ID: 281473
Nowy Man TGX
ID: 281473
ID: 281473
Witam posiadam 4 Many TGX i najnowszy jest z 2018 roku po woli czas na wymianę tych najstarszych i ogólnie nie narzekam na tą markę poza spalaniem trasy PL-DE średnia Ton 22 głównie górne niemcy czasmi jakiś land i 31, 32 a nawed 34 Litry jak pogoda nie dopisze i przymierzam się teraz do zakupu czegoś nowszego i słyszę wiele opini że nowy Man po 2020 roku palie rzeczywiście mniej, jak myslicie warto w niego iść dalej czy przejść na Scanie Która według opini powinna na tych trasach spalić 28 litrow max.
Proszę o wypowidz ludzi którzy realnie mają kontakt z nowym Manem i sa w stanie coś konkretnego przekazać
Witam posiadam 4 Many TGX i najnowszy jest z 2018 roku po woli czas na wymianę tych najstarszych i ogólnie nie narzekam na tą markę poza spalaniem trasy PL-DE średnia Ton 22 głównie górne niemcy czasmi jakiś land i 31, 32 a nawed 34 Litry jak pogoda nie dopisze i przymierzam się teraz do zakupu czegoś nowszego i słyszę wiele opini że nowy Man po 2020 roku palie rzeczywiście mniej, jak myslicie warto w niego iść dalej czy przejść na Scanie Która według opini powinna na tych trasach spalić 28 litrow max.
Proszę o wypowidz ludzi którzy realnie mają kontakt z nowym Manem i sa w stanie coś konkretnego przekazać
~Liwtrans3*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (5)
~Liwtrans3 | jak w temacie... | |||
KozaTGX
| Jako kierowca użytkuję 2 nowe Mamy TGX 470 z 14 biegową skrzynią Scanii. Jeden ma tempomat EfficientCruise, drugi (starszy) ma tylko "zwykły" tempomat. Spalanie na trasach jest różne, np. trasa od Katowic do Belgii lub Holandii przez A2 w Niemczech z ładunkiem 22-24t - 24l/100km z tempomatem EfficientCruise (prędkość 84km/h, odchyłka ustawiona na 3 stopień). Ta sama trasa na zwykłym tempomacie - 26l/100km (oczywiście plus-minus, zależy od wiatru i natężenia ruchu). W firmie w której pracuję są też nowe Many z 12 biegową skrzynką ZF, one palą ok 0, 5-1l więcej w pagórkowatym terenie. Trasa Katowice-Zgorzelec-L ipsk-Kassel-Dortmund spalanie z EfficientCruise - 26l/100km, bez EfficientCruise - 28l/100km, dla ładunków 22-24t. Trasa z Belgii na północ Danii - ładunek ok. 24t - spalanie ok 23-24l/100km. Jeśli Pan zdecyduje się na nowego Mana, to powinien być zadowolony, a kierowcy też będą zadowoleni. Nowy Man ma dobrą klimatyzację postojową - bije na głowę klimatyzacje dachowe, chłodzi dużo lepiej i zużywa mniej prądu - chłodziła przez 10 godzin, weekend we Francji, brak cienia, na dworze 30°C, w kabinie 19°C. Fotele i zawieszenie też jest bardzo wygodne, prowadzi się lepiej niż nowy daf xg, ma też dobrze rozplanowane wnętrze. Jeśli chodzi o awaryjność, to mają przebiegi ok 500 000 i 370 000km, przez ten okres brak awarii. | |||
KozaTGX
| Spalanie na trasach "górskich" (Austria, północne Włochy, południe Niemiec) nie powinno przekraczać 30l/100km, EfficientCruise powinno obniżyć o ok 2l/100km. Używam tego tempoatu w jednym Manie (w drugim go nie ma), bo poprawia też komfort jazdy w górzystym terenie - po prostu włączasz tempomat i niczym się nie przejmujesz ( sam buja się pod górki, odpuszcza gaz przed szczytem, wyrzuca na luz aby dłużej się toczyć). | |||
~Liwtrans | Hej trochę mnie nie było ale z tego co oposaliscie rzeczywiście powinny spalać mniej Mam aktualnie jednego 2018 rok po Liftingu i spalanie 31-32 ale fakt faktem non stop na ciężko praktycznie latamy | |||
~!!!iiii | scania s500 24r zawsze 25-26ton załadunku na trasach krajowych Wro - Szczecin i Zielona - Szczecin to wg komp jest 22-23l brak pustych przelotów. Trasa Zielona - HNV również 24-26t wynik podobny a pustych ok 10%. Niestety komp zaniża 0, 8-1, 2l i do tego legalizacja ustawiona przez serwis scanii jest - 2km/h. Czyli realnie to do wyników komp trzeba dodać 2l. Średnio raz w miesiącu odwiedzasz serwis, bo albo problem z tacho lub sprzęgło albo sterownik skrzyni. Nowa scania S500 to 120-130tEUR a MAN pewnie ponizej 100tEUR. W następnym roku będziesz miał jeden i ten sam pojazd tylko ze zmieniona kabina. Cały napęd i zawieszenie będzie SCANI a tylko inna kabin, wiec może chwile poczekaj i przetestuj MAN, SCANIA. Teraz dają bez problemów, bo chętnych na auta jak na lekarstwo tzn brak. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.