Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Wpis czy zaświadczenie.

ID: 268582


Jutro wracam do pracy po dwóch tygodniach na zwolnieniu lekarskim, czy muszę brać od szefa urlopówke czy wystarczy wpis manualny w tacho?

~Mariusz
*.dynamic.gprs.plus.pl

Posty (19)

~Mariusz
jak w temacie...
~Tomek
Dużo zarobiłeś bedoc na urlopie?
~Mariusz
Byłem na zwolnieniu lekarskim.
~Tomek
To teraz Janusz się drapie leżał nic nie robił a muszę mu zapłacić? Jak ci zapłaci to napisz ile? I czy warto było, to my też idziemy chorować,
~kiero
Wystarczy sam wpis manualny na karcie kierowcy
~i jepgo w czerep
mozesz miec tylko wpis, lub zaswiadczenie od szefa. twoj wybor

-1

realia
Jeżeli jedziesz do Austrii, to musisz mieć zaświadczenie do szefa. W Austrii każda przerwa powyżej 7 dni musi być potwierdzona zaświadczeniem. Nie jest do do końca zgodne z Unijnymi, ale kasują za to 308364;
~Artur
~Mariusz

Jako informacja.

Rozporządzenie nr 165/2014/2020.
Art. 36. Zapisy przechowywane przez kierowcę.
2. Jeśli kierowca prowadzi pojazd wyposażony w tachograf cyfrowy, musi być w stanie okazać, na każde żądanie upoważnionego funkcjonariusza służb kontrolnych:
(i) swoją kartę kierowcy;
(ii) wszelkie zapisy odręczne oraz wydruki sporządzone w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni (od dnia 31 grudnia 2024 r. - 56 dni) zgodnie z wymaganiami niniejszego rozporządzenia oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020;
(iii) wykresówki odpowiadające okresowi, o którym mowa w ppkt (ii), w trakcie którego prowadził on pojazd wyposażony w tachograf an alogowy.
3. Upoważniony funkcjonariusz służb kontrolnych może sprawdzić przestrzeganie przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 POPRZEZ an alizę WYKRESÓWEK, WYŚWIETLONYCH, WYDRUKOWANYCH LUB POBRANYCH DANYCH zapisanych przez tachograf NA KARCIE kierowcy, LUB w przypadku ich braku, WSZELKICH INNYCH DOKUMENTÓW POMOCNICZYCH, usprawiedliwiających nieprzestrzeganie przepisów, jak określono między innymi w art. 29 ust. 2 i w art. 37 ust. 2 niniejszego rozporządzenia.

ZAŚWIADCZENIE O DZIAŁALNOŚCI (tak zwana "urlopówka") JEST niczym innym jak JEDNYM Z możliwych DOKUMENTÓW POMOCNICZYCH usprawiedliwiającym przestrzeganie kierowcą przepisów jak i jest jednocześnie FORMULARZEM potwierdzającym CZYNNOŚĆ kierowcy w trakcie ODDALENIA się od pojazdu (Rozp. nr 165/2014/2020 Art. 36 ust. 3).

Istnieje oznaczenie czynności (wpisane ręcznie podczas wpisu manualnego i/lub automatycznie przy omijaniu wpisu manualnego) piktogramem - "?" (nieznana aktywność) obecność którego w pamięci karty kierowcy i tachografu cyfrowego można wytłumaczyć przy kontroli wyjaśnieniem różnymi sposobami, w tym i za pomocą nadania zaświadczenia o działalności, tak zwanej "urlopówki" (jak wariant, inne sposoby - nadanie wykresówek, wydruków, nawet w ręcznym wykonaniu na stronie odwrotnej).

Przenosić zaznaczone czynności z wykresówek, wydruków, wszelkich innych dokumentów pomocniczych (jak wariant, zaświadczenie o działalności - tak zwana "urlopówka") na kartę kierowcy nie trzeba. Wystarczy podczas wpisu manualnego skorzystać piktogramem - "?" (nieznana aktywność) i mieć przy sobie na ten okres czasu odpowiednie wykresówki, wydruki i wszelkie inne dokumenty pomocnicze dla możliwości nadania ich przy kontroli.

Zaświadczenie o działalności (tak zwana "urlopówka") prawie już odeszło od praktycznego stosowania w praktyce ale w nim nadal, na potrzebne okresy czasu, można zaznaczyć wszystkie istniejące działalności (czynności) po kolei, dokonując nieprzerwalność (ciągłość) działań, tak samo jak i przy wpisie manualnym w tachografie cyfrowym. Z przyczyny wielkiej ilości czynności zaświadczenie może składać się z kilka listów.

