Podczas międzynarodowych warsztatów prasowych zorganizowanych przez niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) we Frankfurcie, przedstawiciele branży przedstawili wstępne informacje na temat stopnia zaawansowania poszczególnych firm w proces transformacji oraz działań, jakie będą musiały podjąć. Michael Perschke, dyrektor generalny koncernu Quantron AG, w swoim wystąpieniu przedstawił wstępne informacje o pojazdach, a także o planowanym rozwoju firmy.
Quantron AG, producent pojazdów dla zrównoważonego transportu pasażerskiego i towarowego, oferuje rozwiązania oparte na napędach akumulatorowych i wodorowych, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów, w zależności od danego obszaru zastosowania. Firma zaprezentuje dwa nowe pojazdy przeznaczone dla sektora transportu ciężkiego: ciężarówkę napędzaną wodorem do transportu dalekobieżnego w Europie oraz akumulatorowy QUANTRON QHM BEV 50-392.
Model QUANTRON QHM BEV 50-392, oparty na ciężarówce MAN TG3 (TGS i TGX), to nowość w ofercie Quantron AG. Pojazd, który można już zamawiać, jest dostępny w układzie osi 4x2 i 6x2. Akumulator o pojemności 392 kWh, zapewniający zasięg do 350 km, może być ładowany prądem o mocy do 350 kW. Pierwsze zamówienia złożyły już firmy Ansorge i DORR.
Jako pierwsza na świecie firma Quantron AG przedstawiła też szczegółowe informacje na temat ciężarówki napędzanej wodorowymi ogniwami paliwowymi. Pojazd powstał w ramach strategicznego partnerstwa z firmą Ballard Power Systems, specjalizującą się w technologii wodorowej i jest wyposażony w zintegrowaną oś elektryczną firmy Tier 1. Do głównych zalet ciężarówki, która będzie dostępna od drugiego kwartału 2023 roku, należy zasięg do 700 km, wygodna kabina sypialna oraz możliwość wykorzystania naczep zgodnych ze standardem ISO. Zamontowany w pojeździe zbiornik na wodór umożliwia zatankowanie ponad 50 kg wodoru.
Przy zakupie obu ciężarówek oraz wielu innych pojazdów użytkowych firmy, można korzystając z dotacji rządu niemieckiego pokrywających do 80% różnicy kosztów związanych z zakupem pojazdów z napędami alternatywnymi. Wnioski o dotację można składać od 29 czerwca 2022 r.
W ramach strategii wodorowej firma rozwija swój kompleksowy ekosystem Quantron-as-a-Service (QaaS). W przyszłości chce się zajmować produkcją ekologicznego wodoru i zrównoważonej energii elektrycznej oraz oferować stacje tankowania wodoru i ładowania akumulatorów. Dzięki dotacjom inwestycyjnym i ulgom podatkowym już w 2024 roku cena wodoru w przeliczeniu na kilometr będzie równa cenie oleju napędowego. W kolejnych latach, w wyniku wzrostu podatku od CO2 wliczonego do ceny oleju napędowego i kosztów finansowania, kilometry przejechane na napędzie wodorowym będą tańsze niż jazda na oleju napędowym.
Źródło: Quantron AG
Utworzona: 2022-07-10