ID: 283071
Ktoś wytłumaczy mi?
ID: 283071
ID: 283071
Czy jak po regularnej pauzie tygodniowej zrobię 5 cykli pracy skończę w piątek i zrobię skrócony opodczynek 24h i zacznę pracę w sobotę po przerwie wykonam
Pracę 3x24 cykle w środę zrobię skrócony odpoczynek tygodniowy min. 24h to ile będę mógł wykonać cykli 24h pracy? Czy to w ogóle będzie możliwe? Zrobić 2 razy pod rząd skrócony odpoczynek tygodniowy jeżeli wykonuje transport krajowy?
Czy jak po regularnej pauzie tygodniowej zrobię 5 cykli pracy skończę w piątek i zrobię skrócony opodczynek 24h i zacznę pracę w sobotę po przerwie wykonam
Pracę 3x24 cykle w środę zrobię skrócony odpoczynek tygodniowy min. 24h to ile będę mógł wykonać cykli 24h pracy? Czy to w ogóle będzie możliwe? Zrobić 2 razy pod rząd skrócony odpoczynek tygodniowy jeżeli wykonuje transport krajowy?
Posty (112)
oczywiscie88
| jak w temacie... | |||
oczywiscie88
| Czy jak po regularnej pauzie tygodniowej zrobię 5 cykli pracy skończę w piątek i zrobię skrócony opodczynek 24h i zacznę pracę w sobotę po przerwie wykonam Pracę 3x24 cykle w środę zrobię skrócony odpoczynek tygodniowy min. 24h to ile będę mógł wykonać cykli 24h pracy OD TEGO MOMENTU? Czy to w ogóle będzie możliwe? Zrobić 2 razy pod rząd skrócony odpoczynek tygodniowy jeżeli wykonuje transport krajowy? | |||
~Donald Truck | wracaj do wideł | |||
~Kasztan | Tak możesz. Żaden przepis nie zabrania zrobienie 2×24 z rzędu. Natomiast po każdym odpoczynku tygodniowym minimum 24 masz prawo do kolejnych 6×24 i do kolejnych 3 dziennych odpoczynków skróconych 9. | |||
~koneser jabola | jak tak zrobisz, zostaniesz rozstrzelany, przy pierwszej kontroli. | |||
~tagoo | Najpierw biczowanie i klapsy... kurfa ! | |||
~BOLEK | Kasztan to tylko zagrażania. Po kraju naszym pięknym czyli pl nie | |||
~Trock | Do trzeciego tygodnia muszę oddać odpoczynek karta czytana co 28 dni | |||
~koalicja+ | A gdzie kołchoznik z Grodna że swymi wklejkami, baćka go przy krowach uwiązał w kołchozie? | |||
~Bolek | Poczekaj aż zmianę skończy. | |||
~Dak | oczywiscie88 Jako informacja. Tygodniowy okres odpoczynku zawsze czyni się z oparciem na wcześniej zrobione tygodniowe okresy odpoczynku w poprzednich tygodniach. Żeby dokładnie wiedzieć kiedy zacząć, którym sposobem ("WYKORZYSTANYM" czy "ZALICZONYM") i jaki (regularny czy skrócony) można zrobić tygodniowy okres odpoczynku w obecnym tygodniu to trzeba popatrzeć WSTECZ i dokonać an alizy czy nie ma potrzeby w rekompensacie skróceń, kiedy, gdzie, którym sposobem i jaki tygodniowy okres odpoczynku był zrobiony w poprzednim (ich) tygodniu (iach) (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 8 ust. 6-9). Również przy tym nie trzeba zapominać i o ograniczeniach 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3). Każdego obowiązującego przepisu trzeba pilnować i dotrzymywać synchronizując razem (przepisy nie śą sprzeczne). W ciągu każdych kolejnych dwóch tygodni (w jakimkolwiek wziętym dowolnym okresie czasu - czy to w okresie czasu 1-2 tygodni, czy 2-3, czy 3-4 i t. d. ) od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia zobowiązano zmieścić się całkiem w pełnej mierze co najmniej jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku (45h) i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku (24h-44:59h), nie zależnie w jakiejkolwiek kolejności, co nie wyłącza możliwość mieć w tym okresie (dwutygodniowym) jeden tygodniowy odpoczynek (jakikolwiek) na styku dwóch tygodniów co przemieszcza się z jednego w drugi tydzień i który może być ZALICZONY (nie zrobiony całkiem w JEDNYM konkretnym tygodniu lecz zrobiony całkiem, czyli WYKORZYSTANY, w okresie DWÓCH tygodni) tylko do jednego dowolnego z ich (Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. i), Art. 8 ust. 6-9). W drodze ODSTĘPSTWA, w ciągu każdych kolejnych czterech tygodni (w jakimkolwiek wziętym dowolnym okresie czasu - czy to w okresie czasu 1-4 tygodni, czy 2-5, czy 3-6 i t. d. ) od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę czwartego tygodnia zobowiązano zmieścić się całkiem w pełnej mierze co najmniej cztery tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi (45h), nie zależnie w jakiejkolwiek kolejności, co nie wyłącza możliwość mieć w tym okresie (czterotygodniowym) nawet trzy tygodniowe odpoczynki (jakiekolwiek) na stykach dwóch tygodniów które przemieszczają się z jednego w drugi tydzień i które mogą być ZALICZONE (nie zrobione całkiem w JEDNYM konkretnym tygodniu lecz zrobione całkiem, czyli WYKORZYSTANE, w okresie CZTERECH tygodni) tylko do jednego dowolnego z ich (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. i), Art. 8 ust. 6-9). | |||
~Dak | oczywiscie88 To ("... po każdym odpoczynku tygodniowym minimum 24 masz prawo do kolejnych 6×24... ") jest kłamstwo. opętano-szokniętego durnia (~Kasztan). Jako informacja. WCZEŚNIEJSZE CZYNIENIE tygodniowego okresu ODPOCZYNKU (znacznie wcześniej niż przed bezpośrednio zakończeniem sześciu okresów 24 godzinnych - 144 godzin) ani jak NIE ZABRANIA SIĘ ta jeszcze i w odpowiednich okolicznościach nawet MOŻE BYĆ OBOWIĄZKOWYM do wykonania (jak przykład, wykonując w dowolnych okresach dwutygodniowych kalendarzowych co najmniej dwa WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej jeden musi być regularnym lub (w drodze ODSTĘPSTWA) wykonując w dowolnych okresach czterotygodniowych kalendarzowych co najmniej cztery WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 8 ust. 6) lub po wykorzystaniu jednego z limitów - ograniczenie 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12), 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 3). Jako przykłady : 1. Nie korzystając odstępstwem. Tydzień 0 - 45h Tydzień 1 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku są zmieszczone do Nd 24:00) Tydzień 2 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) 2. W drodze ODSTĘPSTWA. Tydzień 0 - 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 1 - 45h Tydzień 2 - 24h-44:59h Tydzień 3 - 24h-44:59h Tydzień 4 - 9/11h plus 2x1min-21h plus 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Śr 24:00/22:00 - Pt 17:58/15:58 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 5 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) lub Tydzień 0 - 45h plus 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 1 - 24h-44:59h Tydzień 2 - 24h-44:59h Tydzień 3 - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 1min tygodniowego odpoczynku 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Pt 20:59/18:59 - Nd 14:57/12:57 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 4 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) 3. Wystarczy kierowcy wypracowywać od Pn codziennie powiedzmy 8 godzin "jazdy" z 4 godzinami "innej pracy" co nie jest z powodu specyfiki pracy czymś niemożliwym i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek w Sb do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12). 4. Wystarczy kierowcy, który MA PRACĘ związaną PRZEWAŻNIE TYLKO Z JAZDĄ na pojazdach objętych przepisami Rozp. nr 561/2006/2020, wypracować w pierwszym tygodniu 56 godzin "jazdy" (od Pn do Pt lub Sb) a w drugim (od Pn do Cz) 34 godziny i kierowca będzie musiał czynić tygodniowy odpoczynek (zza braku innej pracy) w Pt do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3. ). W Kodeksie Pracy (Art. 129. § 1) jest coś takiego jak obowiązek zmieścić się w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym. Nic dziwnego że, po kolejnych dwóch przedłużonych tygodniach po 6 dni pracy w tygodniu (lub tygodniowym odpoczyneku 24h), trzeba w trzecim tygodniu obowiązkowo skrócić ilość dni pracy (nawet do 3 dni), żeby spełnić odpowiednie zobowiązania pewnych przepisów. | |||
~Fan | Jako informacja o "mądralo znawcy". :-) Wątek " Nowa karta kierowcy" ~Kasztan "... Logując nową kartę wpis manualny można zrobić tylko od początku daty jej ważności... " Wyjaśnienie. h t t p s://www. youtube. com/watch?v=Go2QAj88 MFM (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim wszystkie odstępy) W tamtym nagraniu polskiego kierowcy (polskomownego z polską KK i z monitorem tachografu ustawionym w języku jednym z unijnych) jest (jako przykład) dokładnie pokazano, że przy logowaniu nowej (ważna od 28. 09. 17r. ) KK w tachografie podczas wpisu manualnego tachograf zażąda zaznaczyć czynność okresu czasu aż od 31. 08. 17r. 00:00h (czas UTC). Jeśli jakiś okres czasu już jest zaznaczony w pamięci starej KK, jak i w pamięci tachografu, to w nowej KK podczas wpisu manualnego wystarczy go zaznaczyć tylko jednym ogólnym piktogramem "?" (nieznana aktywność) żeby nie powtarzać się z danymi starej KK i pamięci tachografu (ta i "jazdę" ani jak nie uda się zaznaczyć) a resztę czasu zaznaczyć zgodnie faktycznej czynności. Podczas wymiany starej KK w tachografie na nową, bezpośrednio o północy (czas UTC) z powodu końca daty ważności starej KK, można (najlepiej) w ogóle ominąć wpis manualny za niepotrzebnością, bo będzie (po fakcie) nieprzerwane użycie kart. ~Kasztan "... jest... wg przepisów dzienny okres pracy... " "... Rozp 165 /2015... jest tam kilkukrotnie używane... " Wyjaśnienie. W Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, Uoczpk, Rozp. 165-2014 w sprawie tachografów z korektą od 2020r., jak i w żadnym innym przepisie dotyczącym kierowcy zawodowego, definicji wyrażenia "dzienny okres pracy" nie ma. Takiego Rozp. 165 /2015 (dla zapoznania się), co najmniej w google i onet, nie ma. ~Kasztan "... Kierowcy ciężarówek nie pracują na zmiany. Zmiany to w fabrykach, magazynach... zakładach gdzie można pracować na dwie lub trzy zmiany... " "Kierowca... nie ma żadnej zmiany, nikt inny go nie zmienia na tym stanowisku pracy... " Wyjaśnienie. W polskich, jak i w innych unijnych fabrykach, magazynach i zakładach, a mianowicie związanych z montażem samochodów / samolotów i związanych z pocztą, kierowcy ciężarówek przeważnie pracują na dwie lub trzy zmiany z wyjazdem poza tereny fabryk, magazynów i zakładow ponad 50 km z obowięzującym używaniem tachografu. Jest to fakt powszechnie znany, szczególnie tym, którzy mają choć trochę doświadczenia w transporcie zawodowym. => | |||
~Fan | => ~Kasztan "... zmiana nie jest synonimem dziennego okresu pracy... " Wyjaśnienie. Instrukcji tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (tak zwany inteligentny, czyli rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji) w języku polskim 09. 2018r. : "... Piktogramy: "I>" - rozpoczęcie zmiany (początek dziennego okresu pracy) "I>I" - zakończenie zmiany (koniec dziennego okresu pracy) "o I>" - miejsce (kraj / region), w którym rozpoczęto dzień pracy (zmianę) "I>I o" - miejsce (kraj / region), w którym zakończono dzień pracy (zmianę)... " h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1974/ba_dt co_40_pl_internet. pdf (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nich wszystkie odstępy) Wyrażenie "denny okres pracy" to jest ogólno objednane wyrażenie i ma ogólno objednane znaczenie, bo kierowcy (ze specyfiki pracy) nie pracują wyłącznie tylko w dziennych okresach pracy a i w nocnych, rannych, wieczorowych... , i wszystkie te (dzienny, nocny, ranny, wieczorowy... ) okresy pracy mają (jak wskazuje instrukcja tachografu) ogólno objednany synonim - zmiana (w sensie pracownicza). Choć nerwowo wyzywaj, groź palcem i wypędzaj przed monitorem, bluzgaj śliną i sikaj wrzątkiem na klawiaturę a i tak zakompleksiono zakłamanym durnio wasalo plebiejem szocoprzekającym na zawsze pozostaniesz. :-) | |||
~Lan | Jak to jest śmiesznie gdy ktoś z polskomownyych parobko niewolników, nazywający do tej pory (gdy już dawno nie ma chadziajów z "pańszczyzną") swego naczelnika (pracodawcę i t. d. ) panem, potwierdzając swoje obecne niewolnictwo, wyzywa innego kołchoźnikiem (zatrudnionego, czyli wolnego, pracownika strefy rolniczej), ta jeszcze po 30 latach nie istnienia kołchozów. :-) Jak widać, nikt tak sam nie ośmieszy się jak ubogi durnio lach. :-) | |||
tagoo
| Aleś znowu Saszka napiertolił... | |||
~Kasztan | Hui wie o co mu chodzi. | |||
Puchacz1
| "~Dak 8 godzin temu oczywiscie88 To ("... po każdym odpoczynku tygodniowym minimum 24 masz prawo do kolejnych 6×24... ") jest kłamstwo. opętano-szokniętego durnia (~Kasztan). " Nie jest to kłamstwem. Dak- taka informacja dla ciebie. Nie każdy odpoczynek "minimum 24h" jest traktowany jako odpoczynek tygodniowy. Łapiesz o co lotto? | |||
~Kasztan | "Tydzień 5 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00". Brednie Nie ma nigdzie zapisane ani nie jest to wymagane przez żadne służby. Brednia zmyślona przez szoszona. | |||
tagoo
| Bo Saszka jak przystało na śmierdzącą onucę, działa przede wszystkim dezinfornacyjnie... | |||
Puchacz1
| To teoretyk posługujący się szablonami zamieszczonymi w internecie. Dodaje do tego swoją interpretację i mamy to co mamy. | |||
~Sid | O kolejny "mądralo znawca" forumowy. :-) Wątek "13 czy 15 przy 10 godzinach jazdy?" Puchacz1 2 021-03-24 15:32:57 "Jakiej kurfa zmiany pracowniczej? Nie pisz bzdur. " 2021-03-24 15:55:50 "Zmianę pracowniczą To Ty masz w magazynie w kolchozie:) :) :) " Wątek "Powrót do bazy i przedłużenie czasu pracy" Puchacz1 20 22-05-09 08:18:23 "... 13 bądź 15 godzin między dwoma odpoczynkami dziennymi to nie jest żadna zmiana pracownicza... " Wątek "Nowa karta kierowcy" Puchacz1 "... Żaden tachograf... nie zapyta co robił do 28 dni wstecz, zwłaszcza że ważność karty zaczyna się od godz 0. 00 tego dnia... " Dowiedziałeś się już co to jest zmiana pracownicza? Upewni łeś się już, że przy logowaniu nowej KK w tachografie podczas wpisu manualnego tachograf zażąda zaznaczyć czynność okresu czasu znacznie wcześniej niż od 00:00h (czas UTC) daty ważności KK? No trudno gdy w głowie pusto. :-) W przyszłości "zadzieraj się" lepiej ze słupem, mniej ośmieszysz się. :-) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.