zakończenie i rozpoczęcie pracy w tacho cyfrowym
ID: 101807

jeżdze po kraju teraz bo taka robota, ale od połowy lutego będą to już kraje ościenne naszego kraju. zapominam w tachu wbijać i zakończać prace co mi za to grozi i ile i gdzie. wiem że na kraju nikt się nie czepia skoro na razie tylko jazda po kraju.

~leon
*.9.169.154.dolnet.pl

Posty (73)

~były kierowca
2014-04-06 19:14:19
Artur - masz jeszcze jakiś kwit z tą karą z Węgier? Jakiś numer artykułu tam ci wpisali, bo chyba powinni wpisać z jakiego przepisu dostałeś karę?
~ktosik
2014-04-06 19:14:56
5a. Kierowca wprowadza w urządzeniu rejestrującym, zgodnie z załącznikiem IB, symbole państw, w których rozpoczyna i kończy dzienny okres pracy. Jednakże Państwo Członkowskie może wymagać od kierowców pojazdów związanych z działalnością transportową prowadzoną na jego terytorium, dodatkowych, bardziej szczegółowych niż symbol państwa, danych geograficznych, pod warunkiem, że powiadomiło o nich Komisję przed dniem 1 kwietnia 1998 r. oraz że danych tych nie jest więcej niż 20.
Powyższe dane kierowca wprowadza całkowicie w sposób ręczny albo automatycznie, o ile urządzenie rejestrujące podłączone jest do satelitarnego systemu śledzącego.
~były kierowca
2014-04-06 19:16:59
ktosik - podaj mi jeszcze nazwę tego aktu prawnego (rozporządzenia), z którego jest ten przepis. Doczytam sobie.

zetek - dla bezpieczeństwa zacznij wpisywać ten kraj zakończenia pracy:) 5 sekund roboty, a może rzeczywiście potem będzie mniej problemów z kontrolą:)
~ktosik
2014-04-06 19:18:20
byly - no chyba nic prostszego jak wyszukac w googlarce.
masz w oryginale tutaj wklejone.
chcesz wiecej - poszukaj sam. bedziesz mial wieksza frajde
~były kierowca
2014-04-06 19:22:51
Już znalazłem:)

Dla zainteresowanych: ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 2135/98 z dnia 24 września 1998 r. zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz dyrektywę 88/599/EWG dotyczącą stosowania rozporządzeń (EWG) nr 3820/85 i (EWG) nr 3821/85

Tu link: ://eur-lex. europa. eu/legal-content/PL/ TXT/?uri=celex:31998 R2135

A tu jeszcze kilka zbiorczo:) : ://eur-lex. europa. eu/LexUriServ/LexUri Serv. do?uri=CONSLEG:1985R 3821:20111001:PL:HTM L
~ktosik
2014-04-06 19:23:41
zle.
takie rozp nie jest ujete w 561/06

szukaj dalej
zetek
2014-04-06 19:23:47
Przeczytaj uważnie moje posty; -) Załamę się.
Od bardzo dawna wpisuję rozpoczęcie i zakończenie, o ile z pospiechu nie zapomnę (tu z kolei robię wydruk). Naprawdę ułatwia mi to życie, wiem kiedy rozpoczynam pracę (czas pracy!).
Z pewnością mniej problemów.
~ktosik
2014-04-06 19:24:17
tzn, dobrze ; )
ja sie rozpedzilem..
~były kierowca
2014-04-06 19:25:10
Rzeczywiście jest taki przepis, więc sprawa jest jasna:) Trzeba wpisywać kraj zakończenia każdego dnia na koniec pracy i już.

Mi się widać upiekło, bo nikt mnie za to nie ukarał :P
~ktosik
2014-04-06 19:26:08
i rozpoczecia na zakonczenie odpoczynku
~Artur
2014-04-06 19:26:11
jak jeźdżiłem po kraju to ITD się nie czepiało a miałem parę kontroli, ale za granicą już musisz robić wpisy, tak wypiszą mandat z uzasadnieniem w trzech językach w kraju w którym jesteś kontrolowany oraz angielskim i francuskim
~ktosik
2014-04-06 19:26:58
nie ukarali, bo nie ma takiej pozycji w taryfikatorze
~były kierowca
2014-04-06 19:30:58
zetek - coś mi się pochrzaniło i myślałem, że to ty pytałeś, czy trzeba wpisywać czy nie, ale już sprawa jasna:)

ktosik - raczej na początek i koniec pracy w danym dniu :P (chociaż to to samo, tylko nazewnictwo inne:)

Dla mnie już wszystko wiadomo. Jeśli kiedyś jeszcze będę jeździł to już wiem, co robić w tym temacie:)

1

~Egon
2018-11-28 15:03:31
Dobra, wszystko ładnie, pięknie, jak se jeżdżę tylko na tacho cyfrowym, w jakimś tam systemie. Co natomiast gdy w ciągu dnia jadę godzinę na a*alogu, potem dwie na cyfrowym, znów chwilę na a*alogu i potem znowu... I tak niekiedy parę razy w ciągu zmiany wyciągam i wkładam kartę. Teraz chodzi mi o co? Bo jeśli wyjmuję kartę ( nawet trzy razy dziennie) to tachograf pyta za każdym razem o kraj zakończenia więc problemu nie ma. Natomiast przy takiej jeździe w cyklu mieszanym, przy wkładaniu karty nie robię wpisu manualnego ( bo wyciągam tarczkę i od razu wkładam kartę), przy którym jest w tacho pytanie o kraj rozpoczęcia i wtedy karta tylko się loguje i jadę. Nie ma wtedy, o ile dobrze pamiętam, pytania o kraj rozpoczęcia czyli nie będzie zaznaczonego kraju rozp. Czyli co, za każdym razem wkładając kartę w danym dniu, nie robiąc wpisu man. i tak muszę włazić w menu i wklepać ten kraj rozp.? Jeśli tak to i tak to jakaś lipa jest. Bo raz, że karta ma przecież ograniczoną liczbę wpisów a dwa, w przepisach jest, że należy po i przed odpoczynkiem wpisać kod kraju rozpoczęcia i zakończenia pracy a nie jazdy. Pracę zacząłem o 5 na a*alogu. O 7 wyjmuję tarczkę i wkładam kartę ( nie robiąc wpisu mam. ) więc jeśli wklepię mimo to kraj rozp. to będzie fałsz bo 7. 00 to nie było rozpoczecie pracy tylko jazdy na karcie. Normalnie nie kumam.
~to przeciez proste
2018-11-28 15:14:55
to po co wpisujesz kraj rozpoczacia?
wystraczy przy logowaniu karty kliknac strzalke w lewo ( anuluj )
~aYman^^
2018-11-28 17:39:39
wkladajac karte cyfrowa masz obowiazek dokonac wpisu manualnego jezeli rozpoczales prace o godz 5 rano i do 7 leciales na a*alogu to musisz to miec zaznaczone jako inna praca, a po drugie musisz miec tak wszystko opisane i na a*alogu i na cyfro aby zgrywalo sie co do minuty inaczej lezysz i kwiczysz przy kontroli.
~Egon
2018-11-28 17:45:55
Czyli wkładając kartę o 7. to nie wpisuję kraju rozpoczęcia bo? Bo kraj (miejscowość) mam wpisaną na tarczy włożonej o 5. tak? No dobra. Kończę o 12. na tarczy i zakańvzam tarczkę wpisując również miejscowość zakończenia czy nie? Bo jeszcze do 15 jeżdżę na cyfrze. Teraz pytanie : kończąc tarczkę o tej 12 wpisuję datę, km i miejsce też czy nie? Jeśli tak to na tarczy mam miejscowość rozp i zakończenia pracy i tarczka jest kompletnie wypełniona. Jeśli nie wpiszę bo jeżdżę jeszcze resztę dnia na cyfrze to jest niewłaściwie wypełniona (tak mi się wydaje). Dokończę robotę na cyfrowym i wyjmując kartę mam wpisać kraj zakończenia czy nie? Podejrzewam, że tak bo faktycznie kończę zmianę i idę na pauzę. Tylko dziwne jest dla mnie to, że na karcie mam wtedy kraj zakończenia, a nie mam rozpoczęcia. Może tak ma być i jest to dobrze, że na tarczy mam miejsce rozpoczęcia a na karcie zakończenia i odwrotnie?
~fryc
2018-11-28 17:56:28
~aYman^^
2018-11-28 17:39:39wkladajac karte cyfrowa masz obowiazek dokonac wpisu manualnego jezeli rozpoczales prace o godz 5 rano i do 7 leciales na a*alogu to musisz to miec zaznaczone jako inna praca,  

Bzdura.
~Egon
2018-11-28 17:56:41
To wiem, że ma się zgywać i się zgrywa. Sorry, ale tu się nie zgodzę z Tobą. Nie mam żadnego obowiązku robić wpisu manualnego przy logowaniu (stąd m. in. Przy logowaniu masz alternatywę bo tacho się pyta o to. Jeśli by nie pytało to byłby obowiązek). W drugiej kwestii też mi się wydaje, że coś nie bardzo z tą tezą bo jeśli jechałem na a*alogu od 5 do 7 to nie muszę nic zaznaczać, że to była inna praca. To była jazda. A jazda i bym wozem nie jest inną pracą. Wyobraź sobie kontrolę. Pokazuję tarczkę z jazdą od 5 do 7 a na karcie mam ten czas jako inną pracę. I co powiem? Pan inspektor se wybierze co pasuje... ? Chyba, że mówisz o przypadku jeśli tarcza poszła za okno, to ok.
~fryc
2018-11-28 18:03:05
Gdy masz zapisany czas na tarczce to na karcie ma być wtedy "?" A nie młotki.
~aYmaN^^
2018-11-28 19:24:54
lepiej jak zobaczysz itd na drodze to sie sam zatrzymaj i zapytaj ich, bo tu niczego nie rozwiazemy, inna praca bo jazdy nie zapiszesz manualnie, ale to w sumie i tak bzdura bo miales od 5 jazde. Ja w ogole sie zastanawiam czy Ty tak mozesz, bo mozna wałki cisnać niemilosiernie zaglujac raz a*alogiem raz cyfrowka Ja nie wiem jak masz to zgac i nie bede profesorzyl tu.
kodeksowy
2018-11-28 20:15:10
aYman^^
2018-11-28 17:39:39

dawno nie czytalem niczego glupszego
PavelSPM
2018-11-28 21:06:30
~Egon

28+1 dni woź z sobą tarczki i karte. Wpis manualny nie musisz robic bo masz z sobą tarczki. To samo gdybyś miał list urlopowy. Z powodu że nie znasz ile razy w ciągu zmiany będziesz korzystał cyfrowym tacho, każdorazowo, przy korzystaniu kartą, rub kraj rozpoczęcia i kraj zakończenia. To nie zabrania się. Dla takich warunków pracy jak u ciebie, tarczka ma 4 pola (miejsca) dla wypełnienia (1 z przodu i 3 z tyłu). Każdorazowo, przy korzystaniu tarczką, wpisuj z przodu tarczki nazwisko, imię, miejsce, datę, numer auta i km, a przy następnych razach korzystania tarczką wpisuj z tyłu tarczki czas następnego korzystania, numer auta i km.
~Egon
2018-11-28 22:33:57
PavelSPM
To wszystko jasne to wpisywanie na tarczkach, ile mieć przy sobie itd, że na reversie jest miejsce na jazdę innym autem tylko tu też z tym też nie zawsze tak prosto bo masz inne tacho i musisz założyć nową tarczkę i już są dwie na dobę plus jeszcze karta więc trochę się robi kibel, ale tak jak napisałeś może właściwym jest przy każdorazowym wkładaniu karty wpisywać ten kraj i tak samo przy wyjmowaniu. Tylko zastanawia mnie właśnie to, że jak to się ma do przepisu, w którym jest napisane, że przed rozpoczęciem pracy i po zakończeniu trzeba wpisać ten kraj, bo niestety nie jest to rozpoczęcie pracy tylko jazdy na danym aucie. A może dobrze będzie jeśli zacząłem na tarczy to wpiszę na niej miejscowość, w której zaczynam pracę nie wpisując nawet miejscowości po zakończeniu jazdy, a kończąc dzień na cyfrowce zaznaczę tylko kraj zakończenia, tym samym na tarczy mam kraj ( miejscowość) rozpoczęcia cyklu a na karcie kraj zakończenia. Może będzie dobrze. No chyba, że będę
~Egon
2018-11-28 22:35:19
Wklepywać za każdym razem.
~to przeciez proste
2018-11-28 22:40:00
Egon - postaraj sie skupic na tyle dlugo, zeby przeczytac kolejne zdanie.
nie wpisuj kraju zakonczenia, ani rozpoczecia jesli nie zaczynasz ani nie konczysz na cyfrowce.

jesli tacho o to spyta, kliknij strzalke w lewo
~Egon
2018-11-28 23:02:14
Nie pytam jak wyjść z menu czy jak pominąć pytanie tachografu o kraj zakończenia. Jeśli zaczynam i kończę na cyfrze to ok, wpisuję. a*alogicznie więc, tak jak piszesz, na odwrót czyli nie zaczynam i nie kończę dnia to nie wpisuję. A jeśli zaczynam na jednym a kończę na drugim to co wtedy? Zaczynam na karcie.. Pięknie, bo wpisuję na karcie, ale kończę na tarczce. Też niby pięknie bo wpiszę miejscowość na koniec pracy na tarczy. Następnego dnia znów na karcie zaczynam i wpisuję znów kraj rozp i mam dwa razy rozpoczęcie a nie mam zakończenia i a*alogicznie mogę mieć dwa zakończenia pod rząd bez rozpoczęcia kiedy zacznę na a*alogu a skończę na cyfrze i na drugi dzień tak samo. Dla mnie to coś nie halo bo to jakby, no nie wiem w matematyce otworzyć nawias zwykły i go nie zamknąć a otworzyć następny. Pytam więc czy to jest dobrze
PavelSPM
2018-11-29 02:51:05
~Egon

W twoim wypadku musisz, za każdym razem, do końca wypełniać tarczke jak i robić wpis kraj rozpoczęcia i kraj zakończenia na karcie bo dokładnie nie znasz ile razy w ciągu zmiany będziesz korzystać z a*alogowego i cyfrowego tacho. Jeśli tego nie zrobisz to podczas kontroli otrzymasz kare, bo to wszystko musi być. Ja nawet robię na karcie kraj rozpoczęcia i kraj zakończenia, za każdym razem, jak przekraczam granicę różnych państw (dla osobistej kontroli prawidłowego naliczenia pracodawcą pensji, diet i ryczałtów za noclegi). Jeszcze nie miałem nigdy żadnych problemów podczas różnych kontrol w różnych krajach z powodu że mam w ciągu jednej zmiany kilka rozpoczęć i zakończeń.
~Egon
2018-11-29 09:46:35
PavelSPM
No chyba tak najlepiej jednak robić, ale z drugiej strony jeśli o 14 miałem koniec na cyfrowym i wpisałem zakończenie krajem a o 15 miałem jechać na tarczce, ale jednak się okazało, że nie więc od zakończenia o 14 faktycznie nie zakończyłem dnia tylko jeszcze godzinę miałem dyspozycję czy tam inną pracę a nie koniec zmiany. Wiem, że na drugi dzień jak rano wsiadam na cyfrę robię wtedy wpis zaznaczając, że od 14 do 15 była powiedzmy dyspozycja a potem odpoczynek, ale gdy zacznę na nowej tarczce to * bo ciągle na karcie widnieje, że zakończyłem pracę wczoraj o 14 bo wpisałem kraj zakończenia. Owszem na tarczce z dnia wczorajszego wurysuję, że od 14 do 15 miałem np inną pracę i potem do północy odpoczynek. Następna tarczka wyrysowana od północy do momentu zaczecia dnia pracy i ok. Zmierzam tylko do tego, że w każdym przypadku jest jakiś syf bo mam nieścisłość w "dokumentach". Na tarczce z dnia poprzedniego mam 14-15 inną pracę a na karcie koniec pracy o 14. Co jest prawdą? Jaki sposób udokumentowania czasu pracy jest ważniejszy, karta czy tarczka? Oba są przecież równo traktowane. Reasumując przepisy tak skonstruowane zmuszają w praktyce do tego żeby w takim cyklu mieszanym wypierd... ć tarczkę za okno aby raz się nie popier.. ć a dwa mieć stan faktyczny "w papierach".
PavelSPM
2018-11-29 15:56:10
~Egon

Nie ma przepisów co ustalają i regulują ilość zmian w jednej dobie, jak i ilość rozpoczęć i zakończeń w jednej zmianie. Jest tylko kiedy należy obowiązkowo zrobić wpis kraj rozpoczęcia i kraj zakończenia w tachografie cyfrowym. Za nie zrobienie tego od 6 czerwca 2018 r. w Polsce już nakładają kary. Od tego w twoim wypadku lepiej zawsze do końca wypełniać tarczke jak i robić zawsze wpis kraj rozpoczęcia i kraj zakończenia na karcie.

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r.
Artykuł 34. Użytkowanie kart kierowcy i wykresówek.
7. Kierowca wprowadza w tachografie cyfrowym symbole państw, w których rozpoczyna i kończy dzienny okres pracy.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.209.202.123

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2019
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce