Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

20 ton ponad limit i inne wykroczenia

ID: 281542


W miejscowości Modlnica (DK 94) inspektorzy dokonali ważenia zestawu pojazdów należący do polskiego przewoźnika, którym wykonywany był przewóz drewna.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (12)

szatan
Ciekawe czy zdjęcie przedstawia pojazd za ciężki o 20t bo wygląda tak jak każdy drewniak.
~sid
nie liczy sie jak wyglada a jakie drewno wiezie, sucha sosna to nie mokre drzewo lisciaste. to pierwsze jest 3 razy lrzejsze. wiec mozesz miec zaladowane jak na zdjeciu po dach i w wadze sie miescic, natomiast mokrego lisciastego jak naladujesz do polowy to juz przeladowany jestes
~!!!iiii
Nie znam się ale ostatnio w porcie na wagę wjechał podobny zestaw i wskazało 55t. Tylko na papierach od leśniczego było 39, 5t. a ponoć jak kwity wystawił leśniczy z lasów państwowych to ITD nawet nie waży auta.
~Mariusz
Masę ładunku drewna ustala się na podstawie metrów sześciennych zadeklarowanych przez leśniczego i mnoży przez ciężar właściwy danego rodzaju drewna.
Macie to głąby nawet w kodeksie drogowym zapisane.
~Mariusz
!!!iiii
około godzinę temu

Trochę się jednak znasz, skoro według dokumentów od leśniczego
miało być 39. 5, to mogą kierowcy jedynie życzyć szerokiej drogi
~Arkadio
Większość transportów drewna jak i materiałów sypkich w wannach jest za ciężkie. Łapią tylko jakiegoś co jakiś czas na pokaz.
~robert2
Jeśli leśniczy napisał 39, 5t to chyba chodzi o masę drzewa a gdzie masa zestawu
~sid
co na to baba z chrustem w tobolku, taka to uniesie wiecej jak sama warzy
~!!!iiii
Arkadio nie zgodzę się. Wszystko zależy kto i gdzie ładuje lub odbiera towar.
Są firmy gdzie nie wypuszczą auta z wagi jak ma 40100kg i są też takie, które nie odbiorą jak ma 40700kg. Tu też mogę się mylić ale w towarach "luźnych" za nadnormatywne wypuszczenie pojazdu lub jego odebranie odpowiada ten co go ważył.
~!!!iiii
Mariusz no i to jest nie normalne, bo jakby to było +/- 500kg pomyłki od normy to ok ale jak to jest 10ton tponad normy to nadleśnictwo powinno zapłacić i sprawdzić, czy leśniczy nie dorabia sobie na handlu drzewem. Wynika z tego, że jak "państwo" wysyła towar po drogach to można przeładować ale jak prywatny podmiot to już trzeba ważyć. Chyba to coś bardzo nie tak.
~Arkadio
~!!!iiii to towary ładowane na firmach, a piasek, żwir, ziarno ładowane prosto z kombajnu i pewnie jescze wiecej idzie wymienić
~!!!iiii
Arkadio a Żwir to kopalnie kruszywa sprzedają na oko?? Rolnik ziarno też sprzedaje na oko?? Jest jeszcze ustawa o drogach publicznych (albo coś w ten deseń) gdzie odpowiedzialność za wpuszczenie na drogi publiczne pojazdu nadnormatywne przyjmuje odbierający lub wysyłający pojazd. Oczywiście wciąż spotyka się przeciążone auta ale wiele firm, które mają wagi z homologacją i wydają kwit wagowy raczej tego nie robią lub wypuszczą w ramach tolerancji (tzn max do 2% a raczej do 1% czyli +400kg) , bo same wystawią kwit na siebie. Jakoś dziwnym zbiegiem okoliczności nie dotyczy to aut załadowanych przez lasy państwowe, dziwne???
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.118.151.12

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels