wyciągamy powoli dmuchawę. POWODY Z*NIA SIĘ OGRZEWANIA : -silnik w wentylatorze działa tylko na najwyższym biegu ( wina silnika) kupujemy nowy -silnik w wentylatorze działa na innych biegach niż najwyższy wymieniamy "JEŻA" (jeż kosztuje w cholere używki odradzam mam 2 jeże nowe na stanie jak by kto chciał) -silnik działa na każdym biegu ale słabo wymieniamy silnik ( chyba że masz zapchany filtr kabinowy i lubisz ssać próżnię) -nic nie działa lub się nie znasz jedź na serwis :) UWAGA Kurewsk o Mocno Odradza się próby przewijania silnika choćbyś nie wiem jak dobrał drut g**no to da bo musi byc zgarany z "JEŻEM" co do setnej częsci natężenia i napięcia Nowy silnik w Opoltransie od chinola 74 zł niemiecki w Suder&suder 114 brutto "Jeżyk" tylko u sudera 365 zł brutto Jeśli instrukcja ci się przydała daj plusika. Wkładamy w odwrotnej kolejności. Ostrożnie rozpinać obudowę dmuchawy zatrzaski pękają jak ramy w naczepach MEGA | 1 | ||
tataLeona
| A i tym co wieje po nogach zaleca się sprawdzenie silniczka klapy wewnętrzy/zewnętrzny nadmuch. Nowy kosztuje 37 zł firmy Bosch, urwane cięgiełko nie do dostania więc zalecam skleić odrysować i iść do ślusarza niech zrobi metalowe A wiem co mówie rozbierałem to z 10 razy | |||
~piter90cr | kto cymał? ?? | |||
visitors
| tataLeona - przewija to sie dziecko jak sie zfajda silniki ( uzwojenie ) to sie przezwaja | -2 | ||
tataLeona
| piter90: Cymał Zbyszek Visitors : cepiosz się a Miodek nie jesteś | |||
~kucharz | w czteroosiowym???wiem tylko jak w MAN!!!PAJAC CZTEROOSIOWY!!! | |||
~Sebol | koledzy jak się dostać do wentylatora kabiny w manie tgl 11. 180 | |||
~ktosik | przeczytac watek | |||
~Sebol | To jak z tym wentylatorem w tgl 11. 180? | |||
~ktosik | tak jak wyzej | |||
~Sebol | czyli do tego wentylatora się dobrać to od zewnątrz, bo oddałem dziś rano do mechanika aby uruchomił mi ten wentylator to gość stwierdził że potrzebuje na to 1, 5 dnia czyli auta mi nie odda na poniedziałek więc je zabrałem i kupiłem wentylator do tego auta i chyba jutro sam się za to zabiorę | |||
~jinj | ookokoikoko | |||
~szefo | Musisz rozkrecic obudowe filtra kabinowego, popuscic sruby od mechanizmu wycieraczek, odginasz nagrzewnice i wyciagasz silnik :). Sprawa dość łatwa, widziałem jak u mojego mechanika wymieniał to uczeń... | |||
~marcinoza6 | Pomocne. | |||
~xxx | hahahhahhahahahha hahhahhah hahhahhah hahhahhah hahhahha hahahhahhahahahha hahhahhah hahhahhah hahhahhah hahhahha hahahhahhahahahha hahhahhah hahhahhah hahhahhah hahhahha hahahhahhahahahha hahhahhah hahhahhah hahhahhah hahhahha hahahhahhahahahha hahhahhah hahhahhah hahhahhah hahhahha hahahhahhahahahha hahhahhah hahhahhah hahhahhah hahhahha hahahhahhahahahha hahhahhah hahhahhah hahhahhah hahhahha hahahhahhahahahha hahhahhah hahhahhah hahhahhah hahhahha hahahhahhahahahha hahhahhah hahhahhah hahhahhah hahhahha | |||
~grześ | MAN TGA 18. 430 5 STAR Wymiana wentylatora bez rozpinania (spuszczania gazu) klimatyzacji. 1 demontaż filtra kabinowego 2 odkręcić mechanizm wycieraczek 3 odkręcić rurki nagrzewnicy od obydowy filtra ( małe cierpliwe rączki) 4 odkręcić zawór nagrzewnicy od przewodów klimatyzacji (jest tylko do nich mocowany) 5 odkręcić osuszacz klimatyzacji i mocowanie sztywnych przewodów klimatyzacji 6 rozpiąć kostki elektryczne czujnika klimy i silniczka klapki 7 odkręcić obudowę filtra 8 rozpiąć siłownik maski od pasażera 9 ostrożnie wyciągamy obudowę filtra wraz z parownikiem, przewwodami i osuszaczem klimatyzacji i odchylamy w lewo. I tu będzie nam potrzebny jakiś wyższy stolik szafka narzędziowa coś w tym stylu żeby położyć na nim obudowe filtra Ładnie nam się to wywinie w całosci na gumowych przewodach klimy. 10 wentylator mamy już na wierzchu wraz z opornicą 11 oceniamy stan szczotek komutatora | |||
~Tadeo | Nie trzeba odpuszczać czynnika wystarczy odkręcić mocowanie przewodow | |||
~Paweł | Wita, w manie tga wymieniłem silniczek nadmuchu działał miesiąc, dziś chodzi na pełnych obrotach, regulacja nadmuchu nie reaguje co się zepsuło? może pokrętło? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.