Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Bez kierowcy w terminalu kontenerowym

Utworzona: 2021-11-07


MAN Truck & Bus oraz firma Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zakończyły wspólny projekt „Hamburg TruckPilot” będący ważnym kamieniem milowym w dziedzinie autonomicznego transportu kontenerów.

Projekty pilotażowe, takie jak Hamburg TruckPilot, pokazują, że eksploatacja autonomicznych pojazdów ciężarowych jest technologicznie wykonalna i może się z powodzeniem odbywać w ramach procesów logistycznych. Technologia jazdy autonomicznej zmieni sposób funkcjonowania transportu. W ścisłej współpracy z klientami i partnerami testujemy praktyczne rozwiązania automatyzacji w celu przygotowania samojezdnych samochodów ciężarowych do produkcji seryjnej od roku 2030 powiedział dr Frederik Zohm, członek zarządu MAN ds. badań i rozwoju, prezentując wyniki projektu podczas Światowego Kongresu ITS 2021, który odbył się 13 października w Hamburgu.


Trzyletni projekt „Hamburg TruckPilot”, zakończony latem tego roku i będący częścią strategicznego partnerstwa między władzami miasta Hamburg a koncernem Volkswagen AG, miał na celu opracowanie i przetestowanie ciężarówki autonomicznej do transportu kontenerów w terminalu kontenerowym HHLA Altenwerder (CTA). Podczas jazd testowych kierowca firmy Spedition Jakob Weets e.K. z Emden, partner logistyczny projektu, przewoził 40-stopowe kontenery na zlecenie Volkswagen Group Logistics do terminalu CTA w porcie w Hamburgu. Tam ciężarówka przejeżdżała w trybie autonomicznym przez obszar terminalu i poruszała się płynnie wśród innych użytkowników dróg. Po dotarciu do alei składowania blokowego, ciężarówka była w stanie samodzielnie manewrować cofając się precyzyjnie do pozycji parkingowej. Po przeładowaniu kontenerów droga powrotna do bramki kontrolnej odbyła się również w trybie autonomicznym. Poza terenem terminalu miejsce za kierownicą ponownie zajął kierowca firmy Jakob Weets e.K.


Z myślą o autonomicznej jeździe między różnymi centrami logistycznymi w ramach tych przewozów, partnerzy zebrali już cenne dane na temat przewozów wykonywanych autostradą A7 między terminalem kontenerowym Weets Container Soltau a oddalonym o 70 kilometrów obszarem portowym. Zdobyte doświadczenia będą również przydatne w innych projektach obejmujących jazdy testowe po drogach publicznych. Tego rodzaju testy, w których zawsze udział biorą kierowcy bezpieczeństwa, będą możliwe również poza terenami zamkniętymi dzięki niemieckiej ustawie regulującej kwestie jazdy autonomicznej. W lipcu 2021 r. Niemcy, jako pierwszy kraj na świecie, uchwalił ustawę o jeździe autonomicznej, która reguluje i dopuszcza korzystanie z pojazdów autonomicznych (poziom 4) w określonych obszarach zastosowania, np. w ruchu między terminalami logistycznymi. Wymagana jest jednak obecność osoby sprawującej nadzór techniczny.


Aby przyspieszyć automatyzację, MAN planuje sukcesywnie uruchamiać kolejne projekty współpracy mające na celu rozwój transportu autonomicznego między centrami logistycznymi. Od połowy dekady można myśleć o pierwszych testach autonomicznych samochodów ciężarowych marki MAN w ramach procesów operacyjnych w firmach klientów. Celem tych działań jest wdrożenie autonomicznych samochodów ciężarowych jako rozwiązań seryjnych od roku 2030. W połączeniu z napędami elektrycznymi mogą one nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo i wydajność logistyki, ale także wnieść istotny wkład w transport towarowy o minimalnej emisji CO2.



Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels