Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

102 nowe Renault Trucks T dla Budmat Transport

Utworzona: 2025-04-23


Należąca do Grupy Budmat firma Budmat Transport z Płocka podpisała umowę na zakup 102 ciągników siodłowych Renault Trucks gamy T. 100 z nich będzie miało kabiny typu Sleeper, a dwa pozostałe kabiny High Sleeper. Pierwsza transza 62 pojazdów ma zostać dostarczona do Płocka w czerwcu, a pozostałe 40 do końca roku. To największy w tym roku kontrakt na zakup samochodów ciężarowych w Polsce.

Renault Trucks już od kilku lat jest wiodącą marką w taborze spółki Budmat Transport. Przed podpisaniem umowy jej flota składała się z 200 ciągników siodłowych (niemal 80 procent to pojazdy Renault Trucks) i 25 podwozi ciężarowych zabudowanych skrzyniami oplandekowanymi lub otwartymi z hydraulicznymi żurawiami załadunkowymi (HDS). Wśród nich znajdują się m.in. ciężarówki Renault Trucks typu D Wide. Z kolei gros ciągników to modele T, ale – co ciekawe – we flocie płockiego przewoźnika wciąż pracuje kilka Renault Premium!

Zakup nowych ciągników siodłowych jest podyktowany rosnącym zapotrzebowaniem naszego największego klienta, czyli firm produkcyjnych Budmat Bogdan Więcek i Budmat Steel, które rozwijają się bardzo dynamicznie. Budmat od wielu lat jest liderem na rynku stalowych pokryć dachowych, a od paru lat również czołowym europejskim dostawcą stalowych konstrukcji wsporczych do paneli fotowoltaicznych. Przebojem ostatnich lat są też stalowe ogrodzenia. Jako przewoźnik zajmujemy się nie tylko rozwożeniem tego wszystkiego do dystrybutorów, ale dbamy także o terminowe dostarczanie głównego surowca do produkcji, czyli stali w kręgach. Obecnie, biorąc pod uwagę wielkość floty oraz rodzaj naczep (wszystkie naczepy to coil muldy) - jesteśmy jedną z czołowych firm specjalizujących się w przewozie stali w kręgach nie tylko na rynku krajowym, ale i europejskim. Zakup tak dużej liczby pojazdów jest podyktowany rzeczywistymi potrzebami, które skrupulatnie wyliczyliśmy. Z tej setki ciągników 30 zastąpi nasze najstarsze auta, a pozostałe 70 powiększy naszą flotę do 270 sztuk. Liczymy, że to jest dobry moment na zwiększenie naszych mocy przewozowych, chcemy być gotowi na wzrost zapotrzebowania na usługi transportowe także od naszych niezależnych klientów, gdy nastąpi ożywienie gospodarcze mówi z uśmiechem Roman Rutecki, prezes Budmat Transport.
Umowa na zakup 102 nowych ciągników siodłowych Renault Trucks T została podpisana na początku kwietnia w siedzibie Budmat Transport w Płocku. Parafowali ją Roman Rutecki, prezes Budmat Transport, Janusz Buława, prezes Renault Trucks Polska i Jacek Kurzawa, prokurent, dyrektor sprzedaży pojazdów używanych Renault Trucks Polska. Asystowali im Jacek Korczak, prezes firmy Polsad z Kutna (autoryzowany dealer i serwis Renault Trucks), która od wielu lat jest głównym partnerem serwisowym płockiego przewoźnika, oraz Adam Habasiński i Jarosław Zwoliński odpowiedzialni za sprzedaż w Polsad Kutno oraz Renault Trucks Polska.

Budmat Transport zamówił 100 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną Sleeper napędzanych najnowszą generacją, 13-litrowych silników DE13 Euro VI Step E ze zwiększającym ich wydajność systemem Turbo Compound (zapewniają one do 10% oszczędności paliwa w porównaniu do poprzednich wariantów jednostek napędowych) i 2 z kabiną High Sleeper. Pierwsze będą pracowały na trasach krajowych i międzynarodowych, realizując zadania dystrybucyjne i logistykę stali w kręgach Dwa ciągniki z najwyższą kabiną oferowaną w tym modelu pomogą w zadaniach marketingowych firmy – jako jej największe, mobilne „wizytówki” będą holowały na imprezy targowe i akcje promocyjne specjalne, rozkładane, wystawowe naczepy.

Wybór wielkości kabin, podobnie jak silników, był podyktowany rachunkiem ekonomicznym i wynikami naszych testów. Najważniejszym kryterium jest oczywiście niskie zużycie paliwa, ale bierzemy też pod uwagę inne zmienne, np. koszty serwisowania. Nie wzięliśmy najwyższych kabin, bo przy naszej pracy one się nie sprawdzają. Kierowcy pracujący w krajowych dostawach muszą po kilka, a nawet kilkanaście razy dziennie wchodzić i wychodzić z szoferki, więc niżej położona podłoga i jeden stopień mniej robią dużą różnicę. Co do silników z Turbo Compound - ich charakterystyka pracy też doskonale pasuje do naszych zadań – wysoki moment obrotowy jest dla nas równie ważny co wysoka moc. Pożądanym przez większość przewoźników modelem jest dywersyfikacja taboru. Dlatego niemal przez cały czas testujemy pojazdy różnych marek na naszych najbardziej wymagających trasach. Wykonują je nasi najbardziej doświadczeni kierowcy. Dokładnie oceniamy samochody i wyszło nam, że dwie marki miały podobne wyniki zużycia paliwa. Jedną z nich jest Renault Trucks. Muszę jednak przyznać, że na decyzję o wyborze modelu T bardzo mocno wpłynęło także podejście do nas jako klienta ze strony Renault Trucks Polska pod względem warunków zakupu. Nie bez znaczenia były też dotychczasowe doświadczenia z eksploatacji ich pojazdów, a także znakomita współpraca z Polsad Kutno, który jest dla naszej floty głównym i niezawodnym partnerem serwisowym komentuje prezes Budmat Transport.
Warto przypomnieć, że niespełna rok temu Budmat Transport kupił 43 używane ciągniki siodłowe Renault Trucks T. Tamten zakup wynikał również z biznesowej kalkulacji. Dla Budmat Transport wtedy i teraz najważniejszy był i jest wskaźnik TCO. Wysokie rok temu ceny nowych pojazdów i niskie używanych sprawiały, że ich zakup był korzystny, pod warunkiem, że samochody pochodziły ze sprawdzonego źródła, a takim jest Renault Trucks Polska.

- Nasza decyzja była słuszna, te samochody znakomicie się sprawują i są bezawaryjne, ale teraz sytuacja się zmieniła. Ceny nowych pojazdów spadły, są one też łatwiej dostępne, a używane podrożały, więc TCO stał się bardziej korzystny dla nowych pojazdów. Trzeba też pamiętać, że transport krajowy, który stanowi większość naszej pracy, to działanie na niższych marżach niż w przewozach międzynarodowych. Poza tym, my eksploatujemy pojazdy dłużej, więc duże znaczenie ma dla nas dostępność i jakość serwisu, niska awaryjność i niskie zużycie paliwa. Nie bez znaczenia jest też opinia kierowców, którym podoba się ergonomia kabin i wygoda pracy na ciężarówkach Renault Trucks. A kierowcy to dzisiaj kluczowy czynnik decydujący o jakości naszych usług. Znam ich opinie i wiem, że doceniają nasze starania o komfort ich pracy. Dowodem na to jest bardzo niska rotacja na tych stanowiskach. To ważne, bo musimy szybko znaleźć i przeszkolić kilkudziesięciu nowych kierowców do zwiększonej floty komentuje Roman Rutecki. Już niedługo cała firma Budmat Transport przeniesie się do nowej bazy przy ulicy Targowej w Płocku, tuż obok jednego z nowych zakładów Grupy Budmat. W nowoczesnej przestrzeni biurowej znajdą się stanowiska zarówno dla liczącego obecnie ponad 30 osób zespołu spedytorów i dyspozytorów oraz pracowników administracyjnych, jak i nowych pracowników operacyjnych, których Spółka planuje zatrudnić w związku z uwagi na dynamiczny rozwój. W obiekcie jest też rozbudowane zaplecze socjalne dla kierowców i mechaników. Za częścią biurową znajduje się bowiem nowoczesny warsztat z czterema pełnowymiarowymi, przejazdowymi stanowiskami serwisowymi (dwa z kanałem) i dwustanowiskową myjnią pojazdów ciężarowych.

Przy tak dużej flocie – należy pamiętać, że oprócz ciągników i solówek mamy również ponad 200 naczep, a ich liczba też wzrośnie – własny warsztat na głównej bazie to konieczność. Zawsze trzeba coś naprawić „na już”. Poza tym, to jest nasza nowa siedziba z w pełni utwardzonym, bezpiecznym parkingiem. Mając ten obiekt i silne wsparcie serwisu Polsadu Kutno możemy być spokojni, że nasze pojazdy będą w doskonałej kondycji, a kierowcy mogą pracować, zamiast walczyć ze sprzętem dodaje prezes Rutecki.
Źródło: Renault Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LINK Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels