REKLAMA

Z Grodziska do Chlebni – czyli nowy oddział Raben
Utworzona: 2018-04-17

6 kwietnia 2018 roku Raben Logistics Polska oficjalnie otworzyła oddział w Chlebni (gmina Grodzisk Mazowiecki).

REKLAMA
Powstały tu dwa nowoczesne magazyny klasy A, o łącznej powierzchni 42.000 m2, dostosowane do przechowywania ok. 50.000 palet. Oddział zatrudnia ponad 300 osób i średnio miesięcznie jest w stanie obsłużyć ponad 85.000 przesyłek.

Raben Logistics Polska nieustannie się rozwija, doskonaląc procedury oraz dbając o jak najwyższy standard obsługi klientów. Firma inwestujemy w nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, jak również w hale magazynowe spełniające najwyższe normy bezpieczeństwa i jakości. Dlatego właśnie, z myślą o klientach i pracownikach, została podjęta decyzja o wybudowaniu nowych magazynów w Chlebni i przeniesieniu tam oddziału z Grodziska Mazowieckiego.

W starym oddziale w Grodzisku Mazowieckim było nam już trochę ciasno. Ze względu na rozwój naszych klientów, a co za tym idzie wzrost zarówno wolumenów jak i oczekiwań naszych usługobiorców, zdecydowaliśmy się na przeniesienie do większej i nowocześniejszej lokalizacji. Warto tu zaznaczyć, że na terenie gminy działamy już ponad 20 lat. Między innymi dzięki postawie Burmistrza i lokalnych władz, którzy zapewniają w Grodzisku Mazowieckim przyjazny biznesowi klimat inwestycyjny– wyjaśnia Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska.
Nowopowstały oddział w Chlebni to dwa odrębne obiekty magazynowe: tzw. magazyn niski przeładunkowy (cross-dock) o powierzchni ok. 8000 m², oraz magazyn wysokiego składu o powierzchni 34 000 m2, będący w stanie pomieścić ok 50 000 palet. Inwestycja została zrealizowana przez Panattoni Europe.

Trzy szyte na miarę budynki, w tym jeden cross-dock o łącznej powierzchni ponad 42,5 tys. m kw. to najnowsza realizacja Panattoni Europe dla Raben Logistics Polska. Powstały one w ramach jednej z najbardziej strategicznych lokalizacjach – w Panattoni Park Grodzisk III. Kompleks zlokalizowany jest w pobliżu węzła Grodzisk Mazowiecki autostrady A2 oraz przy planowanej obwodnicy Grodziska Mazowieckiego. Jest to kluczowe miejsce dla klientów koncentrujących się na logistycznej obsłudze zarówno rynku warszawskiego, jak i krajowego. Dlatego cieszę się, że mogliśmy zaproponować naszemu wieloletniemu klientowi tak dogodną lokalizację – mówi Marek Dobrzycki, Managing Director, Panattoni Europe.
Codziennie obiekt jest w stanie obsłużyć ponad 4000 przesyłek i przyjąć, wyładować oraz załadować ok. 265 samochodów. Dodatkowo w nowej lokalizacji mieści się budynek biurowy o powierzchni użytkowej 2.600 m2 oraz parking wyposażony w 214 miejsc dla samochodów osobowych i 65 miejsc dla pojazdów ciężarowych. Łączne zatrudnienie w Chlebni to obecnie 315 osób w biurze i magazynie, oddział współpracuje z 60 przewoźnikami, którzy zatrudniają 279 kierowców.

Zdecydowaliśmy się wybrać taką lokalizację nowego oddziału ze względu na strategiczne położenie i infrastrukturę dostosowaną do potrzeb inwestorów oraz przychylną politykę lokalnych władz. Nowa inwestycja stanowi ponad 40% powierzchni magazynowej Raben Logistics Polska w regionie mazowieckim. Był to też kolejny profesjonalny projekt realizowany z firmą Panattoni, która znając nasze potrzeby zawsze jest gotowa by na nie odpowiedzieć– wyjaśnia Janusz Anioł, Dyrektor Generalny Raben Logistics Polska.
Chlebnia to nie tylko nowoczesny, ale także ekologiczny obiekt. Wykorzystano w nim rozwiązania pozwalające na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, gazu i wody. Przykładowo magazyny został wyposażony w oświetlenie typu LED, a zainstalowane w nich świetliki zapewniają stały dostęp do naturalnego światła dziennego, zastosowano w nich także służące ogrzewaniu nowoczesne promienniki gazowe. Z kolei biurowiec posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła. W obiekcie zapewniamy także odpowiednią ilość hydrantów, odpowiadającą rozkładowi regałów. Pozwala to zwiększyć poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

O tym, że bezpieczeństwo jest ważne dla firmy, świadczy także sygnalizacja świetlna przy wszystkich dokach – rampach załadowczych. Informuje ona zarówno o tym, która rampa jest dostępna, ale także kiedy kierowca może bezpiecznie odjechać spod rampy po skończonym załadunku.

Źródło: Grupa Raben
Do ulubionych

Fotografie