Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Przewoźnicy biorą sprawy w swoje ręce - Dorohusk, Korczowa i Hrebenne zablokowane

Utworzona: 2023-11-06


Tak jak zapowiadano blokada rozpoczęła się dziś (06.11.23r.) i może potrwać nawet 3 miesiące. Organizatorzy otrzymali oficjalne pozwolenie miejscowych władz.

Z informacji przekazanych przez strajkujących wynika, że przepuszczane mają być tylko pojazdy osobowe, autobusy oraz transporty żywych zwierząt, pomoc humanitarna i wojskowa. Powodem działań jest nadmierna konkurencja po liberalizacji transportu międzynarodowego pomiędzy Ukrainą a krajami UE. Polscy przewoźnicy domagają się:
📌 przywrócenia systemu zezwoleń dla przewoźników z Ukrainy,
📌zakaz rejestracji w Polsce firm spoza UE,
📌wydzielonej kolejka w E-kolejce dla samochodów z rejestracjami UE,
📌osobnej kolejki dla pustych ciężarówek.

W związku z zaistniała sytuacją głos zabrał prezes Stowarzyszenia Transport i Logistyka Polska (TLP) Maciej Wroński, który na swoim profilu FB, poinformował, że w pełni rozumie emocje protestujących przewoźników z Lubelszczyzny i Podkarpacia. W wyniku wojny, decyzji władz UE oraz braku reakcji polskich władz na sygnalizowane problemy i zagrożenia, protestujący utracili swoje źródło utrzymania, jakim była praca przewozowa na kierunku wschodnim. Dziś, przy drastycznym spadku koniunktury na wszystkich innych kierunkach, nie potrafią i nie są w stanie znaleźć dla siebie alternatywnych rynków. Z drugiej strony czuję, że blokowanie przejść granicznych może być odebrane jako działanie osłabiające ukraińską gospodarkę i tym samym nieintencjonalne wsparcie dla rosyjskiego agresora. To nie wygląda zbyt dobrze. Nawet przy założeniu, że przepuszczane będą dostawy humanitarne i wojskowe. A przecież tych protestów można by uniknąć. M.in. udzielając wsparcia dla tej grupy przedsiębiorców, a także egzekwując obowiązujące przepisy o dostępie do zawodu przewoźnika drogowego oraz o zasadach wykonywania przewozów kabotażowych i KR3. Przypomnę, że Transport i Logistyka Polska niejako antycypowała dzisiejszy kryzys, apelując już w pierwszych dniach rosyjskiej agresji na #Ukraina o wsparcie dla przewoźników pracujących na wschodnich kierunkach. Niestety bezskutecznie.


Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels