Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Tachograf, okres pracy

ID: 279084


Witam. Jako że jestem świeżym kierowcą, a nie chce zrobić lipy to chciałbym zadać tutaj pytanie. Mianowicie zakończyłem pracę około 14:00 w piątek i oczywiście karta była wyciągnięta, a tachograf w trybie out. W niedzielę czyli dzisiaj około 16:30 podczas sprzątania auta niechcący zahaczyłem i zalogowałem kartę w tacho na jakieś 20 minut. Co prawda minęło ponad 50 godzin odpoczynku, ale jednak wolę się poradzić was. Czy oprócz 50 zł za nieprzeklinanie państwa i daty grozi mi coś podczas kontroli inspekcji? Pracę zaczynam jutro o 4:20 i będę pracował 5 dni jeżeli to ma jakieś znaczenie. Pozdrawiam i liczę na odpowiedź.

Posty (26)

Daniel199717
jak w temacie...
~Ted
Jako info.

KK niczym nie różni się od innych osobistych rzeczy kierowcy. Starczy poprawnie ją włożyć i/lub wyjęć do/z tachografu (z omijaniem wszelkich wpisów manualnych) i odpoczynek lub przerwa nie przerwie się.

Jeśli kierowca ominie wszelkie wpisy manualne przy włożeniu i/lub wyjęciu KK do/z tachografu (W TACHOGRAFACH cyfrowych NOWSZYCH wersji, jak przykład VDO DTCO wersji - 4. 0, NIE DA SIĘ TEGO ZROBIĆ
Cytat z instrukcji (strona 46) :
"... WSKAZÓWKA
Jeśli kraj nie zostanie wprowadzony w ciągu jednej minuty, wysunięcie karty zostanie przerwane... "
h t t p://www. vdo. lontex. pl/pliki/4. 0. pdf
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)
jak i nie zarejestruje żadnej aktywnej ("jazda", "młotki") i/lub pasywnej ("koperta") czynności podczas jej znajdowania w tachografie, to z czasem będzie to samo co i przy logowaniu i/lub wylogowywaniu muzycznego dysku albo pendrajwu do/z radia pojazdu podczas odpoczynku lub przerwy. :-)

Z reguły, poważni kierowcy od nudzenia "nie bawią się" z KK jak z muzycznym dyskiem lub pendrajwem. :-)
~Teddy
Szoszon głąbie jak można zalogować kartę i nie zrobić wpisu manualnego?
~Marcel
Jako informacja ~Teddy produkujący nasienie obraża szokaniem a jego babka puszczała banderowcami.
Jak to jest śmiesznie gdy polskomowny parobek, nazywający do tej pory (gdy dawno nie ma chadziajów z "pańszczyzną") swego naczelnika (pracodawcę i t. d. ) panem, potwierdzając swoje obecne niewolnictwo, wyzywa innego kołchoźnikiem (zatrudnionego, czyli wolnego, pracownika strefy rolniczej), ta jeszcze po 30 latach nie istnienia kołchozów. :-)
Jak widać, nikt tak sam nie ośmieszy się jak ubogi dureń. :-)

Nie obrażajcie ~Teddy żonę i szwagra z wszystkimi ich krewnymi, które mieszkają w Białorusi, "szlachetnego pana" Łysego bo zaraz odezwie się, zdenerwuje się i nie daj Bóg jeszcze dostanie zawal serca. Jak wtedy Polska będzie bez "prawdziwego" syna ziemi polskiej... :-)

Lepiej powiedzcie jak etniczne Polacy okazały się i pozostały "pod ruskimi" w Białorusi? Jak "bawienie" rządu polskiego w politykę doprowadziło do rozdziału kraju, jak rząd polski w banicji (w Anglii) walczył za polskie ziemie i swoich ludzi, jak 75-tysięcznej "armii Andersa", nabranej w 1941r. z Polaków znajdujących się w związku radzieckim (w tym uciekinierzy-uchodźc y, internowani Wojska Polskiego i amnestiowane więźniowie), zabronił wyzwalać Polskę na wschodnim froncie (armia rządem polskim była wysłana w 1942r. na więcej niż rok do Iranu "opalać się" a potem w 1944r. do Włoch na zagładę - Monte Cassino), jak po wojnie "pomagał" rodakom (ludziom polskiej narodowości) przeprowadzić się na "odnowione" (podarowane Stalinem) polskie ziemie że aż tak wiele pozostało "pod ruskimi" i t. d?
To znam nie z pogłosek a z własnej rodzinnej tragedii.
No dawajcie, nie wstydźcie się, przecież tak lubicie wspominać o Polakach z tak zwanych "wschodnich kresów" które niby to są "kołchoźnikami".

Pryzpomnę, jak zapomniałeście lub nie wiesz, te tak zwane "kolchozniki" (Słowianie i inne narody z wschodu) nie raz w historii dawali odpór niby to "szlachetnym" agresorom - kolonizatorom z zachodu (jak przykład, napoleonowców, w tym 120 tysięcy polskiej narodowości, gnały aż do Paryża, hitlerowców, w tym pól miliona polskiej narodowości, do Berlina). Popamiętajcie, jeśli trzeba będzie, to oni bez wahania jeszcze raz to powtórzą.
Co do konkretnie "kołchoźników" Białorusi to ten wielonarodowy naród (w tym i polskiej narodowosci) jeden z dwóch (drugi to były jugosłowiański) który faktycznie sam wyzwolił od hitlerowców swój kraj przed przyjściem armii czerwiennej.
O awanturniczej próbie samodzielnego wyzwolenia chociażby Warszawy (1 sierpnia - 3 października 1944) "panami szlachcicami" rusofobami pod przywództwem Tadeusza Bór-Komorowskiego (nie powiadomienie o czasie i planach powstania nawet częściom polskich pospolitaków lojalnych związkowi radzieckiemu oraz Anglii - Churchilla i Rosji - Stalina, proszenie i błaganie podczas powstania o pomocy Churchilla i Stalina, haniebna kapitulacja przed hitlerowcami po powstaniu z wnioskiem o przyznaniu statusu branców wojskowych tylko dla żołnierzów armii krajowej i t. d. ) nawet i nie wspominam.
Gdyby nie te "kolchozniki" to przy hitlerowcach polski naród (jako też słowiański) ukończył by pod postacią skóry na garbarskich fotelach lub popiołu jako nawóz albo w lepszym wypadku pachołkami - niewolnikami (odtajniające niemieckie i inne archiwa jednoznacznie o tym mówią - plan "Ost"). Wbij to sobie do pustej główy i przekaż innym.

Tak że nie wam (skrzywdzonym pańskim / unijnym / anglosaskim pachołko-niewolnikom lizusom ta jeszcze ubogim szowinistom zbierającym obecnie deszczową wodę dla mycia / zmywania, szczaw / grzyby dla wyżywienia, chrust / śmiecie paliąnce dla ogrzewania / gotowania), kraj którego teraz znany jako walczący metodami gestapo z martwymi, pomnikami, historią jak i z zaproszonymi Unią Europejską migrantami / uchodźcami, z zarozumiałością wspominać o "kołchoźnikach". Tym zachowaniem tylko hańbicie siebie i cały naród swojej narodowości.
~mAŁY
Po pierwsze jak karta była wyciągniętą skoro ja zalogowałeś przypadkiem???
Po drugie skoro karty nie było w tycho co robiłeś w aucie???
Po trzecie tydzień pracy zacząłeś w momencie zalogowania karty czyli w niedzielę o 16. 30
~Bek
~Teddy
11 godzin temu
"Szoszon głąbie... "

Szoszonem, jak widać po twoim (~Teddy) zachowaniu, to był ten, z którym twoje babcie i matka w młodości nastawiały "rogi", zachodząc w ciążę, twoim panom niby to "dziadkom" i "ojcowi".
Więc, od tego że kogoś nazwiesz szoszonem sam byś szoszonem nie przestanesz. :-)

Przeczytaj, skompleksowany dureń (~Teddy), uważnie ze zrozumieniem jeszcze raz to -
Wątek "Czas pracy kierowcy - wątek zbiorczy kołchoźnika"
~kumid an
2023-03-13 12:08:56
"... Szkopy zwą nas poloczkami, tak tak... to taki wzorzec tego synonimu Polaka, inni to ciapaci, jeszcze inni to szoszony, zupełnie inni to ciemne Cygany i Rumuny, a tak zupełnie inni są oczywiście ''czarnuchy''... ''
, i więcej nie przekładaj swoje kompleksy (zwłaszcza związane z różnymi wyzywaniami cię) na inną osobę, mniej w przyszłości ośmieszysz się. :-)

Ta, i nie obrażaj szokaniem przodków (ukraińców, zwolenników bandery) swojego prezydenta - duudy, a skacz i krzycz zigując - "slawa ukrainie... ukraina ponad use... ", bo inaczej na giliaku (na gałąź). :-)
Dla "napłyniętych" do Polski ukraińców, ta jeszcze z zachodniej części Ukrainy gdzie władza wypuściła z więzień przestępców i bezkontrolnie porozdawała wszystkim życzącym broń palna i nie tylko, kto nie skacze zigując ten moskal (ruski, kacap, kołchoźnik... ). :-)
~Teddy
Szo ty szoszon szoszonisz?
~Teddy
mAŁY
5 godzin temu
Po pierwsze jak karta była wyciągniętą skoro ja zalogowałeś przypadkiem???
Po drugie skoro karty nie było w tycho co robiłeś w aucie???
Po trzecie tydzień pracy zacząłeś w momencie zalogowania karty czyli w niedzielę o 16. 30

Karta była w szufladce, którą przypadkiem nacisnął, więc karta się zalogowała.
Po drugie zakazana jest jazda bez zalogowanej karty, a nie przebywanie w kabinie.
Po trzecie tydzień zaczyna się w poniedziałek o 0. 00 zawsze,

Kolejny głąb
~Ron
~Teddy
12 godzin temu
"... głąbie jak można zalogować kartę i nie zrobić wpisu manualnego?"

Star czy na pytanie "wpis manualny? Nie/Tak" podczas logowania KK do tachofrawu wybrać "Nie?" i KK zaloguje się bez wpisu manualnego.

Jednak wychodzi że głąbem jesteś ty ~Teddy. :-)
~Zen
Przenosić zaznaczone czynności z wykresówek, wydruków, wszelkich innych dokumentów pomocniczych (jak wariant, zaświadczenie o działalności - tak zwana "urlopówka") na kartę kierowcy nie trzeba.

Rozporządzenie nr 165/2014/2020.
Art. 34. Użytkowanie kart kierowcy i wykresówek.
"3... b)... Państwa członkowskie NIE NAKŁADAJĄ na kierowców OBOWIĄZKU PRZEDKŁADANIA FORMULARZY potwierdzających ich CZYNNOŚCI w trakcie ODDALENIA się od pojazdu. "

Nie dziękuj głąbie szoknięty (~Teddy) za informację. :-)
~Teddy
Szoszon na okres odpoczynku, urlopu czy zwolnienia lekarskiego kierowca ma obowiązek zrobić wpisu manualny na karcie kierowcy.
Jak go brak to mandat za każdy dzień bez takiego wpisu.
Więc sam sobie loguj kartę bez takich wpisów głąbie.
~Tor
Dureń opętano-szoknięty na głowę oraz w tyłek znawcio-kłamcio (~Teddy), od tego że kogoś kłamliwie nazwiesz "Szoszonem" być skrzywdzonym w tyłek przez pedała / pedofila w czarnej sutannie, będąc w katoliko rejchu pederastycznym - LGBTQIA+, nie przestaniesz. :-)

Jako info.

Istnieje oznaczenie czynności (wpisane ręcznie podczas wpisu manualnego i/lub automatycznie przy omijaniu wpisu manualnego) piktogramem - "?" (nieznana aktywność) obecność którego w pamięci karty kierowcy i tachografu cyfrowego można wytłumaczyć przy kontroli wyjaśnieniem różnymi sposobami, w tym i za pomocą nadania zaświadczenia o działalności, tak zwanej "urlopówki" (jak wariant, inne sposoby - nadanie wykresówek, wydruków, nawet w ręcznym wykonaniu na stronie odwrotnej).

W zaświadczaniu o działalności, które nadal stosuje się w praktyce, na potrzebne okresy czasu, też można zaznaczyć wszystkie istniejące działalności (czynności) po kolei, dokonując nieprzerwalność (ciągłość) działań, tak samo jak i przy wpisie manualnym w tachografie cyfrowym. Z przyczyny wielkiej ilości czynności zaświadczenie może składać się z kilka listów.

Jak przykład:
ZAŚWIADCZ ENIE O DZIAŁALNOŚCI
...
w okresie:
12. 1. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-12-10-2020
13 . 1. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020
14 . 1. "X" przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 1. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 1. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 1. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 1. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 1. "... " pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 2. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020
13 . 2. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 12:00-19-10-2020
14 . 2. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 2. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 2. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 2. "X" prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 2. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 2. "... " pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 3. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 12:00-19-10-2020
13 . 3. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020
14 . 3. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 3. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 3. "X" miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 3. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 3. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 3. "... " pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 4. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020
13 . 4. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020
14 . 4. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 4. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 4. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 4. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 4. "X" wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 4. "... " pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 5. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020
13 . 5. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 18:00-19-10-2020
14 . 5. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 5. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 5. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 5. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 5. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 5. "X" pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 6. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 18:00-19-10-2020
13 . 6. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-23-10-2020
14 . 6. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 6. "X" przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 6. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 6. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 6. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 6. "... " pozostawał w gotowości (*)
i t. d. (w miarę potrzeby)...
20. Miejscowość: "xxxxx" Data: "xx. xx. xxxx"
Podpis przełożonego: "@"
21. Ja, jako kierowca, potwierdzam, że w wyżej wymienionych okresach nie prowadziłem pojazdu wchodzącego w zakres stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR.
22. Miejscowość: "xxxxx" Data: "xx. xx. xxxx"
Podpis kierowcy: "&"
...
(*) Można wybrać tylko jedną z rubryk.

Właśnie od tego, że to zaznaczenie wszystkiego wymaga czasu (jest nudnym zajęciem), odpowiedzialne za transport w firmach (przełożone), podczas wypisywania zaświadczenia o działalności, wszystkie okresy czasy łączą w jeden i zaznaczają go jako - "X" miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (z tego pochodzi ta, przewodząca niektórych w błąd, nazwa - "urlopówka") i całkiem nie przejmują się tamtym bo "kierowcy" i tak to podpisują, biorąc na siebie część odpowiedzialności i zaniżając sami sobie zarobki i/lub odpoczynki (dzienne / dobowe i/lub tygodniowe).

Więc, czyja by krowa muczała że ktoś jest "głąbie" a twoja prawdziwy głąbie (~Teddy) by pomilczała. :-)
~Bin
Jako info.

Rozporządzenie nr 165/2014/2020.
Art. 36. Zapisy przechowywane przez kierowcę.
2. Jeśli kierowca prowadzi pojazd wyposażony w tachograf cyfrowy, musi być w stanie okazać, na każde żądanie upoważnionego funkcjonariusza służb kontrolnych:
(i) swoją kartę kierowcy;
(ii) wszelkie zapisy odręczne oraz wydruki sporządzone w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni (od dnia 31 grudnia 2024 r. - 56 dni) zgodnie z wymaganiami niniejszego rozporządzenia oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020;
(iii) wykresówki odpowiadające okresowi, o którym mowa w ppkt (ii), w trakcie którego prowadził on pojazd wyposażony w tachograf an alogowy.
3. Upoważniony funkcjonariusz służb kontrolnych może sprawdzić przestrzeganie przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 POPRZEZ an alizę WYKRESÓWEK, WYŚWIETLONYCH, WYDRUKOWANYCH LUB POBRANYCH DANYCH zapisanych przez tachograf NA KARCIE kierowcy, LUB w przypadku ich braku, WSZELKICH INNYCH DOKUMENTÓW POMOCNICZYCH, usprawiedliwiających nieprzestrzeganie przepisów, jak określono między innymi w art. 29 ust. 2 i w art. 37 ust. 2 niniejszego rozporządzenia.

ZAŚWIADCZENIE O DZIAŁALNOŚCI (tak zwana "urlopówka") JEST niczym innym jak JEDNYM Z możliwych DOKUMENTÓW POMOCNICZYCH usprawiedliwiającym przestrzeganie kierowcą przepisów jak i jest jednocześnie FORMULARZEM potwierdzającym CZYNNOŚĆ kierowcy w trakcie ODDALENIA się od pojazdu (Rozp. nr 165/2014/2020 Art. 36 ust. 3).
~Teddy
Szoszon głupek nadal nie poniał?
Masz mieć zrobiony wpis manualny na karcie kierowcy, a nie jakieś tam uropowki.
~Teddy
Nie masz zrobionego wpisu, to płacisz mandat.
Urlopowki za czas odpoczynku, urlopu i zwolnienia możesz sobie wsadzić w żopu.
~Aron
Jako informacja.

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 4.
d) "PRZERWA" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU;
e) "INNA PRACA" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim;
f) "ODPOCZYNEK" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM;
Art. 6.
5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego.
(*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. U. L 60 z 28. 2. 2014, s. 1) ;
Art. 9.
2. CZAS spędzony NA DOJEŹDZIE DO miejsca postoju POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia LUB POWROTU z tego miejsca, JEŻELI POJAZD nie znajduje się ANI W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy, ANI W CENTRUM OPERACYJNYM pracodawcy, W KTÓREJ KIEROWCA ZWYKLE PRACUJE, NIE JEST liczony jako ODPOCZYNEK lub PRZERWA, CHYBA ŻE KIEROWCA znajduje się na promie lub w pociągu i MA DO DYSPOZYCJI KABINĘ SYPIALNĄ, KOJĘ lub KUSZETKĘ.
3. CZAS spędzony przez kierowcę KIERUJĄCEGO POJAZDEM nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia DO LUB Z POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, KTÓRY NIE znajduje się W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy ANI W BAZIE pracodawcy, GDZIE KIEROWCA ZAZWYCZAJ PRACUJE, JEST traktowany jako "INNA PRACA".

Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020.
Art. 34.
5. Kierowcy:
b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów:
(i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu;
(ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim;
(iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE;
(iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie;

Dyrektywa 2002/15/WE.
Art. 3.
a) "CZAS PRACY" oznacza:
1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy:
- czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego.
Czynności te, w szczególności, obejmują:
(i) kierowanie;
(ii) załadunek i rozładunek;
(iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
(iv) sprzątanie i konserwację techniczną;
(v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd.,
- okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich;
2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową.
Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy;
b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają:
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,
- dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu;

Najważniejsze że czekanie pracownika w trakcie wykonania zadania służbowego musi być wynagrodzone.
Czekanie, będąc w pracy, to nie inaczej jak jest "OKRES GOTOWNOŚCI" - 100% wynagrodzenia podczas dyspozycji ("koperta"), czyli w normalnych godzinach pracy wynikającej z umowy o pracę; 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (albo czas wolny bez użycia rocznego urlopu w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) podczas dyżuru ("koperta"), czyli poza normalnymi godzinami pracy (Uoczpk Art. 9-10)
~Teddy
Szo?
Czy na Białorusi tak płacą?
~Pavel
Szoknięty pajac ~Teddy obraża a nie powie jak jego babka puszała banderowcami. Jak widać, wyzywanie z pomówieniem, jak i łotrowska / podła / uboga mentalność / treść, to jest "wizytówka" niby to "panów szlachciców" (nie mylić z prawdziwymi) ta jeszcze kłamliwych szowinistów.
Tak trzymajcie. :-)
~Ron
~Teddy
8 godzin temu
"... Urlopowki... wsadzić w żopu. "

Kto o czym, a szoknięto dziurawy durnio pederasta stale o swoim, erotycznym spacerowaniu z przygodą na "kiju".
Typowy lacho przek. :-)
~Art
Tak do "wyjątkowo utalentowanych czepiaczo zadzieraczów" forumowych, jak widać, i nie dochodzi że czym więcej starają się kogoś "ukąsić", tym jeszcze więcej są "oblane swoimi pomyjami". :-)

Oj jak niby to "panowie" nisko spadliście i coraz niżej spadacie.
Nie "skręcajcie" z tej "krzywej drogi".
Niechaj każdy widzi / wie kim / czym jest współczesny polski niby to "pan".
~Teddy
Wsadz se w żopu.
To taki idiom idioto, znaczy tyle, że jest to zbędne.
Ale jako przygłupi troll tłumaczysz sobie to dosłownie.
Mimo, iż wielokrotnie pisałeś, że jesteś Polakiem to w rzeczywistości nigdy nim nie byłeś i nie będziesz.
~Teddy
Idiom szoszonie to taki zwrot, którego nigdy nie tłumaczy się dosłownie.
~Teddy
Ruskie trolle nie znają języka polskiego, korzystają z tłumacza google i gotowych do kopiowania tekstów.
Nie rozumieją więc co wklejają i na jaki temat.
Przykładem ten tu obecny troll znany jako Pavel SPM
~Mik
Kwicz, kwicz... , stanie lżej.
Tylko to ci (~Teddy) dureń opętano-szoknięty pozostało.
Na ubogich nie obrażają się. :-)
~Dziad Trans
Kuijpers Cargo Service na dzień dobry obciążenie za szkolenie AVTEC
~Opolchama!
Kołchoźnik bećka znowu zesrał całego foruma!
Hahahahafla hahahaflahaa!
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 44.222.104.206

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels