ID: 115954
firmy kurierskie - ciężkie palety
ID: 115954
ID: 115954
Panowie
jak w Waszych firmach - DHL, UPS, DPD, GLS, Siódemka - wygląda temat dostarczania ciężkich palet?
Mówie tu o towarze na jednej palecie typu 500 - 600 - 800 kg.
Czemu pytam - w mojej firmie /Opek/ każą nam rozwozić palety po 600 kg i kupować własne paleciaki.
Pan Koordynator mówi nam że wszedzie tak jest a jak nam sie nie podoba to możemy zmienić...
Dostajecie od firmy paleciaki? Słyszałem że w niektórych firmach do cieżkiego towaru kurier dostaje pomocnika z magazynu który jedzie z nim do klienta?
Panowie
jak w Waszych firmach - DHL, UPS, DPD, GLS, Siódemka - wygląda temat dostarczania ciężkich palet?
Mówie tu o towarze na jednej palecie typu 500 - 600 - 800 kg.
Czemu pytam - w mojej firmie /Opek/ każą nam rozwozić palety po 600 kg i kupować własne paleciaki.
Pan Koordynator mówi nam że wszedzie tak jest a jak nam sie nie podoba to możemy zmienić...
Dostajecie od firmy paleciaki? Słyszałem że w niektórych firmach do cieżkiego towaru kurier dostaje pomocnika z magazynu który jedzie z nim do klienta?
~WiciuOpek*.72.200.11
*.72.200.11
Posty (40)
ese
| No fakt.. To może pomóc :) | |||
Kamil24
| ja teraz juz calkiem nie rozumie... tego co wy jestescie kierowcami czy magazynierami? od kiedy to Kierowca odpowiada za rozladunek? rozumie ikurier paczki dostarcza ale palety z auta ma kierowca targac? Smiech na sali ja jezdze i w zyciu sie bym nie wziol za rozladunek palet z auta zajezdzam na firme i to klient niech sie martwi jak to sciagnac z auta, jak nie ma jak to dla mnie nie problem spinam auto i wracam z towarem do nadawcy. | |||
ese
| Nooo.. Teraz to się odezwał Fachowiec. Od razu widać wieloletnie doświadczenie i (chyba) znajomość przepisów transportowych | |||
~:) :) | trochę racji ma, bo moim obowiązkiem załóżmy, jest dostarczyć towar na brzeg naczepy a nie ganiać z nim po magazynie i ustawiać wg zaleceń " jaśnie pana magazyniera". a jak sie cos stanie? kto za to odpowie? kierowca odpowiada za towar na pojeździe a nie na magazynie u klienta. a jak nie będziesz chciał, to ci nie ruszą towaru i każą odjechać z pod rampy, ot taki tam dobrowolny przymus. | |||
~:) :) | jak będziesz miał okazje, czego ci nie życze, jedz sobie do netto kobylanka/szczecin.. . poroniona firma, takie tam państwo w państwie, jakich wiele... przekonasz sie jak to działa:) | |||
~Mgr. Parkingowy | ktoś was zmusza do tej pracy? | |||
ese
| A co na to konkretny punkt odpowiedniego przepisu? | |||
ese
| W określonych warunkach Konwencja CMR dość jednoznacznie to precyzuje. A przecież każdy ją (chyba) zna, bo to swego rodzaju elementarz transportowy | |||
~trafiony | Pracowałem w DPD i tam było w umowie już, że obowiązkiem kierowcy jest dostarczenie palety od drzwi do drzwi co oznaczało = Na magazynie Ci załadują paletę a sam ją muszę dostarczyć pod drzwi odbiorcy i ani metra dalej chyba, że z własnej woli. Mnóstwo skarg było jak tak robiłem ale przy każdej to nawet kierownictwo mnie chwaliło gdyż dopełniłem 100% swoich obowiązków. Już od 2óch lat pracuję jeżdżąc na Rosją|Kazachstan itd itp (wschodnie klimaty) i tam to wgl głowa nie boli, przyjeżdżam i sam klient się głowi jak paletę załadować i następnie na rozładunku jak zdjąć paletę :) Pozdrawiam | |||
~:) :) | a ciebie kto zmusza do pracy? bo chyba nie powiesz ze pracujesz dla przyjemności, a co do warunków, to sa takie jakie przewiduje umowa miedzy odbiorcą a nadawcą, i jeśli jest zapis a jest, mam na mysli schenkera np, iż towar kierowca jest zobowiązany dostarczyć do krawędzi naczepy, to chyba to powinno być wiążące, a nie jakies fanaberie bo robic nie ma komu i korzystają z każdej pary rąk, jaka sie nawinie | |||
ese
| ~trafiony (2014-08-29 10:23:47) Pracowałem w DPD i tam było w umowie już, że obowiązkiem kierowcy jest dostarczenie palety od drzwi do drzwi.. "- Właśnie. Magiczne słowo "umowa". Zamiast dopytywania czy powinno się czy nie. A ona z reguły jest w zrozumiałym języku, więc przed podpisaniem warto przeczytać. Bo u jednego może w niej być że ma z kabiny nie wysiadać, u innego że do szóstego piętra przesyłkę dostarczyć pod drzwi | |||
~:) :) | i wlasnie o to chodzi. na liście przewozowym, pt AUTO LINIOWE, jest zapis co nalezy do obowiązków kierowcy, podpisując dok automatycznie wyrażam zgode na w/w warunki i żadnej łaski nie robie, ze dostawie palet do krawędzi pojazdu, jak widnieje w umowie, ale nie zeby ganiać po magazynie z paletami, no sorki,... ja odpowiadam za towar na pojeździe a nie na magazynie, jak sie paleta wyrżnie to kto za to odpowie? magazynier? powie ze on nawet jej nie dotykał, a ja? to co ja tam robiłem z tą paletą? a zemi sie wywaliła załóżmy, a zdażało sie chłopakom, to płacili z własnej kieszeni. chore... | |||
ese
| ~:) :) (2014-08-29 10:25:06) (... ) a co do warunków, to sa takie jakie przewiduje umowa miedzy odbiorcą a nadawcą, i jeśli jest zapis a jest, mam na mysli schenkera np, iż towar kierowca jest zobowiązany dostarczyć do krawędzi naczepy, to chyba to powinno być wiążące, a nie jakies fanaberie bo robic nie ma komu i korzystają z każdej pary rąk, jaka sie nawinie- Nie zapominać o tym co się stanie w razie uszkodzenia towaru lub wypadku przy pracy. Bo wtedy zacznie się od zapytania czy się na pewno robiło to co się powinno. | |||
~:) :) | ok, bafta sie, zaczynają mnie ładowac:) i weekend, narki | |||
ese
| "... ja odpowiadam za towar na pojeździe a nie na magazynie, jak sie paleta wyrżnie to kto za to odpowie? magazynier? powie ze on nawet jej nie dotykał, a ja? to co ja tam robiłem z tą paletą? a zemi sie wywaliła załóżmy, a zdażało sie chłopakom, to płacili z własnej kieszeni. chore... "- Co jest chore? Że się podpisywało że wolno i trzeba paletę do brzegu rampy tylko wystawiać a z własnej woli się z nią po magazynie biega? Jeśli tak, to faktycznie. | |||
~Amanda | Bardzo fajne rozwiązania odnośnie przewozu przesyłek paletowych ma firma wysylamtaniej pl. Korzystam z ich usług od kilku miesięcy i jestem bardzo zadowolona, a i nigdy nie miałam problemu z wnoszeniem czy załadunkami. | |||
~Baboslaw | Najlepiej z ciężkimi paletami uderzać do wysylamtaniej pl -> to jest chyba jedyna firma, która nigdy nie robila mi problemow, że za ciężkie, że dziwnie zapakowane etc | |||
~terex | ese, co ty przywołujesz konwencję CMR w transporcie krajowym?! W ustawie o TD wyraźnie napisane jest, że jeśli umowa nie przewiduje inaczej, to za załadunek odpowiada nadawca, a za rozładunek - odbiorca. I totyle. | |||
ese
| ~terex (2014-12-18 13:42:54) - Gratulacje za czujność. Jak i -jak sądzę-znajomość tematu. Napisałem jednak "W określonych warunkach Konwencja CMR dość jednoznacznie to precyzuje". | |||
~MMika | Słuchajcie jak chcecie wysłać kurierem najtaniej paletę EURO to wejdźcie na stronę www. e-palety. com. Skorzystałem z ich usług i mają mega niskie ceny na wysyłkę w całej Polsce!" | |||
~Daniel | Wszystko fajnie, w firmie w której ja jeżdżę (jedna z kurierskich jak DHL, FedEx itp. ) jest regulamin świadczenia usług w którym stoi jak wół że nadawca przesyłki paletowej zobowiązuje się do załadunku a odbiorca jest zobligowany do rozładunku przesyłki paletowej. W praktyce jest różnie w większości firm owszem zdejmą ci paletę z windy sztaplarką, ale jak masz jakąś prywatę np. paleta 700kg z panelami podłogowymi albo płytki ceramiczne i jedziesz do panci która pełna entuzjazmu mówi przez domofon to zapraszam na 4 piętro to się już nawet nie chce jej tłumaczyć ze nie musisz tego nawet sam rozładować tylko się skupiasz nad tym żeby łaskawie zeszła i odebrała przesyłkę z pod klatki schodowej... REGULAMIN I USTAWY SWOJE A ŻYCIE no właśnie... | |||
urban76
| Kierowca to kierowca, a nie ładowacz. Klient ma załadować do krawędzi burty towar i rozładować go sobie z tego samego miejsca samochodu. Jesli tego nie wiesz, zawsze będą cie wykorzystywać. Nie piszę tego z niewiedzy, 16 lat w firmach kurierskich. Wiem co piszę, jak twój szef nie potrafi tego załatwić z dyspozytorem, niech sam ciąga palety do klienta. Szkoda zdrowia, pamiętaj, masz tylko jedno, ja też pózno to zrozumiałem. | |||
~Satarachowski Maciek | ja w ostatnim czasie mało wysyłałem, ale jak już coś to na jadezabiore szukałem czegoś. | |||
~Kamil | Palety wysyłam DHL-em przez pośrednika, s://zlapkuriera. pl/ kilka sztuk w miesiącu zdarzy mi się wysłać i cenę mi zaproponowali dobrą. Sami w sumie zadzwonili z ofertą. Może to też dlatego, ze to standardowe palety nie wiem. Ogólnie kurier zawsze przyjeżdża na czas a opóźnienia w doręczeniach też bardzo sporadycznie, więc jestem zadwowolony. | |||
~max | mowa o ciężkich paletach a nie Twoim zadowoleniu | |||
~max | Nie martw się o wagę, dobre stawy tytanowe na staroś i jakoś to będzie, dobrych chirurgow teraz mamy | |||
~ridż | Pośrednicy maja dobrą oferte teraz i przy pojedyńczych wysyłkach często jak nie zawsze opłacalniej wychodzi u pośrednika kuriera zamawiać. Ale na pośrednika też dobrego trzeba trafić bo sporo już tego na rynku. U nas sie sprawdza FastPost. cenowo właśnie korzystni jak chodzi o przesyłki paletowe a i porównywarka u nich przejrzysta i skalkulować sobie mozna cene szybko i konkretnie | |||
~Nie leon | No i jak tam wiciuopek Kordytsto rzy na zielonej trawce i firmy taż już niema kazali a teraz już nie mogą kazac | |||
~Nie leon | Te Kamil sperd alaj z tą kryptoreklama | |||
~Nie leon | Urban76 szkoda że ty pisałeś 4 lata temu bo podalbys podstawę prawna |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz