REKLAMA

Wiedzą jak zmniejszyć liczbę śmiertelnych wypadków z udziałem ciężarówek
Utworzona: 2019-02-09

Co roku w całych Niemczech w wypadkach z udziałem ciężarówek i autobusów ginie ok. 900 osób, a 8500 zostaje poważnie rannych.

Asystenty skrętu i systemu hamowania awaryjnego najnowszej generacji powinny przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków śmiertelnych z udziałem samochodach ciężarowych i autobusów na niemieckich drogach. Taki wniosek wyrazili uczestnicy dorocznej konferencji na temat prawa transportowego (VGT), która odbyła się w ubiegły piątek w Goslar w Dolnej Saksonii. Obecni tam eksperci wezwali rząd niemiecki do rozpoczęcia kampanii na rzecz wprowadzenia obowiązku instalacji systemów wspomagania kierowcy we wszystkich nowych autobusach i ciężarówkach.

Asystenty skrętu, które ostrzegają innych użytkowników drogi za pomocą sygnałów akustycznych i wizualnych, mogą zapobiegać wypadkom, w których dochodzi do potrącenia rowerzystów i pieszych podczas skrętu w prawo. Co roku w Niemczech w takich wypadkach ginie ponad 30 osób. Konieczna jest zmiana sygnalizacji świetlnej tak aby kierowcy, rowerzyści i piesi mieli swoje osobne fazy zielone. Eksperci domagają się również systemów hamowania awaryjnego, które są w stanie doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania. Takie rozwiązanie powinno zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych w wyniku najechania na tył poprzedzającego pojazdu, zwłaszcza na autostradach.

Zwrócono także uwagę na potrzebę budowy dodatkowych miejsc parkingowych, aby kierowcy odbywający wymagane okresy odpoczynku nie musieli parkować na pasach awaryjnych lub na drogach wjazdowych i zjazdowych. Parkowanie na dziko stwarza bowiem poważne ryzyko wypadków. W celu poprawy skuteczności kontroli ruchu pojazdów ciężarowych, należy również znacznie zwiększyć liczbę funkcjonariuszy policji i Federalnego Urząd ds. Transportu Towarowego (BAG).
Do ulubionych