Jak przykład:

ZAŚWIAD CZENIE O DZIAŁALNOŚCI
...
w okresie:
12. 1. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-12-10-2020
13 . 1. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020
14 . 1. "X" przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 1. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 1. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 1. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 1. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 1. "... " pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 2. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020
13 . 2. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 12:00-19-10-2020
14 . 2. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 2. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 2. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 2. "X" prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 2. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 2. "... " pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 3. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 12:00-19-10-2020
13 . 3. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020
14 . 3. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 3. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 3. "X" miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 3. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 3. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 3. "... " pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 4. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020
13 . 4. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020
14 . 4. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 4. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 4. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 4. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 4. "X" wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 4. "... " pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 5. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020
13 . 5. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 18:00-19-10-2020
14 . 5. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 5. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 5. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 5. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 5. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 5. "X" pozostawał w gotowości (*)
w okresie:
12. 6. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 18:00-19-10-2020
13 . 6. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-23-10-2020
14 . 6. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
15. 6. "X" przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
16. 6. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. 6. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR (*)
18. 6. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. 6. "... " pozostawał w gotowości (*)
i t. d. (w miarę potrzeby)...
20. Miejscowość: "xxxxx" Data: "xx. xx. xxxx"
Podpis przełożonego: "@"
21. Ja, jako kierowca, potwierdzam, że w wyżej wymienionych okresach nie prowadziłem pojazdu wchodzącego w zakres stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR.
22. Miejscowość: "xxxxx" Data: "xx. xx. xxxx"
Podpis kierowcy: "&"
...
(*) Można wybrać tylko jedną z rubryk.

Właśnie od tego, że to zaznaczenie wszystkiego wymaga czasu (jest nudnym zajęciem), odpowiedzialne za transport w firmach (przełożone), podczas wypisywania zaświadczenia o działalności, wszystkie okresy czasy łączą w jeden i zaznaczają go jako - "X" miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (z tego pochodzi ta, przewodząca niektórych w błąd, nazwa - "urlopówka") i całkiem nie przejmują się tamtym bo "kierowcy" i tak to podpisują, biorąc na siebie część odpowiedzialności i zaniżając sami sobie zarobki i/lub odpoczynki (dzienne / dobowe i/lub tygodniowe).
~kiero
Szoszon znów obsrał wątek postem, z którego nic nie wynika
~kiero
Odpowiedź jest prosta.
Na okres zwolnienia lekarskiego kierowca ma obowiązek zrobić wpis manualny na ten czas.
Urlopowka nie jest wymagana, nawet w Austrii.
~Adrian
Ubogo-zakłamany szowinista (~kiero), szoszonem, jak widać po twoim zachowaniu, to był ten, z którym twoja babcia w młodości nastawiała "rogi", zachodząc w ciążę, twemu panu dziadkowi.
Więc, aż tak nerwowo, nie kompleksuj, demonstrując szokaniem / ubogoścją swoje niby to "szlachetne" pochodzenie. :-)
Ta, i nie obrażaj szokaniem przodków (ukraińców, zwolenników bandery) swojego prezydenta - doody, a skacz i krzycz zigując - slawa ukrainie... , bo inaczej na giliaku (na gałęź). Dla napłyniętych do Polski ukraińców, ta jeszcze z tej części Ukrainy gdzie władza wypuściła z więzień przestępców i bezkontrolnie porozdawała wszystkim życzącym broń palna i nie tylko, kto nie skacze zigując tem moskal (ruski, kacap, kołchoźnik... ). :-)
~kiero
Wypier) dalaj szoszon że swoimi tekstami
~Brunon
Nic tak nie identyfikuje / charakteryzuje "człowieka" jak jego cytaty. :-)


Wątek "jak skończyć z dziad transami?"
~kiero
2021-04-06 09:31:53
"Płaca z kilometra to najlepsza forma wynagradzania kierowców... "
2021-04-06 11:15:48
"Moja stawka kilometrowa jest wysoka... Trza się cenić"
2021-04-09 13:48:34
To że mam z kilometra nie oznacza, że muszę wyprzedzać, bo wtedy więcej zarobię.
2021-04-15 19:14:01
"... Kierowcy podobno robią po 20tys w pojedynczej na legalu... "

Wątek "Ostrzegamy przed oszustami"
~kiero
2021-08-15 23:03:35
"Uwaga na kierowców z pakietem świadectw.
Ja pracuje 10 lat w jednej firmie, Jestem lojalnym bardzo dobrze zarabiającym kierowcą. Za sam staż dostaje 5000zł razem mam grubo ponad dychę.
Wkurzają mnie polscy kierowcy. To ciągle jęczy, narzeka, pije, pali i nic nie umie poza tym. Już nie mogę togo słuchać. Łazicie po parkingach i ciągle gadacie to samo. W weekendy to już istna masakra. Tego nie da się słuchać. Każda nachlana mo... a klepie to samo. "

Wątek "Dotkliwsze kary, tachografy - jak zmieni się transport o DMC do 3, 5 tony?"
~kiero
2021 -09-14 19:52:35
"Na hui... kierowcy diety... zarabia godziwe pieniądze... "
2021-09-14 20:04:25
"Zarabiam takie pieniądze, że nie przejmuję się wydatkami na jedzenie czy inne sprawy... od dawna... tego nawet nie liczę. "

Wątek " Protest"
~kiero
20 21-09-02 20:44:56
"kierowcy są niezdolni do żadnego protestu. Dostają sraczki, że mogą spoznic się na awizacje do biedronki"

Wątek "Strajk Generalny Kierowców"
~kiero
2021-09-15 08:14:29
"... Kierowcy to najsłabsza grupa zawodowa"
2021-09-1 5 08:23:52
"... nie wezmą udziału w żadnym strajku... będą... wyśmiewać strajkujących... "
2021-09-15 08:26:20
"Przykro.. . że... takie qurwy"

Wątek "Wysokie zarobki to mit. Kierowcy zawodowi jedną z najniżej opłacanych grup zawodowych"
~kiero

2021-10-23 10:49:19
"Polaczki zyebali totalnie... "

Wątek "Ja Ukrainiec polaku mów mi per Pan"
~kiero
2021-1 1-21 17:52:13
"... firmy wymieniły w 80% polaków na Ukraińców i te 20 % tez trzeba wymienić... "
2021-11-21 17:55:48
"Powiedzci e korą firma zatrudnia jeszcze polskich szoferów? NIKT! Jesteście nic. nie warci... Zniknięcie całkiem. Znaczycie tak mało, że nikt się wami nie przejmuje. A poczekajcie jak Niemcy sprawdzą Ukraińców. Polsk icieć kieroffca wyleci na dobre z kabiny. Jak na was patrzę bierze mnie na mdłości. Na szczęście już was prawie nie ma dziady szofery !"
2021-11-21 20:14:00
"Polki pracodawca ma solidnych pracowników z Ukrainy. Niemiec ma... parobków z Polski, dlatego tak marnie im płaci. "

Wątek "Mała rewolucja cz. 1"
~kiero
2022-01- 06 17:37:48
"Przeciętn y kiero jest uwalony alimentami, długami, a połowę ściga komornik. Bez pracy w nowym ładzie wylądują pod mostem... "
2022-01-06 17:59:09
"... to co uwarza jakiś wypierdek giówninenio nikogo nie obchodzi. On będzie zap. ier za najniższa. A z wypłaty ma ledwie przeżyć... "
2022-01-06 18:02:01
Polski kierowca to dzisiaj ok 20% kadry kierowców. Z tych 20% 90% boi się o pracę. Trzęsą gaciami i siedzą cicho... "
2022-01-06 18:16:57
"Trzeźwieć nieroby... każdy z was... za każdy 1 km/h więcej straci kilka dniówek. "
2022-01-06 18:19:13
"Zarabiaci e za dużo. Nie chcieliście się dzielić, to teraz się podzielicie. Zapłacicie w końcu uczciwie podatki i mandaty... "

Wątek " Kierowca zawodowy - kim jest naprawde?"
~kiero
2022-01-18 08:19:37
"... Wielokrotnie pisałem o sobie, że jestem kierowcą zawodowym. Tylko tyle i aż tyle. "

Wątek "DEBATA: skutki Pakietu Mobilności"
~kiero

2022-02-04 17:30:47
"W większości tras kierowca ma mniejsze koszty utrzymania niż gdyby codziennie wracał do domu... "
2022-02-04 17:33:35
"... Z jakiej okazji kierowcy należy coś zwracać? Spanie ma za darmo, ciepło ma za darmo, woda za darmo, prąd za darmo... "
2022-02-04 17:37:15
"... nawet na poscieli zaoszczędzi sobie, bo cały miesiąc w budzie prześpi w dresie pod kocem"
2022-02-04 17:53:10
"Nadszedł czas skończyć z tą obłudą, że kierowca w trasie ma jakieś zwiększone koszty utrzymania. "

Wątek "Diety, ryczałty i likwidacja delegacji"
~Kiero
2022-05-04 22:43:10
"... Polska ma być biedna i tania. Wy (kierowcy) macie na miskę ryżu pracować miesiąc... "
~Jonasz
Jako informacja o opętano-szokniętym na całą głowę oraz w tyłek obłudniku / kłamco-pajacu forumowym, niby to "znawcy" / "doradcy".

Wątek " Przerwa po 6 godzinach pracy"
~kaziu
2021 -05-02 09:16:54
"Cześć a powie mi ktoś czy moje gapiostwo moze sie skonczyc mandatem
zacząłem prace o 18; 00
wyjechałem 3. 34
zrobiłem pauze 53min
pozniej mialem
2. 01 jazdy
1. 15 praca
12 min jazda
1. 24 praca
16 min jazda
55 min pracy
24 min jazdy
i zakończyłem o 7; 11 rano"
~kiero
2021 -05-02 09:22:37
"Masz w porządku wszystko. "
2021-05-02 09:23:32
"O ile możesz jeszcze mieć 9 czyli skrócony odpoczynek dzienny. "

Wyjaśnienie (dla tych które nie zrozumiały o co chodzi).
"... zacząłem prace o 18; 00
wyjechałem 3. 34
zrobiłem pauze 53min... "
Tu jest OK.
"... 2. 01 jazdy
1. 15 praca
12 min jazda
1. 24 praca
16 min jazda
55 min pracy
24 min jazdy... "
Tu jest ŹLE (przekroczenie dozwolonych maksymalnych 6 godzin pracy ("jazda"+"młotki") bez przerwy na odpoczynek (Uoczpk Art. 13), czyli w sumie tu jest 6 godzin i 27 minut pracy - za to jest mandat).
Od "... zacząłem prace o 18:00... " do "... zakończyłem o 7:11 rano" (w okresie czasu 13 godzin i 11 minut) jest 10 godzin i 1 minuta pracy ("jazda"+"młotki") - tu też jest ŹLE (maksymalny czas pracy w porze nocnej - 10 godzin; Uoczpk Art. 21).


Wątek "Dwuosobowa"
~Janus z
2021-06-26 17:51:49
"Jeżeli zaczynam pracę w dwuosobowej i po 6 godz przesiadam się do innego kierowcy, mam dalej dwuosobowa, czy już nie? Ten, do którego się dosiadłem, pracował już 4h"
~kiero
2021- 06-26 20:34:05
"Nie, pracujecie każdy już jako pojedyncza. Czyli po 13/15 godzinach pracy jednego z kierowców auto na parking i odbiór odpoczynku. "

Wyjaśnienie.
Są niuanse.
Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, też pracował 4h w dwuosobowej załodze to dalej macie dwuosobową załogę (od początku w tym pojeździe była stworzona dwuosobowa załoga i nadal trwa), licząc czas (21h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej).
Czyli w przypadku gdy, pracę w dwuosobowej załodze rozpoczyna pierwszy i drugi kierowca i, powiedzmy (jak wariant), po 4 godzinach pierwszy kierowca opuszcza auto a na jego miejsce wchodzi inny kierowca (po odpoczynku lub z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi) i kontynuuje dalej pracę w dwuosobowej załodze z drugim kierowcą to maksymalny czas w którym ta załoga musi rozpocząć okres odpoczynku mija po upływie 21 godzin od rozpoczęcia pracy w pierwotnopoczątkowej dwuosobowej załodze (w tej, która ma więcej wypracowanych godzin zmiany pracowniczej).
Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, pracował 4h w pojedynczej to dalej, chociaż faktycznie ty nadal pracujesz w dwuosobowej załodze a on tylko dopiero od teraz w załodze, już was obowiązuje 13/15h zmiana pracownicza (od początku w tym pojeździe nie była stworzona dwuosobowa załoga), licząc czas (13/15h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej).

REKOMENDUJĘ zapoznać się (różne przykłady z rysunkami pracy kierowców w załodze).
s://blog. etransport. pl/transe*spert/publ ikacja, 227, cala_prawda_o_zalodz e_czyli_jak_prawidlo wo_policzyc_czas_pra cy. html
(żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, zamienić * na x, usunąć w nim wszystkie odstępy)
Na ten link powołuje się wiadomość : "Cała prawda o załodze, czyli jak prawidłowo policzyć czas pracy?" Utworzona : 2012-12-27 Źródło : etransport. pl
Też REKOMENDUJĘ zapoznać się (wyjaśnienie Rozp. (WE) nr 561/2006 ułatwiające zharmonizowane egzekwowanie przepisów podczas kontroli drogowych; strona 49-50 "... Przykłady dotyczące załogi kilkuosobowej... ", są rysunki).
s://ec. europa. eu/transport/sites/d efault/files/modes/r oad/social_provision s/doc/trace_explanat ory_text_pl. pdf
(żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, usunąć w nim wszystkie odstępy)


Wątek " Tachograf nie rejestrował pauzy dobowej"
~kiero
20 22-04-15 08:46:44
"... W rozp 561 nie ma nic o obsadzie podwójnej... Opisany... niuans w rzeczywistości jest obsadą potrójną... "

Wyjaśnienie.
Rozp. (WE) nr 561/2006/2020
Art. 4.
o) "załoga kilkuosobowa" oznacza sytuację, w której w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu pomiędzy dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku, lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, W POJEŹDZIE PRZYBYWA CO NAJMNIEJ DWÓCH KIEROWCÓW w celu prowadzenia pojazdu. PRZEZ PIERWSZĄ GODZINĘ obsady kilkuosobowej OBECNOŚĆ INNEGO KIEROWCY LUB KIEROWCÓW JEST FAKULTATYWNA, ale PRZEZ POZOSTAŁĄ CZĘŚĆ tego OKRESU JEST OBOWIĄZKOWA;

Opuszczanie pojazdu jednego kierowcy z dwuosobowej załogi i przybycie w zamian na jego miejsce innego kierowcy z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi ani jak nie stwarza trzyosobową załogę / obsadę potrójną bo przybytego innego kierowcy (niby to "trzeciego") nie było w pojeździe od początku, również przed pierwszą godziną, stworzenia załogi co jest obowiązujące zgodnie Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4. Czyli, po pierwszej godzinie po stworzeniu dwuosobowej załogi ani jak, zgodnie przepisu, nie może stworzyć się trzyosobowa lub wieńksza zaloga.
Obecność w pojeździe innego kierowcy, czyli znajdowanie w tachografie dwóch kart kierowców, (w opisanym niuansie) przed opuszczaniem pojazdu jednego kierowcy z dwuosobowej załogi i po przybyciu w zamian na jego miejsce innego kierowcy z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi jest stale (na cały okres czacu dwuosobowej załogi) całkiem spełniona.


