🚩 Zwalczanie dumpingu socjalnego poprzez skuteczną kontrolę przestrzegania zasad unijnego pakietu mobilności, wprowadzenie opłat za parkowanie na miejscach postojowych dla ciężarówek dla parkujących długoterminowo oraz wprowadzenie zakazu nocowania w kabinie dla kierowców furgonetek.
🚩 Walka z niedoborem kierowców, w celu zabezpieczenia dostaw z zaopatrzeniem ludności i gospodarki poprzez budowę długo wyczekiwanych miejsc parkingowych, ograniczenie biurokracji przy uzyskiwaniu praw jazdy oraz możliwość doposażenia kabin ciężarówek w odpowiednie urządzenia sanitarne.
🚩 Środki na rzecz ochrony klimatu, które nie uwzględniają zagraniczne ciężarówki, obejmują wszystkie dostępne obecnie rozwiązania krótkoterminowe oraz dofinansowanie ogromnych dodatkowych kosztów zakupu pojazdów z napędami alternatywnymi, aby zagwarantować firmom z branży transportowej (których przeważającą większość stanowią firmy rodzinne) bezpieczeństwo inwestycji i planowania.
🚩 Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu ciężarowego poprzez obowiązkowe wprowadzenie w całej UE adaptacyjnego tempomatu, zaostrzenie wymogów dotyczących asystentów hamowania awaryjnego oraz odpowiednią promocję asystentów skrętu.
🚩 Wsparcie cyfryzacji w branży logistycznej poprzez cyfrową kontrolę ruchu w celu uniknięcia korków, stworzenie pewnych podstaw prawnych umożliwiających korzystanie z elektronicznego listu przewozowego oraz ujednoliconych i przyspieszonych procedur cyfrowych w zakresie przewozów ponadgabarytowych.
Małe i średniej wielkości firmy z branży transportowej stoją przed ogromnymi wyzwaniami ze względu na dotkliwy brak kierowców, konkurencję wynikającą z dumpingu socjalnego w drogowym transporcie towarowym oraz potrzebę ochrony klimatu. Wierzymy, że tzw. koalicja postępu, w skład której wchodzą partie SPD, Zieloni i FDP, nie zostawi naszej branży i przedsiębiorców z sektora MSP samych z tymi zadaniami! powiedział prof. dr hab. Dirk Engelhardt, rzecznik prasowy zarządu BGL
Źródło: BGL