~miska ryżu dla was 2023-03-18 16:09:55 | polacy nigdy nie robili dobrych wozów, z roznych przyczyn -wojna, zniszczenia potem komuna | | | |
~placek pod naczepą 2023-03-18 17:32:22 | star 200 był lubiany | | | |
~Andrzej PEKAES 2023-03-19 07:00:22 | super STAR 25 na skrzynowym zdobylem szlify kierowcy i bardzo milo wspominam ten czas a ilu takich jest? | | | |
~jarek ogarek 2023-03-19 18:17:25 | wspominasz miło bo byłes młody -tylko dlatego, a auto to wielkie gówn o, kilka lat pracując w pks jeżdziłem star 200 + przyczepa d 50 po polsce, star 200 - silnik leyland bez wspomagania 1983 r -12 ton ładunku - z udogodnien dla kierowcy był tylko daszek przeciwłoneczny i spryskiwacze, dziennie robiło sie ok 500 - 700 km - spanie czasem w holelu pks częsciej w aucie bo zawsze pospiech i robota -bardzo dobrze, z e młodzi kierowcy nie musza juz tego przechodzic i mogą pracowac na normallnych autach | | | |
~sid 2023-03-19 18:27:44 | o prosze, i zwiazki zawodowe byly... | | | |
~sid 2023-03-19 18:29:21 | i krzepa w lapach byla, brak wspomagania... | | | |
~sid 2023-03-19 18:31:22 | Jarek tos ty u dziadtransa robil, ja na wywrotce 2, 3 lewizny dziennie robilem spanie w domu, a kasy bylo tyle ze mozna bylo w piecu palic | | | |
~jarek ogarek 2023-03-19 18:46:41 | na wywrotce lewizny było to prawda, tutaj kupka piasku, tam kipka wegla z psk, oczywiscie jak nie złopało ormo, milicja czy rewizor, sam liazem woziłem po 20 ton kruszywa legalnie - a 8-10 lewizny z dolnegosląska do warszawy do kamieniarzy na powązki -była druga wypłata -czasem 3 -4 koła po drodze trzeba było wymienic ale jakos szło | | | |
~sid 2023-03-19 18:49:09 | milicjant w kieszeni siedzial, a ormowiec po mo*dzie dostal i tyle jego bylo | | | |
~sid 2023-03-19 18:50:15 | a graga byla jak bochenek chleba, od tej fajery bez wspomagania | | | |
~placek pod naczepą 2023-03-19 19:37:46 | przecież stara 200 tak chwalili przede wszystkim że miał wspomaganie kier | | | |
~mati 2023-03-19 23:19:44 | star 200 mial wspomaganie dopiero od 1984 r wczesniej nie bylo, zaladuj 6 ton i przyczepa 6 ton i cofaj tym pod rampe w ciasnych magazynach | | | |
~kiero 2023-03-19 23:31:21 | Najlepszym samochodem był ził na benzynę. To było eldorado, lepszy był tylko dźwig na starze 66, stał a motogodziny pisał. | | | |
~RN premium 2023-03-21 19:45:58 | i co po tej benzynie z ziła jak maluch czy polonez nie pojedzie, nie wspominając o zachodnik autach | | | |
~egon 2023-03-21 21:41:44 | 1979 do 83 mialem w pks lodz3 o stara 29 benzyniaka, jezdzilem nim nawet do szczecina | | | |
~Scania 2023-03-22 07:30:04 | Tamte sprzęty chodziły na dużo gorszej, niebieskiej benzynie, która do dużego czy małego fiata się nie nadawała ogólnie.
Silniki dostawały samozapłonu a dwusuw mógł wskoczyć na lewe obroty.
Można było jedynie opóźnić zapłon. | | | |
~kiero 2023-03-22 10:42:10 | Matołki klient z maluchem czy dużym fiatem to nie klient. Poważnym klientem był właściciel żuka, często badylarz, albo inny handlarz. A duże fiaty były tez na niebieską z płaskimi tłokami. Jednorazowo sprzedawało się 10 kanistrów benzyny. | | | |
~Scania 2023-03-22 10:49:17 | Trochę było i takich, mniejszy stopień sprężania to możliwość stosowania paliwa o mniejszej liczbie oktanowej.
Miały na aparacie zapłonowym pokrętło do ręcznej korekcji kąta zapłonu w zależności od paliwa. | | | |
~kiero 2023-03-22 11:10:07 | Nie było żadnego pokrętła, obracało się całym aparatem zapłonowym. Można było ustawiać na żarówkę, albo na lampę stroboskopową. Mam gdzieś jeszcze taki sprzęt. Aparat zapłonowy nówkę sprzedałem za 500 zł. Później w polonezach wprowadzono elektroniczny zapłon, na amerykańskich częściach. Padały moduły które kosztowały majatek. | | | |
~Scania 2023-03-22 11:18:46 | W nowszych nie było pokrętła, w tych starszych właśnie z płaskimi tłokami było pokrętło. | | | |
~Scania 2023-03-22 11:21:30 | Na cięgnie od siłownika podciśnienia, które to również korygowalo kat zapłonu w zależności od obciążenia silnika. | | | |
~egon 2023-03-22 11:34:08 | czerwiec 1982 sławny mecz polska belgia boniek strzela 3 bramki, ja jade z łodzi do szczecina star 29 + przyczepa na holu za solo jelczem prawie 500 km i na powrocie rowniez - było ok 300 l benzyny do podziału
a w 1983 skasowali benzyniaki | | | |