Z badań wynika, że firmy korzystające z Business Process Outsourcingu(BPO), mają trzy razy większą szansę osiągnięcia pozycji lidera. Zanim Dariusz Brzeziński rozpoczął budowę zespołu w Meritoros SA, stworzył BPO Champions, jedną z większych firm na Pomorzu, zatrudniającą ponad 150 osób, obecnie przekształconą na Omida SSC. Tam pracował między innymi z firmami z branży TSL.
Przedsiębiorstwa, które chcą się szybko rozwijać, muszą skoncentrować się na kluczowych elementach biznesu. Tymczasem często skupiają się na wielu wewnętrznych procesach, których obsługę mogłyby zlecić zewnętrznym specjalistom, marnując czas i wiedzę swojej kadry menedżerskiej mówi Dariusz Brzeziński.Jedną z firm, które skorzystały z usług BPO Champions była Omida Group. Realizując ambitną strategię rozwoju, firma dokonała udanej transformacji swojego biznesu w stronę Integratora Logistycznego konkurującego z kluczowymi graczami na scenie europejskiej.
Myślenie strategiczne, myślenie krok do przodu, powinno być naszym obowiązkiem. Dzięki BPO Champions mogliśmy skoncentrować się na najważniejszych czynnościach związanych z działalnością firmy i rozwojem mówi Bartłomiej Glinka, prezes zarządu Omida Group.Przed wprowadzeniem BPO firma przeprowadziła audyt. Pokazał on, że dalszy rozwój jest możliwy, jednak konieczne jest zlecenie części procesów firmie zewnętrznej. Im bardziej Omida rosła w siłę, tym bardziej czasochłonne były choćby procesy administracji kadrowej oraz inne wewnętrzne procesy, które niepotrzebnie angażowały specjalistów i kadrę menedżerską.
Skorzystanie z usług BPO nie tylko pozwala firmom szybciej się rozwijać. Skoncentrowanie uwagi na strategicznych obszarach działalności pozwala szybciej i efektywniej reagować na rynkowe trendy. A elastyczność – jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego – jest drugim kluczowym wyzwaniem branży TSL w Polsce mówi Dariusz Brzeziński z Meritoros SA.Źródło: Meritoros SA