Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Polskie firmy TSL na szczycie, ale czy sprostają nowym wyzwaniom?

Utworzona: 2024-03-07


Krajowe firmy są liderem branży TSL w Europie. Rosnące koszty i zmieniające się regulacje stawiają jednak przed nimi zupełnie inne zadania.

W Polsce jest niewiele średnich i dużych firm transportowych oraz spedycyjnych i logistycznych zdolnych do konkurowania z dużymi podmiotami z innych państw europejskich. Mniejsze firmy, jeśli nie przeprowadzą w porę procesu konsolidacji, będą miały o wiele mniej atrakcyjną ofertę. Duże firmy będą mogły przedstawić bardziej kompleksową ofertę dla średnich i dużych klientów, przedstawić korzystniejsze warunki dla młodych osób wchodzących do zawodu, przetrwać zawirowania gospodarcze, a także przygotowywać się technologicznie na kolejne wyzwania - piszą w raporcie z grudnia 2022 r. eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Jednym z rozwiązań, które pozwalają firmom skupić się na rozwoju oraz strategicznych celach biznesowych jest outsourcing procesów biznesowych.

Z badań wynika, że firmy korzystające z Business Process Outsourcingu(BPO), mają trzy razy większą szansę osiągnięcia pozycji lidera. Zanim Dariusz Brzeziński rozpoczął budowę zespołu w Meritoros SA, stworzył BPO Champions, jedną z większych firm na Pomorzu, zatrudniającą ponad 150 osób, obecnie przekształconą na Omida SSC. Tam pracował między innymi z firmami z branży TSL.

Przedsiębiorstwa, które chcą się szybko rozwijać, muszą skoncentrować się na kluczowych elementach biznesu. Tymczasem często skupiają się na wielu wewnętrznych procesach, których obsługę mogłyby zlecić zewnętrznym specjalistom, marnując czas i wiedzę swojej kadry menedżerskiej mówi Dariusz Brzeziński.
Jedną z firm, które skorzystały z usług BPO Champions była Omida Group. Realizując ambitną strategię rozwoju, firma dokonała udanej transformacji swojego biznesu w stronę Integratora Logistycznego konkurującego z kluczowymi graczami na scenie europejskiej.

Myślenie strategiczne, myślenie krok do przodu, powinno być naszym obowiązkiem. Dzięki BPO Champions mogliśmy skoncentrować się na najważniejszych czynnościach związanych z działalnością firmy i rozwojem mówi Bartłomiej Glinka, prezes zarządu Omida Group.
Przed wprowadzeniem BPO firma przeprowadziła audyt. Pokazał on, że dalszy rozwój jest możliwy, jednak konieczne jest zlecenie części procesów firmie zewnętrznej. Im bardziej Omida rosła w siłę, tym bardziej czasochłonne były choćby procesy administracji kadrowej oraz inne wewnętrzne procesy, które niepotrzebnie angażowały specjalistów i kadrę menedżerską.

Skorzystanie z usług BPO nie tylko pozwala firmom szybciej się rozwijać. Skoncentrowanie uwagi na strategicznych obszarach działalności pozwala szybciej i efektywniej reagować na rynkowe trendy. A elastyczność – jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego – jest drugim kluczowym wyzwaniem branży TSL w Polsce mówi Dariusz Brzeziński z Meritoros SA.
Źródło: Meritoros SA
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE