Kompleksowe rozwiązania, jeszcze lepsza logistyka
Terberg Special Vehicles ma ponad 50-letnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań i pojazdów dla rozmaitych podmiotów z branży logistycznej i nie tylko. Kluczową cechą produktów marki Terberg jest dokładne dopasowanie do konkretnych zastosowań i wymagań – praktycznie każdy egzemplarz jest „szyty na miarę”. Wyspecjalizowany pojazd do manewrowania naczepami znacznie lepiej wywiązuje się z tego zadania niż np. drogowy ciągnik siodłowy.Gamę pojazdów oferowanych przez Terberg Tractors Polska tworzą ciągniki terminalowe przeznaczone do transportu naczep m.in. w centrach dystrybucyjnych, magazynach, terminalach kontenerowych czy też na lotniskach, a także pojazdy do zastosowań RoRo w portach. Dostępne są również warianty z obniżoną kabiną czy też pojazdy do sprawnego i bezpiecznego przewożenia nadwozi wymiennych (BDF). Paletę produktową uzupełniają ciągniki drogowo-kolejowe, lotniskowe pojazdy z podnośnikami nożycowymi czy też ciągniki przemysłowe zdolne do pracy w zestawach o dopuszczalnej masie całkowitej do 375 ton.
Pojazdy marki Terberg są doceniane na całym świecie za trwałość, wytrzymałość, niewielkie zużycie paliwa, niskie koszty i łatwość serwisowania, a także sprawność. Z kolei operatorzy podkreślają wysoki komfort, bezpieczeństwo i ergonomię. Odpowiednia dostępność części i wykwalifikowany serwis gwarantują długowieczność ciągników holenderskiego producenta, co potwierdza fakt, że wiele z nich ma staż pracy liczony już w dekadach. Jednocześnie Terberg kładzie duży nacisk na innowacje, rozwijając wersje elektryczne, wodorowe czy też systemy autonomicznej pracy.
Kluczowy rynek
Polska to dynamiczny i rosnący rynek za sprawą rozwijających się gospodarki i przemysłu. W szczególności branże logistyczna i przeładunkowa intensywnie się rozwijają i zwiększają znaczenie dla krajowej gospodarki. Przykładowo w 2023 Port w Gdańsku obsłużył 81 mln ton ładunków, co plasuje go na dziewiątym miejscu w Europie, przed tak ważnymi portami, jak Amsterdam, Walencja czy Marsylia. Utworzenie oficjalnego przedstawicielstwa w naszym kraju, to dowód, że Terberg Special Vehicles postrzega Polskę, jako strategiczną lokalizację. W firmie dobrze znamy specyfikę branży i krajowego rynku, więc możemy lepiej obsługiwać naszych klientów, dostarczając im dokładnie to, czego potrzebują. W pierwszym roku działalności skupiamy się przede wszystkim na rozwijaniu działalności operacyjnej, a także ustanowieniu silnej obecności handlowej i serwisowej. Oczywiście nie zapominamy o magazynie części, wynajmie ciągników i wielu innych usługach, które wdrażamy i rozbudowujemy wraz z powiększaniem struktury o wykwalifikowanych ludzi, którzy dobrze rozumieją wartości marki Terberg i to, co chcemy osiągnąć mówi Łukasz Bąk, General Manager Terberg Tractors Polska.Kierujący Terberg Tractors Polska to doświadczony menedżer. Łukasz Bąk dobrze zna branżę TSL, w tym również sektor pojazdów specjalistycznych, którymi przez blisko dekadę zajmował się w strukturach Mercedes-Benz Trucks Polska.
Royal Terberg Group - od małej kuźni do globalnej marki
Historia holdingu sięga 1869 roku, kiedy to Johannes Bernardus Terberg założył kuźnię w Benschop, niedaleko Utrechtu. W latach 50. XX w. przedsiębiorstwo rozpoczęło budowę pojazdów ciężarowych, których tak bardzo potrzebowała holenderska gospodarka odradzająca się po latach okupacji. W 1973 roku na rynek trafił pierwszy ciągnik terminalowy z logo Terberg. Dekadę temu producent dołączył do oferty ciągniki elektryczne, a w 2015 roku świętowano wyprodukowanie 25-tysięcznego pojazdu marki Terberg.Obchodzone w 2019 roku 150-lecie firmy uświetniło przyznanie tytułu królewskiego przedsiębiorstwa (Koninklijk) przez Króla Niderlandów Wilhelma-Aleksandra. W ten sposób monarcha wyróżnia podmioty o narodowym znaczeniu, ponad 100-letniej historii, będące liderami w swojej dziedzinie. W skład grupy wchodzą cztery marki: Terberg Special Vehicles (specjalistyczne ciągniki terminalowe), Terberg Environmental (pojazdy komunalne i rozwiązania do odbioru odpadów i recyklingu), Terberg Kinglifter (dokowane wózki widłowe) oraz Terberg Techniek (specjalistyczne modyfikacje i adaptacje pojazdów użytkowych). Łącznie Royal Terberg Group zatrudnia ponad 3 tys. pracowników w 16 krajach świata. Produkty są wytwarzane w 14 zakładach produkcyjnych, z czego trzy – w Holandii, Malezji i USA – zajmują się produkcją ciągników terminalowych. Holding jest reprezentowany przez 230 dystrybutorów w 80 krajach świata.
Źródło: Terberg Tractors Polska