REKLAMA

Rozliczanie paliwa
ID: 108063

Witam
Pracuję w małej firmie transportowej.
Sytuacja: Biorę ładunek, dzwonię po kierowcę, tankuję przy nim, spisuję licznik i ilość paliwa z dystrybutora. Kierowca jedzie. Wraca po jakimś czasie. Tankuje. Liczę przepał czy ok. Do tej pory było ok. Ale przepał jednemu wyszedł 46l/100km co zawsze było góra 30l/100km.
Mówi że nie ukradł. Potem jedną jazdę zrobił wyszła w normie 28l/100km. Teraz 44l/100km. Co robić? Równie dobrze może mi powiedzieć że nie tankował. Wypada wypisywać WZ i podpis kierowcy, bo wtedy jakaś szansa że zapłaci za spuszczanie. Jakie macie sposoby rozliczeń? Kierowca roczny u mnie 3 krótkie trasy zrobił. Iveco 2011 450 pod plandeką.

Posty (8)

allach90
2012-06-13 13:35:13
jak w temacie...
Uli-Privilege
2012-06-21 19:09:55
Allach prosta sprawa. Tankujesz samochód pod korek, spisujesz licznik i puszczasz kierowce w trasę. Gdy wraca bierzesz auto na tą samą stację tankujesz do tego samego momentu i spisujesz licznik na dystrybutorze i ten w samochodzie. Później dzielisz ilość spalonego paliwa przez przejechane km i mnożysz razy 100, czyli XXX / XXX * 100 = wynik. Ewentualnie możesz sprawdzić jeszcze ciężar ładunku jaki wiózł skoro to krótkie trasy. Ja tak się rozliczam z szefową i nie ma problemu. A jeżeli masz kierowcę świeżego to daj mu chwilę auto trzeba wyczuć na początku. Jeżeli kradnie to zwolnij go albo poucz, że spala za dużo i może to mieć konsekwencje ale nie polecam Ci jakiś cichych i brudnych umów ponieważ pokażesz siebie z gorszej strony a konsekwencje są różne włącznie z brakiem kierowcy.

1

EXTRIM
2012-06-21 19:13:22
Uli... sam bym tego lepiej nie ujął...
do autora... jesli trasy i ciężar porównywalny to ktoś zaglądał do kotłów... kwestia czy kiero, czy ktoś na pauzie...

-2

Rysiu777
2018-03-11 13:06:11
EXTRIM- taa, i sytuacja na drodze była taka sama i warunki atmosferyczne... liczyć to sobie możesz a g możesz i ile spali tyle spali
FAN-MAGNUM
2018-03-11 16:06:27
Rysiu 777 to 5, 5 roku temu było, przeczytaj zanim dajesz poradę :- (
acha tu masz pronlem- to sorki :-)
MANnalegalu
2018-03-11 16:38:11
plomba lub klodka na kurek-u nas tak robia firmy co tankuja u siebie. niezly spryciarz z tego kier... hahaha
barracuda
2018-03-11 18:50:50
Widzę że to stary wątek. A odpowiedź jest genialnie prosta. Trzeba zatrudnić dobrego kierowcę. Dobry kierowca jest też uczciwy. Nie trzeba go pilnować. On sam wie, jak postąpić, żeby było dobrze dla firmy-bo to równoznaczne z dobrem kierowcy. Problem jest taki, że trzeba takiego kierowcę znaleźć i umieć docenić. Tylko że wtedy zawód kierowcy, nie jest zawodem prostym-jak bredzi Ł ysy.

4

Borsuk183
2018-03-11 19:02:02
Barracuda jednym wpisem wyczerpał odwieczną tajemnicę dobrego kierowcy.
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2019
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce