Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

SANY e263: chiński elektryczny ciągnik siodłowy wchodzi na rynek europejski

Utworzona: 2025-09-24


SANY, jeden z największych innowatorów w segmencie ciężkich pojazdów elektrycznych, oficjalnie zaprezentował w Europie swój najnowszy model e263 4x2 - elektryczny ciągnik siodłowy do transportu długodystansowego. Producent stawia na rozwiązanie, które ma konkurować z największymi graczami na rynku i oferować przewoźnikom atrakcyjne koszty całkowite eksploatacji (TCO).

Nowa ciężarówka SANY została wyposażona w baterię LFP o pojemności 636 kWh na platformie 800 V, co zapewnia zasięg ponad 500 km przy DMC zestawu 42 tony. Dzięki niskiej masie własnej – zaledwie 10,9 tony – pojazd oferuje wysoką ładowność. Model e263 obsługuje ładowanie CCS o mocy 400 kW, a w przyszłości będzie kompatybilny również z megawatowym systemem ładowania (MCS).

Za napęd odpowiada oś elektryczna z dwoma silnikami, generującymi 420 kW mocy ciągłej oraz do 730 kW w szczycie. Komfort jazdy zapewnia pełne zawieszenie pneumatyczne osi. SANY podkreśla, że rozwój nowego modelu oparto na doświadczeniach z eksploatacji ponad 40 000 elektrycznych ciągników na całym świecie. Ciężarówka została wyposażona w szereg systemów wspomagania kierowcy, wykraczających poza wymagania regulacji GSR2, a celem producenta jest maksymalne bezpieczeństwo i stabilność pracy.

Model e263 został zaprojektowany z myślą o różnych zastosowaniach transportowych. Klienci mogą wybierać pomiędzy trzema wersjami odbiorników mocy:
🚩 mPTO – oddzielny silnik elektryczny o mocy 45 kW, umożliwiający zasilanie urządzeń hydraulicznych lub mechanicznych w trakcie jazdy,
🚩 gPTO – ze skrzyni biegów, o mocy 210 kW, dedykowany m.in. naczepom wywrotkom czy ruchomym podłogom,
🚩 E-PTO – elektryczny odbiornik DC lub AC, przeznaczony do obsługi naczep chłodni.

SANY przekonuje, że e263 oferuje najlepsze TCO na rynku, a zwrot z inwestycji będzie szybszy niż w przypadku konkurencyjnych elektrycznych ciężarówek. Koszt zakupu ma być tylko nieznacznie wyższy niż w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla, a eksploatacja zdecydowanie tańsza. Dzięki współpracy z Alltrucks Truck and Trailer Service oraz Putzmeister, przewoźnicy w Europie otrzymają dostęp do ponad 700 punktów serwisowych i centrum magazynowego części zamiennych w Niemczech. W pakiecie znajdą się m.in. 24/7 pomoc drogowa, diagnostyka OTA i telematyczna oraz kontrakty serwisowe na 6–10 lat.

Debiut SANY e263 zaplanowano na początek 2026 r. Jeszcze w tym samym roku oferta rozszerzy się o warianty podwozi sztywnych, a firma spodziewa się dużego zainteresowania wśród przewoźników z Europy.

Źródło: SANY
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels