ID: 281127
Pytanie do doswiadczonych kierowcow zawodowych
ID: 281127
ID: 281127
Witam. Jak to jest dokladnie z dobowym czasem pracy i jazdy. Czy jezeli kierowca rozpoczyna prace i jazde o godzinie 3:00 w nocy to regularne 13 godzin pracy pozwala mu na prace do godziny 16:00 i do 16:00 musi rozpoczac odpoczynek dzienny regularny 11 godzin lub skrocony 9 godzin? Lub wydluzony 15 godzin pracy i moze pracowac na mlotkach i jezdzic do 18:00? Czy regularny czas pracy dziennej 13 godzin lub wydluzonej 15 godzin to czas laczny czasu jazdy oraz pracy na mlotkach razem i lacznie mozna jechac i mozna jechac i pracowac na mlotkach powyzej godziny 16:00 regularnego czasu dziennego. I powyzej 18:00 wydluzonego czasu pracy do 15 godzin pracy?
Witam. Jak to jest dokladnie z dobowym czasem pracy i jazdy. Czy jezeli kierowca rozpoczyna prace i jazde o godzinie 3:00 w nocy to regularne 13 godzin pracy pozwala mu na prace do godziny 16:00 i do 16:00 musi rozpoczac odpoczynek dzienny regularny 11 godzin lub skrocony 9 godzin? Lub wydluzony 15 godzin pracy i moze pracowac na mlotkach i jezdzic do 18:00? Czy regularny czas pracy dziennej 13 godzin lub wydluzonej 15 godzin to czas laczny czasu jazdy oraz pracy na mlotkach razem i lacznie mozna jechac i mozna jechac i pracowac na mlotkach powyzej godziny 16:00 regularnego czasu dziennego. I powyzej 18:00 wydluzonego czasu pracy do 15 godzin pracy?
~Krol_Szos*.30.24.28.mobile.internet.t-mobile.pl
*.30.24.28.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (16)
~Krol_Szos | jak w temacie... | |||
~nadaje spod | wracaj do wideł | |||
~Ten tego | Jeśli w ciągu dnia będziesz miał 3h pauzy to codziennie możesz pracować po 15h. | |||
~sid | - tylko pamietaj upomniec sie wtedy o zaplate za nadgodziny | |||
~geyuch tagoo | I przedpłatę jeśli robisz u dziada | |||
~Bek | ~Krol_Szos Jako informacja. W ciągu maksymalnych 13-15 godzin może trwać u kierowców tylko zmiana pracownicza / roboczej która obejmuje wszystkie czynności (jazdę, inną pracę, dyspozycji / dyżury, przerwy) lecz ani jak nie czas pracy ("jazda" i/lub "młotki"). Kierowca w jednej DOBIE pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Zaczynając nową DOBĘ pracowniczą, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej DOBIE pracowniczej, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej DOBIE poprzedniej, jak i pilnować czasu pracy z godzinami pracy w pore nocnej (maksymalnie10 godzin pracy) w okresie zmiany pracowniczej (po kraju) / doby pracowniczej (poza krajem w UE). UWAGA!!! Ograni czenie 10 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej dotyczy okresu między dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku (Uoczpk Art. 2 pkt. 6a, Art. 21 od lutego 2022 r. ). Wiadomość : "Co przyniesie przewoźnikom nowy rok?" Utworzona : 2021-12-28 Źródło : etransport. pl "... Styczeń 2022 - NOWE PRZEPISY KRAJOWE... Zmiany w USTAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCÓW... - Zmieniono zasady organizacji pracy nocnej - ograniczenie do maksymalnie 10 godzin pracy będzie dotyczyło okresu pomiędzy dwoma odpoczynkami dziennymi, a nie, jak było dotychczas, okresu 24 godzinnego (doby pracowniczej). ZMIANA NIEZGODNA Z PRAWEM EU (sprzeczna z art. 7 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego - PRZEPIS jeszcze nie wszedł w życie, a już NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY ZE WZGLĘDU NA SUPREMACJĘ PRAWA UE NAD KRAJOWYM)... " Ograniczenie 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Ograniczenie 9 lub 10 godzin JAZDY dotyczy okresu "dziennego czasu prowadzenia pojazdu" od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku ( Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. k, Art. 6). | |||
~Lutek | Witamy szoszon formy nie tracisz ! Pozdrów baćke, | |||
~Teo | Skompleksowany dureń niedoszowinista (~Lutek), od tego że kogoś kłamliwie nazwiesz szoszonem sam (parobko wasalo plebej) byś szoszonem lacho szocoprzekiem zaoceańskiego chadziaja (terorysto sodomito satanista, uzurpatora korzennych narodów) nie przestanesz. :-) Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem jeszcze raz to - Wątek "Czas pracy kierowcy - wątek zbiorczy kołchoźnika" ~kumid an 2023-03-13 12:08:56 "... Szkopy zwą nas poloczkami, tak tak... to taki wzorzec tego synonimu Polaka, inni to ciapaci, jeszcze inni to szoszony, zupełnie inni to ciemne Cygany i Rumuny, a tak zupełnie inni są oczywiście ''czarnuchy''... '' , i więcej nie przekładaj swoje kompleksy (zwłaszcza związane z różnymi wyzywaniami cię) na inną osobę, mniej w przyszłości ośmieszysz się. :-) | |||
~For | Jak to jest śmiesznie gdy ktoś z polskomownyych parobko niewolników, nazywający do tej pory (gdy już dawno nie ma chadziajów z "pańszczyzną") swego naczelnika (pracodawcę i t. d. ) panem, potwierdzając swoje obecne niewolnictwo, wyzywa innego kołchoźnikiem (zatrudnionego, czyli wolnego, pracownika strefy rolniczej), ta jeszcze po 30 latach nie istnienia kołchozów. :-) Nie ci (~Nimoapoli!), biesnowato opętany dureń (przynależnemu do chrześcijano katolicyzmu), po stalych pedało pedofilskich skandałach w parafiach katolickich calego swieta i nawet w samym watykanie, wyzywać chrześcijano prawoslawnych kacapami. :-) | |||
~Kasztan | Od czasu wprowadzenia nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców nie liczy się czasu pracy w dobie pracowniczej ani dziennego 12 ani nocnego 10 godzin. Zrobienie odpoczynku dziennego resetuje te limity. | |||
~Kasztan | ~Bek 21 godzin temu ~Krol_Szos Jako informacje ... Kierowca w jednej DOBIE pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Brednie | |||
~Kasztan | 24 godzinnego (doby pracowniczej). ZMIANA NIEZGODNA Z PRAWEM EU (sprzeczna z art. 7 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego - PRZEPIS jeszcze nie wszedł w życie, a już NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY ZE WZGLĘDU NA SUPREMACJĘ PRAWA UE NAD KRAJOWYM)... " Brednie. Polskie przepisy nie mogą być sprzeczne z unijnymi rozporządzeniami np z rozp 561/2006, rozp 165 /20015 itp. Dyrektywy to jedynie wytyczne i nie są obowiązujacem prawem, | |||
PavelSPM
| ~Kasztan "Od czasu wprowadzenia nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców nie liczy się czasu pracy w dobie pracowniczej ani dziennego 12... Zrobienie odpoczynku dziennego resetuje... limity. "... Kierowca w jednej DOBIE pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Brednie" Czyja by krowa muczała o bredniach a twoja by pomilczała. :-) Ustawy o czasie pracy kierowców (od czasu wprowadzenia nowelizacji z dnia 26 stycznia 2022 r). Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na dobę 8211; w ramach systemu równoważnego czasu pracy. Podobno nie inaczej jak o "nie liczeniu czasu pracy w dobie pracowniczej" oraz o "resetowaniu limitu 12 godzin czasu pracy w dobie pracowniczej po zrobienie odpoczynku dziennego" przeczytałeś w swoich "wilgotnych snach". :-) | |||
~Kasztan | Hui wie szoszon o co ci chodzi. Wklejasz co popadnie bez ładu i składu i sam nie wiesz nawet po co i na co. | |||
~Kasztan | Wklej tumanie jaką dyrektywe jeszcze. | |||
~Mak | Szoszonem, jak widać po twoim (~Kasztan) zachowaniu ("Hui wie... ), to był ten, z którym twoje babcie i matka w młodości nastawiały "rogi", zachodząc w ciążę, twoim panom niby to "dziadkom" i "ojcowi". Więc, aż tak nerwowo, nie kompleksuj skompleksowany dureń zakłamany, demonstrując szcopszekaniem / ubogoścją swoje niby to "szlachetne" pochodzenie. :-) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.