ID: 100542
Od kiedy liczy się czas pracy kierowcy.
ID: 100542
ID: 100542
Witam,
Mam pytanie odnośnie pracy kierowcy od jakiego momentu liczy się czas pracy czy od momentu włożenia karty kierowcy czy od momentu ruszenia autem?? ?
Witam,
Mam pytanie odnośnie pracy kierowcy od jakiego momentu liczy się czas pracy czy od momentu włożenia karty kierowcy czy od momentu ruszenia autem?? ?
~nnn*.8.253.15.ipv4.supernova.orange.pl
*.8.253.15.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (100)
wesolek
11 lat temu | PrzPrz długo ci zajęło szukanie w wujku koogielku co zmoim pytaniem do ciebie jakoś ci umknęło. gdybyś uwaznie czytał moje poprzednie wpisy to tam masz odpowiedż, ale gdzie tam toby podkopało twoja dumę jako znawcy przepisów oraz transportu wiejskiego. podałem przykład. powtórzę bo pamiecią nie grzeszysz. mam pauzę 9 termin wyjęcia starej tarczki kończy mi sie z końcem pauzy oddaliłem się od autrka, a to mi wolno i wróciłem po 20 godzinach bo miałem taki kaprys. i wymieniłem w tym momencie tarczkę na nową a wyjęta opisałem czy za to zostane ukarany grzywna lub więzieniem??? czyta j uważnie.. | |||
wesolek
11 lat temu | tylko mi nie wciskaj kitu, że powinienem to przewidzieć był to tzw przypadek losowy.. :) | |||
PrzPrz
11 lat temu | Nie, wesołek - ja niczego nie musiałem szukać. Dałem Tobie czas na odpowiedź, a Ty go zmarnowałeś wypisując dyrdymały o prostowaniu lemieszy. Poza tym - tego pytania nie zadałeś nigdzie w tym wątku (skleroza?), a poza tym - post zawierający niemal odpowiedź na to pytanie już jest ekran wcześniej: PrzP rz (2014-02-03 08:03:04) (... ) Wymiana wykresówki wiąże się z jej wypełnieniem przez kierowcę. Okazanie przez kierowcę wykresówki, która nie zawiera wymaganych wpisów - podlega karze (dla kierowcy i przedsiębiorcy: 50 zł za brak każdego wpisu - odpowiednio poz. 13. 15 Zał. 1 do Uotd oraz poz. 6. 3. 6. Zał. nr 3 do Uotd, dla posiadacza CKZ: 2000 zł za "Dopuszczenie do naruszenia przepisów o stosowaniu urządzeń rejestrujących samoczynnie prędkość jazdy, czas jazdy i odpoczynku oraz aktywności kierowcy" - poz. 16 Zał. 2 do Uotd). Zgodnie z art. 3 lit. a pkt 1 tiret pierwsze ppkt v Dyrektywy 2002/15/WE "„ czas pracy” oznacza (... ) każdą inną pracę zmierzającą do (... ) wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową (... ). " Według art. 15 ust. 3 tiret drugie lit. b R3821/85: "„ inna praca” oznacza wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją z art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE (... ) ; są one rejestrowane pod symbolem [młotki] (... ). " Tym samym - wypełnienie wykresówki stanowi czynność rejestrowaną jako "inna praca", przerywającą odpoczynek. (... ) I dalej: PrzPrz (2014-02-03 08:06:54) Rozwiązaniem obu tych problemów - jest właśnie odbieranie odpoczynku bez włożonej do tachografu wykresówki lub karty kierowcy, i to tylko wówczas, gdy wyjęcie nastąpiło z chwilą zakończenia pracy, na samym początku tegoż odpoczynku - a następnie wyrysowanie odpoczynku ręcznie na odwrocie wykresówki lub dokonanie wpisu manualnego w tachografie po rozpoczęciu kolejnego dnia pracy. Za słusznością tego poglądu przemawia ponadto brzmienie art. 15 ust. 2 zd. drugie R3821/85: "Nie wyjmuje się wykresówki lub karty kierowcy z urządzenia przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba że jej wyjęcie jest dopuszczalne z innych powodów" - z czego można wywodzić, że nie ma żadnych przeszkód, aby wyjąć wykresówkę lub kartę kierowcy po zakończeniu dziennego okresu pracy. (... ) Jeszcze jakieś pytania? | |||
PrzPrz
11 lat temu | Czyli króciutko: wypełniasz wykresówkę - wykonujesz pracę - przerywasz odpoczynek. | |||
wesolek
11 lat temu | no widzisz PrzPrz sam sobie zaprzeczasz to, o czym piszesz. to w końcu wolno nie wyjąć tarczki czy cza wyjąć. mam propozycje, aby znowelizować przepis zabraniający kiero zostawiać tarczkę w tacho. proponuję aby kiero, który sie oddalił od autka na więcej jak 9 godzin, by przez gońca wymienił tarczkę bo nie wolno mu na pauzie wymienić tarczki. HHaa:) | |||
silwio
11 lat temu | Podgląd konta PrzPrzPrzPrz (2014-02-03 11:29:24) Powoli. czy ja teraz Cie dobrze zrozumiałem?tzn. jak robiłem 45 h na zamkniętym i co 24 h wymieniałem tarczkę (proste i ze zrozumiałych względów ) to te 45 h się nie liczy??bo wymieniając tarczkę pracowałem??? | -2 | ||
PrzPrz
11 lat temu | silwio: dokładnie tak. Skoro tarczka jest dokumentem, a jej wypełnianie - niezbędną formalnością administracyjną, to w konsekwencji - jest to czas pracy, przerywający odpoczynek. Tak samo odpoczynek przerwałaby np. kontrola drogowa... Ręcznie natomiast - można wyrysować odpoczynek na odwrocie, w chwili rozpoczęcia dnia pracy. | |||
wesolek
11 lat temu | PrzPrz nie zawracaj gitary bo wystapie do admina o skrócenie ci czasu antenowego. :) marnujesz tylko nasz czas. !!! | |||
silwio
11 lat temu | To nie pozostaje nic innego jak "całować"po stopach tych pracodawców którzy mają auta z tacho na kartę. tylko teraz ciekawe bo (odważę się na stwierdzenie) większośc kiero robiło i robi w ten sposób pauzy i wyglada na to że służby kontrolne nie znają sie lub zle interpretują przepisy (które powinni mieć w jednym paluszku) bo nie karają za takie "wekendówki" | -2 | ||
wesolek
11 lat temu | silwio PrzPrz Gustav oraz Wisimu zmienią zdanie, jak zapiszą się na przyśpieszony kurs inspektorków itd. :) jak narazie najlepiej im wychodzi wklejanie przepisów bez ładu i składu z wujka googielka.. :) | |||
PrzPrz
11 lat temu | Nie do mnie należy ocena działania służb ani ich tolerancję. Przytoczyłem wyłącznie przepisy. Przepisy są jednoznaczne i nie pozwalaja na ich dowolną interpretację, w szczególności jeżeli chodzi o definicje: - czasu pracy (w tym są także niezbędne formalności administracyjne) ; - odpoczynku (okres, w czasie którego kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem) ; - przeznaczenia przełączników tachografu (pod symbolem [łóżko] rejestruje się przerwy i okresy DZIENNEGO odpoczynku - nie ma tam mowy o "dowolnym odpoczynku", lecz wyłącznie o dziennym) ; - niedopuszczalności wyjęcia tarczki jedynie przed zakończeniem dnia pracy; - niedopuszczalności używania wykresówki powyżej okresu, na jaki jest przeznaczona; - możliwości ręcznego rejestrowania aktywności kierowcy - zwłaszcza w sytuacji oddalenia się od pojazdu. Wcale nie twierdzę, że moja interpretacja jest prawidłowa. Chętnie ją zweryfikuję, proszę jednak o argumenty merytoryczne. Na razie są tylko inwektywy i argumentacja w stylu "nie masz racji, bo... nie masz racji". Niestety, nie jest to wcale wesołe (czego chyba należałoby oczekiwać od osoby o nicku wesolek) - lecz żałosne... | |||
silwio
11 lat temu | Wesołek ja zawsze będę twierdził ze między czytaniem i wklejaniem a przeczytaniem i zastosowaniem w praktyce żeby było bez zastrzeżeń jest potężna róznica a co za tym idzie nigdy nie dojdzie do porozumienia między wklejającym a stosującym przepisy na codzień. jedynie ten drugi może usłyszeć od takiego delikwenta jakim jest np. visitor że jest sie idio/tą (a to już jest zabawne) | -2 | ||
PrzPrz
11 lat temu | silwio: Nie wiem, co pisze visitor - w tym wątku nikt taki się nie udzielał. Argumenty dotyczące "prostowania lemieszy" padały natomiast od osoby o nicku wesolek. To są jedyne "merytoryczne" argumenty... ? Skoro tak popierasz wesolka, to wspomóż Go rzeczową argumentacją, a nie twierdzeniami w stylu "między czytaniem i wklejaniem a przeczytaniem i zastosowaniem w praktyce żeby było bez zastrzeżeń jest potężna róznica" - zwłaszcza, że ta Twoja wypowiedź będzie raczej dotyczyć wesolka, jeśli w ogóle cokolwiek wklei na uzasadnienie swoich twierdzeń... Ja opisałem metodę, którą już od wielu lat z powodzeniem stosuję - bez żadnych zastrzeżeń ze strony BAG i ITD (a także SG)... | |||
silwio
11 lat temu | Widzisz Ty robisz (łeś) na otwartym, ja robiłem na zamkniętym i było sporo kontroli i nigdy nie było zastrzeżeń a przecież wg przepisów robiłem zle bo zmieniałem tacho w czasie 45 h odpoczynku. więc gdzie tkwi błąd? | -2 | ||
wesolek
11 lat temu | a ja stosuję swoją metode i także nie miał nikt do niej zastrzeżeń, także nie mędrkuj, ponieważ powoli zaczynam wątpić w to czy, aby jesteś kierowcą zawodowym, bo gustav sie przyznał, że nie jest. :) | |||
wesolek
11 lat temu | błąd tkwi w logicznym rozumowaniu tematu przez Przeprze. :) | |||
PrzPrz
11 lat temu | wesolek (2014-02-03 13:55:01) błąd tkwi w logicznym rozumowaniu tematu przez Przeprze. :) Wskaż choć jeden konkretny punkt, gdzie tkwi ten rzekomy błąd - i udowodnij swoje twierdzenie. Bez takiego wskazania - jest to oszczerstwo. | |||
wesolek
11 lat temu | możesz to nazwać jak chcesz jak nie odpowiesz na postawione pytanie to nie mamy o czym że sobą dyskutować. nie odpowiadaj pytaniem na pytanie. amen | |||
PrzPrz
11 lat temu | Przecież to ja Tobie zadałem pytanie... (2014-02-03 08:26:33) ~prowokator: Ciekawe. W jaki sposób opiszesz taką wykresówkę... ? W szczególności - jaki przepis będzie uzasadniał takie działanie, skoro zgodnie z art. 15 ust. 2 zd. trzecie R3821/85: "Wykresówka (... ) nie może być używana przez okres dłuższy niż ten, na który jest przeznaczona. "? "nie odpowiadaj pytaniem na pytanie"... OK.. To - na jakie Twoje wcześniejsze pytanie związane z tematem rzekomo nie odpowiedziałem? | |||
wesolek
11 lat temu | PrzPrz do ciebie jednak nic nie dociera. są wyjątki podałem ci przykład na jednym i drugim wątku, a ty nadal swoje. dyskusja z toba to czysta przyjemność, jak dyskutowanie z białym murzynem ( są tacy) jemu mówisz, że jest biały a on uparcie twierdzi, że jest czarny:) chyba zmówie 5 zdrowasiek bo zaraz mnie szlak trawi, wyjdę z siebie i stanę obok. :) | |||
PrzPrz
11 lat temu | wesolek: Jaki "przykład"? Pytałem się bardzo konkretnie - o TREŚĆ zapisu, jakim rzekomo można uzasadnić trzymanie wykresówki w tachografie ponad 24 godziny - czyli wbrew art. 15 ust. 2 zd. trzecie R3821/85. | |||
wesolek
11 lat temu | poraz ostatni ci odpisuję nie pal głupa wsadz se ten 15 art. wraz tak interpretowanymi przepisamia będziesz wyższy. podałem ci przykład kiedy nie musisz wyjmować tarczki z tacha bez żadnych konsekwencji. jak chcesz uchodzicz w oczach pozostałych etransowych worumowiczów za gwiazde wiedzy to proszę cie bardzo dla mnie jesteś tylko etransowym pismakiem nawet nie szowerem.. amen | |||
silwio
11 lat temu | Wesołek "wciśnij sprzęgiełko i pełny luzik"stres do niczego dobrego nie prowadzi. | -2 | ||
wesolek
11 lat temu | silwio ja się nie stresuję mam tylko na uwadze świeżych kiero, którzy takie brednie jakie wypisuje PrzPrz czytają i pózniej się dziwic że młodzi kiero zbzikowali.. czytając Prz ci młodzi mając 45 po 24 godzinach gotowi są przyjechać nawet 100 kilosów na wirmę aby wymienić tarczkę aby się nie narazić na karę więzienia. w przypadku PrzPrz wystapił przyrost ambicji nad możliwościami i wiedzą; ) | |||
silwio
11 lat temu | E jeszcze chwile i żeby poczytać przepisy nie trzeba będzie szukać u wujka google a wystarczy wejść na forum. powoli to się robi jedna wielka wklejka. | -1 | ||
wesolek
11 lat temu | silwio dobre HHaa:) | |||
gustav
11 lat temu | Dyskusja z Wami przypomina kopanie się z koniem. Mając to na uwadze jest więc bardzo niebezpieczna, ale zaryzykuję. Nie potraficie przeczytać, zrozumieć czy też po prostu nie chcecie przyjąć do wiadomości cytowanych przepisów. Nie można tak, to spróbuję Wam wytłumaczyć łopatologicznie. Swoją wiedzę opieracie na praktyce, nie na przepisach. Ok. Zapewne każdemu z Was zdarzyło się, np. przekroczyć prędkość i nie zostaliście za to ukarani. Czy w związku z tym będziecie się upierać, że przepisy regulujące maksymalną prędkość nie istnieją? silwio dlaczego dałeś w łapę Słowakowi za to, że chciał Ciebie ukarać za nieprawidłową wymianę wykresówek? Trzeba było poprosić o mandat, jego uzasadnienie i się odwołać. W czym problem? Masz za dużo kasy? Dajesz każdemu gościowi w mundurze który wyciągnie łapę? wesołek vel prowokator kontrolę przechodziłeś bez zastrzeżeń zawsze gdy wymieniałeś wykresówki w/g kaprysu? Ok. w to uwierzę. Dalej jednak twierdzisz, że inspektor w czasie kontroli liczy i sprawdza sierżanty gdy odpoczynek był odbierany bez wykresówki? Skąd ta wiadomość? Z parkingu? Jedno mogę Ci zagwarantować; Jeżeli spotkasz takiego inspektora liczącego sierżanty to bądź pewien, że zapłacisz za niewłaściwą wymianę wykresówek. | |||
silwio
11 lat temu | Gustav a skąd wyciągnołeś wniosek że dałem w łapę??nic takiego nie napisałem (a i dla Twojej wiadomości nie dałem w łapę ani nie dostałem od niego mandatu za to że tarczka była dłużej niż 24 h w tacho, jedynie straciłem trochę swojego czasu na dyskusji z nim) | -2 | ||
wesolek
11 lat temu | czy ja napisałem że sprawdza zawsze może sprawdzić jak mu cosik wyda sie podejżane. chyba się ze mną zgodziśz. jest jedna niepisana zasada wsród inspektorków jak za często robisz pauzę na otwartym tacho to mogą ci pozostałe tarczki skontrolować a oni doskonale potrawia czytać zapisy na tarczkach, umieją także logicznie myśleć i wyciagać wnioski. nie chcij sie przekonać. ::) | |||
gustav
11 lat temu | silwio twierdzisz więc, że Słowacki funkcjonariusz był tak samo niedouczony jak ja? Dziwny zbieg okoliczności... Zapytaj przy najbliższej kontroli i daj znać. Chyba nic innego Ciebie już nie przekona... | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.