ID: 282773
Międzynarodowa mobilizacja w Austrii i skuteczne kontrole ciężarówek w strefie przygranicznej
ID: 282773
ID: 282773
W południowej Austrii przeprowadzono wzmożone kontrole drogowe, których celem było zwiększenie bezpieczeństwa ruchu oraz weryfikacja przestrzegania praw socjalnych zawodowych kierowców.
W południowej Austrii przeprowadzono wzmożone kontrole drogowe, których celem było zwiększenie bezpieczeństwa ruchu oraz weryfikacja przestrzegania praw socjalnych zawodowych kierowców.
~etransport.pl
Posty (20)
~Kierowca | Czy ktoś w końcu ujmie się za kierowcami, którym odbiera się tak dużo życia po za domem, z dala o rodziny, w marnych warunkach kabinowych. | |||
~Mobil | Uwielbiam to Kontrole z tytułu praw socjalnych kierowców Czyli po naszemu łapanka żeby ujepac jak najwięcej mamony na wschodnich przewoźnikach Żadna tam troska o kierowców Robcie tąk dalej | 1 | ||
~Jarek | Panowie miecie gdzieś ta robotę. To jest chore co się dzieje. | |||
~Gucio | To są brednie | |||
~Andrzej | A czemu nie robicie nic z szefami oni tylko licza kasę a zwykli kierowcy są ofiarami zadbajcie wreszcie o nasz zarobek i szanujcie nasz zawód rozłąka z rodziną kierowca autobusu idzie o pięć lat wcześniej na emeryturę bo robi w szczególnych warunkach a my robimy 15 h dziennie a oni robią tylko 9i w domu są jakie to porównanie i jaka jest różnica szkoda słów | |||
tagoo
| PO to są te kontrole i coraz dotkliwsze kary finansowe, aby szoferska swołocz siedziała zastraszona cicho w budach. Aby kładąc się spać, modliła się o nie trafienie następnego dnia na kolejną kontrolę. Mor. da w kubeł, bić w pokorze pokłony ga. dom za nałożony mandat i cieszyć się, ze tym razem skończyło się jedynie na 300 euro, a mogło być 1. 300 ! Przy okazji podreperuje się budżet rządowy, aby im żyło się lepiej !!! | |||
tagoo
| Wszelkie organizacje i związki zawodowe, co to mają na ustach pełne troski słowa o dobrostan kierowców niech spiertalają... Szkoda na nich tylko pieniędzy, bo nikt z nich niczego nie robi za darmo. Niech przede wszystkim w imieniu wszystkich pracowników TSL wreszcie powalczą o właściwe stawki, które przełożą się na zmianę aktualnej patologi w transporcie drogowym. Bo nie na takich problemów w transporcie lotniczym i morskim ! | 1 | ||
~Kierowca autobusu | Andrzej mówi że kierowcy autobusów mają tak dobrze. Zapraszam do jazdy autobusem po mieście typu Łódź, Wrocław, Kraków gwarantuje że po miesiącu wróci na ciężarówkę. A tak w ogóle jak byś znał trochę czas pracy kierowcy to byś wiedział że na autobusach miejskich jest harmonogram i też robi się zmiany po 15 godzin pracy. Poza tym na ciężarówkach też można opłacać sobie szkodliwe. | |||
~40 ton | Dlaczego eurokraci z Bruxeli nie zadbają o godziwe stawki za przejechane km z ładunkiem i nie karają lichwiarske spedycję? Rozwiązało by to wiele problemów u przewoźnika. | |||
~40 ton | Dlaczego eurokraci z Bruxeli nie zadbają o godziwe stawki za przejechane km z ładunkiem i nie karają lichwiarske spedycję? Rozwiązało by to wiele problemów u przewoźnika. | |||
~Schumacher | Dawno ten zawód sięgnął dna ! Kierowcy powinni jak inną grupą zawodowa po 25 latach pracy przejść na emeryturę. To raz. Dwa dzięki pakietowi mobilności złodzieje u kierowców dorobili się pieniędzy łatajac dziury w budżecie w postaci ściągnięcia podatku! Każdy kierowca średnio pracuje dziennie po 15 godz jak i nie więcej więc sami kierowcy powinni wiedzieć że pracują miesięcznie w rozłące w delegacji po minimum 300 godz Nie wspominając o kierowcach busów gdzie dochodzi do tego że 360 -400 godz przepracowywać muszą by zarobić na chleb. Mało tego w większości zatrudnionych na warunkach poza prawem wykorzystywani są ludzie którzy chcąc pracować muszą zakładać DG i świadczyć usługi kierowania pojazdami nie jako. Nie mając do tego żadnych uprawnień gdyż stanowią jako osobna swoją firmą inny podmiot gospodarczy. Gdzie nie ma nawet licencji ten ktoś transportowej na swoją firmę to raz. Dwa nawet ubezpieczenia to dwa. Gdzie OPC w życiu nie obejmuje nic... Nie ma czegoś takiego że jeden Kowalski prowadzi firmę i ma na swoją firmę licencję zdobywając kompetencje zawodowe A drugi Kowalski zatrudniony na swojej działalności gospodarczej świadcząc usługi kierowania pojazdami jak widzimy Kowalski pierwszy udostępnia licencję transportowa gdzie licencja jest na jego firmę nie na Kowalskiego drugiego. Mało tego w większości samochodów są w lizingu gdzie tylko pracownicy faktyczni firmy Kowalskiego pierwszego mogą poza zgoda właściciela tymi pojazdami się poruszać. Gdzie banki w życiu nie wyrażają zgody na udostępnianie osoba trzecim ich własności. Gdzie Kowalski drugi świadcząc usługi jako podmiot osobny nic nie mając wspólnego z firmą, ma w ręku innej firmy mienie a zarazem banku. Nie wspominając o tym nie posiada licencji swojej i dziwnym trafem jest objęty jeżeli pracodawca to zrobić, jako rozszerzajac OPC objęty ubezpieczeniem. Czy tak jest na prawdę ! Właśnie ! Ludzie zatrudnieni na swojej DG nie zdają sobie sprawę z tego i zarazem sami sobie strzelają w kolano. Wszystko dobrze kiedy wszystko jest ok. Zarazem uregulowanie kwestii zawodu kierowcy powinno jednoznacznie określić czy kierowca aby ma obowiązek rozładować lub załadować towar. Bo na umowie jest zatrudniony nie jako magazynier kierowca tylko jako kierowca kat... takiej i takiej. Bo kiedy dojdzie do uszkodzenia wartościowego towaru jak miało to miejsce w Niemczech gdzie zapadł wyrok w Sądzie, gdzie kierowca do końca życia spłacać będzie wartość towaru firmie ubezpieczeniowej to ja dziękuję. Wyrok można sobie poczytać jest na internecie. Kierowca jest zobowiązany do pilnowania załadunku i rozładunku jako nadzorca i go może zabezpieczyć odpowiednio zg z warunkami transportu jak i przepisami. Kwestia załadunku rozładunku przez samego kierowcę jako pracownika zatrudnionego lub prowadzącego DG są do tej pory nie wyjaśnione. Wszyscy zatrudnieni na DG niech się jeszcze raz zastanowią i to dobrze nie wspominając że urlopu nie ma, nadgodzin nie ma, składki są odprowadzane takie że jak przyjdzie czas na emeryturę trza będzie dopłacić do niej by wyżyć. Przywrócic do tego zawodu kierowcy szkodliwe jak było kiedyś rozłąkę ryczałt ekwiwalent oraz diety. Wyszczególnić w przepisach zasadę pełnienia dyżurów gdzie dotyczy to obsad podwójnych. Gdyż rozliczenie pracy w tej sytuacji jest karygodne. Jak można zapłacić kierowcy którzy zg z przepisami ustawy siedzi obok drugiego prowadzącego i należy mu się 50 % stawki za pełnienie dyżuru. Rozumiem jak by ten pracownik siedział w domu swoim i czekał w dyspozycji na telefon od pracodawcy to jest inna kwestia Ale tu ktoś jest na wyjeździe służbowym w pracy jako oddelegowany pracownik dodatkowy pracuje jak inni nawet i 21 godz bo doba podwójnej obsadzie jest 30 godz i ktoś chce tego pracownika rozliczyć kiedy nie kierował pojazdem wynagradzając go jako stawka 50% pełnienie dyżuru! Totalne jaja ! | |||
tagoo
| Jaja... | |||
~Kierowca | Schumacher masz rację, i kierowcy sami powinni wziąść to w swoje ręce i robić coś z tym. | |||
~Kuba | Panowie, jeśli chodzi o godność zarówno kierowcy jak przewoźników to kto pozwolił na przeklepywanie ładunków przez spedycję. Często ładunek jest z czwartych rąk... każdy się nażre, a ten od szarej roboty się zabija aby godnie przetrwać miesiąc. Tu kontroli, nijakiej ni widu ni słychu" no tak ale to służbom jest na rękę, to tworzy patologię i powody do kontroli. Do niczego dobrego to nie zmierza.. | |||
~xthx | Austria jako kierunek jest nieopłacalny wysokie opłaty | |||
~Stary | Brak kasy w budzecie???to wzmozone kontrole transportu i podwyzszanie wszelkich podatkow... smietane spijaja spedycje a firmy padaja | |||
~Kasztan | Austria jest spoko. To najlepszy kraj w Europie do pracy. | |||
~Kierowca | Skontrolowano 1251 pojazdów i wykryto 1451 wykroczeń. Oznacza to, że wszystkie kontrolowane pojazdy miały jakieś naruszenia, co oznacza że średnio na każdego kierowcę nałożono 71, 94 euro kary (kaucji). Wniosek: przepisy są do drenowania kieszeni kierowców. To też oznacza że są do zmiany. Parkingów brak, strefy przemysłowe rosną, ale bez parkingów. | |||
~Zimal | Jak by tak kierowcy się zbuntowali i był by przestój, nie było by wpływów z tankowania winiety wtedy może coś by zadziałało, wiem wie to jest nie realna tak tylko dewaguje | |||
~Tom | Kontrola kierowców najlepiej wychodzi bo zawsze można zarobić no i w dzień panowie się bawią w nocy śpią a złodzieje kradną parkingów niema nikt się nie martwi gdzie stanąć na noc acha jeszcze światło zgaszą na parkingu no ale to wszystko kosztuje a za kontrolę kierowcy płacą a policja oczywiście zasłoni się bezpieczeństwem tylko kto zadba o bezpieczeństwo kierowcy zamiast robić z kierowcy przestępcę żal państwowych urzędników |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.