Wątek "Niemal 122 tysiące euro tytułem kaucji zabezpieczających - kolejna akcja BAG"
~kiero
2021-0 9-17 16:33:34
"... wszyscy którzy w ubiegłym tygodniu mają prawidłowo odebrany odpoczynek regularny, to nie mogą być być ukarani w tym tygodniu za odpoczynek w kabinie dłuższy niż 45 godzin. "

Wyjaśnienie.
Rozp. (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 8.
8. REGULARNE tygodniowe okresy odpoczynku ORAZ DOWOLNY tygodniowy okres odpoczynku trwający PONAD 45 GODZIN wykorzystywany jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku NIE MOGĄ BYĆ wykorzystywane W POJEŹDZIE. Muszą one być wykorzystane w odpowiednim dla każdej płci miejscu zakwaterowania wyposażonym w odpowiednią infrastrukturę noclegową i sanitarną.
Wszelkie koszty zakwaterowania poza pojazdem pokrywa pracodawca.

Maksymalny dzienny okres odpoczynku - 23:59h
Maksymalna rekompensata za skrócenie tygodniowego odpoczynku - 21h
Razem - 44:59h
Czyli jakikolwiek dowolny odpoczynek ponad 45 godzin automatycznie jest co najmniej tygodniowym okresem odpoczynku wykorzystywanym jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku bo a priori innym być nie może.

Mandaty za 45 godzin odpoczynku w pojeździe :
Niemcy
Mandat 500 EUR dla kierowcy i 1500 EUR dla przewoźnika (60 EUR za każdą godzinę dla kierowcy i 180 EUR dla przewoźnika)
Francja
Mandat średnio 2300 EUR dla przewoźnika (maksymalna kara to 30 000 EUR, rok pozbawienia wolności)
Belgia
Mandat do 1800 EUR (przy postępowanio sądowym do 60 000 EUR)
Niderlandy
Mandat do 1500 EUR
Wielka Brytania
Mandat 300 GBP
Hiszpania
Mand at 2000 EUR
Włochy
Mandat do 1700 EUR oraz konieczność odebrania pełnego odpoczynku tygodniowego poza kabiną pojazdu.
Źródło: h t t p s://blogtransportowy . pl/tag/odpoczynek-ty godniowy/ (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)

REKOMENDUJĘ, jak przykład, popatrzeć ten film (mandat za 45 godzin odpoczynku w kabinie pojazdu w Nienczech).
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=SAYyd14H DrI
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)
=>
~Sponsor
Ku) rwą, idę wpłacić ukrom, choć to też szoszony, trochę kasy. Może bombka która kupia za ten chajs spadnie na lep tego szoszona co wciąż tutaj zaśmieca watki
PavelSPM
=>
Wątek "Zjazd z ronda i przepisy wg Pani w BMW"
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=R32g_ViD PAE
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)
~kiero
2021-0 9-21 21:13:22
Sprawa jest prosta.
Wjeżdżający na rondo nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu pojazdowi BMW, który poruszał się po rondzie.
2021-09-23 20:38:49
"... Cwaniaczek nie ustąpił i wyebal się na prawy pas blokując BMW możliwość bezpiecznego zjazdu z ronda"

Wyjaśnieni e.
20 21-09-24 16:59:46
"... Spojrzyj na początku tego filmu, jakie auto stoi na lewym pasie obok "filmowca".
To moim skromnym okiem pani w "bawarce".
A jeśli to ona, zmienia to całkowicie ocenę sytuacji.
Ona nie była w ruchu po skrzyżowaniu.
Wystartowała jak rakieta z lewego i wcięła się przed nos "filmowcowi"... "
2021-09-2 4 18:28:14
"Nawet czerwona strzałka (dla wątpliwych) w nagrywaniu z lewej strony wskazuje że to jest te same BMW... "


Wątek "Jak jest płacona dniówka na busach?"
~kiero
20 21-09-29 07:23:33
"A kilka lat temu zez bredził, ze czas jazdy w jednej dobie to 10 godzin i tylko 2 razy w, tygodniu"

Wyjaśni enie.
Przykład - "... Powedzmy ruszyles o 00. 00 godzinie. Marz w ciongu 11 godzin powedzmy 9 godzin jazdy. Po pauzie 9 godzin chcerz zaczonc prace o 20. 00 godzinie. Od 20. 00 do 24. 00 godziny morzesz jechac tylko 1 godzine, rzeby nie przekroczyc 10 godzin jazdy w jednej dobie co dozwolone tylko dwa razy w tygodniu... ", wzięty z wątku "Pauza 9 godzin a praca 13godzin" (PavelSPM 201 8-08-23 08:28:08) jako odpowiedź na pytanie ~Slaws72 "Czy po 11godzinach pracy mogę skrócić pauza do 9 czy muszę robić 11"

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 6.
1. "Czasem pracy kierowcy jest... w szczególności:
1) prowadzenie pojazdu (czyli jazda) ;... "
Art. 2.
6a) pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00:00 i godziną 07:00; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy;
Art. 21.
W przypadku gdy praca (przypomnę, jazda - to jest praca) jest wykonywana w porze nocnej (przypomnę z przykładu, "... ruszyles o 00. 00 godzinie. Marz w ciongu 11 godzin powedzmy 9 godzin jazdy... "), czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE.
Art. 8.
1 "... przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. "

Rozporzą dzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 6.
1. "... dzienny czas prowadzenia pojazdu (czyli jazda) może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. "
Art. 4.
k) "dzienny czas prowadzenia pojazdu" oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku;
i) "tydzień" oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę;


Wątek "15h "
~kiero
2022-02-0 2 22:51:15
"Nie ma czegoś takiego jak odpoczynek dobowy"

Wyjaśnien ie.
Ustawa o czasie pracy kierowców
Art. 14.
"1. W każdej dobie kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. DOBOWY ODPOCZYNEK, z wyłączeniem odpoczynku kierowców o których mowa w rozdziale 4a * (kierowców tramwajów), MOŻE BYĆ * (nie znaczy że musi być) wykorzystany W POJEŹDZIE jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania.
(*) - wyjaśnienie


Wąt ek "Plusy i minusy systemu 2/1"
~kiero
2022-0 2-23 17:34:28
"... 2 skrócone odpoczynki tygodniowe w trasie. Wtedy nie ogranicza cię 90 dwutygodniowy czas jazdy. "

Wyjaśnienie.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020
Art. 4.
i) "tydzień" - oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę (czyli dwa kolejne tygodni - oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia)
Art. 6.
3. Łączny czas prowadzenia pojazdu W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI nie może przekroczyć 90 godzin.


Wątek " Tygodniowy czas pracy kierowcy 60 godzin"
~kiero
202 2-03-29 13:17:28
"... 561/2006 nie reguluje czasu pracy kierowcy"

Wyjaśni enie.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020
Art. 6.
2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE.

DYREKTYWA 2002/15/WE
Art. 4.
Maksymalny tygodniowy czas pracy
Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że:
a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas pracy może być przedłużony do 60 godzin jedynie wówczas, gdy w ciągu czterech miesięcy nie została przekroczona średnia 48 godzin na tydzień. Art. 6 ust. 1 akapit czwarty i piąty rozporządzenia (EWG) nr 3820/85 lub, w miarę potrzeb, art. 6 ust. 1 akapit czwarty Umowy AETR mają pierwszeństwo przed niniejszą dyrektywą w zakresie, w jakim odnośni kierowcy nie przekraczają 48 godzin średniego tygodniowego czasy pracy w ciągu czterech miesięcy;
b) czas pracy dla różnych pracodawców jest sumą godzin pracy. Pracodawca w drodze pisemnej prosi odnośnego pracownika wykonującego pracę w trasie o WYKAZ CZASU PRZEPRACOWANEGO DLA INNEGO PRACODAWCY. PRACOWNIK wykonujący pracę w trasie POWINIEN DOSTARCZYĆ taką informację NA PIŚMIE.


Wątek " Powrót do bazy i przedłużenie czasu pracy"
~P. dom
"... W tygodniu wykorzystałeś 3 skrócone pauzy np w poniedziałek wtorek i środę. Jest piątek i chcesz skorzystać z tych dodatkowych dwóch godzin dodatkowo. I tak 4. 5 godziny jazdy, 45 minut pauzy, 4. 5 godziny jazdy, 45 minut pauzy 1 godzina jazdy (do dziesiątki), 45 minut przerwy i 2 godziny jazdy. Razem 14, 15 godziny, ale już nie masz piętnastek i przedłużasz czas pracy ponad 13 godzin. U mnie w firmie jedna osoba twierdzi, że można przedłużyć a ja myślę, że nie bardzo. I jeszcze czy o te 2 godziny można przedłużyć tydzień do 58 godzin?"
~kiero
20 22-05-08 23:48:27
"Dotyczy tylko dziennego czasu jazdy, nie możliwości przedłużenia czasu jazdy tygodniowego... "

Wyjaśnienie.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020
Art. 12.
"... Pod warunkiem że nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu drogowego, w wyjątkowych okolicznościach kierowca MOŻE także ODSTĄPIĆ od art. 6 ust. 1 i 2
(Art. 6.
1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin.
Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu.
2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE)
oraz art. 8 ust. 2
(Art. 8.
2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dzien172; nego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku.
Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku. )
, PRZEKROCZAJĄC DZIENNY i TYGODNIOWY CZAS PROWADZENIA POJAZDU o maksymalnie jedną godzinę, aby dotrzeć do centrum operacyjnego pracodawcy lub swojego miejsca zamieszkania w celu wykorzystania tygodniowego okresu odpoczynku.
NA TYCH SAMYCH WARUNKACH kierowca MOŻE PRZEKROCZYĆ DZIENNY i TYGODNIOWY CZAS PROWADZENIA POJAZDU o maksymalnie dwie godziny, pod warunkiem że wykorzystał on przerwę trwającą nieprzerwanie 30 minut bezpośrednio przed tym dodatkowym czasem prowadzenia pojazdu niezbędnym, aby dotrzeć do centrum operacyjnego pracodawcy lub swojego miejsca zamieszkania w celu wykorzystania REGULARNEGO tygodniowego okresu odpoczynku... "

Czyli ta "jedna osoba w firmie" ma racje że można, opierając się na Art. 12 ("... kierowca MOŻE także ODSTĄPIĆ od... art. 8 ust. 2... ") Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, przedłużyć zmiane pracowniczą / roboczą (okres czasu od wpisu rozpoczęcia pracy - "I>"do wpisu zakończenia pracy - "I>I") ponad 13 / 15 godzin (nawet gdy już są wykorzystane trzy skrócone dzienne odpoczynki pomiędzy dwoma tygodniowymi odpoczynkami), jak i spokojnie, opierając się na Art. 12 ("... kierowca MOŻE także ODSTĄPIĆ od art. 6 ust. 1 i 2... ") Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, można o 2 godziny przedłużyć tygodniowy czas prowadzenia pojazdu do 58 godzin, nie przekraczając łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni 90 godzin.
=>
~kiero
Szoszon znów się obsrałeś?
~Martin
=>
Wątek " Powrót do bazy i przedłużenie czasu pracy"
~kiero
2022 -05-11 08:24:44
"... Czas przerwy i czas dyspozycji nie liczą się do czasu pracy... "

Wyjaśnienie.
Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 6
3. DO CZASU PRACY kierowcy WLICZA SIĘ PRZERWĘ w pracy trwającą 15 MINUT, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin.
Art. 10.
3. W przypadku gdy kierowca, do którego stosuje się zadaniowy czas pracy, nie wypracował dobowego wymiaru czasu pracy, okresy, o których mowa w ust. 1 * (DYSPOZYCJA), ZALICZA SIĘ DO CZASU PRACY w wymiarze 8 godzin, a w pozostałym zakresie do czasu dyżuru.
(*) - wyjaśnienie


Wąt ek "Dwie skrócone pauzy. "
~kiero
2022-06-2 4 06:47:40
"... Nie ma żadnych podziałów na zaliczony czy wykorzystany"

Wyj aśnienie.
Roz porządzenie (WE) nr 561/2006 z dodaniami i przemianami od 20 sierpnia 2020 r.
Art. 8.
6. W ciągu każdych kolejnych dwóch tygodni * (W KAŻDYCH DOWOLNYCH OKRESACH DWUTYGODNIOWYCH) kierowca WYKORZYSTUJE co najmniej:
a) dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku; lub
b) jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny.
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się NIE PÓŹNIEJ niż PO zakończeniu SZEŚCIU OKREAÓW 24 GODZINNYCH, licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.
W drodze ODSTĘPSTWA od akapitu pierwszego KIEROWCA wykonujący międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy MOŻE, poza państwem członkowskim siedziby, WYKORZYSTAĆ KOLEJNE SKRÓCONE TYGODNIOWE OKRESY ODPOCZYNKU, POD WARUNKIEM ŻE w ciągu kolejnych czterech tygodni * (W KAŻDYCH DOWOLNYCH OKRESACH CZTEROTYGODNIOWYCH) WYKORZYSTA przynajmniej CZTERY TYGODNIOWE OKRESY ODPOCZYNKU, z których PRZYNAJMNIEJ DWA będą REGULARNYMI tygodniowymi okresami odpoczynku.
Do celów niniejszego ustępu UZNAJE SIĘ, ŻE KIEROWCA WYKONUJĄCY MIĘDZYNARODOWE PRZEWOZY DROGOWE, jeżeli ROZPOCZYNA on DWA KOLEJNE SKRÓCONE TYGODNIOWE OKRESY ODPOCZYNKU POZA PAŃSTWEM CZŁONKOWSKIM SIEDZIBY PRACODAWCY i POZA PAŃSTWEM SWOJEGO ZAMIESZKANIA.
6b. Każde SKRÓCENIE tygodniowego okresu odpoczynku NALEŻY ZREKOMPENSOWAĆ równoważnym okresem odpoczynku WYKORZYSTANYM JEDNORAZOWO PRZED KOŃCEM TRZECIEGO TYGODNIA następującego po danym tygodniu.
W przypadku gdy WYKORZYSTANO dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpoczynku zgodnie z ust. 6 akapit trzeci, NASTĘPNY OKRES tygodniowego odpoczynku MUSI BYĆ POPRZEDZONY OKRESEM ODPOCZYNKU WYKORZYSTYWANYM JAKO REKOMPENSATA za te dwa skrócone tygodniowe okresy odpoczynku.
7. Odpoczynek WYKORZYSTANY jako rekompensata za skrócony tygodniowy okres odpoczynku WYKORZYSTUJE SIĘ ŁĄCZNIE Z innym okresem odpoczynku trwającym CO NAJMNIEJ DZIEWIĘĆ GODZIN.
8. REGULARNE tygodniowe okresy odpoczynku ORAZ DOWOLNY tygodniowy okres odpoczynku trwający PONAD 45 GODZIN wykorzystywany jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku NIE MOGĄ BYĆ wykorzystywane W POJEŹDZIE. Muszą one być wykorzystane w odpowiednim dla każdej płci miejscu zakwaterowania wyposażonym w odpowiednią infrastrukturę noclegową i sanitarną.
Wszelkie koszty zakwaterowania poza pojazdem pokrywa pracodawca.
8a. Przedsiębiorstwo transportowe organizuje pracę kierowców w taki sposób, aby umożliwić im powrót do centrum operacyjnego pracodawcy, które jest zwyczajową bazą dla danego kierowcy i w którym rozpoczyna się jego tygodniowy okres odpoczynku, w państwie członkowskim siedziby pracodawcy lub powrót do miejsca zamieszkania kierowcy w każdym okresie czterech kolejnych tygodni, tak aby WYKORZYSTALI oni przynajmniej jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku lub tygodniowy okres odpoczynku trwający ponad 45 godzin WYKORZYSTYWANY jako rekompensata za skrócony tygodniowy okres odpoczynku.
Jednakże w przypadku gdy kierowca WYKORZYSTAŁ dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpoczynku zgodnie z ust. 6. przedsiębiorstwo transportowe organizuje pracę tego kierowcy w taki sposób, by mógł on wrócić przed rozpoczęciem regularnego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego ponad 45 godzin WYKORZYSTYWANEGO jako rekompensata.
Przedsiębiorstwo dokumentuje, w jaki sposób spełnia ten obowiązek, i przechowuje tę dokumentację w swoim lokalu oraz przedstawiają na żądanie organów kontrolnych. "
9. Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa tygodnie można ZALICZYĆ do dowolnego z nic * (czyli do jednego tygodna), ale nie obu.
(*) - wyjaśnienie.

W Art. 8. ust. 9. (Rozp. nr 561/2006/2020) jest dokładnie napisane że ZALICZYĆ (przypisać, czyli zrobić z wyjściem poza ramki granic okresu czasu) tygodniowy odpoczynek MOŻNA TYLKO DO dowolnego OKRESU czasu JEDNEGO TYGODNIA ( NIE DO OKRESU czasu DWÓCH / CZTERECH TYGODNI!!!). W innych określionych okresach czasu (Art. 8. ust. 6-8) tygodniowy odpoczynek musi być tylko wykorzystany (czyli zrobiony całkiem w ramach granic obowiązującego okresu czasu).


Wątek "2 razy 24"
~kiero
2022-08 -25 11:12:44
"... 21+21+45... "
2022-08-25 11:21:01
"... Nie jest wymagany robienie... odpoczynku dziennego 9/11 godzinnego...

Wyjaśnienie.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 8.
2. W KAŻDYM 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennnego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca MUSI WYKORZYSTAĆ kolejny DZIENNY okres odpoczynku...
3. DZIENNY okres odpoczynku MOŻE ZOSTAĆ PRZEDŁUŻONY DO rozmiarów REGULARNEGO LUB SKRÓCONEGO TYGODNIOWEGO okresu odpoczynku.
7. Odpoczynek wykorzystny jako REKOMPENSATA za skrócony tygodniowy okres odpoczynku WYKORZYSTUJE SIĘ ŁĄCZNIE Z innym okresem odpoczynku trwającym CO NAJMNIEJ DZIEWIĘĆ GODZIN...

Czyli, sama REKOMPENSATA (1min-21h bez odstępstw / 2x1min-21h przy odstępstwie) NIE JEST ODPOCZYNKIEM DZIENNYM ANI TYGODNIOWYM jak i NIE MOŻE ZOSTAĆ PRZEDŁUŻONA DO ROZMIARU JAKIEGOKOLWIEK ODPOCZYNKU.
Zgodnie Rozp. nr 561/2006/2020 przy odstępstwie, tylko tak 9/11h+21h+21h+45h (w takiej kolejności) i nie jak inaczej.

REKOMENDUJĘ popatrzeć (w w w. akademiaczasupracy. pl).
Pakiet mobilności - najnowsze zmiany w przepisach.
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=5z9bKm-5 xeE
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)


Tak trzymaj. Niechaj każdy widzi / wie kim /czym jesteś. :-)

Ta, i ludzi to możesz wypędzać tylko po internecie grożąc palcem przed monitorem, bluzgąc śliną i sikając wrzątkiem na klawiaturę (tylko na to cię tu starcza). Oni tu nie są nawet u ciebie na podwórku. To społeczny i publiczny forum. Tak więc wyluzuj, mniej ośmieszysz się :-)
~kiero
Szoszon wklej coś nowego.
Trollownia nie doslala nowych tekstów?

A może twoja poczta z ruską domeną przestała działać?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 13.58.61.197

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels