Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Ktoś wytłumaczy mi?

ID: 283071


Czy jak po regularnej pauzie tygodniowej zrobię 5 cykli pracy skończę w piątek i zrobię skrócony opodczynek 24h i zacznę pracę w sobotę po przerwie wykonam
Pracę 3x24 cykle w środę zrobię skrócony odpoczynek tygodniowy min. 24h to ile będę mógł wykonać cykli 24h pracy? Czy to w ogóle będzie możliwe? Zrobić 2 razy pod rząd skrócony odpoczynek tygodniowy jeżeli wykonuje transport krajowy?

Posty (112)

~Kasztan
Kiedy zwolnicie Poczobuta?
Jak umrze?
~Zak
Łukaszenko już dawno oficjalnie proponował oddać Poczobuta (na pewnych warunkach) kuratorom z zachodu ale, jak widać, nikomu, nawet polsce, nie jest potsrzebny.
Poproś (~Kasztan) duude, niech go zabierze, jak tak o nim martwisz się. ; -)
~Skokomioko
Szoszon znowu zasrał wartościowy wątek.
~Tix
Jak to jest "po pańsku" gdy w cudzym oku widzi plamkę a w swoim nawet bierwiona nie zauważa. :-)

Wyzywajcie, wyzywajcie szepiliawo szokając, a "Wołyń 2. 0" was, waszych rodzin i krajanów nie ominie bo, widzi bóg, sami tego mocno pragniecie.
~Kasztan
No popaczta, nie dość, że szoszon, to jeszcze prorok objawiciel.
~Kasztan
Nie dość, że wie lepiej o tym co kiedyś było, to wie nawet co będzie w przyszłości.
~Fan
Wiadomo, że lach to tylko (ta i króciutko) po tragedii mądrzeje. :-)
~Enk
W zasraniu wątku (ów) bredniami, jak widać, nikomu nie dorównać się do zakompleksiono szokniętego durnio paranoika (~Kasztan) i mu podobnyh.
W czym, w czym, a w tym jest / są najlepszy (e), zwłaszcza żeby zaśmiecić fakt swego pośmiewiska co do wiedzy o czym / kim kolwiek. :-)
~Skokomioko
Szoszonie, pytanie było proste, a ty zasrałeś cały wątek. Na tak zadane pytanie można było w jednym zdaniu odpowiedzieć.
95cpc_pl
Cześć, zgodnie z przepisami dotyczącymi czasu pracy kierowców, po regularnym odpoczynku tygodniowym (co najmniej 45 godzin) można wykonać maksymalnie 6 cykli 24-godzinnych (dni pracy), zanim ponownie trzeba odebrać odpoczynek tygodniowy.

W Twoim przypadku: Po pełnym odpoczynku tygodniowym (min. 45h) wykonujesz 5 cykli pracy i kończysz w piątek. Następnie odbierasz skrócony odpoczynek tygodniowy (min. 24h) i zaczynasz pracę w sobotę. Wykonujesz 3 cykle pracy (sobota-poniedziałek ) i w środę ponownie odbierasz skrócony odpoczynek tygodniowy (min. 24h).

Czy możesz wykonać kolejne cykle pracy po takim drugim skróconym odpoczynku? W teorii tak, ale musisz pamiętać, że: Można odebrać maksymalnie dwa skrócone odpoczynki tygodniowe z rzędu, pod warunkiem, że w ciągu 4 kolejnych tygodni zrekompensujesz oba skrócenia dodając odpowiedni czas do odpoczynku trwającego min. 9 godzin. Transport krajowy podlega tym samym zasadom co międzynarodowy 8211; nie ma tutaj zwolnienia. Po drugim skróconym odpoczynku w środę będziesz mógł wykonać maksymalnie kolejne 6 cykli 24-godzinnych, zanim będziesz musiał odebrać pełny odpoczynek tygodniowy.

Pozdrawiam,
Jakub Szyszlak
www. 95cpc. pl
~Kasztan
Bzdury.
Żaden przepis z rozp 561/2006 nie zabrania zrobienia dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych z rzędu.

1

~Nie mam deprechy!
Kołchoźnik Bećka odpalił!
~Kasztan
Kolejny tuman.
Odpoczynek tygodniowy można robić po dowolnym okresie pracy, który nie jest dłuższy niż 6×24, może on krótszy.
Więc twoje wyliczenia nie mają żadnego sensu.
~Kasztan
Nikt nie każe pracować od 8. 00 poniedziałek do 8. 00 w niedzielę.
~Kasztan
Nikt nie zabrania zrobić 24 w środę, drugie 24 w niedzielę, trzecie 24 w kolejny czwartek, oby tylko w niedzielę zacząć 45 regularny i wszystko jest zgodne z przepisami
~Kasztan
I się szoszon znowu zesrał.
~Kasztan
Jak skończysz srać szoszon to spusc wodę.
~Kasztan
Głupi szoszon nie wie, że do kierowcy stosującymi odpoczynki tygodniowe wg rozp 561/2006 przepisy ustawy o czasie pracy kierowców nie muszą być stosowane.
Ale szoszon za głupi jest, by to zrozumiec.
On każe wszystko stosować
~Kasztan
Szoszon gdzieś ty się ulung?
~Kasztan
Taką swolocz jak ty szoszon trzeba zawsze krótko trzymać i łańcucha nie luzować, bo inaczej sami się zagryzieta.
~Kasztan
Książę Jarema pokazał, jak z wami trza postępować.
~Kasztan
Paszoł won trollu
~Kasztan
Od wielu lat tu trollujesz i próbujesz ludzi wprowadzać w błąd i dodatkowo powielasz ruską propagande o historii
~Kasztan
Żaden Polak z Białorusi, za którego się podajesz nie napisałby nigdy nic takiego.
Więc won trollu
~Hit
Zakompleksiony dureń (~Kasztan, ~koalicja), od tego że kogoś kłamliwie nazwiesz szoszonem sam (parobko wasalo plebej) byś szoszonem zaoceańskiego chadziaja (terorysto sodomito satanisty, uzurpatora korzennych narodów) nie przestanesz. :-)
Przeczytaj, uważnie ze zrozumieniem jeszcze raz to -
Wątek "Czas pracy kierowcy - wątek zbiorczy kołchoźnika"
~kumid an
2023-03-13 12:08:56
"... Szkopy zwą nas poloczkami, tak tak... to taki wzorzec tego synonimu Polaka, inni to ciapaci, jeszcze inni to szoszony, zupełnie inni to ciemne Cygany i Rumuny, a tak zupełnie inni są oczywiście ''czarnuchy''... ''
, i więcej nie przekładaj swoje kompleksy (zwłaszcza związane z różnymi wyzywaniami cię) na inną osobę, mniej w przyszłości ośmieszysz się, ta i nie obrażaj szokaniem przodków (ukraińców, zwolenników bandery) swojego prezydenta - duudy (wnuczka banderowca), a skacz i krzycz zigując - "slawa ukrainie... ukraina ponad use... ", bo inaczej na giliaku (na gałąź), bo dla "napłyniętych" do Polski ukraińców, ta jeszcze z zachodniej części Ukrainy gdzie władza wypuściła z więzień przestępców i bezkontrolnie porozdawała wszystkim życzącym broń palna i nie tylko, kto nie skacze zigując ten moskal (ruski, kacap, kołchoźnik... ). :-)
~Bes
Jak widać, nikt tak sam (~Nie mam deprechy, ~koalicja) nie ośmieszy się jak ubogi dureń niedoszowinista. :-)

Jak to jest śmiesznie gdy ktoś z polskomownyych parobko niewolników, nazywający do tej pory (gdy już dawno nie ma chadziajów z "pańszczyzną") swego naczelnika (pracodawcę i t. d. ) panem, potwierdzając swoje obecne niewolnictwo, wyzywa innego kołchoźnikiem (zatrudnionego, czyli wolnego, pracownika strefy rolniczej), ta jeszcze po 30 latach nie istnienia kołchozów. :-)

Tak że nie ci (skrzywdzony pański / unijny / anglosaski pachołko-niewolnik lizus zaoceanicznego chadzieja (terorysto sodomito satanista) ta jeszcze ubogi niedoszowinista zbierający obecnie deszczową wodę dla mycia / zmywania, szczaw / grzyby dla wyżywienia (szykując się do jedzenia robactwa), chrust / śmiecie paliąnce dla ogrzewania / gotowania), kraj którego teraz znany jako walczący metodami gestapo z martwymi, pomnikami, historią jak i z zaproszonymi Unią Europejską migrantami / uchodźcami, z zarozumiałością wspominać o "kołchoźnikach". Tym zachowaniem tylko hańbisz siebie i cały naród swojej narodowości.
~Gev
~Kasztan
"... Paszoł won trollu... szoszon... "
~koalicja
"... Paszoł won kołchoznik... "

Pocwicz, dureń (~Kasztan, ~koalicja), swoje umiejętności wypędzenia ludzi na muchach przy gnoju.
Akurat, na twoim poziomie rozwoju, to dla cię będzie samy raz. ; -)

Ludzi tu to możesz wypędzać tylko po internecine, nerwowo grożąc palcem przed monitorem, bluzgąc śliną i sikając wrzątkiem na klawiaturę (tylko na to cię tu starcza), a ciebie to wkońcu swoje "podejmą na widły" jak nie raz było w historii z takimi jak ty. Oni tu nie są nawet u cię na podwórku. To społeczny i publiczny forum. Tak więc wyluzuj, mniej ośmieszysz się :-)

Patrz lepiej na to żeby cię samego nie wypędzili (nie pogonili) i za takich jak ty Polska kolejny raz nie znikła z mapy świata. Stara Europa wprowadzeniem Pakietu Mobilności już wywiodła Polskę na "oficera". USA na przykładzie Turcji (próba przemiany nie dogadzającej władzy Erdogana), Syrii (zdrada kurskiego narodu), Afganistanu (haniebne uciekanie), Francji (rozerwanie kontraktów), Niemiec (zniszczenie gazociągów), ta i samej Polski też ("ustawa 447" o restytucji mienia żydowskiego), jak i namiarami co do Kanady, Grenlandii, cieśniny panamskiej nie tak dawno pokazała jakim jest "pewnym" sojusznikiem bloku NATO i nie tylko. Wirus COVID-19 też jak najbardziej pokazał kto kim jest. A to jeszcze będzie...
~Miv
Jako informacja o zakompleksiono szokniętym durnio paranoiku "mądralo znawcy". ; -)

Wątek " Nowa karta kierowcy"
~Kasztan

"... Logując nową kartę wpis manualny można zrobić tylko od początku daty jej ważności... "

Wyjaśnienie.
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=Go2QAj88 MFM
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim wszystkie odstępy)
W tamtym nagraniu polskiego kierowcy (polskomownego z polską KK i z monitorem tachografu ustawionym w języku jednym z unijnych) jest (jako przykład) dokładnie pokazano, że przy logowaniu nowej (ważna od 28. 09. 17r. ) KK w tachografie podczas wpisu manualnego tachograf zażąda zaznaczyć czynność okresu czasu aż od 31. 08. 17r. 00:00h (czas UTC).

Jeśli jakiś okres czasu już jest zaznaczony w pamięci starej KK, jak i w pamięci tachografu, to w nowej KK podczas wpisu manualnego wystarczy go zaznaczyć tylko jednym ogólnym piktogramem "?" (nieznana aktywność) żeby nie powtarzać się z danymi starej KK i pamięci tachografu (ta i "jazdę" ani jak nie uda się zaznaczyć) a resztę czasu zaznaczyć zgodnie faktycznej czynności.
Podczas wymiany starej KK w tachografie na nową, bezpośrednio o północy (czas UTC) z powodu końca daty ważności starej KK, można (najlepiej) w ogóle ominąć wpis manualny za niepotrzebnością, bo będzie (po fakcie) nieprzerwane użycie kart.

~Kasztan
"... jest... wg przepisów dzienny okres pracy... "
"... Rozp 165 /2015... jest tam kilkukrotnie używane... "

Wyjaśnienie.
W Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, Uoczpk, Rozp. 165-2014 w sprawie tachografów z korektą od 2020r., jak i w żadnym innym przepisie dotyczącym kierowcy zawodowego, definicji wyrażenia "dzienny okres pracy" nie ma.
Takiego Rozp. 165 /2015 (dla zapoznania się), co najmniej w google i onet, nie ma.
=>
~Maf
=>
~Kasztan
"... Kierowcy ciężarówek nie pracują na zmiany. Zmiany to w fabrykach, magazynach... zakładach gdzie można pracować na dwie lub trzy zmiany... "
"Kierowca... nie ma żadnej zmiany, nikt inny go nie zmienia na tym stanowisku pracy... "

Wyjaśnienie.
W polskich, jak i w innych unijnych fabrykach, magazynach i zakładach, a mianowicie związanych z montażem samochodów / samolotów i związanych z pocztą, kierowcy ciężarówek przeważnie pracują na dwie lub trzy zmiany z wyjazdem poza tereny fabryk, magazynów i zakładow ponad 50 km z obowięzującym używaniem tachografu.
Jest to fakt powszechnie znany, szczególnie tym, którzy mają choć trochę doświadczenia w transporcie zawodowym.

~Kasztan
"... zmiana nie jest synonimem dziennego okresu pracy... "

Wyjaśnienie.
Instrukcji tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (tak zwany inteligentny, czyli rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji) w języku polskim 09. 2018r. :
"... Piktogramy:
"I>" - rozpoczęcie zmiany (początek dziennego okresu pracy)
"I>I" - zakończenie zmiany (koniec dziennego okresu pracy)
"o I>" - miejsce (kraj / region), w którym rozpoczęto dzień pracy (zmianę)
"I>I o" - miejsce (kraj / region), w którym zakończono dzień pracy (zmianę)... "
h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1974/ba_dt co_40_pl_internet. pdf
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nich wszystkie odstępy)

Wyrażenie "denny okres pracy" to jest ogólno objednane wyrażenie i ma ogólno objednane znaczenie, bo kierowcy (ze specyfiki pracy) nie pracują wyłącznie tylko w dziennych okresach pracy a i w nocnych, rannych, wieczorowych... , i wszystkie te (dzienny, nocny, ranny, wieczorowy... ) okresy pracy mają (jak wskazuje instrukcja tachografu) ogólno objednany synonim - zmiana (w sensie pracownicza).
=>
~Mer
=>
Wątek "Ktoś wytłumaczy mi?"
~Kasztan
"... po każdym odpoczynku tygodniowym minimum 24 masz prawo do kolejnych 6×24... "

Wyjaśnienie.
WCZEŚNIEJSZE CZYNIENIE tygodniowego okresu ODPOCZYNKU (znacznie wcześniej niż przed bezpośrednio zakończeniem sześciu okresów 24 godzinnych - 144 godzin) w odpowiednich okolicznościach MOŻE BYĆ OBOWIĄZKOWYM do wykonania (jak przykład, wykonując w dowolnych okresach dwutygodniowych kalendarzowych co najmniej dwa WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej jeden musi być regularnym lub (w drodze ODSTĘPSTWA) wykonując w dowolnych okresach czterotygodniowych kalendarzowych co najmniej cztery WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 8 ust. 6) albo odbierając rekompensatę oraz po wykorzystaniu jednego z limitów - ograniczenie 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12), 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 3) ).
Jako przykłady :
1. Nie korzystając odstępstwem.
Tydzień 0 - co najmniej 45h
Tydzień 1 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku są zmieszczone do Nd 24:00)
Tydzień 2 - co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
Tydzień 3 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku, jak i rekompensanta, są zmieszczone do Nd 24:00)
2. W drodze ODSTĘPSTWA.
Tydzień 0 - co najmniej 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 1 - co najmniej 45h
Tydzień 2 - 24h-44:59h
Tydzień 3 - 24h-44:59h
Tydzień 4 - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Śr 24:00/22:00 - Pt 17:58/15:58 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 5 - co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
lub
Tydzień 0 - co najmniej 45h plus 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 1 - 24h-44:59h
Tydzień 2 - 24h-44:59h
Tydzień 3 - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 1min tygodniowego odpoczynku 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Pt 20:59/18:59 - Nd 14:57/12:57 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 4 - co najmniej 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
3. Wystarczy kierowcy wypracowywać od Pn codziennie powiedzmy 8 godzin "jazdy" z 4 godzinami "innej pracy" co nie jest z powodu specyfiki pracy czymś niemożliwym i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek w Sb do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12).
4. Wystarczy kierowcy, który MA PRACĘ związaną PRZEWAŻNIE TYLKO Z JAZDĄ na pojazdach objętych przepisami Rozp. nr 561/2006/2020, wypracować w pierwszym tygodniu 56 godzin "jazdy" (od Pn do Pt lub Sb) a w drugim (od Pn do Cz) 34 godziny i kierowca będzie musiał czynić tygodniowy odpoczynek (zza braku innej pracy) w Pt do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3. ).

W Kodeksie Pracy (Art. 129. § 1) jest coś takiego jak obowiązek zmieścić się w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym.
Nic dziwnego że, po kolejnych dwóch przedłużonych tygodniach po 6 dni pracy w tygodniu (lub tygodniowym odpoczyneku 24h), trzeba w trzecim tygodniu obowiązkowo skrócić ilość dni pracy (nawet do 3 dni), żeby spełnić odpowiednie zobowiązania pewnych przepisów.
=>
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 52.14.124.154

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels