Z kolei w pobliżu Nakła nad Notecią, inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli ośmioosiowy zestaw przewożący kruszarkę z Polski do Niemiec. Po zważeniu okazało się, że zestaw z ładunkiem ważył 73,3 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Wagi inspekcyjne wykazały, że tylko oś kierowana (pierwsza) w ciągniku siodłowym wywierała prawidłowy nacisk na drogę a wyniki każdej z pozostałych osi były za duże względem dopuszczalnych norm. Komunikat o przeciążeniu osi wyświetlał się kierowcy na desce rozdzielczej pomiędzy zegarami. Oprócz tego ciężarówka była także za długa, za szeroka i za wysoka. Kierowca nie okazał wymaganego zezwolenia na przejazd gabarytu i podobnie jak w pierwszym przypadku zabrało pilotażu.

Oba nienormatywne przewozy zostały tymczasowo wstrzymane. Inspektorzy skierowali ciężarówki na wyznaczone parkingi strzeżone. Odjadą z nich dopiero po usunięciu stwierdzonych nieprawidłowości. Przewoźnikom grożą kary pieniężne i zostaną wszczęte postępowania administracyjne.
Źródło: GITD