Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Po 10 latach powrócił temat Ecotaxe. Branża ostrzega przed poważnymi konsekwencjami

Utworzona: 2024-09-27


W wywiadzie dla TF1 minister transportu François Durovray nie wykluczył wprowadzenia nowego podatku w formie opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych, który po protestach branży transportowej został zawieszony przez francuski rząd 10 lat temu.

Związek Firm Transportowych i Logistycznych Francji (TLF) ostrzega przed poważnymi konsekwencjami takiej decyzji. Ten nowy podatek nadwyrężyłby konkurencyjność francuskich firm i i bezpośrednio zagroziłby wielu bardzo małym przedsiębiorstwom transportowym. Dlatego też związek wzywa do zrobienia wszystkiego co możliwe, aby uniknąć powtórzenia fiaska, które kosztowało podatników kilka miliardów euro i spowodowało masowe protesty.

TLF zwraca uwagę, że ze względu na brak popytu, sytuacja biznesowa w branży utrzymuje się od 21 miesięcy poniżej długoterminowej średniej. Jednocześnie koszty przewoźników w dalszym ciągu gwałtownie rosną: +5,4% rok do roku w lipcu 2024 r., z wyłączeniem oleju napędowego - według Krajowej Komisji Dróg. Do tego dochodzą regularne kryzysy, które mocno uderzają w sektor: protesty emerytalne, kryzys rolników, niekorzystne warunki atmosferyczne, blokady portów.

Konsekwencje są jednoznaczne: od 1990 roku francuski sektor nie doświadczył tylu upadłości przedsiębiorstw. Według danych Ellisphere/Officiel des Transporteurs, w II kwartale 2024 r. 603 firmy transportowe wszczęły postępowania upadłościowe, co oznacza wzrost o 45% w skali roku i 73% w ciągu dwóch lat. Ta fala upadłości znacznie przekracza poziom związany z odbudową po pandemii COVID-19, o czym przeczytacie TUTAJ.

Źródło: Związek Firm Transportowych i Logistycznych Francji (TLF)
grafika poglądowa
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels