ID: 274425
Nadgodziny kierowcy - kiedy może pracować w godzinach nadliczbowych?
ID: 274425
ID: 274425
Kierowcy zawodowi pozostający w stosunku pracy, ze względu na specyfikę tego zawodu, podlegają nie tylko Kodeksowi pracy, ale i ustawie o czasie pracy kierowców, która zawiera regulacje odnoszące się do nadgodzin kierowcy.
Kierowcy zawodowi pozostający w stosunku pracy, ze względu na specyfikę tego zawodu, podlegają nie tylko Kodeksowi pracy, ale i ustawie o czasie pracy kierowców, która zawiera regulacje odnoszące się do nadgodzin kierowcy.
~etransport.pl
Posty (14)
~kiero | Co na to tuzy biznesu? Wszyscy którzy dostają z najniższej krajowej, a mają udokumentowane nadgodziny mogą iść do sądu pracy. | |||
~Mariusz | Problem w tym, że niewielu sioferow potrafi liczyć swoje godziny pracy. I wbrew powszechnej opinii mają niewiele tych nadgodzin w okresie rozliczeniowym. Bo kierowcy pracują w systemie równoważnym, nie podstawowym. O czym autor tego gniota nawet nie wspomniał. | |||
~Qwerty | Mariusz sam nie potrafisz ich liczyć bo robi to oprogramowanie, które podstawia wszędzie nadgodziny w każde braki gdzie kierowca zapomniał włączyć młotki. Oprogramowanie i algorytmy w nich użyte jest nielegalne, oszukuje bo nie widzi czy kierowca naprawdę pracowal a Azna zawsze że miał przerwę. Oszukać można nawet na 150+ godzin miesięcznie, tylko później ludzie nie wiedzą dlaczego takie niskie składki. Kierowca powinien stać 15godzin na mlotkach bo jest w pracy a koperty nie są żadna inną pracą. Nie da się rejestrować calego czasu pracy bo tak skonstruowano tachograf a kierowcy są nauczeni nie rejestrować czasu pracy. Brawo dla autora tego gniota. Kierowcy dopiero zobaczą i może co któryś zrozumie że: - całe życie pracuje po 15 godzin dziennie według umowy aetr, - rozliczany jest tak jak normalny pracownik przy 8h pracy na magazynie z kodeksu pracy. -dlaczego odprowadzane ma minimalne składki za 15h pracy -Panstwowe kontrole dopuszczają pracę po 300+ godzin miesiecznie, nie zważając na bezpieczeństwo ludzi. Kontrolują was tylko po to aby wywalić z was kase na drodze ale w firmie podczas kotroli pipu ma być już wszystko ok (po przeliczeniach sprytnego polskiego oprogramowania). Niewolnictwo w pięknym stylu. | |||
Puchacz1
| ~Qwerty 2023-07-29 15:28:11 A jak odbierasz odpoczynek ( nocujesz) w kabinie to jesteś " w pracy" czy nie? Raczej nie wolno spać w pracy. | |||
~Qwerty | Tak najłatwiej ludziom wmówić ze mają odpoczynek. Zamknąć ich na miesiąc w aucie i kilometry liczyć. Jakim cudem wogole pracę człowieka liczy się z kilometra. Ciężarówka tansza od taksówki. Odpoczynek tylko w domu ale wtedy trzebaby bylo kopertę zamiast łóżka wstawiać na tachografie. Przepisy dla kierowców mamy piękne | |||
Puchacz1
| A kto Ciebie zmusza do przebywania w trasie cały miesiąc? Wybierz opcję taką by " pan był zadowolony ". Finansowo i godzinowo. Jest tyle fajnych zawodów na " k" dla mężczyzn i kobiet. Nie każdy musi być kierowcą w miedzynarodówce. A jeśli się taka pracę wybiera to trzeba się liczyć z tym, że np tydzień nie będzie się nocowało w domu w łóżku przy " Marysi". | |||
~Qwerty | Wszystko ok ale za wszystko musi być ekwiwalent. Przepisy nie mogą mówić że jak wybrałeś tak to twoja sprawa a my ci nie zapłacimy. Przepisy muszą wszystko regulowac a w panstwie bezprawia nie da się. Jak mozna pracować po 15h a nie otrzymywać za to wynagrodzenia? Więc po co pracować dłużej jak 8h, niech pracodawca udawadnia że pracownik nie pracował 15godzin. Nie ma kierowcy w Polsce, który by dał radę rejestrować swój czas pracy. Cały system jest oparty na wyzysku w stronę kierowcy. Niestety nasz rząd nie robi nic w kierunku zmian. | |||
Puchacz1
| ~Qwerty Taka jest praca kierowcy. Rząd ten czy przyszły nie ma nic do tego. Idąc dalej, nie wszyscy kierowcy będą zarabiać tyle samo za podobną pracę. Wolny rynek i wolny wybór. | |||
~Mariusz | Płatne jest tylko 15 minut przerwy w ciągu dnia pracy. Reszta przerw rejestrowanych na tachografie jako łóżko jest niepłatna. Może być w pracy przez 15 godzin, a czas pracy może być tylko 8 godzin, bo reszta w tacho jako łóżko. Miejcie pretensje do siebie. | |||
~Qwerty | No właśnie mariusz to nie tak. Przerwa 45 minut faktycznie wliczana jest jako 15 minut pracy i 30 dyżuru. W każdą minutę ponad odejmowane są nadgodziny kierowcy które uzbierał przez cały na miesiąc. Niemcy już kontrolują firmy i to one mają udowodnić że kierowca nie pracował. Kierowca pracował 15 godzin, miał dwie przerwy po 45 minut w trakcie dnia, które tylko rejestrował na tachografie a faktycznie ładował/rozładowywał pojazd. Ile faktycznie pracowalt kierowca? 15h czy 15h + przerwy które przepracował należy mu doliczyć do wypłaty?Jak to liczyć? Najlepiej powiedzieć wybrałeś tą robote to teraz masz. Tylko w Polsce takie wały. Nowe tachografy pomogą rozwiązać problem. | |||
~Mariusz | Żaden nowy tachograf nic nie zmieni. Zasady są proste i niezmienne. Placi się za czas pracy czyli w tacho jazda+ młotki. Przerwy w czasie jazdy płatne są jak dyżur, ale tylko te które są obowiązkowe. | |||
~Mariusz | Dzienny czas prscy kierowcy nie może przekraczać 12 godzin. Tygodniowy 60. Tak więc w systemi 3/1 nie ma możliwości przekroczenia 180 godzin pracy miesięcznie. | |||
~Sem | O jakie nadgodziny idzie tu gadka, gdy głupi lach nadal wciąż pracuje za dniówki, tak samo jak przy feudalnej pańszczyźnie? Głupi emu chociaż pałą po głowie czesz a będzie dalej czynił swoje. :-) | |||
~Mariusz | Robią za dniówki, bo nie znają przepisów, nie ogarniają swojego czasu pracy itp. Na stałej dniówce tylko kombinują by jak najmniej się narobić. A wyliczenie wypłaty jest na ich poziomie. 22 dniówki ×300 złotych i już wie, że zarobił 6600. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.